Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 153 ... 454 455
Murcia

'@Yeez
Nee hoor niks gemist, ik heb mij zelf ook weleens schuldig gemaakt aan het ridiculiseren van Addy na het plasincident in de Giro maar als hij echt een slechte ploegleider was qua strategie overleef je niet bij mensen als Wout en Primoz en Tony denk ik. Frans heeft nog net als hij toen hij renner was die uitstraling van iemand uit de provincie die voor het eerst in de grote stad komt maar ook dat is alleen maar schijn en is hij natuurlijk wel een slimme en harde ploegleider. Vraag het maar aan George n.a.v. de waaieretappe in de Tour van 2019.

Yeez

'@skedel waarom niermann? Omdat die vaker op beeld komt en uitgesproken is? Wij kunnen niet zien wie de tactiek maakt, maar omdat niermann meer in beeld komt en uitgesprokener is gaan we er voor het gemak maar vanuit. Ik denk dat we daarmee ploegleiders als maassen en engels tekort doen

$kedel

Ik zie of hoor die andere ploegleiders ook vaak genoeg maar Niermann springt er altijd wel bovenuit voor mij.
Ik zeg ook niet dat die andere super slecht zijn ofzo, maar net als bijv Quickstep met Brian Holm een grote motivator en tactisch brein heeft zie ik dat bij Jumbo een beetje bij Niermann.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Sinds hij erbij is gekomen is de ploeg er duidelijk op vooruit gegaan. Maar die combi Niermann + Maassen is niet verkeerd. Ik verwiijs nog maar eens naar de ToC met Bennett. Want dat plaspauze incident is van 't duo Boven en Engels en die hebben al vaker voor ophef gezorgd met o.a. in de Giro.
Gelukkig wordt Boven nu vaker bij het project Van Aert + gebroeders Van Dijke ingedeeld. Daarom juich ook de komst van Maarten Wynants toe; want ik denk, dat die ook echt wat gaat toevoegen.

S. Morgenstern

Niermann de beste ploegleider vinden, kan ook zonder alleen van de andere ploegleiders dingen te onthouden die minder goed gingen en van enkel Niermann dingen te onthouden die goed (of op een manier die je aanspreekt) gingen.

AWestie

Ik heb dus eigenlijk weinig echt idee van waar de kwaliteiten zitten binnen de staf, op wat incidentenaannnames en de duidelijke kwaliteiten van Niermann & Zeeman na. Zou ik best wat meer over willen weten.

Verder zijn blunders ploegleiders natuurlijk op dat moment aan te rekenen, maar om het elke keer op te halen is wat flauw. Erik ten Hag is een super goeie tacticus, maar hij heeft ook wel eens een superdomme wissel bedacht.

kelderfan

De kwaliteiten van de ploegleiders kun je vaak aflezen aan de koersen, die goed gaan. Natuurlijk komen foutjes bij iedere teamleider voor, want ook de chef werd op een pijnlijke manier in de laatste TdF op zijn plaats gezet.
Maar de opvallende of erge fouten, vallen toch wel op @S.Morgenstern. Maar goed het is ook vaak een onderbuikgevoel.
@AWestie
Dat komt bij alle sporten voor en bij 't voetbal wordt dat meteen afbranden. Er sneuvelen vaak genoeg trainers.

S. Morgenstern

Genoeg goede koersen geweest dit jaar waar Niermann niet aanwezig was toch? De enige tegenvallende meerdaagse koers die echt tegen viel was Catalonië.

Genoeg redenen om geen noodzaak te voelen andere ploegleiders steeds af te branden en van Niermann enkel de goede momenten te benoemen.

Laatst gewijzigd
Yeez

En daar was nou net Niermann ploegleider ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Renners nemen ook zelf beslissingen natuurlijk... en ook zij zijn verder afhankelijk van de vorm van de renners. Het is makkelijker om een goede strategie uit te denken en uit te voeren als je er de renners naar hebt en dan nog moet je maar afwachten hoe de koers zich ontwikkeld. Andere ploegen zitten ook niet stil. Ik denk dat wij niet dicht genoeg op de ploeg zitten om bij elke koers echt een goede mening te kunnen vormen over de ploegleiders. De persoonlijke band tussen de renners en ploegleiders kan ook bepalend zijn voor hun functioneren. Denk in ieder geval dat ze op dit moment een prima team aan ploegleiders hebben staan maar het belangrijkste is dat de renners vertrouwen in hun hebben. Wat ik er van vind is daar aan totaal ondergeschikt.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik heb ook een heel, heel goed gevoel bij Niermann. Andersom de renners ook bij hem, denk ik. Een nieuwkomer die opvalt. Maassen is natuurlijk een ervaren rot. Prima vent. Ieder z'n rol binnen de ploeg. Anders ook geen synergie.

S. Morgenstern

Een nieuwkomer die Castelijns, Lammertink, Olivier, Keizer en Vermeulen nog heeft meegemaakt. Zit er alweer heel wat jaren.

ti-raleigh

Eens met Rahimns. De renners moeten het ook kunnen uitvoeren. En met Martin, Roglic en Van Aert heb je en trio dat de koers kan lezen als geen ander. Dat hebben ze al vaak genoeg bewezen en onder verschillende ploegleiders.

