Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 125 ... 454 455
S. Morgenstern

Dumoulin is absolute wereldklasse, iemand met een grote motor, met meer dan genoeg vermogen om gaatjes dicht te rijden, voor wie bergje op geen probleem mag zijn en met enkele hoogtepunten in de regen op zijn naam (o.a. zijn eerste ´doorbraak´ als pure klasbak in een klassieke Tirreno-rit en zijn eerste Tour-rit). Ik denk dat hij ook wel eens een lekke band heeft gehad. Ik twijfel er dus geen seconden aan dat hij een grote meerwaarde was geweest in deze koersen.

Laatst gewijzigd
tendam

Natuurlijk had Dumoulin een eind meegekund in deze koersen. Zie ook de Eneco Tour waar hij (bij wijze van) fluitend de kasseienrit reed. In feite zijn kasseienkoersen een niche waar de meeste klassementsrenners niet zoveel mee hebben, maar ze zouden het wel kunnen. Dat zag je nu ook weer aan Barguil, en dan is Dumoulin qua profiel nog wel wat geschikter. Ik denk zelfs dat áls we hem terug gaan zien in het peloton hij zeker dit soort koersen erbij gaat nemen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dumoulin heeft toch een paar prima wedstrijden gereden in Luik Bastenaken Luik. Als je dat kan dan speel je ook mee in de Ronde, DDV, E3, Omloop, Strade. Stuk voor stuk zware wedstrijden.

Dumoulin lijkt me een stuk logischer in de klassiekers dan Roglic die te vaak op de grond ligt en moeite heeft met positioneren.

Betreft klassiekersondersteuning; Morgenstern je mag t prima vinden maar met een kopman als WvA ligt de lat hoger. E3, Strade en MSR waren te mager. In de eerste helft van de wedstrijd je kopman goed ondersteunen HAHA, als het peloton nog volledig is doet iedereen dat natuurlijk. Het enige waar je kan differientieren is de finale waar het geel in bovenstaande koersen van 1 man moest komen.

Vandaag was Compleet Drama. Eenkhoorn word 26e in een peloton van 50 man. Echter 0 initiatief, daarachter staan nog rijen dik mannen die gewerkt hebben of bij aanvallen betrokken waren. Heel eerlijk vraag ik me af of Jumbo vandaag wel een man had bij de beste 100 in koers, zal rond dat hebben gezeten.

Roosen en van Hooydonck natuurlijk wel de 2 sterkste helpers die vandaag niet aanwezig waren. Ze mogen me verrassen in de ronde.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Er zijn er een aantal gevallen en daar is deels op gewacht. Verder helaas niet veel gezien. Eenkhoorn komt er wat doorheen.

Verder is het echt kansloos om elke week weer terug te komen om je punt te proberen te maken met allerlei kromme argumenten..

S. Morgenstern

De eerste helft van de koers? Hahahaha

ti-raleigh

LBL, 7 MSR 5, AGR 5 en RvL 2 deelnames. Wedstrijden waarvan je denkt dat die dichter bij de capaciteiten van Tom liggen maar niet 1 x top 10. En dan zou hij een flandrien moeten zijn. Kgggmmm.

S. Morgenstern

Strade, de tussenvorm van beide type klassiekers, handig achterwege gelaten.

Landeirovic

Zou Bystrom een goede knecht kunnen zijn voor Van Aert? 29 jaar en lijkt steeds sterker te worden in de klassiekers. Een renner die altijd wil knechten en helpen en zelf ver geraakt. Zoals vorig jaar 20e in Ronde Van Vlaanderen. 11e in De Panne en dit jaar 13e in Wevelgem en ook gisteren sterk. Is ook zeer sterk in het waaier rijden.

Yeez

Is die ook alweer 29? Lijkt me een prima aanvulling, maar ook meer op het niveau van hooydonck. Misschien is gogle wat?

molovin

Het is denk ik ook gewoon moeilijk om je zoals TJV doet op verschillende terreinen te richten en daarin ook mee doen met de top. Budgettair is dat bijna niet consequent te doen op Ineons (en UAE?) na denk ik. TJV doet dat eigenlijk super, nu kun je zeggen dat dat komt doordat ze 2 super kopmannen hebben in WvA en Roglic, maar die zijn ook deel van de ploeg natuurlijk. De steun zou veel beter geweest zijn in het voorjaar als Tom en Teunissen erbij waren geweest, maar Zeeman geeft ook aan dat ze hierin zeker zich gaan versterken. En in de Tour zijn ze al een van de 2-3 topploegen. Topploeg.

