Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 120 ... 454 455
Cycling

'@Casar Bouwman heeft net als Bennett voor de Giro geen wedstrijden meer op zijn programma staan. Foss en Harper hebben nog Baskenland op de planning en gaan zich daarna op hoogte voorbereiden op de Giro.

Sandy Casar

'@Harryjohan71 Dank. Wel een erg mager kwantitatief programma. Kan die niet ipv Harper Vaskenland rijden die heeft al veel meer koersdagen

S. Morgenstern

Ze hebben met Bouwman zijn programma aangehouden, waarmee hij in de best mogelijke vorm in de Giro zou moeten verschijnen. Harper moet Tony Martin vervangen in Baskenland. Ik denk niet dat Bouwman zou willen ruilen, aangezien dit hem meer mogelijkheden geeft om in topvorm voor eigen kansen te gaan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij had Bouwman ook eigenlijk in 1 van die 2 voorbereidingskoersen moeten starten die niet doorgingen. Maar ik denk dat hij het ook wel prima vind zo. Nu rusten en voorbereiden op de Giro.

kelderfan

'@ti-raleigh
Goed verwoord. Het koersinzicht van Wout Van Aert en het berewerk van Nathan Van Hooydonck in de finale was bepalend in deze aflevering van G-W. Bij het afstopwerk heb ik Wynants, Van Emden en Roosen gezien.
De luxe van DCQS in de finale altijd met meerdere pionnen, was nu in handen van JV.
Het kwam m.i. doordat DCQS heel veel energie heeft geleverd in de E3 en dat JV uit was op revache. Zie uitlatingen van Nathan en Wout voorafgaande aan G-W.
Het manco blijft natuurlijk, dat de JV-mannen veelal snel moeten lossen als er een klim in de wedstrijd zit.

Laatst gewijzigd
Poeksel

De overwinning van DQS van vrijdag speelde op een andere manier een belangrijke rol. DQS wilde alleen rijden in het peloton als andere ploegen dat zouden gaan doen. Die weigerden dat echter. Als ze samengewerkt hadden, dan was de wedstrijd vast anders verlopen. Een politiek spel dus dat goed uitpakte voor TJV.

Dave87

'@kelderfan

Precies dat is wat er aan ontbreekt voor TJV. Het probleem is dat Teunissen ook geen topper op de klimmetjes is dus daar moet echt versterking voor komen.

Zoals gisteren te zien was wordt een team met WVA in de gelederen nagenoeg onklopbaar met 1 of 2 mannetjes in steun in de finale.

Murcia

'@Poeksel
Mee eens, de suprematie op vrijdag zorgde ervoor dat elke andere ploeg gisteren alles op het bordje van DQS ging leggen. De ploeg probeerde het dan ook niet als geheel maar met individuele acties zoals die van Stybar en Ballerini en later Lampaert. De fundamentele fout van het maar met 1 man meezitten kon echter niet rechtgezet worden.

kelderfan

'@Murcia
Dus het is een fundamentele fout is als er maar 1 man mee eens. In dit geval de verkeerde, want Bennett is een sprinter en na 3 x Kemmelberg spoot 't zuur uit zijn neusgaten.
Die fundamentele fout is ook gemaakt in de E3, toen Wout Van Aert alleen zat in de finale.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dave87 die rol was dus eigenlijk weggelegd voor Tom in de Ronde. Het is zonder hem en Mike behelpen en veel zal er niet veranderen meer dit jaar. Dus Wout goed afzetten in de finale komend weekend. Verder is eigenlijk alleen DCQS in staat om met meerdere renners de finale te halen en ik denk nu niet dat we opeens de illusie moeten hebben dat het aankomend weekend anders zal zijn. Wout zal vooral verstandig moeten koersen. Vorig jaar pakte dat uiteindelijk ook goed uit. We gaan het zien.

