'@rawolf
Ja hoor, 30 miljoen. Dan hebben ze er in het afgelopen coronajaar even 10 miljoen bijgetoverd, en kunnen ze De Plus niet eens houden. Dat is dus onzin.
Vaughters weet hier niet meer van dan wij, hij heeft alleen gehoord dat Jumbo een privépersoon heeft die ze steunt (Van Eerd dus) en gaat er meteen vanuit dat ze een ongelimiteerd budget hebben. Het is voor hem moeilijk te verkroppen dat een ploeg die niet eens zo'n hoog budget heeft het veel beter doet dan z'n eigen ploeg. Hij beweert regelmatig met grote stelligheid dingen die later helemaal niet blijken te kloppen, vandaar dat je zijn uitspraken altijd met een korreltje zout moet nemen.
Klopt, een verlenging zal door een beetje manager gekoppeld worden aan een gelijktijdige verhoging van het salaris in het nog lopende contract. Kan zelfs het verschil met de aanbieding van INEOS teniet doen. Stel INEOS biedt een contract voor 3 jaar a 3 miljoen en TJV biedt 2,5 per jaar voor een 3 jarige verlenging maar hetzelfde salaris krijgt Wout al in 2021. Dan is het totale plaatje 10 miljoen tegenover 9.
@tendam
Helemaal juist. Vaughters roept maar wat.
In het geval van de Plus is dat wel het meest aannemelijke aangezien de ploeg een traject voor hem had uitgestippeld ook volgens hemzelf dat op zijn volle instemming kon rekenen. Op termijn zou hij doorgroeien naar het kopmanschap, via eerst de ronden van een week en van daaruit verder. Plotseling tekent hij bij INEOS en betwijfel ik zeer of men hem daar enige ruimte geeft voor een kopmanschap in welke koers dan ook.
Vaughters weet wel iets, want ieder jaar krijgen de teammanagers ook een begrotingslijst van alle teams. Heeft Zeeman ook wel eens gezegd wanneer werd gevraagd waar TJV stond in de ranglijst. Vaughters weet alleen niet of nauwelijks wat een 'suikeroom' inbrengt of welke inkomsten niet binnen de geopenbaarde begrotingen zitten. Dat is het verneukeratieve aan dat er niks van openbaar is en dat wielerteams heel anders in elkaar steken qua kapitaalopbouw dan andere sportteams. Verder wat @tendam zegt inderdaad.
Jullie schatten Vaughters volgensmij veel te laag in, tuurlijk weet hij wel hoe de sponsoring werkt bij Jumbo met van Eerd. Hij zit regelmatig met mannen als Zeeman om tafel voor initiatieven als Velon, veiligheidsplannen etc. Die weet echt wel wat er speelt. Zo'n tweet moet je dan weer niet zoveel waarde aan hechten. Hij weet ook wel dat de budgetten niet gelijk zijn maar dat is nu eenmaal zijn stijl. Hij heeft ook wel een beetje een punt want het budget van Jumbo is gestegen. 20 miljoen is het niet meer.
Waar gaat dit over... misschien is het budget van Ineos ook wel weer gestegen. Laten we het lekker weer over iets inhoudelijks hebben. Het maakt ook verder geen bal uit, want het verschil blijft sowieso enorm. Van Eerd is trouwens veel meer geïnteresseerd in autoracen dan in het wielrennen hoor, en is zeker er niet de man naar om zomaar weer extra geld in de wielerploeg te pompen. Als er geld gevonden moet worden dan zullen ze echt gewoon creatief moeten zijn. Denk dat eerder gekeken zal worden naar bv Pon dan naar Jumbo. Als Cervelo echt een crossfiets in de markt wilt zetten is daar misschien wel meer te halen.
'@rawolf je zit voor jezelf een hele waarheid in te vullen. Besef je nog altijd dat het je eigen (op niks gebaseerde) mening is? Wil je die dan niet als waarheid aan anderen proberen te verkopen? Je bent iets teveel in jezelf gaan geloven denk ik...
