Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 10 ... 454 455
$kedel

Ik doel ook wel op de belgische supporters waar hij uitendelijk toch mee van doen heeft. En die lijken vaak zeker zoveel sympathie voor van der Poel te hebben als voor Wout.
Maar hoofdreden dat ik hem niet zomaar even 3 mil zou betalen is wel dat ik hem nog niet zomaar even wat monumenten zie winnen. Hij zal de komende jaren flink in de gaten worden gehouden en nogsteeds met van der Poel te maken hebben in de grote wedstrijden terwijl zijn aspiraties in de tour nu ook niet bepaald bij de ploeg passen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@rahimns
Hoe weet je dat? Er is een flinke smak geld bijgedaan om hem te halen, dat moet toch ergens vandaan komen.

Yeez

'@tendam alle 70 sponsoren van tjv hebben een duit in het zakje gedaan voor dumoulin. Niet alleen v eerd. Dat is meerdere keren door de ploeg benoemd

tendam

Zou ook een beetje raar zijn om dat te zeggen natuurlijk, 'Van Eerd betaalt persoonlijk de afkoopsom en z'n salaris'. Het zal ook niet het volledige bedrag zijn, maar het leeuwendeel zou me niet verbazen.

Yeez

'@tendam een afkoopsom heeft jv sowieso niet hoeven te betalen. Dat was iets tussen dumoulin en sunweb. Tom wilde zelf weg en jv toonde pas interesse toen zij hier lucht van kregen

Het kan best dat Jumbo en Visma het meerendeel van het tekort voor dumoulin zijn salaris betaalden, maar toen hier expliciet naar gevraagd werd, werd juist aangegeven dat het evenredig over alle 70 sponsoren is verdeeld. Jv blinkt juist uit door alles en iedereen erbij te betrekken

Laatst gewijzigd
tdola

Hoop dat tjv er echt uitkomt met van aert.
Zou t salaris van kruijswijk hier echt voor opofferen, hoe lullig dat ook is en klinkt.
Maar kruijswijk contract loopt af eind 2021, dan is hij 34. Hij wint helaas zelden wat, zal niet meer beter worden en je hebt bijv kuss die ook meer kansen verdient.
Dus dan zou de keuze voor mij heel snel gemaakt zijn, helaas ten nadele van kruijswijk. Jong talent dan weer voor kleiner contract kans geven, en wellicht kan kruijswijk nog een keer cashen bij uae of astana ofzo.

Maar kan me ook voorstellen dat ze kruijswijk wel willen behouden....

$kedel

Ik zou Kruijswijk niet zomaar afschrijven.. En hij zal zelf ook best snappen dat hij niet weer zo'n dik contract krijgt met zijn leeftijd.

Yeez

Geen idee wat hij nu verdient, maar na zijn giro van 2016 heeft hij tm 2018 bijgetekend voor 1,5 miljoen per jaar werd er toen bericht. Dat werd toen ook al betaald door een privé sponsor (robert vd wallen van Brandloyalty)

Murcia

Wat ik begreep staat hij nog steeds op die 1,5 miljoen. Maar ik denk dat hij zeker financieel zal moeten inleveren en dat er met hem ook gesproken moet worden over zijn rol binnen de ploeg als hij blijft na 2021. Met een Kuss die men naast een hoger salaris ook perspectief zal willen bieden en de mogelijkheden die Zeeman en de trainers zien in Oomen maar ook Foss voor wat betreft AK lijkt mij een rol als luitenant meer voor de hand te liggen dan een aanblijven als kopman.

Yeez

En van wie begreep jij dat? Of heb je dat ergens gelezen?

kelderfan

'@Murcia
Kruijswijk zou ik zeker behouden, omdat TJV als 1e. voor de GT's gaat.
Maar was het niet zo, dat dit najaar TJV heeft gemeld, dat zij eerst met de sponsoren gingen praten en daarna pas met Wout Van Aert. Dus als zij nu {wel laat} met Wout in overleg zijn, dan gaat 't om de randvoorwaarden.

