Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 159 ... 454 455
Poeksel

Paar opties met groeipotentieel:

* Danny van Poppel. Is niet zomaar weggegaan, maar misschien is ie tot inkeer gekomen.
* Arjen Lyvins of Aimé de Gendt, afhankelijk van hun testwaarden.

Wel allemaal in de categorie Van Hooydonk, maar een spectaculaire versterking zonder contract in 2022 zie ik ook niet zo gauw, of iemand zoals SKA moet vrijkomen.

Stoempie

Daarom zei ik ook impliciet. Moet dat interview eens teruglezen dan. Van Hooydonk is een goede geweest. Teunissen erbij..ik denk dat ze het niet zullen laten als ze Krag kunnen binnen hengelen. Zoals Marc Overmars altijd zegt....een buitenkansje laat ik nooit liggen.

Murcia

Zeeman bevestigde inderdaad dat ze de markt op gaan voor de klassiekerkern. Vraag blijft natuurlijk met welke portemonnee. Voor mij is vooral belangrijk dat ze de druk wat meer kunnen verdelen over meerdere mensen. Natuurlijk blijft Wout het speerpunt net zoals Primoz dat is voor het rondewerk maar een extra renner die Top 10 kan rijden in een koers als RVV lijkt mij welkom. De ploeg heeft genoeg hardrijders op het vlakke maar juist voor het wat explosiever werk in het voorjaar vind ik de huidige ondersteuning wat mager. Ik verwachtte wat meer van Timo en Pascal met name.
Maar gemakkelijk wordt het niet omdat de ploeg vaak kiest voor de renner met in hun ogen marge om te groeien dan een al gearriveerde naam. Heb je geld dan zouden renners als Senechal, Colbrelli en Stybar opties zijn. Alle drie explosief genoeg om bij de beste 20/25 over de kasseiklimmetjes te gaan maar ook alle drie renners waar je argumenten tegen kunt bedenken zoals leeftijd, taalproblemen en dergelijke. Mocht Kragh een vertrek willen forceren zou hij prima passen maar de ploeg zie ik niet nog een keer afkoopsom op tafel leggen. Andere goedkope opties zullen vooral in de media worden uitgelegd als een gebrek aan steun voor Wout en men heeft vind ik behoefte aan jongens die er gelijk staan.

S. Morgenstern

Van Poppel was volgens mij qua persoonlijkheid niet de beste match, dus die zie ik niet terug komen. Wel grappig, dat hij mede weg ging omdat hij zich meer op het sprinten wilde richten en de klassiekers minder zag zitten, om dan dit voorjaar vooral weer boven te komen drijven als een renner met meer dan genoeg potentie voor het Vlaamse voorjaar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-bouwt-aan-sterkere-klassiekerploeg-gaan-ons-op-de-transfermarkt-begeven/amp

Hier hebben ze van de laatste (voor vele meest interessante) zin de kop van het artikel gemaakt. Het is in het verhaal echter een vervolg op de ontwikkeling van Eenkhoorn en Dekker tot knechten die kunnen wat Van Hooydonck in Wevelgem deed. De keuze van zo'n site zal wellicht verwachtingen scheppen, maar op basis van de woorden van Zeeman lijkt het me niet reëel om een bewezen finale renner te verwachten.

Beer

Eenkhoorn evolueert jammer genoeg niet aan het tempo van Vingegaard en ook Dekker is ook nog lang niet op het niveau dat hij finales van klassiekers kan rijden. Je kan Wout niet blijven paaien met 'die renners' komen eraan. Nogmaals, ik vind dat er al een mooie kern staat voor de klassiekers, maar voor die laatste stap zal er gewoon geïnvesteerd moeten worden. Ik kan alleen maar hopen dat van Aert dit bij de contractverlenging voldoende heeft afgedwongen en vooral dat ook ook de ploegleiding daar van overtuigd is.

Waarom is er twijfel dat Franse renners niet bij het team zouden passen? Met Turgis, Senechal en Laporte zijn er een aantal goede actief in de klassiekers momenteel.

Stoempie

En ze willen in de toekomst de sterkste ploeg in deze wedstrijden hebben en ze gaan zich de komende maanden op de transfermarkt begeven, aldus Zeeman.

S. Morgenstern

Dat is inderdaad een doel voor de toekomst, niet een doel waarvoor ze nu direct een renner gaan halen om het te bereiken. Dat is totaal niet de insteek van het verhaal.

Laatst gewijzigd
tdola

Magnus cort, Edward theuns, bettiol (laatste lijkt me
Wrs niet haalbaar ) renners die vrij zijn voor volgend seizoen en de klassieke ploeg zouden kunnen versterken.

Stoempie

Ik lees het als een én ên verhaal. Aan de ene kant de ontwikkeling van jonge renners zoals benoemd. En aan de andere kant de komende maanden dusdanige versterking zoeken die het doel van de sterkste ploeg willen worden, kan meehelpen bereiken.

We zullen zien wie dat wordt/worden. Ik denk een nóg betere renner dan Van Hooydonk.

