Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 126 ... 454 455
YogiBear

Ik vind de discussie over de ondersteuning absoluut interessant en hoor ook graag meningen en argumenten die tegen mijn mening danwel argumenten ingaan. Ook omdat het voor mij daarmee leuker wordt om naar de koers te kijken en na te denken waar evt verbetering mogelijk is (mijzelf volledig beseffend dat ik er nul en generlei invloed op uit kan oefenen). Het idee dat ergens werd geopperd over bv Hofstede in de ondersteuning, was iets dat bij mijzelf nog niet was opgekomen. Waar ik zelf minder mee heb is een discussie waarbij bepaalde kaders niet worden meegenomen. Er zijn bv bepaalde grenzen aan het budget (TJV is geen Ineos) en ondanks dat we die grenzen niet precies kennen, zul je er toch rekening mee moeten houden. Gegeven die grenzen vind ik bv de vraag of het contract van Bennett verlengd zou moeten worden wel weer een interessante. Kun je de kwaliteit in de ronde/klimtrein op peil houden zonder hem? Hoe erg is het als die kwaliteit wel iets minder zou worden en kun je dan met het vrijgevallen budget iets doen (binnen filosofie en visie van de ploeg) om de klassierkern te versterken? Maar bv een vraag of TJV Senechal aan zou moeten trekken, zonder daarbij aan te geven hoe dat gerealiseerd zou moeten worden (waarbij op dit moment extra/gratis geld, geen goede manier is) en wat daar dan de gevolgen van zouden zijn, vind ik minder interessant.

Cycling

'@Yeez De knechten van DCQS zijn in de rondes nou niet echt sterk te noemen. De ondersteuning die Almeida heeft gekregen was in elke ronde echt minimaal. Bora valt dit jaar ook erg tegen in de klassiekers. Ik kan me eigenlijk alleen Politt herinneren in de wedstrijden, maar die elke keer in de finale afhaakt. Buchmann heeft nog naar een 3e plaats gesprint. Ook voor Ineos geldt dat ze niet op alle terreinen meedoen. Zij hebben geen sprinter. JV doet wel op alle vlakken mee. Ze winnen sprints, rondes en klassiekers. Welke ploeg kan dat dit jaar zeggen?

Laatst gewijzigd
Murcia

Wat je ook moet meenemen dat je de kern rondom Wout pas echt kunt versterken als je zeker weet dat deze ook langer blijft. Die duidelijkheid was er pas in januari dus kan die inrichting ook alleen maar vanaf 2022 plaats vinden. Daarbij speelt budget een rol maar we weten inmiddels dat de ploeg de markt op gaat. De echte versterkingen die er meteen staan zijn ook de duurste en dat betekend of een extra bijdrage van de sponsors of vrijgekomen salaris door het niet verlengen van een of meerdere duurdere jongens. En verder zal bv het verlengen van Gesink en Kruijswijk ook tegen een lager bedrag kunnen zijn en daarmee ruimte scheppen.

Yeez

'@harry dcqs heeft met cattaneo almeida evenepoel vansevenant masnada knox serry bagioli en Alaphilippe een hoop jongens die erg goed omhoog gaan.

@murcia ikzelf hoop gewoon op 1 directe versterking. Dan denk ik aan iemand van het niveau teunissen. Die samen met mike net onder wout staat en bij de beste 25 renners zit. Daarachter kun je dan van hooydonck, eenkhoorn, roosen en op termijn dekker en hopelijk affini neerzetten. hierbij moet wel worden gezegd dat roosen en eenkhoorn stappen moeten gaan maken, anders kan 2022 weleens hun laatste jaar gaan zijn

Murcia

'@Yeez
Mee eens, Ik vind ook dat Roosen en Eenkhoorn echt stappen moeten maken. Timo vond ik overigens goed in de Strade maar juist hij zou explosief genoeg moeten zijn om in de Vlaamse klimmetjes met de beteren mee te kunnen. Als blijkt dat zowel hij en Eenkhoorn blijven hangen is doorselecteren een must.