Murcia

'@kelderfan
Natuurlijk is het dat, aangezien Bike Exchange, Wanty, UAE, TJV allemaal twee of meer pionnen hadden in de eerste groep.
Bennett zelf valt niets te verwijten maar als massaspurter was het meteen duidelijk dat hij de tol ging betalen. Hij kon ook nergens energie sparen want in de waaier moet je meewerken. Waar de strategie van Wout om de hoek kwam kijken was zijn besluit om de heuvelzone met zoveel mannen als mogelijk af te werken. Dat zorgde voor rust in en achter de groep.

Cycling

'@Kelderfan De groep in de E3 die wegreed, was veel kleiner dan de groep in GW. Iedereen die op de juiste plek in het peloton zat, had de gelegenheid om mee te gaan. Bovendien waren in de E3 de sterkste 9 renners vertrokken. Het was dus geen fundamentele fout, want JV had de kopman bij deze 9 renners. Oftewel Van Aert zat op de plek waar hij moest zitten. Dat hij door een lekke band wegvalt, is pech. Hoe jij pech als fundamentele fout kunt zien, kan ik niet volgen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zo'n fout kun je alleen maken wanneer je de renners hebt voor een andere situatie. Jumbo heeft die niet, voor hun is de koers tactisch geslaagd wanneer ze hun kopman zo fris mogelijk in zo'n elite groepje als in de E3 krijgen.

Een fundamentele fout om te denken dat dat, nu zonder Teunissen en Dumoulin, een tactische fout zou zijn. Zelfs met die twee erbij was dat groepje van negen overigens geen hele verkeerde situatie geweest.

Laatst gewijzigd
tendam

De afwezigen krijgen een soort mythische status. Eerst was Groendahl Jansen onmisbaar en nu Teunissen. Waar is dat op gebaseerd? Die hoort doorgaans ook niet bij de beste 10-15 man in zo'n koers. Ik denk dat alleen Dumoulin daartoe in staat was geweest, en Roglic natuurlijk :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam Mike heeft gewoon top 20 gereden in de Ronde van Vlaanderen, die was op papier naast Tom toch de renner geweest die Wout het langste had moeten kunnen bijstaan.

Dave87

'@rahimns

Ik weet dat dat de planning was met Tom maar we weten ook dat dat een noodgreep was bij gebrek aan echte kasseienkleppers.
Met een superkopman als Wout moet je m.i. ook een superknecht hebben. Zeg maar wat Kuss voor Roglic is.
Die renners liggen niet voor het oprapen dus ik begrijp ook waarom het er nu aan ontbreekt maar dat is wel iets waar in geïnvesteerd dient te worden. Van de huidige selectie zie ik niemand die die rol kan pakken, ook Teunissen niet.

Teunissen is eerder de nummer 3 in de rangorde die je in de voorfinale vooruit stuurt.

1) Wout Van Aert
2) ? (zoals je zegt moest TD deze rol pakken dit jaar)
3) Mike Teunissen (mss op termijn ook Van Hooydonck)
4,5,6,7) Roosen, Eenkhoorn, Van Hooydonck, Affini, Dekker, van Emden, Pfingsten

Ik hoop echt op een Asgreen zoals ik al eerder verkondigde (voor z'n E3 overwinning ;))

Laatst gewijzigd
Cycling

----

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dave87 ik denk dat Asgreen echt te hoog gegrepen is, ook al voor zijn overwinning in de E3... ten 2e denk ik dat die gewoon bij DCQ gaat blijven. Ik vind Tom geen noodgreep trouwens, hij houdt van de klassiekers en heeft die ook bewust in zijn programma opgenomen. Maar dat er nog een superknecht bij zou kunnen ben ik met je eens alleen liggen die niet voor het oprapen

Dave87

'@rahimns

Afwachten dan maar. Overigens wel voorzichtig optimisme over TD.
Rondje tijdritfiets is niet om van het zonnetje te genieten!

Yeez

Teunissen en Groenewegen komen er ook weer aan. Het gaat de goede kant op!

