Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 121 ... 454 455
kelderfan

'@Murcia
Dat is zeker een goede gedachtengang, dat Asgreen nu niet meer te halen is.
Dan is die Senechal toch mooi alternatief. Maar als Fransman niet zo vanzelfsprekend bij de teamleiding.
Ik denk, dat Wout naast Van Hooydonck nog een tweede Belg erbij zal willen hebben. Dat zal Jumbo ook wel plezieren, vanwege de uitbreiding naar Belgie.
Trouwens die Van Hooydonck is een trainingsmaat geworden van Van Aert, las ik ergens (geen link sorry).
Het mooiste zou zijn Tim Merlier natuurlijk. Maar WF kwam ook eens met Gianni Vermeersch.
Maar ja, dat is ook weer een snelle man.

S. Morgenstern

Bouwman is het tegenovergestelde van een wringer, die zou huilend thuiskomen. Hofstede lijkt me dan een geschiktere knecht voor E3 en Vlaanderen.

Merlier heb ik volgens mij nog nooit gezien in de finale van een zware Vlaamse koers. Vermeersch wel, maar wil hij knechten? Dat lijkt me een belangrijke vraag na afgelopen week. Mocht hij daartoe bereid zijn, dan is dat een goede renner om erbij te hebben naast Teunissen.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Tendam Als je als ploeg zijnde 1 a 2 renners per jaar bij andere ploegen weghaalt, vind ik dat niet meer dan normaal. Door volgend jaar 1 superknecht aan te trekken kun je niet meteen spreken van talent wegkopen bij een succesvolle ploeg. Betekent dit ook dat JV geen renners van INEOS, UAE, Bora etc mag weghalen? De renners zijn einde contract en kunnen ingaan op aan biedingen van andere ploegen. Ploegen kunnen dit voorkomen door deze renners langdurige contracten aan te bieden. Zo werkt het nu eenmaal in het bedrijfsleven. Wegkopen is voor mij als een renner nog een contract heeft en uitgekocht wordt dan wel richting de ploeg aangeeft dat hij onder een contract uit wil. Dit is bijvoorbeeld bij Asgreen niet het geval. Je kunt toch niet van JV verwachten dat ze afdankertjes in dienst gaan nemen. Gelukkig leidt JV ook zelf renners op, waardoor het niet noodzakelijk is dat renners die bij hun vertrekken vervangen worden door renners van ander ploegen.

Cycling

'@Kelderfan Wat voegt Tim Merlier toe t.o.v. de huidige sprinters die ze al hebben?

Cycling

'@Tendam Waar heb jij gelezen dat "Jumbo zich richt op een bepaald soort renner voor de kasseien, groot en sterk". Dat zijn fans die dat willen. JV heeft zich volgens mij daar nooit over uitgelaten.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik dacht echt, dat jij een kenner bent. Maar Lennard Hofstede is niet goed in dat werk.
Ook Bouwman lijkt niet de man om te wringen. Dat dacht ik ook bij Tom Dumoulin.

kelderfan

harryjohan71
Je hebt gelijk; dat geef ik ook aan met maar ja.
Maar volgens mij wil JV dat kennelijk ook, dat er een grote sterke renner bijkomt.
In 't verleden had JV Vanmarcke en Boom, die elkaar goed hebben aangevuld.
Anderzijds is het afwachten hoe Mike Teunissen en Dylan Groenewegen 't gaan doen.
Want het zou zo maar kunnen, dat DG zich ook op dat werk gaat richten. De MSR wil hij toch graag winnen.

kelderfan

'@AWestie
Je hebt toch gisteren gezien, hoe belangrijk een 2e. man is in de finale. Van Hooydonck haalde de angel eruit door Stefan Küng terug te halen. Dus het is alleen maar voldoende om Wout af te zetten in de finale.
Ook Trek, Bora en AGR hebben sterke blokken voor dat werk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik zie net dat de Tour of Norway ook wordt uitgesteld tot 't najaar. Wederom een koers, waar DG zou starten.
Dat is dan heel vervelend om weer op niveau te komen.

S. Morgenstern

Maar Lennard Hofstede is niet goed in dat werk.

Hofstede heeft zich de laatste seizoenen omgevormd tot een prima allround knecht, maar was bij de beloften volgens mij redelijk explosief en vooral een heuvelrenner. Daarnaast werd hij op zijn 23ste als knecht van Teunissen al eens keurig 77ste in Vlaanderen. Het zou een keuze kunnen zijn om hem meer op dat traject te zetten. Niet dat ik denk dat het nodig is overigens, wat mij betreft is de ploeg in de breedte goed genoeg op dat terrein.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waarom zou Tom opeens gezien worden als klassieke renner. Wout zien we toch ook niet als specifieke klassementsrenner of sprinter. Renners worden gewoon weer wat allrounder en Tom vind het klassieke werk gewoon leuk om er bij te doen. Daar hoef je niet meteen een stempel op te plakken.

En voor nu is het in ieder geval niet nodig om te kijken naar Hofstede of Bouwman in zo'n rol, eens met Morgenstern dat dit nergens voor nodig is.