Yeez

'@murcia klopt, in de strade vond ik hem goed! Het lijkt er alleen op dat roosen en eenkhoorn moeite hebben met plaatsing. Zitten bij een eerste schifting vaak veel te ver

Cycling

'@Yeez In Tirreno, UAE en Catalunya was Almeida steeds vroeg alleen. Volgens mij hebben we het niet over of de renners er zijn, maar of de ondersteuning in de wedstrijden die gereden zijn op orde is. Dit ontbrak dit jaar in elke ronde die Almeida als kopman heeft gereden.

kelderfan

Ik vind in deze, dat @Yeez een goed punt heeft, dat de Vlaamse (nu ook door de teamleiding aangegeven) kern met een sterke knecht moet worden aangevuld, omdat 1) Wout is een topper en mag dezelfde ondersteuning hebben als bijv. Roglic; 2) Maarten Wynants gaat afscheid nemen en die was altijd een betrouwbare knecht.
Of Roosen en Eenkhoorn op de schopstoel moeten, dat betwijfel ik sterk, want de 2e. lijn ondersteuning is ook belangrijk.
En Eenkhoorn heeft gisteren de ploeg thuisgebracht; dus die was niet de minste.
Verder denk ik, dat Affini de rol van Jos van Emden moet gaan invullen als tijdrijder; dan kan Jos de rol van wegkapitein overnemen en daar inzetten waar nodig is. Want je ziet ook bij DCQS, dat je er niet elke dag kan staan in deze korte periode van Vlaamse klassiekers. Dus een vaste groep van 9 renners voor de Vlaanderen lijkt mij beslist nodig.
Dekker moet die stap kunnen zetten; Eenkhoorn en Roosen voor de 2e. lijn; Van Hooydonck, Teunissen, ?? voor de 1e. lijn en Van Aert als kopman/allrounder. Dan zie ik Jos van Emden en 1 Belg voor Jumbo (mijn voorkeur Brent Van Moer).
Mocht 't vraagteken een Belg betekenen, dan kun je een sterke neo erbij halen en ik heb genoemd IVERSBY HVIDEBERG, Jonas {NOR}. 😉

kelderfan

'@harryjohan71
Jij vergeet gemakshalve een belangrijke pion voor die wedstrijden Remco Evenepoel!

Cycling

'@Kelderfan Jij vergeet ook steeds dat Teunissen en Dumoulin niet inzetbaar zijn in de klassiekers.

madeinstars

Als je het 'meedoen op alle vlakken' van Jumbo vergelijkt met Bora en DCQS dan meet je wel een beetje met twee maten, vind ik. Bora kan ik me dan nog wel deels in vinden, maar die hebben in het rondewerk zeker niet de afmaker (en de ondersteuning) die Jumbo heeft. DCQS is de beste ploeg die er is in klassiekers en sprints, maar de ondersteuning en de kopmannen in het rondewerk zijn niet te vergelijken met Jumbo. In potentie is dat wel zo met Evenepoel, maar we hebben het nu niet over potentie, maar over de mogelijkheden en budgettaire keuzes dit seizoen.

Dat DCQS nu een aantal renners hebben die redelijk omhoog kunnen, betekent niet meteen dat ze op het niveau zijn wat Jumbo heeft laten zien, wat dat betreft.

Je kan gewoon eigenlijk geen ploeg aanwijzen die zowel monumenten als grote rondes wint (en podium rijdt, ook nog eens met twee renners) als massasprints (ook met meerdere renners). Noem een andere ploeg waarvan twee renners een monument hebben gewonnen, twee renners podium hebben gereden in een grote ronde en twee renners massasprints kunnen winnen. En dat is dan ook nog eens een ploeg die niet in de top-3 zit qua budgetten en misschien zelfs niet in de top-5. Dat de ondersteuning dan op sommige vlakken iets achter blijft, lijkt me eigenlijk onvermijdelijk.

S. Morgenstern

Ja, het budgettaire argument aan de kant schuiven, omdat ook DCQS en Bora op meerdere vlakken mee doen is wat merkwaardig. Ik zie ook bij die ploegen op bepaalde terreinen duidelijke beperkingen in hun mogelijkheden. Volkomen logisch, maar dat is het bij Jumbo dus ook.

Yeez

'@morgenstern omdat jumbo een hoger budget heeft inderdaad.

