Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 128 ... 454 455
Sandy Casar

Eenkhoorn rijdt dit jaar de Vuelta

https://www.destentor.nl/regiosport/pascal-eenkhoorn-fietsen-in-dienst-van-de-koning-van-belgie~a380df27/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

S. Morgenstern

Top! Beter laat dan nooit. Hopelijk geldt hetzelfde voor in ieder geval Van Hooydonck, dan investeer je met die twee plus Van Aert en Teunissen in de Tour en Dekker en Affini in de Giro ook op dat vlak weer eens goed in die groep.

Yeez

Goede zet! Ik ben wel benieuwd wat ze dan gaan doen? Houden ze er rekening mee dat iemand van de shortlist naar de tour gaat? En bennett zal de vuelta dan ook niet doen naast kuss en kruijswijk neem ik aan? Verder heb je nog kuss kruijswijk gesink tolhoek oomen Vingegaard en hofstede (waarvan 1 van die laatste 4 dus misschien de tour doet)

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Yeez Ik me echt niet voorstellen dat Tolhoek de Tour gaat doen. Oomen, Vingegaard en Hofstede kunnen hiervoor wel in aanmerking komen. Als Teunissen de Tour niet rijdt, kan het zomaar zijn dat ze Van Hooydonck of Roosen als vervanger aanwijzen. Dit zijn dezelfde type renners als Teunissen. Voor de vervanging van Dumoulin kun je denken aan oomen Vingegaard en hofstede

S. Morgenstern

Tolhoek stond daarnaast enkel op de longlist voor de Vuelta. Wellicht dat hij de plek van de eventuele vervanger van Dumoulin in zou kunnen nemen

Yeez

'@harry dat denk ik ook, maar ik hield alle opties voor het gemak maar even open ;)

kelderfan

'@S.Morgenstern
Misschien gaat er wel meer op de schop. Wout geeft de 1e. aanzet met meteen doorschakelen. Roubaix vervalt en hopla BP en AGR worden toegevoegd.
Het kan zo maar zijn, dat Tolhoek de plek van Dekker overneemt in de Giro.
Als vervanger van Dumoulin mag je toch rekenen op Sam Oomen in de TdF en Van Hooydonck evt. voor Mike Teunissen; die misschien wel doorschuift naar de Vuelta. Ik hou ook rekening met Tom Dumoulin voor de Vuelta.

S. Morgenstern

Eenkhoorn had waarschijnlijk de Vuelta altijd al op zijn programma, in ieder geval als 'longlist-deelnemer'. Dat wij er nu iets over horen, betekent niet dat het nu pas realiteit is geworden of dat er dingen op de schop zijn gegaan.

Dekker uit de Giro selectie? Hahahaha..

Yeez

Zullen we elkaar niet uitlachen? Niet lief

Rawolf

Ik snap niet welke Milaan san remo jij hebt gekeken maar Jos zat er toch echt niet meer bij op de top van de Cipressa.

Overigens is van Emden een geweldige knecht voor San Remo, dat zal ik nooit ontkennen maar een echte rol in de finale spelen kan hij enkel in tamme edities. Zijn kopwerk richting de Poggio was deze editie zeer minimaal

Leuk dat Eenkhoorn de vuelta mag rijden, dat kan goed uitpakken voor zijn ontwikkeling

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zullen we het anders toelachen noemen? Dit was toch geen serieus bedoelde opmerking van kelderfan. Althans, ik interpreteerde het niet als een suggestie om over na te denken.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ben ik een keer serieus, dan ga je mij uitlachten; boe. Maar Dekker in de Giro moet ik nog zien.😁
In de RVV is zijn rol duidelijk. Affini mag tot de 1e. berg op kop rijden van het peloton; Maarten Wynants en Dekker moeten Wout bij de 1e. berg afzetten en dan is hun werk gedaan. Afhankelijk van de vorm gaan Van Hooydock en Roosen mee tot de finale of beter tot in de finale. Pascal is back-up.
Als Allaphilipe en van der Poel er vroeg aan beginnen, dan zie ik een klein groepje tot in de finale met alleen Van Aert namens JV.
@Yeez
Eens hoor dat is beslist niet lief. Goed dat Pascal Eenkhoorn meegaat naar Brabantse Pijl en Vuelta.

