Sportpools Giro

1 2 ... 6 7 8 9
paapke

Hesjedal als kluns. Mijn onderbuik zegt dat je daar spijt van gaat krijgen. Ik durf het zelfs aan om hem in mijn normale team op te nemen. Die gaat nog verrassen (hoop ik).

Coma Cat

'@MarijnPieper

Hansen als kluns? Lijkt me toch niet zo slim, hij wil nog wel eens een etappe winnen. Er zijn wel veiligere opties als 0-punten kluns.

Ab Normaal

'@waggie
Tja, Landa vind ik een heerlijke renner, maar in grote rondes is het nooit wat. Bovendien moet ie knechten en geloof ik nooit dat ie er aan blijft hangen zolang.
Aan de andere kant, waarom zou ik voor 1 heel punt extra risico nemen.

Enige punter die ik nog overweeg als kluns is Battaglin. En dan puur om Greipel er in te doen.

Wie zetten jullie in volgorde van sterkst naar minst sterk: Colli - Porsev - Ruffoni?

Lamme Frans

Porsev - Colli - Ruffoni

Qua sprinters ben ik er uit.

Weet alleen nog niet wie van de 'top-5' ik eruit moet gooien. Alleen Contador en Aru zijn bij mij zekerheidjes. Pozzo, Uran of Porte moet nog het veld ruimen. Ik neig naar Pozzo eruit op dit moment. Door de lange vlakke tijdrit en relatief minder hooggebergte dan eerdere jaren en de ploegentijdrit.

Ab Normaal

Ik heb ook Pozzo niet.
Heb je Greipel?

Ab Normaal

Aan de andere kant: iedereen neemt Bertje.
Als je 'm niet neemt en hij presteert niet, dan maak je nog eens kans op de winst!

Lamme Frans

Ik heb Mezgec en Nizzolo nu. Rijden vast wel uit en ik zie ze ook wel punten pakken. Ik zou Greipel ook nog wel graag erbij willen. Vond hem in de klassiekers opvallend goed rijden en hij pakt ook vast wel zijn ritje mee. Maar of hij uitrijdt, dat betwijfel ik. En dan mist hij de truipunten. Modolo en Pelucchi zijn niet heel duur, maar hebben ook nog weinig gepresteerd in grote rondes. En Modolo heeft ook nog concurrentie van Ferrari. Matthews zou ik zeker nemen als hij voornemens is uit te rijden.

paapke

De redenen om Pozzo niet te nemen kan je natuurlijk ook prima aanvoeren bij Aru, behalve dat ding over de ploegentijdrit misschien. ik denk dat Aru niet fit genoeg is. Ik hoop het, want hij staat niet in mijn team. :D

pirazzi

Dat d8 ik vorig jaar bij de Vuelta ook dat Contador niet fit genoeg zou zijn en vervolgens wint hij 'em. Nu is een virusinfectie wel wat anders dan een beenbreuk, maar ik denk dat Aru in de derde week wel gaat meedoen om etappezeges als de top van het klassement eenmaal onhaalbaar is.

Ab Normaal

Aru rijdt wel een behoorlijke tijdrit. Bovendien heeft ie de witte trui punten.

Matthews rijdt niet uit. Stapt na etappe 11 uit denk ik.
Greipel, tja, wat wil ie in de tour? Groen gaat naar Matthews of Sagan, etappes naar Kittel, Cav, Demare en Bouhanni.

Ik zou als ik hem was altijd uitrijden.
Nizzolo daarentegen vind ik onder normale omstandigheden favoriet met Greipel voor het rood, maar heeft na zijn val nog niks gepresteerd. Zijn voordeel is wel dat heel het team rondom hem gebouwd is, maar 3 punten vind ik veel...

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Paapke, Aru zal het ook niet doen: ziek geweest, voorbereiding verstoord, die licentieproblemen, het waar-rook-is-is-vuur-Hendersonverhaal, de rechtzaak die hij er tegenaan spant: alles dus, uitgezonderd fietsen. Dan komt het niet goed leert mijn ervaring. Ik zie hem zelfs de laatste week niet halen.

Iets anders: Danielson won de bergtrui in Catalonië, en werd derde in dat klassement in het Baskenland. Is die met iets bezig ? Een gokje voor 50 punten.

Poeksel

Deed ie in voorgaande jaren ook in kleinere ronden Silent Hill, bergpunten pakken. Dus dat zegt niet zo heel veel denk ik.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Ik had nog niet eens gezien dat Danielson meedeed. Zegt ook wel iets over mijn voorbereiding.