Rawolf

Budgetaire kwesties zijn een merkwaardig discussie punt omdat wij hier 0 inzicht in hebben.

S. Morgenstern

We kunnen aan de hand van de selectie uitstekend inschatten wat de mogelijkheden zijn. Wellicht lukt dat niet iedereen even goed, maar dat is geen algemeen probleem.

@morgenstern omdat jumbo een hoger budget heeft inderdaad.

Ik denk dat die budgetten heel dicht bij elkaar in de buurt zitten. Uiteraard zijn klimmers een stuk duurder, dus is de kans aanwezig dat Jumbo een duurdere selectie heeft, maar veel zal het niet schelen. De beperkingen zijn echter bij alle drie goed zichtbaar. Merkwaardig om dat bij Jumbo dan aan de kant te schuiven.

Laatst gewijzigd
madeinstars

0 inzicht is niet helemaal waar. We weten wel een aantal dingen. We weten dat Jumbo niet tot de absolute top hoort en we weten dat 2 van de 4 grootverdieners om verschillende redenen (een deel van) dit jaar niet beschikbaar zijn.

Het lijkt mij niet meer dan logisch om die kennis mee te nemen in het beoordelen van het team dit jaar.

@Yeez Ik denk dat niemand hier ontkent, dat DCQS zijn zaken (al jaren) heel goed op orde heeft. Wat Lefevre elk jaar presteert met, inderdaad, ook geen top-3 budget is grote klasse. Maar het is natuurlijk niet omdat DCQS het (in sommige opzichten) nog beter doet dan Jumbo, dat het bij Jumbo niet goed is of dat dat afdoet aan de prestatie die Jumbo levert (zeker als je ziet waar ze pas een paar jaar geleden vandaan komen).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat je moet uitkijken discussies niet door elkaar te halen. Ik denk dat bij aanvang van het seizoen de ploeg voor dit jaar het aardig op de rit had en het er goed over had nagedacht. De ploeg had voor het voorjaar Nathan, David en Edoardo gehaald, Wynants zou nog een jaar blijven en met Timo, Pascal en Mike de kern voor het voorjaar compleet. Daar werd dan ook nog Tom voor oa de Ronde nog aan toegevoegd en als je op dat moment naar dat rijtje renners kijkt denk ik dat er intern gedacht werd de zaakjes voor 2021 voor elkaar waren.

Wout had zijn ondersteuning gekregen die hij verdiende en er kon voor 2022 en verder rustig verder gezocht worden naar nieuwe versterkingen. Wynants moest natuurlijk sowieso vervangen worden en eventueel kon er dan nog gezocht worden naar een extra versterking. Niets aan de hand, iedereen tevreden en Wout plaatste een handtekening onder een nieuw contract.

Toen viel alles om... Mike raakt zwaar geblesseerd en Tom last een break in, weg steunpilaren voorjaar en toen moest men roeien met de riemen die men had. De 2 renners die Wout moesten bijstaan in de laatste 50 km waren niet meer beschikbaar en moest men dus Nathan en eventueel Roosen of Eenkhoorn in die rol duwen. Daarnaast moest Edoardo en David meer koersen gaan rijden en moest men ook weer terugvallen op Jos van Emden.

Was dit ideaal nee dat is wel duidelijk maar veel meer mogelijkheden waren er niet. Ik denk uiteindelijk dat (al moet de hoogmis nog verreden worden) men redelijk tevreden zal terugkijken hoe het verlopen is maar men zag ook wel in dat Nathan en zeker Timo of Pascal geen Mike of Tom zijn, die motoren van hun zijn een stuk kleiner en Nathan was net bij de ploeg. Mag je kritisch zijn.. altijd dat hoort erbij, zijn ze intern ook. Maar je moet het wel bekijken vanuit de ontstane situatie en dan moet je die ontwikkelingen wel meenemen. Moet er voor 2022 serieus nog naar die voorjaarskern gekeken worden, natuurlijk en het zal ook zeker op de agenda van de ploeg staan.