Laatst gewijzigd
user26777

'@Kelderfan
"Voor de klimtrein hebben zij toch Tom Dumoulin gehaald om te kunnen wedijveren met Ineos."

Om met een Nederlander de TdF te winnen toch?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

En daarvoor hoef je niet te wedijveren met Ineos...

Glorious

En mocht Tom niet verder gaan heb je 2 miljoen per jaar over..

karl66

Ik ga er wel vanuit dat tijdens de verlenging van Van Aert de versterking van de klassiekerploeg besproken is. Ik verwacht dus ook dat de versterkingen die er gaan komen in lijn met die afspraken zijn. Dus als er jonge renners met potentie bij gaan komen, dan zal dat een traject zijn waar Van Aert achter staat, waarom zou hij anders bijgetekend hebben. En als er een dure (sub)topper bij komt, dan zal het team in overleg met Van Aert geld hebben vrij gemaakt om dat te kunnen realiseren. In beide gevallen is het een keuze waar de renner en de ploeg achter kunnen staan en waar wij als volgers het maar mee te doen hebben. Met als kanttekening dat de ploeg de afgelopen jaar wel heeft laten zien dat zij, beter dan een aantal wielervolgers, snappen wat ze moeten doen om bij de top te horen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@karl66 helemaal met je eens... wij kunnen van alles willen en roepen maar hebben natuurlijk totaal geen inzicht in de mogelijkheden en de afspraken die er binnen de ploeg over gemaakt zijn met Wout. Ga ervan uit dat hier de komende maanden wel wat meer duidelijk over zal worden, maar zelfs het binnenhalen van een subtopper geeft nog geen garanties.

Timothy12

De enige "versterking" voor de klassiekerkern die ze kunnen doen naar mijn mening is het laten rijden van een grote ronde. Roosen, Eenkhoorn en Van Hooydonck kunnen volgens mij echt nog veel beter en dat ligt denk vooral bij het feit dat ze geen grote ronde kunnen rijden.
Eenkhoorn lijkt maar niet die extra stap te kunnen maken en dat ligt echt aan het feit dat hij nog geen grote ronde heeft afgerond. Leeftijdgenoten waarmee hij kon wedijveren bij de beloften hebben al lang en breed een grote ronde achter de kiezen.
Roosen zat een paar jaar geleden nog in de top 20 in de klassiekers en dat is echt niet opeens weg. Sinds Teunissen is gekomen is Roosen steeds niet in aanmerking gekomen voor een plek in een grote ronde en dat zie je gewoon terug in zijn prestaties in de klassiekers.
Naar mijn mening heb je die renner die finales kan rijden allang in de ploeg als Jumbo-Visma zijnde, maar dan moet je die renners wel de volledige resources (het afronden van een grote ronde) geven om optimaal te kunnen presteren.

wieler4live

Team Jumbo-Visma

veld

'@timothy ik ben het wel een beetje met je eens. in de komende Giro bv had Eenkhoorn en Roosen beter de plaatsen van Van Emden en Pfingsten kunnen bezetten. Nu zijn ze misschien een fractie minder geschikt dan die twee, maar het is dan een investering voor de lange termijn.

S. Morgenstern

We weten dat ze dat dit jaar eindelijk wel beter gaan doen, met naast Van Aert en Teunissen in de Tour, Dekker en Affini in de Giro en in ieder geval Eenkhoorn in de Vuelta.

Poeksel

Vandaag maar eens een dubbelslag doen zoals bij Gent-Wevelgem?

kelderfan

Gaan zij 't beter doen in de Giro met Dekker? en Affini. Dekker heeft dit voorjaar goed gereden in de UAE en verder kan ik geen goede uitslag van hem ontdekken.
Maar Marianne Vos blijft een fenomeen, want zij wint de AGR bij de vrouwen.
De mannen mogen het ook proberen met Van Aert, Roglic, Vingegaard en Sam Oomen.

Poeksel

Ze zat wel snel alleen trouwens. Versterking nodig, lijkt me ;)

kelderfan

Ja @Poeksel
Ook bij de vrouwen kan er wel wat versterking bij. 👍

Cycling

'@Kelderfan Morgenstern heeft het over het rijden van grote rondes door de klassieke renners. Het is een reactie op de opmerkingen van Timothy en Veld, maar ja jij moet elke kans aangrijpen om aan te geven dat Dekker geen goede versterking is, hoewel hij zoals jij zelf zegt prima gereden heeft in UAE.

@Kelderfan De vrouwenploeg is net gestart. Geef de rensters en ploeg de gelegenheid om zich te ontwikkelen. Het is fantastisch dat de vrouwenploeg nu al 2 klassiekers wint. Ik krijg bij jou het idee dat geld aan bomen groeit voor Jumbo Visma. Ik kan me niet voorstellen dat de opmerking van Poeksel serieus bedoeld was gezien zijn emotion

tendam

Marianne Vos zit altijd alleen in de finale. Nu heb ik even op Procyclingstats gekeken en daar zag ik MPRWABABDDARURGHINJKWRILSKY MARGARETHA, die werd 23e in Kuurne. Is dat niet iemand om te halen?

1 2 ... 159 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.