tendam

'@ti-raleigh
Het deelnemersveld in de Ardennen is doorgaans wat breder dan in Vlaanderen, je ziet in Vlaanderen heel weinig klimmers maar in de Ardennen zie je wel de echte klassiekerrenners als Van Avermaet en Gilbert. Dan is het moeilijker om top-10 te rijden. En Dumoulin heeft zich volgens mij ook nog nooit gericht op de klassiekers, reed ze meer als voorbereiding op de Giro. Maar goed, als hij morgen besluit om definitief te stoppen is de discussie ook voor niks :)

Cycling

'@ti-raleigh Volgens mij deed Dumoulin In LBL 2020 prima werk voor Roglic op de Roche-aux-Faucons. Hij reed oa Wellens eraf. Hij eindigde uiteindelijk in een groep achter de 5 topfavorieten. In MSR heeft hij vaak goed gereden en indien nodig prima geknecht. Ik kan me nog herinneren als superknecht voor Matthews. Dat hij dan de rol van knecht voor Van Aert goed kan invullen twijfel ik dan ook niet aan. Er komt bij wielrennen meer kijken dan alleen resultaten. Kopmannen kunnen alleen resultaten rijden door het voorwerk van de knechten. Dit wordt soms weleens vergeten.

Cycling

Ik vind het persoonlijk jammer dat het werk van knechten van JV niet gewaardeerd wordt. Gelukkig denken de kopmannen van JV daar anders over.

Yeez

'@harry Weet je wat ik persoonlijk jammer vind? De discussie met zulke kwats constant doodmaken. Alsof kritiek fout is en je aan het bashen bent. Er mag best worden erkend dat de huidige klassiekerkern niet van het niveau is wat je naast een kopman als v aert en bij een nummer 1 wt-ploeg als jv mag verwachten. Elke week diezelfde zinloze discussie hoeft van mij ook niet, maar het mag best worden benoemd. Dat heeft niks met waardering te maken, maar met kwaliteit

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Yeez Kritiek mag gegeven worden, maar het moet wel terechte kritiek zijn. Als Affini als opdracht heeft gekregen bij Olav Kooij te blijven, kun je niet zeggen dat hij slecht gepresteerd heeft als knecht want hij heeft geen uitslag gereden. Het gaat mij erom dat renners op basis van hun rol worden beoordeeld en niet op basis van de uitslag. Dezelfde discussie is er nu mbt Dumoulin over dat hij geen top 10 heeft gereden in MSR. Dit komt oa omdat hij daar als knecht is ingezet. Vorig jaar was Dumoulin ook als knecht aanwezig in LBL. Maar ja, geen top 10 gereden dus hij kan geen goede knecht zijn voor Van Aert. Dumoulin heeft toen prima werk gedaan voor zijn kopman en latere winnaar Roglic.

Yeez

Op basis van uitslagen beoordelen is sowieso geen goed idee, dat klopt. Ik heb alleen het idee dat kritiek hier door sommigen per definitie als onzin wordt afgedaan of als bashen op de ploeg. Ook los van de uitslagen is hier vaak genoemd dat de huidige klassiekerkern niet de ondersteuning kan bieden die je bij een ploeg als jv en bij een kopman als v aert mag verwachten. Kennelijk mag dat niet worden benoemd

xistnc

'@jesse
Ik begrijp niet goed waarom hj71 de kritiek van anderen van jou niet mag weerleggen en waarom dat de discussie zou doodmaken. Is jouw mening de norm voor wat hier gepost mag worden?

S. Morgenstern

Ik heb het idee dat er hier meer dan genoeg ruimte is om kritisch te zijn op de ploeg. Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat dingen niet mogen worden benoemd. Is het een probleem om weerwoord te krijgen?

de huidige klassiekerkern niet de ondersteuning kan bieden die je bij een ploeg als jv en bij een kopman als v aert mag verwachten.

Tegen deze stelling valt bijvoorbeeld heel veel in te brengen. Afgelopen pagina´s nog heel uitgebreid gedaan door Yogi bijvoorbeeld. Dat betekent echter niet dat jij die stelling niet naar voren mag brengen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@xistnc weerleggen doet hj71 in de reactie op mij. Dat is de essentie van een discussie, dus daar is niks mis mee. Met een dooddoener als “gelukkig waarderen de kopmannen het werk wel” maak je heel de discussie irrelevant. Dat komt op mij over dat wanneer iemand kritiek heeft het gelijk om bashen of over geen waardering gaat.

