Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 150 ... 454 455
tendam

'@xevar
Als ik je een bescheiden tip mag geven: neem jezelf niet zo serieus joh. Wat een lange tenen, niet normaal.

@rawolf
Je wint een koers zelden écht als ploeg alleen, uiteraard zijn er ook andere ploegen nodig. Dat is ook onderdeel van tactiek, anderen meekrijgen in hetzelfde verhaal (of gebruik maken van anderen). Misschien kun je er bv. wel van uitgaan dat Astana gaat aanvallen in die afdaling, dat doen ze namelijk deze week steeds. Die Aranburu is een heerlijke renner.

Poeksel

Wat Astana deed hebben ze toch al heel vaak gedaan? Zelfde voor Movistar. Daarop kun je dus anticiperen en dat heeft TJV heel goed gedaan (en UAE niet).

(edit: wat tendam ook al zegt)

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Wat Astana deed hebben ze toch al heel vaak gedaan? Zelfde voor Movistar. Daarop kun je dus anticiperen en dat heeft TJV heel goed gedaan (en UAE niet).

(edit: wat tendam ook al zegt)"

Klopt helemaal @ten dam @ poeksel @ westie, bedankt voor jullie realistische blikken die inderdaad ook stroken met wat ik heb gezien.

Het is jammer dat narcistische mannetjes als @vlek (met gedwongen namechange tot morgenstern omdat zijn doordrammende - als feit gepresenteerde - mening niet series genomen meer werd) en in iets mindere mate @xistnc de winst van Roglic vandaag moeten aangrijpen om denigrerend te doen. En daarmee vervolgens voorbij gaan aan het feit dat Roglic ook wel gewonnen had als de ploeg gisteren andere keuzes heeft gemaakt. Ik heb ook nooit beweerd dat Roglic niet ging winnen, hij is ten alle tijden de topfavoriet geweest en gebleven.

xistnc

Sterkte, Random. En doei.

Poeksel

Roglic had waarschijnlijk sowieso wel gewonnen ja. Of Vingegaard tweede was geworden met andere keuzes donderdag lijkt me wel twijfelachtig. Denk dat die trouwens blijer is met zijn tweede plaats dan Roglic met de overwinning.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

met gedwongen namechange tot morgenstern omdat zijn doordrammende – als feit gepresenteerde – mening niet series genomen meer werd

Waar heb jij het nu weer over? Ik heb nooit het idee gehad dat niemand me serieus nam en ook niet dat iets of iemand me dwong tot een verandering van mijn naam. Daarnaast is juist de nieuwe naam een kleine knipoog naar mijn (voor sommige irritante) langdradige manier van posten. Het eerste moment dat ik ontdekte dat ik af kon van de naam die ik ooit aanmaakte met het idee dat ik toch maar één (lol) opmerking wilde maken, heb ik het gedaan.

En daarmee vervolgens voorbij gaan aan het feit dat Roglic ook wel gewonnen had als de ploeg gisteren andere keuzes heeft gemaakt.

Dat is inderdaad goed mogelijk. Daar hebben we het echter nog niet over gehad, dus vreemd om dit ons te verwijten. Begrijp niet helemaal waar dit nu vandaan komt, maar goed. Ik denk dat de strijd met Pogacar wel een hele andere had geweest vandaag, dus de invloed van eergisteren lijkt me nu ook weer niet te onderschatten. Maar de kans is inderdaad groot dat Roglic ook dan had gewonnen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp niet waarom het zo lastig is om te zien dat het gewoon een prima teamprestatie was... elke renner heeft zijn rol prima uitgevoerd. Het was inderdaad een tactiek die door meerdere ploegen eerder is gebruikt en die TJV vandaag ook perfect heeft uitgevoerd. Ik zie het probleem niet zo om dat niet te willen zien. Dat de rol van de ene renners groter is dan van de andere dat is ook wel duidelijk maar daarom niet minder belangrijk. Nou ik ga even lekker genieten van deze prachtige overwinning wat de rest er ook van vind. Het was een heerlijke dag koers.

kelderfan

Wat een mooie dag voor Jumbo-Visma. Die Roglic doet 't weer chapeau#; maar die Jonas Vingegaard komt helemaal tot bloei wauw en die Pogacar ziet groen en geel van dat blauwe manneke in zijn wiel.
Maar de grootste dank gaat naar Astana, die in de afdaling UAE de genadeklap gaf.
Tolhoek en Oomen hebben zich opgetrokken aan hun sterke maten en zijn vandaag goed bezig geweest door UAE tot achtervolgen te dwingen.

kelderfan

'@rahimns
Het was zeker een teamprestatie met als bovenliggende toppers Roglic en Vingegaard. En dat met een "jong team" (want geen Kuss of Bennett}.
Maar mooi dat Roglic die Gaudu bedankte met de zege.

