Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 127 ... 454 455
tdola

Geen Parijs roubaix volgende week, toch domper voor Wijnants lijkt me.

Benieuwd wat van aert kan in bp en agr. En wiens plek hij inneemt in agr. Brabantse pijl laatste jaren volgens mij niet altijd gereden door jumbo.

S. Morgenstern

Dumoulin zou Strade, Sanremo, E3 en Vlaanderen rijden, dus dan is er meer dan genoeg reden om hem in die kern rond Van Aert te noemen. Ik begrijp niet hoe je dat niet kunt begrijpen.

Wat betreft Van Moer had ik je vorig uiteenzetting dan niet goed begrepen. Ik dacht dat je hem bedoelde op de plek van het vraagteken. Ik vond het eigenlijk wel een goede suggestie. Hij zou uitstekend in deze groep rond Van Aert passen. Hoeft waarschijnlijk ook niet ten kosten te gaan van iets anders.

Wat dat laatste betreft vooral benieuwd of je de renner van het niveau van Teunissen ook zou willen halen als dat ten kosten gaat van het verlengen van Bennett. Zou je dat er voor over hebben?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de realiteit dat Mike en Tom er niet bij konden zijn... dat maakt het dus serieus anders. Ik heb niet gezegd dat Tom tot de Vlaamse kern behoord maar hij was voor dit jaar een prima meerwaarde geweest naast Mike om Wout te ondersteunen. En dat zou hij ook volgend jaar kunnen zijn als hij die wedstrijden in zijn programma wilt opnemen. En Van Baarle is natuurlijk geen optie. We gaan volgend jaar wel zien wie erbij komt.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Denk toch (gegeven pag 1) dat de ondersteuning voor Van Aert in de Brabantse Pijl wat magertjes is ;-)

Yeez

'@yogibear derest is nog niet bekend uiteraard...

kelderfan

'@S.Morgenstern
quote: "Wat dat laatste betreft vooral benieuwd of je de renner van het niveau van Teunissen ook zou willen halen als dat ten kosten gaat van het verlengen van Bennett. Zou je dat er voor over hebben?"
Als dat de oplossing is, dan ja; maar wie gaat dan de ToC rijden in het nieuwe seizoen.
Maat goed dat je Brent Van Moer ziet zitten in het nieuwe pakket.
@rahimns
Precies de meerwaarde voor de ronde moet dan nog blijken, Want zie jij Tom Dumoulin wringen en duwen om vooraan te beginnen. Een type Julian Alaphilippe kan dat, maar Tom zou dan steeds in de verdrukking komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan... ja ik zie hem dat wel doen. En als jij Bennett alleen maar nodig vind voor een koers die niet meer bestaat, dan ben je er wel gauw uit ja.

Verder nog een mooi stuk over Van Hooydonck:

Nathan Van Hooydonck en zijn oom, oud-wielrenner Edwig Van Hooydonck, zijn enorm blij met de overstap van CCC Team naar Team Jumbo-Visma. Waar de potentie er bij CCC jarenlang niet uitkwam, hielp hij Wout van Aert aan de winst in Gent-Wevelgem.

Edwig, zelf tweemalig winnaar van de Ronde van Vlaanderen, is stellig in gesprek met Het Laatste Nieuws. 'Ik vind dat hij bij CCC drie jaar verloren heeft. Bij de junioren was hij een concurrent van Mathieu van der Poel en Mads Pedersen. Ik zeg niet dat hij hun talent heeft, maar de kloof was bij de profs te groot geworden.'

De twijfels over CCC zijn ook bij Nathan aanwezig. 'Bij CCC deed ik maar wat. Alles was goed. De standaard bij Jumbo-Visma ligt veel hoger. Nu krijg ik duidelijke opdrachten. Dat heb ik graag, het helpt me om te focussen. Ik voel ook dat ze me vertrouwen. Ze zeggen letterlijk: we weten dat je dit kan, dus vragen we je om dit te doen. Bij CCC heb ik dat nooit gehoord. Greg was de grote kopman en naar ons werd niet gekeken.'

