Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 14 ... 454 455
Murcia

'@Laatste man

Ben ik met je eens. Ik begrijp het wel omdat Tom al snel de focus wordt puur door de ontwikkelingen in die achtste etappe maar ik had ook wel wat meer van de andere renners willen zien. Toch een mooie docu waarin de ploeg wel echt een eerlijke kijk mogelijk maakt. Ik werd overigens nog meer fan van de wielrenner en de mens Roglic.

Laatste man

Roglic wederom een topgozer. Had graag wat meer Bennett (altijd goede teksten), Gesink (zijn enorme rol), Tony (ervaring) gehoord.

Dumoulin, Bennett, Roglic en Maassen snappen geen klote van die tijdrit.

Laatst gewijzigd
Murcia

George heeft zeker goede teksten en kan ook vloeken als een bootwerker dus meer van zijn bijdragen waren wekom geweest. Tony is niet dol op de camera's en zal daarom ook weinig te zien zijn geweest. Het scheldwoord "kutpogacar" deed mij lachen omdat het schelden is zonder erg. Tom is van nature een piekeraar en Primoz neemt het meer zoals het komt maar bovenal is hij een kopman zonder een spoor van arrogantie. Hier zie ik weer een bevestiging van wat anderen over hem zeiden, een warm mens, nuchter en dankbaar voor het werk van anderen binnen de ploeg.

TLJCAMPS

Vond er niet veel aan. Werd met veel bombarie aangekondigd maar viel mij behoorlijk tegen. Het was eigenlijk gewoon een documentaire over Primoz, Tom en Wout.

Het camerawerk was dan wel weer prima, maar met name de lay-out van de 'namen' die de etappes kregen en het lettertype zag er wel matig uit. De shots waren daarentegen wel uitstekend!

Charlie33

Je merkt aan alles dat iedereen van Jumbo denkt dat Tadej aan de bloedzakken heeft gehangen. Maar niemand zegt het.

Stevo

Vermakelijk maar geen nieuws en opwinding t.o.v. eerdere docu's. Vermoeide renners na een etappe terug in de bus, het praatje van de leiding voor een etappe, de emoties in de ploegleiderswagen, het zadel een paar millimeter hoger of lager, de ontkurkte champagnefles in het restaurant van het hotel na een ritzege: we kennen het nu wel.

Deze vorm van documenteren door alleen te registreren vind ik niet diepgaand genoeg om te blijven boeien. Er mist interactie tussen documentairemakers en betrokkenen: gesprekken, analyses, evaluaties, om dieper te komen, om het échte verhaal te openbaren over tactieken, strategieën, plannen en hun slagingskansen.

Dit soort docu's vind ik vooral die van de gemiste kansen.

AWestie

TijmenCamps: eens over de opmaak van de docu, al vond ik het inhoudelijk soms nog best interessant. Heb via enquêtes van TJV na docu's al vaak geschreven dat ik analyses en talking heads mis die meer er om heen vertellen. Dit is vooral de Tour terugbeleven met iets meer nieuwtjes.

Fanny

Mooie docu en fijn dat de TJV leiding hiervoor toestemming gaf.
Ik was al een grote wielerfan van kopman Prinoz Roglic en deze docu heeft dat nog eens sterk bevestigd.
@ Murcia
Quote: Primoz neemt het meer zoals het komt maar bovenal is hij een kopman zonder een spoor van arrogantie. Hier zie ik weer een bevestiging van wat anderen over hem zeiden, een warm mens, nuchter en dankbaar voor het werk van anderen binnen de ploeg.

Ik wilde dit ook min of meer schrijven en ben het daarom volledig me je zienswijze eens.

Ook vond ploegleider Frans Maassen goed mbt Primoz.
Hij was denk ik de enige ploegleider die al vroeg in de TdF inzag dat Pogarcar een/de gevaarlijke concurrent was voor Primoz Roglic was.

Ik wist trouwens niet dat Dumoulin een aantal dagen enorme zadelpijn heeft gehad wat hem toch de nodige energie heeft gekost.
Dat kan volgend jaar alleen maar beter gaan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar wist niemand buiten de ploeg dat

Rawolf

Het managen van Dumoulin valt zo te zien nog een grote verbeterslag mee te maken....

Yeez

Resterende programma Van Aert in de cross:

1-1-21 Baal
3-1-21 Hulst
10-1-21 BK Meulebeke
23-1-21 Hamme
24-1-21 Overijse
31-1-21 WK Oostende

'-Stijn-

Ik vond Dumoulin ondermaats maar gezien de docu geef ik hem nog een kans maar eerder in de giro.

Yeez

Eigenlijk nog een wonder dat hij 7e wordt...

Charlie33

Kenmerk van echte toppers is de constante onzekerheid en het vermogen om enorm te focussen op details. Tom is echt een topper zo blijkt.

