Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 119 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij bood ik nu al mijn excuses aan... zoek het uit.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vorig jaar al heb ik in diverse discussies duidelijk aangegeven dat de ondersteuning voor de minder zware koersen zoals GW redelijk op orde is met normaal ook Mike Teunissen.

Vandaag was van Hooydonck in zeer goede doen en heeft wva daar heel veel aan gehad. In E3 was het wat minder en dat kan hem de overwinning gekost hebben. In de ronde van vlaanderen zie ik dit team ook weinig klaarspelen, Van Hooydonck zakte al aardig weg op de kemmel in deze sprinterskopgroep maar daarna wel heel veel power op t vlakke.

Daar zou nog een man bijkunnen/moeten in de ondersteuning. Misschien Livyns een kandidaat?

Laatst gewijzigd
skylimit

Al dat gezeur/gezever over ondersteuning. Vandaag was TJV de enige met 2 man in de kopgroep. Van Hooydonck kan dit werk in principe prima aan. Misschien was Van Hooydonck vandaag nog gemotiveerder om de kriticasters de mond te snoeren, al had Wuyts wel een punt dat in de E3 Van Aert te vroeg alleen zat, al voor zijn lekke band.
Vandaag goed afgemaakt door Van Aert. Het kan natuurlijk niet elke koers prijs zijn.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Ik geef het op. Rahimns geeft heel duidelijk aan wat er niet goed gaat. Ik geloof dat je intenties goed zijn en dat je wilde aangeven dat Nathan met zijn rijden Sporza van repliek heeft voorzien.

aru123

'@rawolf nee zulke jongens vallen zo nu en dan leuk op in een vrije rol/kopman bij kleine ploeg. Moet zo'n jongen in dienst gaan rijden dan wordt het een heel ander verhaal, zie taco van der hoorn. Als je de klassieke kern echt nog wil versterken, dan zul je er iemand bij moeten halen van het kaliber teunissen. Je moet dan kijken naar een lampaert een bettiol of een senechal bijvoorbeeld. In ieder geval jongens die constant bij de 20/25 besten in koers zitten. Helaas zijn ze alleen erg duur. Maar wie weet volgend jaar mocht dumoulin niet meer terugkomenwat er mogelijk is. Vandaag in ieder geval top gereden door nathan en wout. Ook vond ik het mooi om te zien dat jos en maarten met regelmaat in de pre finale afstopwerk verrichten in groep 2.

Stoempie

Dylan van Baarle zou uitstekend bij JV passen

S. Morgenstern

Vandaag hadden ze het wel redelijk op orde inderdaad.. hahahaha

S. Morgenstern

'@skylimit; hoeveel knechten zaten er vrijdag voor zijn lekke band bij Van Aert in die groep? Was dat werkelijk een situatie om kritisch te stellen dat er wel weinig gele mannen zaten? Beetje reëel blijven, dat was een groepje met DCQS en verder enkel kopmannen.

Laatst gewijzigd
veld

'@michiel Als er een paar miljoen te besteden is, kan gedacht worden aan Van Baarle(pas in 2023) en nu al Asgreen, Mohoric( zeer breed inzetbaar), Kung.

Stoempie

Dat zijn ook mooie namen, veld.

Sjonge Jonge

Ik vind Turgis (contact tot en met 2022) ook wel een mooie optie. Kan schaduwkopman / meesterknecht zijn in alle koersen waar van Aert rijdt en voor eigen kans als van Aert niet rijdt.
Wanneer van Aert zich gaat richten op klassementsrenner hebben ze ook meteen een nieuwe kopman voor de klassiekers al in huis

tendam

Dat zijn van die gasten waarvan je nu al bijna zeker weet dat Jumbo ze niet gaat halen. Volgens mij heeft er sowieso pas één Fransman gereden bij die ploeg, Hivert, en dat was geen succes.