Het verschil tussen de kopmannen Greg Van Avermaet en Van Aert was ook een groot contrast. 'Wout is de eerste kopman die mij aandacht geeft. Tijdens Gent-Wevelgem kwam hij op de Kemmelberg naar me toe om te praten. Dat gaf een geweldige moraal.' In tegenstelling tot Van Aert, had van Avermaet nooit zoiets gedaan. 'Dat zit niet in Gregs karakter. Hij is meer timide, terwijl Wout meer zelfvertrouwen heeft. Als knecht ben je bereid om je helemaal kapot te rijden, omdat je weet dat het om te winnen is.'

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Goed om die duidelijkheid te hebben. Lijkt mij namelijk de keuze die nu voor ligt bij de ploegleiding, wanneer ze er iemand van dat niveau bij willen. Anders zijn we in het luchtledige aan het roepen om zo'n renner erbij, zonder oog te hebben voor de consequenties.

Ronderenners wringen zich overigens helemaal suf in zo'n eerste week van een grote ronde. Dumoulin is daar ook zeker niet slecht in. Zoals hij ooit al zijn meerwaarde had in Strade en Sanremo en hij met de beste mee kon op De Muur, is het moeilijk voor te stellen dat hij geen meerwaarde zou hebben in Vlaanderen.

CyclingManager2022.com

Wout pakt zondag gewoon de zege en dan spreekt met van een schitterend voorjaar voor Jumbo-Visma...

Romāns Vainšteins

Wat denken jullie? Gaat Woutje hem pakken?!

ti-raleigh

En 4e plek San Sebastian. Die moeten we niet vergeten.

madeinstars

Deze man komt met de ToC aankakken... het wordt van kwaad tot erger joh.

Rawolf

'@Rahimns, helemaal eens hoor je moet roeien met de riemen die je hebt, met de focus op ook klassementen en sprints is een superklassieker ondersteuning wensen misschien ook niet realistisch. Mijn tikker begint echter steeds weer uit de slaan als ik sommige hier zie roeptoeteren alsof dit een ideale ondersteuning voor WvA is.

Ook eens dat Dumoulin een uitstekende voorjaarsrenner kan zijn. Voor de zware klassiekers met afstand beter dan Teunissen zelfs die toch vooral uitblinkt in het lichtere werk

Laatst gewijzigd
AWestie

In dat geval kunnen we hier ook een andere vraag stellen: TJV wil sprints, klassiekers én klassementen rijden met succes. Moeten ze niet meer focussen en dus een doel afstoten of kunnen ze door nu juist te focussen op zo weinig mogelijk koersen dit in stand houden?

Ik denk dat het net te veel bijt en dat ze dus ook een doel moeten schrappen. Sorry Dylan, maar dan kies ik voor minder sprintfocus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf ik denk als iedereen fit en aanwezig was geweest het al een stuk idealer was geweest en nu is het afwachten hoe het plaatje er volgend jaar uitziet, maar het zal een proces zijn.

@Awestie nee ik zie niet hoe de sprintfocus bijt met andere doelen. Ze hebben juist dat met David Dekker en Olav Kooij en indirect met Wout juist opgeschroefd. Na de Vlaamse klassiekers zullen veel van die jongens juist ideaal zijn in het ondersteunen van de sprinters dus ik zie daar geen probleem. De kunst is om de kopmannen op de juiste manier met de juiste kwaliteit te blijven ondersteunen en daar hard aan te werken en ik denk dat dit kan.

ti-raleigh

'@ À Westie
Dylan en Primoz waren degenen die deze ploeg naar grotere hoogten hebben gestuwd. Plus dat wat Dylan vorig jaar is overkomen, dan denk en hoop ik dat ze hem niet in de steek zullen laten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh ik kan me dat niet voorstellen

Dave87

Wout Van Aert
Primoz Roglic
Jonas Vingegaard
Sam Oomen
Robert Gesink
Timo Roosen

Laatste plek: Tolhoek / Hofstede / Martens / Van Hooydonck

Zou het zo iets worden?
Wie er ook gaan rijden, wat een ploeg!

