Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 122 ... 454 455
Cycling

Ik ook niet, maar bij Luik ontbreekt nog een naam in het overzicht op p1. Wie gaat die plek invullen?

Laatst gewijzigd
Murcia

Gezien het bubbel intact houden belangrijk is zou het Leemreize kunnen zijn, die gaat toch ook Waalse Pijl doen?

Yeez

'@murcia en de dag er na gelijk romandie? Hij zegt zelf nu de waalse pijl en romandie te doen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zover ik weet is Jos van Emden nummer 7

Yeez

Dan hebben we die ook

aru123

Zou vermeersch niet wat zijn voor de klassieke ploeg? Is enorm goed bezig en kan bij tjv ook nog veldrijden. Sorry haha dit is het laatste wat ik erover zeg 😅

Yeez

Ik denk dat die lekker blijft. Toch wat meer vrijheid en hangt redelijk aan vd poel

$kedel

Als van Poucke niet snel verbetering laat zien is Arjen Livyns wel een mooie versterking. Ook niet zo'n logge kasseivreter en nog geen dure vedette zoals Asgreen/Senechal.

aru123

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-bouwt-aan-sterkere-klassiekerploeg-gaan-ons-op-de-transfermarkt-begeven

Ze willen de klassieke kern dus gaan versterken! Ben benieuwd wat eruit komt.

S. Morgenstern

Dat verhaal klinkt vrij realistisch en niet als ´we gaan een extra subtopper halen, omdat daar absoluut nood aan is´. Ik heb eerder het idee dat er veel vertrouwen is in de potentie van de aanwezige renners en dat de kans groot is dat ze dat blijven doorontwikkelen op de manier waarop ze dat de afgelopen jaren hebben gedaan met het halen van jonge renners waar ze veel in zien. De klimtrein loopt wat dat betreft een paar jaar voor en daar is dat aardig gelukt. Ik denk dat het ook betekent dat er in de Vuelta ruimte wordt gemaakt voor het type Eenkhoorn/Roosen/Van Hooydonck. Ook dat hoort bij die ontwikkeling richting een topploeg voor de klassiekers.

Yeez

Voor dit jaar stond nochtans niemand van die renners op de planning voor de vuelta, maar voor eenkhoorn en roosen wordt het (weer) eens tijd dat ze een grote ronde rijden

S. Morgenstern

Is de selectie voor de Vuelta al bekend? Ik dacht dat we pas een paar namen kenden.

Yeez

Kruijswijk
Kuss
Gesink
Tolhoek
Vingegaard
Oomen
Hofstede

Deze hebben sowieso aangegeven hem te rijden

molovin

'@Yeez, Maar ik kan me voorstellen dat Vingegaard (of Oomen) de Tour gaat rijden ipv Dumoulin en de Vuelta zullen overslaan waardoor daar weer een extra plekje vrij komt. Want lijkt me niet dat zij 2 rondes na mekaar gaan rijden. Zeker Vingegaard als hij zijn progressie constant maakt kan in het najaar dan nog mooi naar de Italiaanse najaarskoersen.

Cycling

Het kan natuurlijk zijn dat 1 van de onderste 3 Dumoulin gaat vervangen in de Tour, maar meer dan 1 renner van Eenkhoorn/Roosen/Van Hooydonck verwacht ik ook niet in de Vuelta. Vingegaard, Oomen en Hofstede gaan sowieso een grote ronde rijden. Voor Tolhoek kan het nog zijn dat dit afhankelijk is van zijn prestaties in de komende maanden en of hij bij JV blijft. De overige renners rijden in 2022 ook nog voor JV. Als Dumoulin besluit weer te gaan fietsen, kan het natuurlijk zijn dat hij de Vuelta gaat rijden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Nog even over Van Aert in de Amstel eventueel: ik kan me ook wel voorstellen dat die man er aan toe is om even een weekje met zijn gezin door te brengen.

boehoe

Weet iemand wat TJV van plan is met die Affini. Die presteert tot dusverre bar weinig. Hadden ze beter Taco kunnen houden.

