Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 145 ... 454 455
madeinstars

Volgens mij kan je objectief stellen dat het grootste probleem is dat Vignegaard de etappe niet wint. Dat is zeker een fout. Verder is het zo subjectief om te stellen dat het een grote blunder is geweest als dat het is om te stellen dat het briljant was.

Ik vind het sowieso grappig dat criticasters hier er altijd vanuit gaan dat het feit dat ze kritisch zijn automatisch betekent dat ze objectief zijn.

madeinstars

Overigens lijkt me het feit dat Bilbao en Buchmann ook dochter staan alleen maar gunstig voor Jumbo, nu ze zelf de trui niet meer hebben. Daar zal UAE dus ook op moeten reageren.

Stoempie

Was het een rare vraag van mij over Roglic?

xistnc

'@skylimit
Ben je op zoek naar meningen als "ik vermoed dat", "zou wel eens kunnen" en "zou mij niet verbazen"? Ja, dat schiet lekker op.

@random
Je komt werkelijk niet verder dan dat? Jij weet best dat Bilbao en Buchmann zaterdag geen enkele factor zijn. En als ze al een rol spelen, dan is dat bij het nerveus maken van Pogacar.

ForzAZ67

Prima om in deze ronde eens tactisch wat anders dan het voorspelbare overal op reageren en op kop rijden van TJV. Morgen en zaterdag de druk op de ploeg van UAE. Twee dagen om die helpers van McNulty en Pogacar op te roken!

Ook wanneer andere teams mannetjes vooruit sturen stoicijns naar UAE blijven kijken. Laat die maar eens werken in plaats van profiteren van anderen zoals in de Tour.

Maassen had Vingegaard in de laatste kilometer uit het laatste wiel moeten coachen. Had moeten opschuiven naar plek 3 om vandaar snel met de eersten dan wel een aanval van achteruit mee te kunnen springen. Zeker met die snelle laatste paar bochten voor het laatste stukje naar de finish was passeren heel lastig. Of zou de Deen zijn kruit in de achtervolging op de beklimming verschoten hebben=

Rawolf

Dit zal de werkelijke reden zijn https://twitter.com/cronoescalada/status/1380178082221457412?s=20

madeinstars

Laten we eerlijk zij, als Vingegaard zich laat terugzakken, of niet meespringt met McNulty en hij krijgt het gat niet dicht, dan vind iedereen het hier net zo goed een verschrikkelijke blunder.

Of als Roglic op elke jump van McNulty reageert en dan op een counter loopt van Pogacar zelfde verhaal.

Murcia

'@madeinstars
Juist, de kopman reageert op de andere kopman en de nummer twee op de andere nummer twee van de concurrent. De enige echte "fout" is het te lang in allerlaatste positie blijven zitten van Jonas bij deze finish. Maar daar staat tegenover dat bergop hij vrij makkelijk McNulty in schootsafstand hield en zelfs onder de top al binnen hengelde. Die jongen maakt gigantische stappen. Gezien de lichaamstaal van Poga was hij vrij verrast dat hij nu niet mee mocht op de "bagagedrager"
Wat mij verder bij bleef is de uitstekende prestatie vandaag in de breedte na een San Sebastian parcours. Als je vier renners hebt in de finale is dat een ongekende luxe.

AWestie

Ik heb een enerverende etappe gemist blijkt. Zo te lezen vliegen en vlogen er meerdere belangen door elkaar: etappewinst, trui houden, trui tactisch weggeven.

Ik kan het alleen maar doen met de einduitslag na vandaag: Roglic binnen schotsafstand van eindwinst (jeuj) en Vingegaard heeft een etappe winnen misgelopen.

Wel leuk dat Jonas zich opwerkt naar een kracht waar rekening mee gehouden moet worden.

Poeksel

Maar ondertussen een behoorlijke voorsprong in het ploegenklassement!

https://www.procyclingstats.com/race/itzulia-basque-country/2021/stage-4-teams

molovin

'@murcia, helemaal mee eens met je reactie. Sterk optreden van de ploeg en als Vinggegaard idd beter gepositioneerd zat had hij kunnen winnen. Zo'n tactisch steekspel vind ik wel mooi. Zaterdag wordt genieten denk ik, tjv zal dan denk ik zwaar oorlog maken met 2 sterke pionnen en de ploeg die per dag sterker lijkt te worden.

skylimit

'@molovin TJV en zwaar oorlog maken ? Je kan het ook wel heel erg overdrijven. Je moet niet raar opkijken als er gewoon een dode mus gebaard wordt.