S. Morgenstern

Rawolf, je ziet eigenlijk ook wel dat het prima gaat met de mogelijkheden die er op dit moment zijn, maar maakt je enkel druk om figuren die roepen dat Van Aert een ideale ondersteuning heeft?! Oké, dat is positief. Die figuren zijn voor mij echter net zo onzichtbaar als Van Emden die de Cipressa niet over komt... Werkelijk nog niemand hier iets van die strekking zien beweren.

Laatst gewijzigd
molovin

'@Dave87, ik vermoed Hofstede, lijkt me dat hij deze koers goed aan moet kunnen en gaat ook mee naar LbL

Rawolf

'@Morgenstern, als jij drastisch lagere winstkansen in oa E3, MSR en wss RVV door een ondersteuning die beter zou kunnen prima vind hou ik je niet tegen.

Het belang van ploeggenoten in die finales word hier doorgaans onderschat, en dan vervolgens wel roepen dat die ploeggenoten zoveel werk afleveren in de eerste fase van de wedstrijd.

In de finale word alles uitvergroot, als je daar een bidonnetje aangereikt kan krijgen of even uit de wind gezet kan worden heb je daar veel meer profijt van dan in de eerdere fases.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zolang jij dat doet zonder dingen te negeren of erbij te fantaseren vind ik het prima.

Dus wanneer Van Emden Van Aert in de finale van Sanremo naar voren rijdt, dan niet doen alsof hij er op de Cipressa al af lag en hier komen lachen over mensen die hem een goede knecht voor die koers noemden.

Of doen alsof Van Aert enkel wordt bijgestaan in de eerste uren, waarvoor je enkele concrete koerssituaties moet negeren.

Dat soort dingen heb je niet nodig, wanneer je punt is dat een finale knecht heel belangrijk kan zijn. Dat punt kun je ook uitstekend maken zonder het prima werk van renners die meer doen dan 'wat iedereen die in zo'n peloton zit ook wel kan' te negeren.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dave87 Roosen zie ik niet starten in de Amstel. Die stond ook niet bij de originele selectie. Ook van Hooydonck niet trouwens. Dus van die 3 die nog overblijven zal er 1 wegvallen. Vermoed dat Martens wel gaat starten... dus het zal waarschijnlijk gaan tussen Tolhoeken Hofstede of ze geven Gesink nog een dagje extra rust. Daarnaast moeten er ook nog 6 opgesteld worden in de Brabantse pijl.

@Rawolf nogmaals niemand ontkent dat het door het wegvallen van Tom en Mike ideaal was nu. Het blijft lastig blijkbaar om dat te zien, maar met wat er overbleef hebben ze het wel naar behoren gedaan. Weggecijferd voor Wout en er in die koersen proberen het maximale eruit te halen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@morgenstern, je gaat nu wat ijlen, Jos van Emden, prima helper voor MSR is de Cipressa niet over geraakt met het peloton precies zoals gezegt. Dat hij later in de afdaling is terug gekomen en vervolgens nog 100m kopwerk heeft gedaan is wat anders.

S. Morgenstern

Het peloton scheurde juist in de afdaling! Van Emden, die de Cipressa niet over zou komen, heeft dus inderdaad vlak voor de Poggio nog, zoals je zelf aangaf dubbel tellende meters, in de wind gereden voor Van Aert. Die kopman die na een paar meter Cipressa alleen zou zitten en waar je het fabeltje over presenteerde dat hij als enige favoriet zijn eigen weg moest zoeken naar de voet van de Poggio...

Maar goed, nu kunnen we dat natuurlijk allemaal negeren en de doelpalen gewoon verplaatsen naar het stuk na de Poggio, en doen alsof enkel daar een knecht een echte meerwaarde zou hebben. Dan hebben we toch weer iets om die ondersteuning van Van Aert ondermaats te vinden. Dat er geen enkele knecht een rol heeft gespeeld na de Poggio, daar zullen we het maar niet over hebben.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 127 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.