MarijnPieper

'@Coma Cat

Hmm lastig. Hij rijdt in ieder geval vrijwel zeker zijn ritje wel uit...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  R Porte 4 NEE 0
  A Contador 4 NEE 0
  D Pozzovivo 3 NEE 0
  L Konig 2 NEE 0
  A Greipel 2 NEE 0
  S Pirazzi 1 NEE 0
  R Kreuziger 1 NEE 0
  S Modolo 1 NEE 0
  M Landa Meana 1 NEE 0
  D Caruso 1 NEE 0
  N Ruffoni 0 NEE 0
  I Zakarin 0 NEE 0
  M Paterski 0 NEE 0

Geheime wapen

 ----

Kluns

  A Hansen 0 NEE 0

Laatst gewijzigd
Kingstown

Nizzolo heeft vorig jaar 154 punten gehaald. Met een (op papier) sterker sprintersveld en (wederom op papier) minder sprinterskansen. Die 3 punten is hij dus wel waard, maar door zijn blessure vind ik het een te grote gok, dus niet genomen.

Schrik best wel een beetje van mijn huidige selectie. 4 sprinters en 4 klassementsmannen slechts. Nou ja....5 als je Zakarin erbij telt.
De rest allemaal vrijbuiters/etappekapers. Kan me niet herinneren ooit een dergelijke verhouding te hebben gehad.

Als 0-puntenkluns Tjallingii genomen. Rijdt in principe altijd uit en sprokkelt hooguit een paar puntjes bij elkaar.

Laatst gewijzigd
mourik

Ik heb vooralsnog pellizotti als kluns en twijfel nog over nizzolo (staat er nu niet in). Vorig jaar pakt hij al erg veel punten, maar de vraag is waar hij staat na zijn blessure..

Ik heb Aru er nog wel in staan, maar ik vraag me af of hij de eerste 2 weken goed doorkomt. Heeft sinds 23 maart geen koers meer gereden.

Ab Normaal

'@ kingtown
Precies. Dat is de reden dat ik hem ook niet neem.
Twijfel nu nog over Greipel - Porsev of Modolo - Pelucchi.

Of toch gewoon Battaglin als kluns nemen...

Lamme Frans

Hele team van Trek is ongeveer afgestemd op Nizzolo. Lijkt me sterk dat hij er niets van gaat bakken. Zelfs als hij wat minder is zie ik hem wel de eerste of tweede plaats in het puntenklassement pakken. Als hij uitrijdt en Greipel/Matthews doen dat niet, dan gaat hij zijn punten al waard zijn.

Tinkerbell

Nizzolo is ook op hoogtestage geweest. Hij heeft ook alleen Romandie gereden als voorbereiding en dat is nou niet echt een sprinterskoers dus wat dat betreft wel logisch dat hij niks heeft laten zien.
Ik neem hem in ieder geval gewoon, hele ploeg om zich heen gebouwd en als Italiaan in Italië waarschijnlijk toch net iets meer gemotiveerd

Lamme Frans

Overigens verwacht ik ook het nodige van Viviani, maar die kan op de lastiger aankomsten wat minder goed uit de voeten. En dan zijn 3 punten net iets te duur.

MarijnPieper

Ik heb een idee, maar daarvoor heb ik een 1-punt kluns nodig. Wie is daarvoor geschikt? :)

Onbekende gebruiker

'@Marijn; hoop mogelijkheden daar. Haussler, Cunego, Nocentini, kies maar uit!

Onbekende gebruiker

'@Frans en Ab, ze hebben allemaal, echt allemaal een vlekje:

Greipel: zegt te focussen op de Tour
Matthews: rijdt niet uit, 98% zekerheid
Nizzolo: terug van best een heftig blessure, onzeker, duur
Viviani: geen focus van het team, duur
Ferrari: rijdt voor Modolo
Mezgec: weinig echte Mezgec-sprints, verdient ie weinig truipunten
Lobato: heeft nog niets bewezen
Modolo: Niet de sterkste sprinter
Battaglin: punten vorig jaar waren uitschieter, winst uit een ontsnapping, niet de sterkste sprinter
Pelucchi: mindere sprinter dan Modolo
Felline: gaat niet sprinten op het vlakke
Bole: waarom noem ik hem überhaupt?

En dit is dan de A-garnituur?

Lamme Frans

Je hebt helemaal gelijk Sammy. Eenvoudig is het allesbehalve. Ik heb dus gekozen voor Nizzolo en Mezgec omdat ik verwacht dat ze uitrijden (truipunten), dat ze er zullen staan en het feit dat ze goed ondersteund worden. Maar ik ben allerminst zeker dat dit de beste keuze is. Ik vind het jammer dat ik Greipel niet kan nemen. Geef die puntjes van Greipel toch liever uit aan wat klassementsmannen. En er zijn ook een paar nullers die nog wel wat puntjes zullen sprokkelen in de sprints.

Ab Normaal

Sammy, waar zegt Greipel zich te focussen op de tour?

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.