Murcia

Tom merkte vooral dat hij nog zoekende was terwijl bijna iedereen van de beoogde Tourploeg bij de hervatting de klinkers uit de straat reed. Je zou voor minder onzeker worden over je eigen prestaties. Roglic, Wout, Kuss en George reden formidabel in augustus en dat zijn dan muv Primoz ook jouw beoogde knechten terwijl jij er meer dan een jaar hebt uitgelegen. Die slottijdrit was overigens de Tom die ik volgend jaar weer veel vaker hoop te zien, onverstoorbaar en een toptijd/klassering in het best mogelijke deelnemersveld.

kelderfan

Leuke docu gezien met in de hoofdrol Merijn Zeeman in die tijdrit.
Tony Martin blijkt een onmisbare schakel in 't team. Hoe hij Tom even fijntjes tot orde heeft geroepen.
Kritiek is niet verkeerd. Niet in de koers, maar na de koers. Tom had 't soms verdomd lastig met zijn rol.
@Rawolf
Je hebt gelijk, dat Tom geen gemakkelijke jongen is om te managen.

kelderfan

Zo zie je maar, dat er meer achter de schermen gebeurt. De zitvalkproblemen van Tom Dumoulin heeft hij al langer en is nog steeds niet helemaal ok. Hopelijk komt 't voor het nieuwe seizoen in orde.

Yeez

Die man die hem nu helpt (uit het baskenland) heeft ook bouwman juist op de fiets gezet. Die ging dit jaar als een raket id giro ;)

kelderfan

'@Yeez👱‍♂️
Oh, ik denk al, wie is toch die gooser, die mij als een raket voorbij snelt. Nu begrijp ik zijn haast. Onderweg naar de Giro.
@Sephiroth
Ja, die heb ik ook in 't vizier. Juist die Jonas Vingegaard is er een om te volgen. Nu Pascal Eenkhoorn die Nathan Van Hooydonck erbij heeft gekregen, is 't ook leuk om te kijken, hoever zij zijn gekomen na de opleidingsploeg van 't BMC Racing Team.

Laatst gewijzigd
Glorious

Dat Pogacar won met 1.21 op tom is toch niet normaal? Dit kan gewoon niet.

AWestie

Ik zal zelf in deze sport niet snel de woorden 'niet normaal' of 'bovenmenselijk' gebruiken. Ik hoop wel dat TJV ondertussen goed geanalyseerd heeft wat het verschil heeft gemaakt dat Pogi op twee beklimmingen en twee sprints weg kon komen. Zou de heren ploegleiders na #codegeel een stuk beter imago geven als ze daar wat hapklare analyses over kunnen geven ;)

Laatst gewijzigd
Murcia

Over Pogacar zijn prestaties is het speculeren en hoe spannend ook, je komt er niets verder mee. Als we dit omdraaien zullen ze bij veel andere ploegen zeggen hoe het mogelijk was wat Wout deed of Kuss en Bennett in Piemonte en Lombardije.
Ik zie twee oorzaken bij Primoz, A: de gevolgen van de val waren echt wel behoorlijk groot. De docu bevestigd dat, en herstel gaat ook ten koste van de vorm. Hij was in de Dauphine beter. B: Het weinig trainen op de tijdritfiets dit jaar door Corona. Ik vond het geklooi met o.a. de helm niet passen bij de normaal zo professionele organisatie van de ploeg. Juist op dat aspect van de koers leken de automatismen te ontbreken.

kelderfan

'@Murcia
Goed gezien, dat die tijdrit enige analyse ontbeert in die docu. Het zag er echt niet uit, hoe Roglic op zijn tijdritfiets zat met bijpassende helm. Zeeman zag dat ook goed en pakte gelijk zijn biezen.
Zeker in het begin heeft Roglic behoorlijk last gehad van die val in de Dauphine.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sorry maar hij verliest de Tour de France niet door de helm of eventuele blessures of wat dan ook. Zelfs als hij een toptijdrit had gereden en dus meer in de buurt van de tijd van Dumoulin was gekomen dan had hij deze Tour verloren. De ploeg heeft al berekend dat hij zelfs in zijn allerbeste vorm uit het verleden had gehad nooit in de buurt van Pogacar was gekomen. Daar heb je een analyse in deze docu niet voor nodig dat is daarna gedaan oa in het AD. Denk wel dat de val in de Dauphine invloed heeft gehad op zijn vorm tijdens de gehele Tour. Hij was denk ik net iets minder explosief en dat zal hem dus had hij denk ik dan wel meer tijd kunnen pakken tijdens de etappes. Maar achteraf kan je van alles loslaten wat ze eventueel anders hadden moeten doen, maar niemand had denk ik rekening gehouden met zo'n explosie in die tijdrit van Pogacar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry maar ik heb een andere Roglic gezien in de TdF dan in de Dauphine en de helm zat perfect toch.
Na die waaieretappe moest Roglic die Pogacar al laten gaan en dat kwam niet door zijn blessure.
Dat Pogacar een betere tijdrit had, was bij de ploeg toch bekend. Het grote verschil kwam, omdat Roglic het liet lopen.
Zoals hij toen op de fiets zat, was niet om blij van te worden. Zeeman zag dat perfect.

1 2 ... 14 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.