Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 152 ... 454 455
Murcia

'@tendam
Net zo funest was het om Hirschi die eerst een forse inspanning met Oomen had geleverd om vooraan te komen zich te laten afzakken en te verwachten dat die in de vallei dat gat wel kleiner kon maken. Inderdaad had toen McNulty zich al moeten opofferen voor de kansen van Poga. Op het moment dat McNulty moet lossen blijft Pogacar ook nog eens een tijdje achteraan hangen ipv meteen vol door te trekken. Die dubbelrol werd een molensteen voor hem.

Stoempie

Ja, het was me wat allemaal.

karl66

De conclusie die je dus kan trekken is dat de tactiek van UAE niet goed heeft uitgepakt en dat zij dus degene waren met de verkeerde tactiek.

xistnc

De aanwezigheid van Oomen en Tolhoek is cruciaal. Dat helpt om ook Astana en Movistar daar vol te laten doorrijden, terwijl het gaatje naar de UAE-groep amper 10s was. Zijn ze daar niet, dan moet je niet per se verwachten dat die ploegen Roglic op de bagagedrager meenemen.

peerduell

'@karl66.Volledig met jouw onderbouwing en de geschetste afwegingen van de gevolgde taktiek door TJV eens. Dat anderen die taktiek kennelijk niet wilden of konden doorzien is jammer. Ieder zijn mening. Geen probleem. Maar dan degene(n) die het niet met je eens zijn als "niet objectief" (vanwege de "gele bril"), "beterweter" of "zelfingenomen" te (dis)kwalificeren gaat mij te ver.@xistnc citeren kan soms best verhelderend werken.

ti-raleigh

Wie gaat er eigenlijk naar de Tour ? Wordt weer een hele interessante puzzel. Drie Nederlandse gegadigden minder, Dumoulin, Groenewegen en Teunissen. Zal de sponsor 'eisen' dat er Nederlanders in moeten ? Ik neem aan dat ze vol voor de winst gaan voor Roglic. En dus een selectie kiezen die het beste bij hem past. Kuss en Vingegaard lijken zich goed te voelen als knecht bij Primoz. En met Van Aert erbij heb je met deze drie in de bergen goeie kaarten. Wegkapitein Martin zal ook wel nodig zijn. Dan zijn er al 5 plekken weg. Nederlandse inbreng die wat mij betreft vrij zeker is, is Gesink.
Blijven er nog 2 plekken over. Nog meer berggeiten doen, Kruiswijk of Oomen of Tolhoek ? Ik denk eerder nog stoempers voor noodsituaties op het vlakke, alleen hebben die heren niet echt overtuigd dit jaar, Roossen, Eenkhoorn.
Hmm, lastig.

Yeez

De ploeg is al bekend gemaakt voor het seizoen. Alleen Dumoulin kan eventueel wegvallen

Murcia

'@ti-raleigh
Wat Yeez al aangeeft, Het lijkt de logische gedachte dat Jonas de plek van Tom krijgt en als Mike en Tony volgens schema herstellen dan zal het Primoz, Wout, Steven, Sepp, Tony, Jonas, Mike en Robert worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niermann geeft in de podcast bij het AD ook aan dat Vingegaard zeker een optie is voor de Tourploeg.

tdola

'@yeez.
Eindoverwinning in baskenland toevoegen op pagina 1 aub

Wie gaat er afvallen voor agr?
Martins, tolhoek, of gesink?

Laatst gewijzigd
AWestie

Bennett eens in de zoveel tijd is ook lekker ontnuchterend: "But what’s been a real mission is that I now look exactly like Team Qhubeka-Assos. And the fact that no one can tell who I am means I’m just getting chopped left right and center in the peloton at the moment – people don’t let me sit on my own teammates’ wheel. In Paris-Nice I ended up putting a yellow helmet on because I got chopped up too much. That’s how I crashed.”

Bron: https://www.velonews.com/news/road/jettisoning-bottles-and-jersey-beefs-george-bennett-and-the-uci-cowboys/

Yeez

'@tdola ik merk dat je nogal punctueel over komt als het om statistieken gaat haha. Komt goed

ti-raleigh

Oké, selectie is mij ontgaan.
Dan moet ik @yeez maar de schuld geven, selectie staat niet op pagina 1 😏

S. Morgenstern

Mooi verhaal van Bennett. Ik heb ook altijd gedacht dat dat een nadeel was voor Groenewegen tijdens zijn jaar in de kampioenstrui. Het is tevens een mooie verklaring voor de veelvuldige aanwezigheid van die gele kampioenstruien van EF in de buurt van het Jumbo trosje. Opvallend vaak zitten ze bij elkaar in de buurt.

xistnc

Ik ving ergens op dat Pogacar er om die reden dit jaar een doel van maakt om de kampioenstrui van Roglic over te nemen.

AWestie

Omdat Pogacar graag alleen wil fietsen?

AWestie

NEXT

kelderfan

Wout Van Aert gaat met de Vlaamse kern naar de Brabantse Pijl. Die koers wordt normaal gesproken gebruikt als voorbereiding voor de Waalse klassiekers. Wat zie ik nu, dat meerdere ploegen die stap maken.
Dat lijkt mij een leuke ontwikkeling want hoe gaan die jongens met Fisher-Black 't doen.

$kedel

Niermann was weer zeer realistisch bij de in het wiel podcast. Ik vermoed dan ook dat hij het tactisch meesterbrein is geweest en niet Frans Maassen.

Laatst gewijzigd
horsm

'@$kedel, in overleg met elkaar lijkt me.

Yeez

'@skedel dat oordeel je zonder 1 woord van frans maassen te hebben gehoord?

$kedel

Klopt, ik schat Niermann gewoon wat hoger in qua tactisch inzicht.

Murcia

Maassen is echt wel sluwer dan zijn limburgse tongval doet vermoeden en natuurlijk is er overleg tussen de aanwezige ploegleiders. Feit is wel dat Grischa van de ploegleiding verreweg het dichtst bij Primoz staat en dat deze tactiek vooral op een akkoord van de kopman zelf hing. Dus zie ik Niermann wel een hoofdrol in het plan hebben gehad.

Yeez

Zeker, maar maassen en engels zijn vaak de pispaal als het om tactiek gaat. Bij de een is het denk ik de uitstraling (??) En bij de ander omdat die een keer moest pissen op een moment dat primoz een fietswissel nodig had. Of heb ik andere tactische blunders van deze heren gemist?

$kedel

Dat speelt wel mee maar het is ook vooral Niermann die steevast een sterke indruk maakt.

1 2 ... 152 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.