Jij weet niet of het budget is gestegen. Ook niet met hoeveel. Laat staan dat het 30 miljoen is.
Cervelo of te wel de Pon Groep zal zeker meer bijdragen in geld dan Bianchi maar een stijging van budget kun je niet automatisch koppelen aan een fors hoger salaris van een renner. Door de successen van dit jaar moest de ploeg ook flinke bonussen betalen. Die zullen niet in de begroting hebben gestaan, net als alle kosten die de ploeg moest maken vanwege Corona. Een opwaardering van het contract + verlenging zal naar mijn mening betekenen dat de ploeg een extra bijdrage moet vragen van haar sponsors. Dat de Pon Groep daarin een rol zal kunnen spelen is voor mij duidelijk want een uithangbord voor het afzetten van je merk in het wielergekke België is zeer welkom en Wout is een perfecte ambassadeur voor de Cervelo modellen.
'@rawolf
Ik denk dat als Vaughters überhaupt al contact heeft met iemand van TJV het met Plugge is. Ik schat hem ook niet laag in, maar dat hij last heeft van afgunst is wel vrij duidelijk hoor :) Dit is niet de eerste uitspraak die hij in die zin over Jumbo doet. Brailsford is ook een favoriet onderwerp van hem. Hij heeft asperger, kan zich wellicht wat teveel in z'n eigen realiteit verliezen.
Vaughters is bovenal een enorme hypocriet, Zijn opmerkingen over anderen zijn vaak een reflectie van zijn eigen handelen. Zijn continentale team in de USA dat hij na zijn eigen carriere opstartte moest een ploeg zijn vol talent. Toen kwam Doug Ellis met zijn dollars en de ploeg werd gevuld met zijn vroegere doping maatjes als Zabriskie, Danielson, Millar en Vandevelde. Hij is jaloers nu in zijn ogen TJV een zelfde suikeroom heeft en hij net weer een paar van zijn beste renners is kwijtgeraakt.
Interview met Richard Plugge[/Url], die trouwens geen groot fan is van Vaughters. Dat blijkt in ieder geval uit het antwoord wat hij mij gaf op mijn vraag wat hij van de opmerking van Vaughters vond. Ik ga dat hier niet letterlijk publiceren maar het was niet echt complimenteus ;)
Het volledige artikel kan ik helaas niet lezen, wel hier op de voorpagina van WF over de 'hervorming'.
Belachelijk plan natuurlijk, ontneem alle mindere renners hun kansen.... mooie eerste casus voor de rennersvakbond om op te springen.
Lokale koers waar je gaat kijken, daar worden weer nieuwe wielerfans gemaakt. En wat gaan renners dan doen? Nog meer hoogtestages? De ploegen mag je ook wel gelijk drastisch inkrimpen.
Voor topsport zijn minder wedstrijden natuurlijk ideaal
Voor wielrennen als sport zijn zoveel mogelijk wedstrijden ideaal
TJV kan in ieder geval nog zeggen dat ze investeren in breedtesport en sportontwikkeling kinderen, maar ik ben toch liever een romanticus met zoveel mogelijk wedstrijden dan iemand die richting de keiharde professionele wielersport wil gaan wat betreft kalender.
Wel van mindere teams, want na de groepsfase zie je alleen hetzelfde laken een pak.
Wuyts zegt tijdens de Herentals cross als optie dat WvA op een Colnago kan rijden vanaf januari. Zou ik wel grappig vinden, maar Michel gaf het als idee van een anonieme kijker van de cross dus weinig serieus aan te nemen. Daarna kwam hij ook nog met SMS'jes die het over Focus hadden of alsnog Bianchi.
Laatste edit: tijdens de uitzendig appt Ard Bierens in dat hij gewoon op een ander gekleurde Bianchi rijdt. Jammer, ik had wel graag willen speculeren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.