$kedel

Ze kunnen Oomen zelfs in de vroege vlucht meesturen zaterdag en als ze deze dan terugpakken meteen met Vingegaard er vandoor poefen. Roglic hoeft alleen de laatste kilometer vol te gaan als Vingegaard het klusje niet kan klaren.

ChefSpijker

En wat doet Jumbo als Pogacar met Vingegaard meespringt? Pogacar kan dan Vingegaard er ook gewoon afrijden op de slotklim. Ook UAE heeft gewoon nog steeds meerdere tactieken om mee te spelen. Denk alleen niet dat ze nerveus worden van een Oomen in de vlucht.

madeinstars

Als Pogacar meespringt met Vingegaard, dan springt Roglic uiteraard ook mee. Als McNulty dan niet mee kan, rijdt Vignegaard door. Als McNulty wel mee kan, probeert Roglic het.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

Ook een Oomen mag niet te veel ruimte hebben. Staat ook op slechts 4 minuut zoveel. Ik hoop dat het zaterdag een mooie etappe gaat worden met veel spanning.

horsm

hop

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gezien het werk dat Vingegaard vandaag al gedaan had vind ik het niet zo vreemd dat hij misschien niet meer de power had om echt mee te sprinten. Ondanks dat hij geen werk in die groep meer hoefde te doen zag hij er toch ook niet meer heel fris uit.

Dave87

Zou zomaar eens kunnen dat Roglic morgen de helft van de achterstand goed gaat maken door de rit te winnen met wat secondes voorsprong. Mooie finale om iets te proberen.

Alle vertrouwen in het verdere verloop van de race en heel positief om te zien dat Oomen en Tolhoek sterker worden en TJV met Vingegaard naast Roglic eindelijk meerdere pionnen vooraan heeft om mee te spelen.

Prognose eindklassement:
1) Roglic
2) Pogacar
3) McNulty

6) Vingegaard

peerduell

"Zijn hier ook fans die een objectief oordeel over de tactiek van TJV kunnen geven en niet alles proberen goed te praten en met de mantel der liefde te bedekken ? Je rijdt toch om te winnen…."
@skylimit.Grappig dat je denkt dat een 'andere' mening dan die van jou over de taktiek niet objetief is. Jij hebt kennelijk de enige objectieve mening, vind je zelf. De komende 2 dagen zal moeten blijken wat de 'juiste' taktiek was. En ja, je rijdt inderdaad om te winnen en TJV wil graag deze ronde winnen. Daar zijn nog 2 dagen voor om dat doel te bereiken.

S. Morgenstern

Objectiviteit eisen is sowieso merkwaardig. We doen hier allemaal observaties en vormen daar opvattingen over die we slechts in meer of mindere mate op objectieve feiten kunnen baseren. Het overgrote deel van die opvattingen valt daarom in het beste geval aannemelijk te maken, door met een overtuigende onderbouwing te komen. Wanneer je blijft steken op loze verwijten aan degenen die jouw mening niet delen, dan ontstaat bij mij het vermoeden dat je waarschijnlijk geen opvatting hebt die je goed kunt onderbouwen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Naja, je kunt er wel vergif op innemen wie hier degene zijn die overal het positieve in zien en welke over werkelijk alles lopen te zeiken

S. Morgenstern

Zal best, maar ik vind het dus nogal een zwaktebod om dat mensen in een uitwisseling van gedachten voor de voeten te gooien, alsof je daarmee iets zou ontkrachten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Sommigen vinden dat blijkbaar frustrerend, maar dan snap ik niet wat ze überhaupt op een forum doen ;)

S. Morgenstern

Ik weet niet waar jij frustratie ziet. Ik weet alleen dat ik zelf opmerkingen zoals die van skylimit dus weinig toe vind voegen aan een discussie waarin vanuit verschillende perspectieven prima werd gediscussieerd over de koers van gisteren. Het zijn volgens mij ook eerder dat soort loze verwijten, die een discussie proberen te diskwalificeren, waarbij je je de vraag kunt stellen of ze op een forum iets toevoegen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 145 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.