S. Morgenstern

'@Rawolf, je probeert je er leuk uit te lullen door 'erbij zijn op de top van de Cipressa' opeens als lakmoesproef te nemen. Realiteit is dat je zelf zat te verkondigen dat Van Aert na een paar meter Cipressa niemand meer bij zich zou hebben, dat Van Emden die klim niet over zou komen en dat Roosen nu nog de enige was die erna nog ergens achteraan bungelde. Dat was wat jij maakte van een koers waarin Van Emden, Oomen en Roosen nog in de groep zitten die naar de voet van de Poggio rijdt, waarbij Van Emden dus nog een cruciale rol speelde door Van Aert in die 'dubbel tellende' fase naar de kop van de groep te rijden. Dat terwijl jij hem als enige favoriet dat in zijn eentje had zien doen. Ik denk dus niet dat jij anderen de maat moet nemen over het zien van een andere koers. Laat staan anderen hoeft te vertellen dat ze ijlen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@kelderfan; het was een serieuze suggestie?! Dus een renner die als sprinter redelijk wist te overtuigen in zijn eerste WT-koers en naar de Giro zou gaan voor zijn verdere ontwikkeling als sprinter, die zouden ze nu opeens thuis gaan laten?! Waarom?

kelderfan

Waarom @S.Morgenstern. Omdat na die zandbakkoers er geen vooruitgang is te bespeuren E3 84e. en DDV DNF.
De sprintetappes in de UAE koers zijn lekker vlak te noemen. Daar kan hij zijn krachten goed benutten.
Die Dekker staat bij jou wel erg hoog in de pikorde. Gelukkig komt DG er weer snel aan.
Ik vind, dat hij en zeker Kooij niet meteen voor de Leeuwen moeten worden gegooid.
Die jongens komen er wel, maar moeten groeien in de kleinere koersen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@morgenstern
Jij zit echt met een loep naar die beelden te kijken, op zoek naar positieve signalen, en dan kun je ze natuurlijk altijd vinden. Ja, uiteindelijk keren er 3 Jumbo's terug, maar die waren er aanvankelijk dus wel afgereden. Je doet zelf ook aan 'moving the goalposts'. Als het een beetje tegenvalt verander je gewoon de criteria waardoor het wél succesvol was. Als zondag de beste 30 man voorin de koers zitten, wie van Jumbo verwacht je daar dan, behalve Van Aert?

Yeez

'@tendam zoals hij zegt: afgereden in de afdaling. Daar is een breuk ontstaan. Ze zaten er op de top wel bij, maar uiteraard ver.

tendam

'@yeez
Ja, dus als je er wordt afgereden in de afdaling telt het niet? Ze zaten niet achterin uit luxe natuurlijk.

Yeez

'@tendam achter een breuk zitten is iets anders dan er effectief worden afgereden. En ze zaten inderdaad niet uit luxe zo ver.

S. Morgenstern

Het werk van knechten valt niet snel op, dus zul je inderdaad goed moeten kijken om te zien wat ze allemaal hebben gedaan. Ik verplicht verder niemand om dat te doen, maar om die feiten te negeren vind ik wel kwalijk. Zeker wanneer je je heel uitgesproken in dit soort discussies werpt, dan ontkom je er niet aan je aan de feiten te houden.

Dat die drie knechten in het tweede (grote) deel van het peloton zaten, was voor de feitelijke ondersteuning van Van Aert niet doorslaggevend. Zoals Ewan ook niet minder tweede is geworden, omdat hij 'eraf werd gereden op de Cipressa'.

Ik heb verder niet de indruk dat ik doelpalen verplaats, maar wellicht heb jij goede voorbeelden waardoor ik daar aan moet twijfelen. Ik probeer enkel reëel naar de ondersteuning te kijken, waarbij ik volgens mij zelden op 'succesvol' uitkom als finaal oordeel.

Ik zou bij de beste dertig komende zondag niet direct een knecht van Van Aert verwachten. Wanneer ze hem tot zo'n schifting (en dan verwacht ik eerlijk gezegd een grotere schifting) goed bij kunnen staan, dan hebben ze het wat mij betreft prima gedaan. Dat zijn volgens mij ook al het hele voorjaar de doelpalen; met de groep die over is na het wegvallen van Teunissen en Dumoulin kun je weinig meer verwachten.

