Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 123 ... 454 455
Murcia

Taco wordt na zijn vertrek alleen maar beter lijkt het, terwijl hij gewoon tekort kwam voor de rol die de ploeg in gedachten had. Affini is een renner die naast de tijdrit ook een rol kan vervullen in de sprinttrein. Hij deed beide prima in de Tirreno.
De stap naar het kasseienwerk is groter maar diens potentie als renner ook vergeleken met Taco.

S. Morgenstern

Affini was van de drie die kopwerk deden degene die de rest van zijn ploeg het langs vooraan hield toen ze van alle kanten werden overspoeld richting de Kanarieberg. Ik denk dat het bij De Clercq een bewuste keuze was om daar niet aan mee te doen, omdat hij later nog nuttig kan zijn, maar iedere andere knecht is er daarna aan voor de moeite.

Daarnaast was Affini afgaande op de foto's van de eerste uren een tijdje de enige die op kop reed. Wat mij betreft is het niet direct lossen van De Tier verder weinig relevant, aangezien hij vanaf de Kanarie ook niets meer heeft kunnen doen en enkel nog één of twee klimmen achterin heeft kunnen overleven. Het werk van Affini richting Kanarieberg is in de rol die die renners hebben waardevoller, dan er nog even aan blijven hangen. Wat dat betreft is dat lossen van Affini voor mij een schoolvoorbeeld van waar het mis gaat in de beoordeling van knechten.

Wevelgem ging na anderhalf uur helemaal los, dus dan is het logisch dat de eerste werker (of het nu kopwerk is of het uit de wind zetten van de kopman) eraan is voor de moeite.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Affini is ook nog maar 24... DeClerq deed op die leeftijd ook nog niet wat hij nu doet. Affini heeft denk ik meer nu moet koersen dan hij op voorhand had moeten doen door het wegvallen van Tom en Mike, is volgens mij ook echt gehaald om te door te ontwikkelen in zo'n rol als DeClerq heeft voor de toekomst. Om hem nu al af te schrijven vind ik wel heel rap. Dat TJV denkt aan nog extra versterking lijkt me prima, zal ook wel moeten als Wynants er niet meer bij is. Het is iets wat ze inderdaad net als de sprinttrein en de klimtrein aan het opbouwen zijn. Investeren in jonge renners en verder kijken wat er aan ervaring op de markt is. Maar ze zullen niet zoals Ineos te werk gaan ga ik van uit.

S. Morgenstern

Tolhoek had overigens aangegeven op de shortlist te staan voor de Vuelta. Daarnaast zal er inderdaad één van die renners naar de Tour gaan wanneer Dumoulin daar vervangen moet worden (hoewel dat dan ook een ruil zou kunnen zijn).

kelderfan

'@Yeez
Ik ben 't met je eens, oeps, want die Affini is tijdrijder en prima voor koersen met een tijdrit erin. Voor de Vlaamse koersen lijkt hij mij geen aanwinst.
Wat betreft de DVV worden Dekker en Eenkhoorn naar voren geschoven, maar Pascal Eenkhoorn lijkt mij nog niet in goede doen,.
@Madeinstars
Je lijstje van mogelijke renners voor JV 2022 kan ik zeker warderen.
Bij Noorwegen kun je ook serieus denken aan Jonas Iversby Hvideberg, die was met o.a. Olav Kooij in de slag bij 't EK u23.
Belgie: ja => Aime De Gendt, Brent Van Moer en Edward Theuns;
Nederland: ja => Ide Schelling;
Denemarken; ja => Mikkel Honore, Niklas Eg en Andreas Stokbro;
Noorwegen; ja => Jonas Hvideberg, Sven Erik Bystrom;
Overig: ja => Matej Mohoric

Laatst gewijzigd
tendam

Ik vond Van der Hoorn een goede transfer van Jumbo, bij Roompot wedijverde hij soms zelfs met Van der Poel en Van Aert, maar als knecht kwam hij totaal niet uit de verf. Een typische vrijbuiter, denk ik. Affini is qua profiel geschikter voor de rol die hij bij Jumbo moet vervullen. Of hij meer potentie heeft dan Vd Hoorn weet ik niet, ik heb hem nog nooit zo goed zien rijden als Taco 2-3 jaar geleden.

kelderfan

Omdat JV steeds meer 1.1 en 1.Pro laat vallen is er voor Taco met zijn aanvallende stijl geen plaats meer,
want juist Taco van der Hoorn is voor dat soort races een goede renner.

madeinstars

Eigenlijk zou Dylan van Baarle echt dé ideale man zijn voor Jumbo. Helaas ligt die jongen nog tot 2023 vast en zit hij erg goed op zijn plek bij Ineos.