Ik denk dat Jumbo de ondersteuning voor Roubaix (als het doorgaat) wel op orde heeft. Voor de Ronde twijfel ik eraan. Het zijn vooral grote, sterke renners die op het vlakke beter zijn dan in de heuvels. Dat is al jaren zo eigenlijk, qua kasseiknechten bij Jumbo.

ti-raleigh

Ik moet nog maar zien of de ploeg in RVV en PR ook zo sterk is. Van Hooydonck heeft me erg verrast. Misschien was het een drempel voor hem en krijgt zijn zelfvertrouwen een boost en kan hij ook de komende wedstrijden lang mee. Maar we moeten niet vergeten dat het vandaag een ideaal scenario was voor de ploeg. En dat vooral het koersinzicht van Van Aert bepalend was. Een eerste waaier waarin veel teams vertegenwoordigd waren en iedereen wou meerijden. Van Aert en Van Hooydonck hoefden nog niet voluit. Daarachter kwam geen organisatie op gang. De TJV'ers die daar nog bij zaten konden af en toe zand in de motor gooien, maar als het tempo werd opgeschroefd, vlogen ze er zo af. Van Aert kan veel zelf oplossen maar zal tegenover het blok van DQS de komende wedstrijden erg kwetsbaar zijn. Als er een groep weg gaat met DQS er in en zonder Van Aert, hebben ze een probleem. Andere ploegen gaan Van Aert niet terugbrengen en ik heb nog niet het gevoel dat deze ploeg dat zelf kan. Maar die van vandaag is wel mooi binnen.

S. Morgenstern

Natuurlijk gaan ze de komende weken niet net zo sterk voor de dag komen als vandaag. Dat is totaal niet reëel. Zoals het andersom ook niet reëel was om de Ronde van Vlaanderen van vorig jaar als uitgangspunt van je verwachtingen te nemen.

Yeez

We gaan wel een hele rustige week in qua koersen :(

xistnc

Dan komt het mooie weer dus goed uit.

Poeksel

Kuss is tevreden: https://www.cyclingnews.com/news/kuss-not-intimidated-by-ineos-strength-at-volta-a-catalunya/

Zou die les hebben gehad van Gesink?

Yeez

'@poeksel vandaag zal hij niet tevreden over zijn, maar los daarvan: op welk moment had jij een betere kuss verwacht? Zijn plek in het klassement is vooral gebaseerd op de tijdrit (die voor zijn doen al behoorlijk was, maar tov veel anderen nog steeds minder) en dus vandaag.

Poeksel

Nou, vandaag dus.

S. Morgenstern

Kuss was vandaag wel echt minder zo te zien. Dat zal een lichte teleurstelling zijn. Ik vind hem verder wel aardig reëel reflecteren op zijn week, vooral waar het de twee bergritten betreft.

S. Morgenstern

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210328_97914596

Van Aert dus (weer) door Van Emden op een cruciaal moment naar voren gereden. Toch niet slecht voor iemand die de Cipressa niet eens over komt.

Sandy Casar

Even over het programma, is de volgende race van Bouwman echt pas de Giro? Zie in de openingspost geen andere koersen staan. Zou ik jammer vinden gezien zijn vorm

xistnc

'@vlek
Heb je een quote? Dat artikel zit achter een betaalmuur.

fudd

“Na de eerste doortocht van Ieper na vijftig kilometer was er veel nervositeit in het peloton. De wind maakte het heel gevaarlijk. Iedereen wist hoe laat het was, toen we richting kust reden. De wind zat daar beter dan hij in de Moeren zou zitten. Het was meteen oorlog. De ploeg van Michael Matthews nam het initiatief. Ik zat dertigste, Jos van Emden bracht me net op tijd naar voor. Ik heb me in de waaier gezet, waar ik ook Nathan (Van Hooydonck, red.) terugvond. Het was erg hectisch. Een voortdurend gevecht om positie te houden. En toen scheurde het peloton gewoon.”

“Het was geen plan dat vooraf is beraamd. Maar ook al is de koers nog maar vijftig kilometer ver, toch moet je koersen alsof de finish daar al is. Die instelling moet je in een wedstrijd als deze wel hebben. Ik zeg niet dat je dan nooit een waaier mist. Heel veel renners waren waarschijnlijk sterk genoeg om vooraan te zitten, maar waren er toch niet bij. Dat is altijd het moeilijke.”

xistnc

'@fudd
Thanks.

Dat zijn dus het soort inspanningen van knechten die we over het hoofd zien als we vinden dat ze misschien wel erg vroeg in de wedstrijd lossen.

1 2 ... 119 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.