Het zou qua ondersteuning een succesvolle dag zijn wanneer het Van Hooydonck zou lukken om wel bij die beste twintig tot dertig te zitten. Ik sluit dat nu ook weer niet echt uit eerlijk gezegd, gezien zijn rijden in Omloop, E3 en Wevelgem. Daarachter zou Eenkhoorn wellicht nog lang mee kunnen gaan, mits hersteld van zijn mindere gezondheid en qua benen een beetje in de buurt van die uit de E3.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan jij zal toch ook inzien dat de rol van Dekker in de Giro totaal anders zal zijn dan in de wedstrijden die jij benoemd. Ik zie de logica niet in om hem na die koersen opeens uit te sluiten voor de Giro waar hij als sprinter naar toe gaat en je dus dan moet kijken naar zijn optreden in de UAE tour. Ik weet dat jij gewoon minder hebt met de sprinters maar ze zijn gewoon een essentieel onderdeel van de ploeg en neem je er 1 mee naar een grote ronde naast een klassementsrenner dan zal je dus ook beide moeten ondersteunen. Hier gaan ze niets aan wijzigen zolang er niet iets gebeurd natuurlijk qua gezondheid.

S. Morgenstern

Dekker gaat inderdaad mee om te proberen de lijn van UAE door te trekken. Wanneer hij daarnaast in dienst van Bennett ook nog of en toe hetzelfde werk kan doen als hij nu voor Van Aert doet, dan is dat helemaal mooi meegenomen.

Wanneer er geen gekke dingen gebeuren, dan is er geen enkele reden om hem opeens de Giro selectie uit te schrijven. Daar hoef je Dekker echt niet hoog voor in de pikorde in te schatten.

kelderfan

'@S.Morgenstern
quote: "Het zou qua ondersteuning een succesvolle dag zijn wanneer het Van Hooydonck zou lukken om wel bij die beste twintig tot dertig te zitten."
Je hebt aan G-W gezien, hoe belangrijk een knecht erbij te hebben in de finale. Want zonder de steun van Roosen e/o Van Hooydonck in de finale kan het zo maar gebeuren, dat hij op moet boksen tegen twee DCQS-renners en dan is het te hopen, dat Mathieu zijn benen terug heeft gevonden, want de Strade, T-A en MSR hebben erin gehakt.
Als Wynants een goede dag heeft, dan zou ik juist Pascal Eenkhoorn in de vlucht mee laten gaan.
Wout heeft de verkenning van de laatste 100 km gedaan met Nathan en Timo Roosen en dat niet zonder rede.
@rahimns
Als Dekker zich nog kan verbeteren, dan mag voor mij zeker mee, maar als zij toch gaan schuiven met GT-ploegen,
dan lijkt mij zinvol om Bennett in de Giro iets beter te omringen, want nu krijgt hij Foss, Bouwman en Harper mee.
Dat lijkt mij te weinig.

S. Morgenstern

Bennett op basis van Catalonië hoeven we niet te schrappen?!

Ze zijn overigens volgens mij niet aan het schuiven met de grote ronde selecties toch? Ik heb nog niets gehoord over gewijzigde plannen. Enkel over onzekerheid rond Dumoulin, maar van zo'n situatie is er voor de selectie van de Giro geen sprake. Die renners kunnen na volgende week allemaal toe gaan werken naar hun beste vorm.

Laatst gewijzigd
Murcia

"Wout heeft de verkenning van de laatste 100 km gedaan met Nathan en Timo Roosen en dat niet zonder rede."
Klopt, alle drie hadden de dag daarvoor geen wedstrijd gereden, de rest van de Vlaanderen ploegmaten wel.
George lijkt me prima ondersteuning te hebben voor de Giro en ik zie niet in waarom die moet worden uitgebreid. In tegenstelling tot Primoz/Steven is George geen podiumkandidaat en dan is het veel beter om naast het AK ook andere kansen op succes in de Giro na te streven.

1 2 ... 128 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.