Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 160 ... 454 455
Stoempie

Hahaha

kelderfan

'@harryjohan71
Die vrouwenploeg is zeker pas gestart, maar mijn reactie naar @Poeksel was ook niet serieus bedoeld hoor.
Wat betreft het rijden van klassieke renners.
Nu staan in de Giro Martens, Van Emden, Dekker en tijdrijder Affini op het programma.
Dus is JV het eens met zijn stelling. Want dan had de ploeg toch in de Giro Martens (afscheid) en Van Emden (captain) ingeruild voor Van Hooydonck en Roosen.
@tendam
Marianne zit niet altijd alleen in de finale hoor, want in de AGR rijdt zij de finale met een behoorlijke groep dames w.o. Demi, Annemiek, Amanda, Soraya, Mavi en nog een paar.

Yeez

Waarom begint v aert op kop met pidcock in het wiel? er stond wind tegen op de finishstrook. Die kleine engelsman kan perfect uit het wiel van die grote gele man komen... niet geleerd vd brabantse pijl lijkt het

S. Morgenstern

'@kelderfan; alsof je alleen kunt investeren in de ontwikkeling van je Vlaamse renners door ze meteen allemaal in de Giro op te stellen. Ze rijden ook nog de Vuelta, waar er ook ruimte zal zijn voor die renners.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Voor de tweede keer dat Van Aert en Vos op dezelfde dag een klassieker winnen!

@yeez Waarschijnlijk omdat een korte sprint hem minder goed ligt en hij dus niet nog langer wilde wachten.

kelderfan

'@Yeez
Wat doet hij verkeerd? Van Aert wint hier toch de AGR met ook een sterke Roglic, die duidelijk voor Van Aert in de weer was. In de voorfinale hebben Sam Oomen en Jonas Vingegaard veel werk verzet om Wout voorin te houden.
Paul Martens heeft de vluchters met hulp van Movistar binnen de perken gehouden en dat voor een 37 jarige renner.
Robert heeft Wout een keer terug gebracht in de 1e. groep. Helaas ontbraken zij daardoor in de finale.
Jumbo mag blij zijn met zoveel gele rijders op de voorpost.
@Poeksel
Ja dat is wel apart, dat die twee weer op 1 staan op dezelfde dag.

Stoempie

Kan Pidcock ook massasprints in de TDF winnen, net als Wout?

Murcia

'@Michiel
Denk ik eigenlijk niet, hij heeft koersen nodig met veel hoogtemeters waar Wout ook in de vlakkere etappes zich kan meten. Maar hij verbaasd nu ook al, dus ga ik niets uitsluiten. Overigens weer genoten van Roglic op de Cauberg toen hij een keer echt doortrok maar volgens mij nog steeds op 90% omdat hij Wout wel mee wilde hebben. Als hij die vorm meeneemt naar Huy gaat het tussen hem en Tadej, gezien het matige vormpeil van Julian nu.

Yeez

Alaphilippe inderdaad niet echt in vorm...

$kedel

Of tussen Vingegaard, Gaudu, Valverde, Schachmann en van Sevenant.
De waalse pijl is nu niet direct ideaal voor Rogliç of Pogiboy

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic en Pogacar waren in het Baskenland toch ook gewoon de beste twee op de muren?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Huy lijkt me juist uitermate geschikt voor Roglic.

kelderfan

Ja, daar heb je gelijk in @S.Morgenstern.
Roglic in deze vorm lijkt de aangewezen man voor woensdag in de Waalse Pijl.
Pogacar is ook van de partij; dus dat wordt leuki duel nu Allaphilipe zijn goede benen zoekt.
Maar misschien kan Vingegaard verrassen na een goed gereden AGR.
Sam Oomen is ook onderweg naar een betere vorm; vandaag heeft hij goed werk verricht.

Laatst gewijzigd
$kedel

De muur van Huy is wel een heel specifiek pukkeltje. Ze zullen dit ook wel moeten kunnen maar ik verwacht zeker niet dat het tussen die 2 zal gaan.

S. Morgenstern

Wat maakt hem dan minder in hun voordeel?

mus van de maasstad

Alweer overwinning nummer 14 voor de geel zwarte brigade

$kedel

Er zullen nog wel een aantal sterke punchers meestrijden die in LBL wellicht al op een achterstand rijden.

Ik vind het wel lastig te zeggen wie nu echt de topfavorieten zijn.
Hirschi vind ik nog niet overtuigend dit seizoen maar bijvoorbeeld Schachmann verwacht ik wel op het podium woensdag.

