Dan is de afweging in welke etappe Petacchi afstapt, in 2014 was dat etappe 16 maar in de Tour de France 2014 reed hij wel uit en werd zelfs 8ste in de slotrit naar Parijs.
Boonen maakt zijn debuut in de Giro dus zal misschien wel willen uitrijden, in de Vuelta 2014 gaf Boonen op na etappe 17 (niet gestart in etappe 18).
Regeltjes als klunzen zorgen er voor dat een idiote gok het achteraf wint. Mensen die nu een dure renner durven te spelen en daarmee een domme beslissing nemen, worden straks met een uitval beloond voor hun slechte keuze vooraf.
Dat zie je heel vaak in poultjes: slechte keuzes van mensen die met heel veel mazzel goed vallen.
Er is maar 1 'correcte' kluns: Battaglin.
Alle rittenkapers slash punchers zijn 1 punt: Gerrans, Visconti, Ulissi, Gilbert, Colbrelli, Landa, evt een Pirazzi ... Battaglin valt in hetzelfde rijtje en is dus overrated, vast door zijn knappe Giro van vorig jaar. Maar dat kunstje doet hij echt niet meer over.
Weet iemand al wat ze bij Movistar gaan doen? Intxausti heeft al eens eerder een goed klassement gereden, maar die hebben ze alleen in kleinere koersen uitgespeeld. Ion Izagirre werd al derde in het Baskenland, maar heeft nog geen goede grote ronde gereden. En dan is er ook nog de jonge Fernandez, gaat die ritten kapen of gebruiken ze daar Amador en Visconti voor?
Pellizotti was ook mijn kluns, maar ik twijfel wel. Via een goede vlucht en een goede positie in het bergklassement zijn al gauw 50 punten gewonnen. En ik weet niet of die gok het waard is.
Voor de sprinters heb ik nu 7 punten staan verdeeld over vier renners. Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn, maar er zijn wel meer sprinterskansen dacht ik?
Zo ik zal de eerste is zijn deze keer die hem erop klapt. Toch een wat minder druk forum van sportpools dan andere jaren. Bergtrui erg slecht in te schatten. Ik heb er aardig wat die voor het jongeren klassement meedoen(*), dat is namelijk wel altijd in te schatten. Wat veel sprinters, maarja kan ook echt niet kiezen welke, mezgec lijkt me de zekerste omdat het zijn doel is en vaak meesprint. Gaat Matthews dat ook doen. Misschien dat ik ferrari nog voor greipel wissel. Kluns: Battaglin, hesjedal zal wel weer gewoon meebikkelen.
Richie Porte 4
Fabio Aru 3 *
Domenico Pozzovivo 3
Stefano Pirazzi 1
Damiano Caruso 1
Giacomo Nizzolo 3
Michael Matthews 3 *
Luka Mezgec 2
Andre Greipel 2
Maciej Paterski 0
Eugenio Alafaci 0 *
Stefan Küng 0 *
Francesco Manuel Bongiorno 0 *
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.