Sportpools Giro

1 2 3 4 ... 8 9
Klootje Kriekeljon

Petacchi als kluns lijkt me ook geen verkeerde keuze.

pirazzi

Dan is de afweging in welke etappe Petacchi afstapt, in 2014 was dat etappe 16 maar in de Tour de France 2014 reed hij wel uit en werd zelfs 8ste in de slotrit naar Parijs.
Boonen maakt zijn debuut in de Giro dus zal misschien wel willen uitrijden, in de Vuelta 2014 gaf Boonen op na etappe 17 (niet gestart in etappe 18).

Ab Normaal

Waarom zou je een 1 punter nemen die een risico is? Voor dat ene punt?
Elke punter heeft mogelijkheden tot punten scoren of uitvallen. De puntentoekenning is gewoon erg goed deze keer.
Ik zou nooit voor 1 punt dat risico nemen.

Zeker niet met de hoeveelheid interessante nullers.

pirazzi

Omdat ik voor dat ene punt extra Fabio Felline kan kiezen want Nizzolo is te duur zeker als hij niet kan sprinten omdat hij nog herstellende is van de val in Dwars door Vlaanderen.

Klootje Kriekeljon

Regeltjes als klunzen zorgen er voor dat een idiote gok het achteraf wint. Mensen die nu een dure renner durven te spelen en daarmee een domme beslissing nemen, worden straks met een uitval beloond voor hun slechte keuze vooraf.

Dat zie je heel vaak in poultjes: slechte keuzes van mensen die met heel veel mazzel goed vallen.

Ab Normaal

Dan moet je kijken hoeveel meer punten je denkt dat Felline haalt dan de nuller die je anders zou nemen en of dit opweegt tegen het risico van een goedpresterende of uitvallende kluns.

Vind Felline geen sterke sprinter op het vlakke en volgens mij zijn er maar twee sprints heuvelop.

Kirsipuu

Ik twijfel over Pellizotti als kluns, hij heeft toch 2 punten...

Silent Hill

Er is maar 1 'correcte' kluns: Battaglin.
Alle rittenkapers slash punchers zijn 1 punt: Gerrans, Visconti, Ulissi, Gilbert, Colbrelli, Landa, evt een Pirazzi ... Battaglin valt in hetzelfde rijtje en is dus overrated, vast door zijn knappe Giro van vorig jaar. Maar dat kunstje doet hij echt niet meer over.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Pellizotti zou zomaar kunnen doen wat Horner in 2013 in de Vuelta deed ...

Kirsipuu

'@Silent Hill:
Dat lijkt inderdaad de beste keuze.

@pirazzi:
Pellizotti lijkt de laatste jaren steeds minder te worden, als hij nu een echt goede Giro zou rijden zou ik daar helaas vraagtekens bij hebben.

Ab Normaal

Heeft er iemand ambities uitgesproken over de bergtrui? Daar valt ook veel punten mee te verdienen!

pirazzi

Aangezien Trek factory racing niemand voor het klassement heeft zou daar wel iemand de bergtrui kunnen gaan halen zoals Arredondo vorig jaar maar het is afwachten tot de definitieve startlijst. Visconti van Movistar kan ook hoog eindigen in het bergklassement.

paapke

Pellizotti heb ik ook als kluns. Haalde vorig jaar ook niet echt veel punten, en ik vermoed/hoop dat dat ook dit jaar het geval zal zijn.

Verwacht er nog iemand iets van Niemiec?

Laatst gewijzigd
waggie

Cataldo lijkt me ook een prima kluns

Ab Normaal

'@Paapke
Haalde vorig jaar 76 punten!

@Klootje
Las net interview met Petacchi, die gaat sprinten voor zijn eigen kansen.

paapke

82 zelfs, zie ik nu. Hm, dat is toch veel meer dan ik dacht...

Niemiec vorig jaar 2. Goede 1-punt-kluns haha.

Laatst gewijzigd
rolei

Weet iemand al wat ze bij Movistar gaan doen? Intxausti heeft al eens eerder een goed klassement gereden, maar die hebben ze alleen in kleinere koersen uitgespeeld. Ion Izagirre werd al derde in het Baskenland, maar heeft nog geen goede grote ronde gereden. En dan is er ook nog de jonge Fernandez, gaat die ritten kapen of gebruiken ze daar Amador en Visconti voor?

Pellizotti was ook mijn kluns, maar ik twijfel wel. Via een goede vlucht en een goede positie in het bergklassement zijn al gauw 50 punten gewonnen. En ik weet niet of die gok het waard is.

Voor de sprinters heb ik nu 7 punten staan verdeeld over vier renners. Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn, maar er zijn wel meer sprinterskansen dacht ik?

pirazzi

Minimaal 5 massasprints.

denise

Na wat ik gisteren gezien heb in Romandië lijken Uran (4 punt.)en J.VDB (1 punt) niet vooruit te komen terwijl Zakarin, een nulpunter, de bergen overvliegt. Je zou al bijna Uran als kluns kunnen nemen.

paapke

Ik weet ook niet of klassementsrenners echt al te veel krachten willen verspillen zo vlak voor de Giro. Ik denk dat Uran er wel zal staan.

Poeksel

Een plek achter Froome en een plek voor Nibali eindigen is ook weer niet dramatisch slecht.

Kingstown

'@denise: Vorige jaar eindigde Uran 14-de in Romandië en tweede in de Giro. Ik zou niet al teveel waarde hechten aan wat je gisteren gezien hebt.
Overigens neig ik naar een nul-punten kluns. Met een beetje schuiven kan ik prima toe met de 20 zwarte punten.

Jurgemeister

Moeilijk in te schatten wie giro gaat uitrijden.
Gaat Aru de tour rijden ?

pirazzi

De Tour staat wel op het programma van Aru maar daar zal Nibali kopman zijn.

DeTourwinjeinbed

Zo ik zal de eerste is zijn deze keer die hem erop klapt. Toch een wat minder druk forum van sportpools dan andere jaren. Bergtrui erg slecht in te schatten. Ik heb er aardig wat die voor het jongeren klassement meedoen(*), dat is namelijk wel altijd in te schatten. Wat veel sprinters, maarja kan ook echt niet kiezen welke, mezgec lijkt me de zekerste omdat het zijn doel is en vaak meesprint. Gaat Matthews dat ook doen. Misschien dat ik ferrari nog voor greipel wissel. Kluns: Battaglin, hesjedal zal wel weer gewoon meebikkelen.
Richie Porte 4
Fabio Aru 3 *
Domenico Pozzovivo 3
Stefano Pirazzi 1
Damiano Caruso 1
Giacomo Nizzolo 3
Michael Matthews 3 *
Luka Mezgec 2
Andre Greipel 2
Maciej Paterski 0
Eugenio Alafaci 0 *
Stefan Küng 0 *
Francesco Manuel Bongiorno 0 *

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.