Er gaan waarschijnlijk nog wel meer kleinere koersjes uitvallen dit jaar, dat is jammer maar niet te voorkomen waarschijnlijk tot dat er flink is ingeënt.

kelderfan

Quote: "Niet dat ik denk dat het nodig is overigens, wat mij betreft is de ploeg in de breedte goed genoeg op dat terrein."
Ik denk, dat hij een prima knecht is voor Roglic en Dumoulin. Maar dat de ploeg in de breedte goed genoeg is op dat terrein, dat betwijfel ik toch een beetje.
Een goede renner op dat terrein lijkt mij voor de ploeg een 1e. keuze. Dat behoeft niet te gaan om een klimknecht, maar bijvoorbeeld Pfingsten zou voor mij de 1e. zijn om in te ruilen, want Timo Roosen zou toch weer bij DG worden ingedeeld.
Lennard Kämna zou voor mij een goede keuze om 't team sterker te maken op meerdere terreinen.

tendam

'@harryjohan71
Ik kijk gewoon naar de ploeg die ze daar de afgelopen jaren opstellen. Allemaal grote, sterke kerels. Ze hebben inmiddels bijna een traditie dat ze beter zijn in Roubaix dan in de Ronde, mede door het extra gewicht dat ze moeten meezeulen.

kelderfan

'@rahimns
Ja Wout is 't voorbeeld van een a'llrounder en op meerdere plekken inzetbaar;
maar Tom zla 't misschien leuk vinden, maar ik zie niet bij zijn uitslagen, dat hij zo'n allrounder is.
Dus waarom de gaten moet opvullen bij 't Vlaamse ontgaat mij volkomen.

S. Morgenstern

Ik twijfel daar niet aan. Ze hebben zelfs een ´invaller´ in Van Emden die nog een cruciale rol speelt afgelopen zondag. Dan is er dus in de breedte weinig aan de hand.

Zoeken naar een extra ´wellicht haalt hij de finale´-man naast Teunissen (dus niet voor de breedte, maar voor de diepte) zou wat anders zijn. Daar kunnen ze naar zoeken. Ik zou dat dan echter niet doen in plaats van Pfingsten, want daarmee ga je nooit zo´n renner aan kunnen trekken.

Kamna halen zit overigens dat hele idee van een extra sterke renner voor Van Aert erbij natuurlijk behoorlijk in de weg. Het zal wel lekker dromen zijn van Martens, Wynants en Pfingsten inruilen voor Asgreen, Kamna en een toptalent, maar het hier serieus brengen wekt niet de indruk dat je op hebt zitten letten wat betreft de mogelijkheden van deze ploeg..

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan Misschien is het voor JV mogelijk om Noorwegen te vervangen door bijvoorbeeld Valencia die zou verschuiven naar mei. De nieuwe datum is nog niet bekend. Een andere optie is Ruta del Sol vanaf 24 mei 2021

S. Morgenstern

https://www.demorgen.be/sport/geprikkelde-nathan-van-hooydonck-wordt-zondag-belangrijke-pion-in-de-ronde~b201e5ed/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

AWestie

'@kelderfan Ik wil ook zeker niet zeggen dat mannetjes vooraan niet slim is tactisch. In de afgelopen G-W zorgden Nathan en Wout er met z'n tweeën voor dat zij het tempo konden dirigeren. Tactisch huzarenstukje van het team, eigenlijk.

In heel veel koersen is het tegenwoordig vooral zaak om op het goede moment op de goeie plek te zitten. De Poggio, de Moeren, Monte Sante Marie, you name it. Dé plek van de schifting. Toegegeven: een paar mooie koersen in Vlaanderen zijn ook meegaan of achtervolgen (de Ronde als beste voorbeeld). En door onze oogharen heen is TJV als je het goed bekijkt misschien niet teambreed top in precies die koersen (heb daar geen gegronde analyse van). Net zoals iemand eerder al schreef dat TJV altijd beter voor de dag komt in Roubaix.

Ook dat is tactisch te ondervangen. Maar wat vooral de doorslag geeft is de vorm van de dag en geluk. Gelukkig is Wout wereldtop in geprepareerd aan de start staan.

ti-raleigh

Het is niet onmogelijk, maar ik zou het straf vinden als Nathan zondag weer bepalend is. Ik verwacht hem niet bij de eerste 30.

Murcia

Vorig jaar werd Nathan 49e maar hij eindigde op 2 seconden van de nummer 30 Walscheid, eigenlijk dus in die groep en er is door het rijden van afgelopen weken voor mij wel reden om te denken dat hij die uitslag gaat verbeteren. Maar uiteindelijk is de uitslag minder belangrijk dan wat hij voor Wout kan doen en hoe lang hij dus meegaat. Kan hij bijvoorbeeld met van Aert mee tot de laatste keer Oude Kwaremont dan zou ik zijn bijdrage al zeer geslaagd noemen.

Laatst gewijzigd
Jopie

Staat het eigenlijk al 100% vast of Van Aert de Amstel wel of niet rijdt. Lijkt me op het parcours van dit jaar de topfavoriet.

xistnc

Wat is dat voor onzin criterium, 'bij de eerste 30'?

Er zijn allerlei ploegen waarbij knechten er een doel van maken om 17e of 23e te worden. Brengt dat op? Jos van Emden werd gisteren 79e. Die heeft daarmee meer betekend voor Wout dan bijvoorbeeld Vermeersch met al zijn ereplaatsen voor Mathieu, of Greg en Oliver voor elkaar.

YogiBear

'@Jopie Hij staat voorlopig niet op de startlijst, maar zou wat mij betreft een mooie toevoeging zijn. Zou bv kunnen in plaats van Tolhoek. Zeker als Parijs-Roubaix niet door zou gaan, zou het qua belasting best moeten kunnen. Heb echter geen idee hoe het zit qua hoogtestage en of het past binnen de planning/voorbereiding richting de Tour.

Cycling

'@Yogibear voor de voorbereiding van de Tour zal het wel of niet meedoen met de Amstel dan wel Luik geen consequenties hebben volgens mij, aangezien meerdere Tour renners daar starten. We zullen het zien.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In principe zijn de selecties voor de heuvelklassiekers al rond, ik kan me niet voorstellen dat de ploeg dat nog weer gaat omgooien als er niemand uitvalt.

1 2 ... 121 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.