Drutense liefhebber

'@rawolf ik ben het ook wel met jou eens hoor, dat er meerdere factoren meetellen dan alleen maar het goede rijden van JV vandaag die zorgden voor een hele mooie dag.
Maar moet wel zeggen dat door al deze factoren samen vandaag wel een hele mooie en leuke dag was om de wedstrijd te volgen als JV supporter zijnde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan zijn we het toch een keer eens ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Perry maar dat is ook niet wat de anderen hier zeggen... denk dat we met ons allen eens zijn dat Roglic handig gebruik gemaakt heeft van de geldingsdrang van Astana maar dat sluit niet uit dat ook het werk van Oomen en Tolhoek zeer belangrijk was voor de voorsprong die verder uitgediept werd en ervoor zorgde dat deze etappe liep zoals hij liep. Het vooruitsturen van de 2 mannen was dus wel degelijk een goede zet van de ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja vandaag is 't moeilijk om iets anders te zeggen, maar dat wij 't een keer eens zijn, is ook wel mooi.👍

karl66

Roglic heeft toch niet gewonnen omdat Astana in de aanval ging? Roglic heeft gewonnen omdat McNulty gekraakt is en die zou ook zonder die aanval van Astana wel gekraakt zijn. Dat laat ook zien dat TJV donderdag het juist wel tactisch slim gespeeld heeft. Die hadden, in tegenstelling tot een aantal mensen hier, wel door dat McNulty niet de man was waar ze op moesten letten maar gewoon Pogacar. Dus gingen ze niet met Pogacar in het wiel rijden, zodat hij via de bonificaties dichter bij Roglic kon komen. De bijkomende voordelen waren dat Pogacar donderdag en vandaag liet zien niet goed met moeilijke omstandigheden om kan gaan. Dat UAE de leiderstrui krijgt en die moet verdedigen, dat Pogacar moet gaan knechten en dat Vinegaard Pogacar in het klassement voorbij ging.

De kritiek die je op de uitvoering donderdag kan hebben is dat Vinegaard beter gecoached had kunnen worden bij het rijden van de finale en dat ze voor het mooie het gat wat kleiner hadden kunnen houden.

Taktiek is niet hoe kunnen we donderdag de trui behouden. Taktiek is op donderdag zo rijden dat je op zaterdag de meeste kans maakt om de trui mee naar huis te mogen nemen. Daar komt soms bij dat je een risico en een gok moet nemen en dat hebben ze gedaan en gelukkig voor TJV is dat goed uitgepakt. Als McNulty net zo in het wiel van Roglic was blijven hangen als Vinegaard in dat van Pogacar dan was donderdag opeens een domme tactische zet geworden, omdat ze dan McNulty verkeerd hadden ingeschat. Maar dat hebben ze niet gedaan en dus was het een goede en slimme tactische zet.

En dit hele verhaal kan je samenvatten in de oude, maar nog altijd ware wielerwet, om te winnen moet je durven te verliezen. En dat heeft TJV dit rondje meer dan goed gedaan!

mooiman

Kelderman en rahimns zijn het met elkaar eens, TJV levert een topprestatie met Primoz en Jonas als echte uitblinkers. Een prachtige en memorabelere wielerdag dus.......

S. Morgenstern

En we hebben karl66 erbij! Als deze uiteenzetting een voorbode is, dan lijkt dat me ook winst.

ti-raleigh

Als Karl66 vooraf deze uitspraken doet, dan ja.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

hear hear... geen speld tussen te krijgen @karl66

S. Morgenstern

Zo, de lat ligt wel heel hoog. Streng zeg! Wat mij betreft kan een steekhoudend verhaal achteraf ook geen kwaad.

ti-raleigh

De verloedering slaat toe hier, Kelderfan en Rahimns zijn het eens. Waar moet dat heen 😜

xistnc

Wacht maar tot TI Rellie zich hier in de debatten komt mengen.

ti-raleigh

Want ?

ghostwriter

Als Vingegaard deze lijn kan doortrekken kan Jumbo-Visma nog dominanter worden dan ze al zijn in het winnen van kleine rondes. Ik kijk er naar uit om te zien hoe Vingegaard zich in de heuvelklassiekers kan tonen.

Poeksel

En als hij zo blijft presteren wordt het El Tridente in de Vuelta met Kuss, Kruijswijjk en Vingegaard.

Laatst gewijzigd
Murcia

Jonas bevestigd de oude wielerwet die zegt dat je pas echt beter wordt als renner nadat je een grote ronde hebt gereden.
Een plek naast de sloveense Boss in de Tour lijkt mij nu een zekerheid en hij kan volgende week ook al een speler worden in Limburg.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 150 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.