AWestie

'@Dave87 De categorie die jij eigenlijk leeg laat en waar je bijvoorbeeld Asgreen in stopt is, net als bij knechten bergop, in het hele peloton dungezaaid. Laat trouwens niet onverlet dat Mike Teunissen dat echt makkelijk kan invullen. Daarna kom je inderdaad snel bij DQS uit of een kopman van het tweede niveau.

Eigenlijk slaat die categorie ('de gegarandeerde top-20 renner', de 'subtopper', hoe je hem ook noemt) ook de discussie over ondersteuning een beetje plat. Natuurlijk wil iedereen zulke renners er bij, maar wat zegt dit eigenlijk over tactiek? Stiekem heeft eigenlijk alleen DQS de weelde om bakens te verzetten in koers en zoals al eerder geloof ik werd geschreven (kan het even niet terug vinden): TJV zorgt er nu vooral voor dat WvA of zo laat mogelijk of op beslissende momenten omringd en fris is.

Taak gedaan? Uitrijden of naar huis en volgende week weer verder. Is dat erg? Nee, zeker als WvA ook nog een paar keer wint. Ondersteuning is taak-afhankelijk, niet plaats-afhankelijk. Ik gun iedereen buiten Wout een mooie plaats toe, maar op zich is dat al snel irrelevant.

Nogmaals: ik wil supergraag nog een klepper voor eendagskoersen er bij en hoop wat dat betreft vooral dat PatLef zijn portemonnee eens een keer niet op orde krijgt want daar is het meest te halen.

S. Morgenstern

Mooie strik om de discussie geschreven AWestie. Volgens mij hoeven we het ook niet ingewikkelder te maken dan dat, maar onvermijdelijk gaat de schaar er straks wel weer doorheen.

Murcia

Asgreen wordt natuurlijk alleen maar duurder door zijn prestaties nu, ik denk dat als je dan toch een "zekerheidje" wil hebben die (nog) betaalbaar is Senechal de logische optie kan zijn. Hij staat in de pikorde bij DQS nog niet zo hoog ook omdat hij nog niet veel heeft gewonnen maar is een constante factor in het voorjaar. Goede sprint en nog relatief jong. Alleen zijn Franse renners en Nederlandse ploegen nooit echt een winnende combinatie geweest. Toch als je kijkt naar een tweede man net onder Wout voor het voorjaar is het geen raar idee lijkt me.
Daarbij moet gezegd worden dat je hem waarschijnlijk alleen kunt strikken als iemand als George niet verlengt, aangezien het uit de lengte of de breedte moet komen.

kelderfan

Ik vind 't wel apart, dat Tom opeens een klassieke renner is geworden. Is dat op basis van de Binck Bank Tour, die hij heeft gewonnen in 2017?
Verder denk ik, dat @Dave67 het weer goed ziet. Tom Dumoulin was een noodoplossing, maar ook dat feest ging niet door.
Overigens ben ik blij, dat hij weer op de fiets zit, want hij wordt node gemist bij de klimploeg om de aansluiting niet te verliezen met Ineos.
==
Bennett en Bouwman gaan nu alleen nog op hoogtestage voorafgaande aan de Giro. Bennett moest afstappen in Catalunya en lijkt nog niet op zijn beoogde niveau om mee te doen in die Giro. Ik zou wel eens willen weten, hoe de teamleiding dat ziet.

tendam

Ik vind dit een beetje Ineos, talenten wegkopen bij een succesvolle ploeg. Bovendien is de vraag of een Asgreen bij Jumbo net zo goed rendeert als bij Quickstep. Ik denk eerder dat Jumbo zich teveel richt op een bepaald soort renner voor de kasseien, groot en sterk, terwijl dat een beetje achterhaald is. Zeker in de Ronde heb je meer aan een heuvelrenner. Ik denk dat bv. een Koen Bouwman daar best goed zou renderen als knecht.

1 2 ... 120 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.