Cycling

'@boehoe Affini is aan het knechten voor Van Aert op het moment dat er nog geen beelden zijn. Dit wordt helaas door sommige fans niet gewaardeerd.

madeinstars

Affini is vaak degene die als eerste kopwerk doet om de vlucht te controleren en dat doet hij absoluut naar behoren. Weet niet waaruit jij concludeert dat hij weinig presteert.

YogiBear

'@madeinstars Kan ik me ook zeker voorstellen. Zou het alleen als supporter van TJV leuk/interessant vinden om Van Aert in de AGR te zien.

YogiBear

'@boehoe Wij zien vaak de eerste 100-150 km van een koers niet. Als ik een beetje tweets van renners en team volg, zijn ze heel tevreden met het werk dat hij in die periode doet. Dus, niet veel in beeld, maar voert goed zijn taak uit.

madeinstars

Toch nog maar eens naar transvervrije renners gekeken en ik denk niet dat het realistisch is voor Jumbo om iemand vast te leggen die in koersen echt de finale mee kan kleuren naast Van Aert. Asgreen en Senechal zijn dan eigenlijk de enige kandidaten en de kans is vrij groot dat die of te duur zijn of Lefevre trouw blijven.

Daaronder zijn er een aantal interessante namen, als je even de vijver waarin Jumbo wil vissen in acht neemt (Nederland/België/Scandinavië voornamelijk).

België: Aimé De Gendt, Brent van Moer, Edward Theuns
Nederland: Ide Schelling, Langeveld (lijkt me op zijn leeftijd sterk)
Denemarken: Magnus Cort (lijkt me niet een type voor Jumbo) Mikkel Honoré, Alexander Kamp
Norwegen: Sven Erik Bystrom
Overig: Cristophe Laporte, Hugo Hofstetter (die Fransen kunnen meestal een lap meer verdienen in een Franse ploeg), Matej Mohoric (zie ik niet snel gebeuren) Michael Gogl.

Al met al is de spoeling best dun en denk ik dat Jumbo het ook volgend jaar toch vooral zal moeten hebben van een adequate ondersteuning tot de pre-finale.

Dave87

Als P-R niet doorgaat denk ik dat WVA zelf ook zal willen rijden in de AGR. Heeft ook serieuze winstkansen.

Verder goed nieuws dat TJV blijft ontwikkelen en oriënteert op de transfermarkt.

Yeez

Toevallig gisteren die discussie ook gehad. Voor mijn gevoel vervulde van der hoorn dezelfde rol beter dan affini. Deze jongen kan prima temporijden, maar als het maar enigzins omhoog loopt moet hij lossen. E3 is het perfecte voorbeeld. Op weg naar de eerste beklimming van de dag (begin live-uitzending) zie je dat het peloton in gang schiet en iedereen van voren wil zitten. Je ziet daar dat affini, de tier en declercq (de drie die op kop reden) nog een poging doen hun ploegtrein vooraan af te zetten, waarna het peloton rustig naar boven rijdt. Affini moet lossen, maar de tier en declercq zitten er op de top nog wel bij.

Hetzelfde geldt in gent-wevelgem waar hij eigenlijk niet op kop heeft hoeven rijden (constant koers). Ook daar geen moment in beeld geweest, de andere 6 wel.

Nu is hij natuurlijk nog 2,5 jaar jonger dan van der Hoorn, maar het houd voor mij niet over. Ik zou daarom zondag ook Van Emden een logischere en sterkere optie vinden dan Affini voor die eerste uren.

madeinstars

Van Emden is juist belangrijk als piloot voor de kopman in het deel na halfweg tot de prefinale. Die zou ik niet dom op kop laten rijden. Dat doet Affini toch prima? De Tier was er ook af en met een machine als DeClerq zou ik niemand vergelijken. Die is by far de beste in zijn vak in dat werk. In de E3 werd er ook nog eens best hard achter de kopgroep aangereden omdat het een redelijk gevaarlijke groep was met sterke namen. Waar die groep normaal een minuut of acht krijgt voor het in gang trekt, kregen die nu maar mx. 3 minuten. Dus dat heeft er ook wel aan bijgedragen.

Is het exceptioneel? Nee, niet bijzonder, maar hij doet wat hij moet doen en dit seizoen staat voor hem denk ik ook in het teken van leren en aanpassen aan de ploeg.

1 2 ... 122 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.