Het is net zoals bij wat ze met de klassementsmannen gedaan hebben een project voor meerdere jaren, enerzijds jong talent klaar stomen en daarnaast kijken wat er nog aan ervaring naast gezet kan worden. Kijk even naar de leeftijden van David, Nathan, Pascal en Edoardo.... die behoren bij de 10 jongste renners van de ploeg. Kijk naar de topknechten van de verschillende klassieke ploegen en wat die op die leeftijd presteerde... sommige reden toen nog niet eens op WT niveau. Ik denk dat ze voor komend jaar wel weer een stapje gaan zetten, maar voor dit jaar was het even roeien met de riemen die ze hadden, ideaal zeker niet, maar ook weer niet beroerd. En ze wisten ook wel dat zonder Mike uitslagen rijden in DDV en de E3 (de koersen waar Wout niet zou starten) erg lastig zou gaan worden.

Laatst gewijzigd
molovin

'@Rahimms, helemaal met jouw post eens.

mooiman

Ik ook

YogiBear

'@rahimms Duidelijk opgeschreven.

kelderfan

Quote: HLN - Nathan en nonkel Edwig over ontbolstering van de nieuwe Van Hooydonck: “Wout is de eerste kopman die me aandacht geeft, Greg deed dat ni.t”
Duidelijk dus, dat Nathan bij CCC niet uit de verf kwam. Nu met Wout en Timo onderweg in de verkenning van de Ronde.
@rahimns
Goed verwoord, maar toch een kanttekening, want JV "dacht" de zaakjes op orde te hebben, maar dat bleek duidelijk niet.
Want zonder Van Aert was 't niet zo goed in 't Vlaamse. Vandaar de opmerkingen. Tevens heeft JV dat nu zelf ook gezien met de reactie, dat zij actief gaan zoeken naar versterking. Of dat 1 of 2 versterkingen zijn, dat is niet duidelijk.
Daarbij blijf je Tom Dumoulin noemen, maar die heeft duidelijk andere kwaliteiten en die worden node gemist.

S. Morgenstern

Wanneer je het halen van Van Moer voor Wynants genoeg vindt, dan hadden ze nu de zaakjes toch wel degelijk redelijk op orde?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is een vreemde opmerking, zonder Van Aert hadden we deze hele discussie toch nooit gehad, het ging toch om de ondersteuning van Van Aert de afgelopen dagen. Zonder Van Aert en Teunissen heb je inderdaad geen uitgesproken kopman en dan is het resultaat ook niet van belang, want dan doe je sowieso eigenlijk nooit mee om de winst. Maar je herhaalt verder dus gewoon mijn hele betoog. Je laat voor jou gelijk alleen weer een deel van de realiteit weg. En als je nu nog steeds niet door hebt waarom ik Tom aanhaal dan gaan wij niet veel verder komen. Maar ik ben blij dat je vind dat ik het goed verwoord heb.

kelderfan

'@rahimns
Wat is dan de realiteit, want ik begrijp zeker niet, dat Tom bij de Vlaamse kern hoort in jouw verhaal. Dat Teunissen node wordt gemist kan ik alleen maar beamen. Daarom is het goed, dat Parijs-Roubaix nu definitief wordt uitgesteld. Daar kan in ieder geval Mike blij mee zijn. Voor Wout zal dat weer anders zijn, want wat wordt de nieuwe datim voor deze mooie koers.
Verder doet 't toch niks af aan de discussie over de ondersteuning van Wout.
@S.Morgenstern
Slim hoor maar ik denk ook, dat JV naar een renner van 't niveau van Mike gaat zoeken. Mocht dat Bystrom of Asgreen of Van Baarle worden, dan zeg ik hoera. Dan hoop ik dat zij nog aan Belgisch talent (Jumbo) gaan denken, dan is mijn suggestie die Brent Van Moer. Maar dat is verder nog niet van belang. Eerst maar "Van Baarle" losweken.👍
Want bij de verkenning zat er een Ineos renner in 't wiel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nog een nieuwtje. Wout voegt de Brabantse Pijl en de AGR aan zijn programma toe. bron: HLN
Nieuwe datum Roubaix lijkt 3 oktober te worden. Dat betekent'dat op 3 oktober Roubaix, Emilia, Munsterland en Çro Race worden afgewerkt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 126 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.