AWestie

Ik durf nog niet echt iets te zeggen over 'Edo' Affini zijn prestaties nu, simpelweg omdat ik nog niet op hem heb gelet. Ik vond het voor de context wel even waardevol terug te kijken naar wat TJV bij het transfernieuws over hem zei (link[/url]): Bijstaan in klassiekers, sprinttrein & tijdrijden. In mijn hoofd dacht ik dat de teamleiding nog meer in hem zag, maar dat vind ik zo snel nog niet terug.

Hij zegt zelf in zijn Even Voorstellen[/url] dat hij vooral beter wil worden in de klassiekers en dat dit een leerjaar is. Oftewel: Edo met alle liefde jureren, maar graag nog niet afserveren. Hij heeft niet voor niets een driejarig contract getekend.

Nabrander: ik geloof dat Mike Teunissen in de Rode Lantaarn zei dat hij Affini echt heel goed vond fietsen (en dat we dus op hem moesten letten), maar ook dat heb ik niet scherp

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Was dat niet bij de podcast van Het Nieuwsblad want volgens mij heeft hij toch geen podcast gedaan bij de Rode Lantaarn. Ik kan me die uitspraak in ieder geval niet voor de geest halen. Misschien dat ik nog een podcast gemist heb.

AWestie

Buiten de Rode Lantaarn volg ik bijna geen andere podcasts, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien was het iemand bij Laurens ten Dam, maar heb het nog niet terug gevonden.

Daboytommy

'@AWestie,

Ik meen mij wel te herinneren dat hij dit over Roosen zei!

fudd

was Rode Lantaarn 2021 aflevering 1. In eerste instantie noemde Teunissen Roosen, maar daarna ook Affini.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb het even teruggeluisterd maar zo uitgesproken was hij nu weer ook niet over Affini, hij noemde iedereen om op te letten. Niet dat Affini nu zo opviel. Nee daar kon ik nu niet echt iets uit opmaken.

$kedel

Edo moet nog wat affiniteit met de kasseitjes opbouwen.
Langeveld zie ik wel graag komen als hij dat nog ziet zitten voor een soort afscheidsjaar zoals Wynants nu. Of anderhalf jaar als hij dit nog in zich heeft.
Keukeleire zou ook een optie kunnen zijn als hij zijn long(covid) problemen nog te boven komt.

kelderfan

Oh, is dit een stagejaar voor Edo?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat hij dat zelf anders ziet... hij doet zijn werk en dat er wielervolgers zijn die dat blijkbaar niet voldoende vinden zal hem waarschijnlijk een zorg zijn.

Rawolf

Wat ik wel raar vind is dat Gesink er nu weer op staat voor de ardennenklassiekers?? Meen dat hij die verleden jaar nadrukkelijk geskipt had met het oog op valpartijen.

Hopelijk kan hij nog wegblijven nu Roglic daar rijd.

ghostwriter

'@Rawolf
"Meen dat hij die verleden jaar nadrukkelijk geskipt had met het oog op valpartijen."

Was dat zo?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf geen idee hoe je daar bij komt... heb je dat ergens gehoord, ik heb het hem nooit horen zeggen.

Yeez

Gesink rijdt al jaren die koersen. In 2020 niet door een andere kalender, waardoor deze wedstrijden tussen tour en start vuelta vielen

S. Morgenstern

Gesink had ze vorig jaar ook op zijn programma staan, toen met Baskenland ervoor in plaats van Catalonië, maar verder is zijn programma volgens mij nagenoeg een copy paste van de plannen die ze een jaar eerder hadden.

Laatst gewijzigd
Xevar

Pfoe, de ploeg viel op zijn zachtst gezegd niet mee in in Dwars door Vlaanderen zeg.

Het is voor van Aert te hopen dat van Hooydonck zijn vorm weet door te trekken in de Ronde. Van de andere knechten verwacht ik op basis van hun rijden dit seizoen niet dat ze veel gaan kunnen betekenen voor van Aert..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik verwacht dat ze net als afgelopen vrijdag weer zitten waar ze moeten zitten en Van Aert bij kunnen staan richting het beslissende moment. Dit seizoen nog geen koers gezien waar dat niet het geval was.

Yeez

Het zal vooral te hopen zijn dat v aert naar de beslissende momenten wordt ondersteund en dat er niet teveel ploegentactiek bij komt kijken.

Dat de ondersteuning niet van het niveau trek/dcqs is wisten we, maar ook alpecin laat al een tijdje zien een sterkere ploeg te hebben. Hopelijk komt er voor volgend jaar een sterkere pion bij. Zeker als je ziet dat roosen en eenkhoorn eigenlijk al 2 jaar geen stappen meer maken

1 2 ... 123 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.