Laatst gewijzigd
AWestie

Oomen en Van Aert maakten een goeie indruk ook na de streep trouwens. Van Aert was opgelucht en duidelijk, Oomen stipte nog een paar pijnpunten aan van tijdens koers en was als vanouds lekker gevat.

tdola

Zullen we pfingsten maar opschrijven als 7e man in lbl?
Lijkt me enige logische oplossing.

horsm

Suffe column van Kerckhoffs op de Flits. ‘Het succes van TJV verhult dat de aanpak ook wel eens niet zou kunnen werken.’ En daar dan geen enkel voorbeeld van geven. Geen enkel idee op welke renner hij zinspeelt als hij het heeft over iemand die dit seizoen teveel op hoogtestage is geweest en daardoor minder presteert.

Anyway, prachtige voorjaarscampagne van Van Aert. Ben nu benieuwd naar het vervolg van het Ardennenoffensief. Vingegaard, Roglic & Oomen zagen er top uit. Zelfs als Wout tweede was geworden, dan had hij nog een superconsistent voorjaar gereden. Nu lekker kijken of hij geel kan pakken in de tour in de eerste tijdrit.

Stoempie

Ja Murcia, het is idd een verschil...in een touretappe massasprint Van Aert verslaan, of na een heuvel klassieker.
Interessant, onderstaande.

Op basis van hun ervaringen met Roglič concludeert het begeleidingsteam dat de tweevoudig winnaar van de Vuelta a España altijd goed uit een hoogtestage komt. De laatste week in een grote ronde is tot dusver een van zijn weinige zwakkere plekken. Daarom willen ze Roglič nu direct vanaf het trainingskamp in Tignes naar de Tour sturen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Er zit zelfs nog een verschil, Pidcock heeft zijn piek in de heuvelklassiekers willen leggen. Slaagt hij al aardig in zo en Wout had zijn piek in de ronde moeten hebben en rijdt eigenlijk dus al een beetje in geleende tijd. Neemt niet weg dat de Brit een geduchte man gaat worden of al is op meerdere fronten.
Voor wat betreft Roglic lijkt het mij de meest zekere methode om een tegenvaller als in de Dauphine vorig jaar uit te sluiten. Het was eigenlijk een wonder dat Primoz de Tour reed gezien het feit dat hij in de twee weken voor de start gewoon niet kon trainen. Nu een lekkere hoogtestage + verkenningen en natuurlijk zich suf trainen op de P5 voor de tijdritten. Verder geeft het iets van onzekerheid bij de concurrentie, met name Poga moet wat in het ongewisse worden gelaten.

Stoempie

Murcia. Ja, die Pidcock komt er wel. Zou hem graag in één vd grote rondes zien.

Vraag me af hoeveel dagen voor de TDF Roglic van de berg afkomt. 4, 5 dagen? De hoogtestage zal toch 3 weken duren denk ik. Wat jij zegt, extra aandacht voor de tijdrit. Zijn tijdrit was hoe we voor het eerst met Roglic kennis maakten. Die proloog in de Giro waar Dumoulin op 2 duizendste won. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ploeg met Rogla, Kruijswijk, Kuss, Van Aert, Gesink, Vingegaard, Teunissen en Martin.

Dat klinkt toch als een klok.

madeinstars

Dat stuk van Kerckhoffs is echt stuitend slecht. Ongelooflijk.

Over de koers: Ik vond Roglic echt geweldig gisteren. Die is in bloedvorm. Het enige dat tegen hem spreekt voor de Waalse Pijl is het positioneren richting de muur. Als ze dat bij Jumbo goed op orde krijgen, dan is hij de te kloppen man.

Vignegaard was overigens ook heel sterk in de pre-finale, maar was misschien iets té enthousiast in het pareren van alle aanvallen en mist dan nog wat inhoud om er in de finale nog bij te zijn.

Al met al een heel welkome overwinning voor Jumbo. Ongeacht wat er nu nog in WP en LBL gebeurt, krijgt het voorjaar toch een dikke 8,5.

tendam

Het was wel mooi om Roglic in die pure knechtenrol te zien, hij moest zich inhouden of hij was er alleen vandoor gegaan op de Cauberg. Zonde dat hij die materiaalpech had, want in die groep daarachter had hij natuurlijk nog zeker gezeten (dat Wuyts daar überhaupt aan twijfelde zegt ook weer genoeg).

1 2 ... 160 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.