AWestie

Gaan er van de huidige renners nog veel renners doorpromoveren (of degraderen hoe je er naar kijkt) naar de ploegleidersauto denken jullie?

molovin

'@AWestie, ik weet niet hoeveel plek er nog is? Martens dacht ik wel toch maar verder stopt er niet snel iemand meen ik.

janwillem92

Wat ik niet begrijp (misschien is het Nederlands ofzo?) Dat het er allemaal zo dik op moet liggen en alles zo gevoelig ligt. Dat zou ik zelf anders doen.

Een geslaagde poets en iedereen moet op Twitter en waar dan ook de credits, want oh oh a plan comes together...

Voor de beeldvorming snap ik dat niet zo... Is er kritiek dan moet je dat van je af laten glijden en niet gelijk zo inhalig als je een keer het tegendeel bewijst. Dat er over je gelult wordt is teken dat je er toe doet denk ik dan....

Ook het getweet van het verkennen van Roglic... kijk eens hoe bezig we zijn.

Vorig jaar ging het tourplan een jaar van te voren al uit te doeken. Nu is al gemeld dat pogacar de favoriet is en blabla. Doe is wat onder de radar en bloemen aan de finish. Je mag wel inzicht geven in hoe en wat en de transparantie juich ik toe. Ik zou strategisch niet altijd zo óver eager doen...

Of vind ik dit alleen:p

Laatst gewijzigd
tdola

Next

Stoempie

Al zolang, Morgenstern?

Murcia

'@janwillem92
Welkom!
Ik vind het wel meevallen met hoe de ploeg zich presenteert, de strategie bv om al ver van te voren de 8 namen bekend te maken is eigenlijk heel logisch omdat je dan ook gezamenlijk kan toewerken naar de grootste wedstrijd van het jaar. Een inkijkje in de dagelijkse praktijk zoals Roglic die de tijdritten verkent zie ik als een bewijs van hun professionaliteit en niet als een 'kijk ons eens geniaal bezig zijn.' De uitleg over de tactiek en waarom keuzes zijn gemaakt werd ook zonder veel opsmuk door Niermann verteld. Gezien de kritiek van mensen op hun rijden donderdag vond ik het fijn om te horen wat de overwegingen van de ploegleiding waren en het was echt niet het geval dat Grischa de tactiek presenteerde als Hannibal Smith van het A-team.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik bedoel niet direct natuurlijk, eerder wie je na zijn carrière achter het stuur ziet zitten.

janwillem92

Misschien is het omdat je volger bent en enigzins supporter, wil mezelf geen fan noemen, je meer tot je krijgt als van andere teams.

Ik vond donderdag juist wel boeiend en niet zomaar fout of domme tactiek. Dat er vervolgens zo'n slot volgt is gaaf. Maar het komt dan gelijk over zo van "zien jullie wel". Te samen een beetje de houding die Dumoulin volgens mij al stoorde in de tour.

De voorbeelden die jij aan haalt heb je een punt hoor, zo is alles ook wel uit te leggen en prima. Soms geven ze net wat teveel reden om bij verlies of moment van zwakte de genadeklap te krijgen is mijn mening. Is denk ik meer de toonzetting.

Murcia

'@AWestie
Lastige vraag omdat je altijd geneigd bent om de grote namen onder de renners vaak een streepje voor als ploegleiders te geven wat in feite idioot is want zoals Co Adriaanse ooit al zei is een goed paard nog geen goed ruiter. Dat ging toen over van Basten maar is in elke tak van sport waar denk ik zelf. Als ik naar de huidige ploeg kijk zou iemand als Koen Bouwman een goede vent voor een rol als mecanicien zijn aangezien hij nu al de persoon is die het eerste aanspreekpunt is van ploegmaats en de fietsensponsor voor wat betreft alles wat met de fiets te maken heeft maar als ploegleider kom ik toch niet veel verder dan Wout omdat hij communicatief prima is, een inzicht heeft hoe de koers zich ontwikkeld en volgens mij ontzettend stressbestendig maar de vraag is natuurlijk hoe hij omgaat met renners die (nog) niet op zijn niveau zitten als coureur.

Murcia

'@janwillem92
Het kan inderdaad zo overkomen, maar ik denk dat ze niet de intentie hebben om zichzelf als superieur aan de rest te presenteren. Wat hier wel speelde denk ik was een prikje naar UAE toe die afgelopen donderdag bij monde van Pogacar zelf sprak van tactische fouten bij TJV, Dan is het in mijn ogen wel begrijpelijk dat je op zaterdag even je gram haalt. Zeker omdat men bij UAE zich echt geen raad wist met Brandon in het geel en de rol van Tadej.

$kedel

Ondertussen is het crisis bij de Jumbo ;)
https://nos.nl/artikel/2376504-jumbo-schrapt-functies-in-eigen-winkels.html

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@$kedel het je het artikel wel gelezen... het is juist geen crisis bij de Jumbo

Laatst gewijzigd
1 2 ... 153 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.