Murcia

Kuss is gewoon gebaseerd op zijn huidige ontwikkeling en de logische volgende stap is kijken wat hij kan doen in rondes van een week en zonder Roglic als absolute kopman in bv de Vuelta volgend jaar. Ik ga er van uit dat Primoz die skipt met Tour en OS zo prominent door hem zelf benoemd. Oomen is door Zeeman zelf betiteld als Nederlands grootste ronde talent maar dat ze zeker gezien zijn blessureleed de kat ook wat uit de boom willen kijken. Over Foss en wat de ploeg voor perspectief in hem ziet heb ik zonder verder uit te weiden wel wat gehoord vanuit een Noorse bron. Grappig genoeg zien ze veel overeenkomsten tussen hem en Steven. Beide diesels met niet echt een punch maar Foss zijn waardes waren voor de ploeg een reden om door de resultaten heen te kijken. Met name zijn tijdritcapaciteiten worden als een absolute plus gezien voor het rijden van klassementen op termijn.

Yeez

'@murcia ik heb het over het salaris van steven.

Door de resultaten van foss heenkijken? Hij won l’avenir en reed in 2017 al erg goed

Laatst gewijzigd
Daboytommy

https://mobile.twitter.com/Vaughters/status/1341247084129886208

Was het maar zo'n feest!

Yeez

Vaughters heeft geen idee

'-Stijn-

Boze jumbo fans? :)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/21/wagens-van-wielerploeg-ineos-grenadiers-in-deinze-beschadigd-de/?linkId=vrtnws%7Csporza%7C/nl/%7Cteaser

Yeez

https://sporza.be/nl/2020/12/21/ronde-roubaix-spelen-of-wk-voor-welke-koers-in-2021-tekent-wo~1608557104236/

V aert die het wk in leuven boven de ronde, roubaix en zelfs de olympische spelen zet

tendam

Jonathan Vaughters was 10 jaar geleden nog cool, maar tegenwoordig is het een heel vervelend, afgunstig mannetje. Als hij met droge ogen beweert dat Jumbo richting het budget van Ineos gaat lult hij gewoon uit z'n nek. Hij denkt dat iedereen met 'private backing' een ongelimiteerd budget heeft, maar vergeet daarbij dat hij zelf ook een suikeroom heeft en toch altijd klaagt over de financiën.

'-Stijn-

Logisch, echt een prachtig parcours met kasseihellingen die niet moeten onderdoen voor RVV. Soort rvv met andere hellingen en als bonus wk trui.

AWestie

Grappig die Vaughters. Een speciale teammanager is hij zeker, met al die bijzondere fusies die hij het afgelopen decennium heeft bekokstoofd. Waar haalt Vaughters zijn suikeroom vandaan dan eigenlijk? We namedroppen hier natuurlijk graag Van Eerd als mr. Jumbo, maar het is ook allang duidelijk dat een veel bredere groep sponsors TJV overeind houdt. En al helemaal niet met het idee van een blanco cheque zoals Ineos.

Verder interessante keuzes van Van Aert. Hij waardeert bepaalde dingen (WK veldrijden, monumenten) gewoon wat meer, terwijl bijvoorbeeld Roglic (en zeg bijvoorbeeld ook Van der Breggen) juist alles een keer gewonnen willen hebben. Puur persoonlijke voorkeur waar je renners eigenlijk niet op kan afvallen.

Persoonlijk heb ik dus ook weinig op tegen als Roglic of Van Aert vertrekken, als zij denken dat ze daar beter passen. Van Roglic merk je daarentegen wel echt dat hij het team dankbaar is voor de groei en ruimte. Bij Van Aert kan ik moeilijker peilen hoe erg hij gehecht is aan het team, hij vindt vooral de aanpak (die vergelijkbaar is met Sunweb en Ineos) volgens mij perfect bij hem passen.

Yeez

'@stijn ik denk dat het meer om de regenboogtrui gaat dan het parcours 😉

'-Stijn-

Tuurlijk maar dat het in eigen land is en op zo'n parcours maakt het extra mooi

Rawolf

Ik ben het wel met Vaughters eens, het budget gaat de hoogte in en alles moet wijken voor de Tour. Die Vaughters neemt niet vaak een blad voor de mond maar hij is alles behalve dom.

AWestie

'@Rawolf Maar hij zegt dat TJV's budget vergelijkbaar is. Dat is feitelijk niet waar. Ik knik ook instemmend bij veel uitspraken van Vaughters, maar zijn uitspraak klopt niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf hoe kom je daar nu bij. Niet alles moet wijken voor de Tour. Het is een groot doel om die te winnen ja maar ze jagen toch meer na dan alleen dat. En voorlopig zit er nog een gat van ongeveer 30 miljoen tussen beide ploegen dus het komt niet eens in de buurt.

1 2 ... 10 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.