kelderfan

'@Yeez
Natuurlijk moet je niet alleen naar de uitslagen kijken. Gisteren heb ik 't laatste halfuur gezien en geen gele rijder in zicht. Omdat de samenwerking in de achtervolgende groepjes irritant vervelend was, is uiteindelijk 't peloton door een slechte Mathieu bij die groepjes gebracht, vanwege sprinter Merlier.
Ik lees net 't verslag bij JV en zie dat Eenkhoorn zich na een slechte periode heeft terug gevonden en derhalve toch nog een renner bij de 1e. dertig renners.
Op naar zondag met Wout Van Aert en twee uitgeruste helpers Van Hooydoncki en Roosen. Ik hoop, dat Jos van Emden erbij gaat komen. Want Dekker is nog niet klaar voor zo'n zware wedstrijd en van Emden kan dit werk goed aan.
Het was beter geweest voor de ontwikkeling van Dekker en Kooij, dat zij wat 1.1./1.Pro wedstrijden hadden kunnen rijden.

Cycling

'@Yeez Ik wil de discussie niet doodslaan, maar verwacht wel dat renners vanuit hun rol worden beoordeeld. Als Wijnants hard gevallen is, kun je niet van hem verwachten dat hij ook nog vooraan rijdt. Dit geldt ook voor Olav Kooij en zijn knecht Affini. Phingsten had de rol om in de aanval te trekken in Dwars door Vlaanderen, maar dat is niet gelukt. Dat hij daarna snel afhaakt, is niet gek. Eenkhoorn en Dekker had ik meer voorin verwacht in Dwars door Vlaanderen. Eenkhoorn zit wel in de groep die sprint om de 2e plek.
De driedaagse van de Panne was voor JV niet goed, maar dat had vooral betrekking op het niet goed organiseren van de sprint. Dat was jammer, maar zie ik als een goede leerschool. Het is positief dat Kooij en Dekker nog in de groep aanwezig waren, maar de voorbereiding van de sprint had beter gemoeten.
Over de E3 kunnen de meningen verschillen, maar Van Aert heeft na zijn lekke band de ondersteuning gekregen die nodig was. Dat daarna zijn knechten weg waren is jammer, maar niet onlogisch naar de inspanning die ze gedaan hebben. Voor de lekke band zat hij prima in de kopgroep waar alleen DCQS oververtegenwoordigd was.
Omloop was teleurstellend, alleen er was waarschijnlijk veel minder kritiek geweest als JV renners niet waren gehinderd in de laatste kilometers. Daar reden ze trouwens wel achter de feiten aan.
Gent Wevelgem vind ik het jammer dat JV geen renners in de achtervolgende groep had. Roosen en Eenkhoorn had ik daar nog wel verwacht.

Yeez

'@morgenstern die punten kan ik mezelf maar heel beperkt in vinden. Vooral het budgettaire mag geen excuus meer zijn. Er zijn meer ploegen die met eenzelfde budget op meerdere vlakken meedoen (dcqs, bora om maar wat te noemen). Ook is vanaf 2019 al bekend dat ze met v aert iemand hebben die klassiekers kan winnen. Het ontwikkelen van een sterke kern blijft daar toch bij achter. Roosen en eenkhoorn lijken al tijden geen stappen te zetten en daarnaast wordt er ook geen sterke pion gekocht om naast wout te zetten (of v hooydonck moet de norm zijn). Over de afwezigheid van teunissen en dumoulin is natuurlijk bekend dat dit wel een impact heeft

Yeez

'@harry dat bedoel ik. Ik verwacht het ook niet dat die jongens vooraan zitten, maar daardoor stel ik wel vast dat de kern om wout heen niet goed genoeg is.

kelderfan

quote: "Tegen deze stelling valt bijvoorbeeld heel veel in te brengen."
Maar er spreekt ook heel veel voor die stelling; want wat ik gisteren bij de DDV zag, gaf mij niet de indruk, dat 't goed zit met de Vlaamse kern. Ook in de E3 moesten konden zij hun kopman beslist niet volgen, als 't omhoog ging.
De inbregen van @yogiBear heb ik gelezen, maar kan mij beslist niet overtuigen.
Want bij dit werk moet je steeds voorin zitten, want anders kom je niet meer bij de 1e. tien.
Derhalve vind ik Tom nog steeds een noodgreep, want wringen en duwen zie ik hem niet meer doen.

kelderfan

Ik weet niet of 't al gepost is, maar JV gaat de ronde rijden met gele fietsen met een knipoog naar Pasen.
Vanwege de hoge snelheden, kun je de eieren moeilijk vinden.

1 2 ... 125 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.