Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 16 ... 454 455
Barttej

De quarantaineplicht voor de wegwielrenners zal nog wel worden teruggedraaid of ieder geval gekort, waardoor de renners gewoon de Tour de France en de OS gecombineerd kan worden. Daar staan iets te veel belangen voor op het spel.

Yeez

'@barttej voor de wielerwereld ja. Niet voor de japanners. Die zal het weinig uitmaken. Wij denken dat wielrennen belangrijk is, maar voor de japanners is het gewoon 1 van de minder belangrijke sporten op de spelen en ook de wielrenners zullen gewoon 2 weken in quarantaine moeten verwacht ik.

Laatst gewijzigd
Rawolf

IOC heeft er zelf ook belang bij, als ze deze belachelijke regel in stand houden zal het deelnemersveld stukken minder zijn.

Yeez

'@rawolf dat zal alleen voor wielrennen gelden. De enige sport die zijn belangrijkste evenement net voor de spelen heeft zitten. Alle andere sporten en sporters werken naar de spelen toe. Je kan niet wielrennen een voorkeursbehandeling geven tov derest. Voor de Japanse autoriteiten is het niet meer dan één van de vele sporten.

En dat deelnemersveld? Zouden ze ervan wakker liggen als Roglic niet start?

Laatst gewijzigd
Fanny

Het is even afwachten wat de Giro aan etappes en ITT/TTT heeft.
Ik denk dat de renners die (grote) kansen hebben op de gouden medaille op de OS sowieso naar deze OS gaan, ook al wil de ploeg het misschien anders zien.
Op de OS verwacht ik dan Van Aert en Roglic en misschien Dumoulin als hij heel goed in vorm is voor in ieder geval de ITT die hij dan zou kunnen winnen en evt de wegwedstrijd.
Ik zie de organisatie van de OS de maatregel mbt van de quarantaine gewoon handhaven.
Het is maar 1 van de vele sporten.
De TdF zal zich dan moeten aanpassen of niet.
Ook is er een mogelijkheid dat renners eerder de TdF verlaten, zeker als er hier geen podiumplaats te halen is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Dat wordt weer puzzelen voor TJV met die quarantainemaatregel voor de OS in Tokyo.
Roglic, Van Aert, Bennett en Dumoulin zullen echt wel voor de OS kiezen. De UCI heeft weer liggen slapen met 1) de pandemie en 2) de TdF tov de OS.
De pandemie is nog niet voorbij en wordt direct nog een groot probleem voor de planning.
De tijdspanne tussen TdF en OS is nu veel te kort .
Dus de GT's zullen weer moeten opschuiven.😁

Witte Trui

Is er een kans dat het schema van de Tour nog overhoop gaat? Ook zij zijn er niet bij gebaat wanneer kleppers de Tour links laten liggen. Of geldt: Niets is groter dan de Tour"?

Fanny

'@Witte Trui
Qua sport, en misschien ook voor sommige wielrenners, is er niets groter dan de OS.
Daar kan ook de TdF voor deze renners niet aan tippen.
Zal nog een hele puzzel zijn voor de staf van TJV en de renners die niet naar de TdF willen maar dit jaar absoluut naar de OS.
Ik weet ook niet of de bonscoach de renners kan opeisen voor de OS net als met de voetballers.
Ik denk dat de Giro, als de quarantainemaatregel wordt gehandhaaft door de organisatie van de OS, goede zaken gaat doen met vele kopmannen van de diverse ploegen.
Een ding is nog niet zeker en dat is hoe gaat de coronacrisis in 2021 verlopen.

AWestie

De Japanse maatregelen gaan in ieder geval het OS-peloton nog matiger maken. Zelfs met stukken minder quarantaine-dagen is het nog steeds een gedoe om alles geregeld te krijgen. Dan hou je alleen de renners over die OS echt hoog op hun lijstje hadden.

Leuke statistieken van Arjan Zoer over TJV en over het WT-peloton:
1) https://twitter.com/ZoerCyclingStat/status/1344279068011884545?s=20 >> Dit zijn de teamstatistieken,
2) https://twitter.com/ZoerCyclingStat/status/1344286063150428160?s=20 >> hier vergelijkt hij per top-5 binnen het team. Vooral die laatste geeft interessante inzichten ter vergelijking. Bijvoorbeeld: die berekeningen geven aan dat TJV ongeveer gelijk op loopt met Bora & UAE in eendaagse wedstrijden, sprint en kasseien, met per onderdeeltje soms nog een andere concurrent (EF, Trek). AG2R en vooral DQS staan er weer duidelijker boven.

$kedel

Ik zie die Quarantaine-maatregel nog wel geschrapt worden.
2 weken quarantaine is sowieso nergens goed voor. Gewoon testen bij aankomst en nog een keertje 3 dagen later bijv is meer dan voldoende.

Altijd leuk die statistieken van Zoer maar daar kun je niet gek veel mee zolang je niet weet wat hij als "Top 5 per stat" rekent en hoe hij aan die waardes komt.
Sowieso klopt zijn algorithme doorgaans van geen kant.
Voorbeeldje: Pogacar 68 TT xD

Laatst gewijzigd
'-Stijn-

van Aert gewoon 1 jaar tour laten skippen en jumbo kan nog 1 jaar vol voor geel gaan zonder van Aert?

Murcia

Zou kunnen als Wout echt vol voor de OS ITT wil gaan maar ik vermoed dat hij weer voor de Tour gaat kiezen met het nu aangekondigde corona protocol van het IOC. Met bijvoorbeeld Steven als extra man bergop zou je hem al wat meer vrijheid kunnen geven in de etappes die hij kansrijk acht en misschien wel het groen. Mijn Tourploeg uitgaande van de quarantainevoorwaarde en voorkeur renners zou dan zijn: Primoz, Robert, Sam, Steven, Sepp, Wout, Tony en Mike. Tom gaat volgens mij wel voor de combi Giro-OS kiezen net als George.

Laatst gewijzigd
Fanny

Zoals ik al eerder aangaf zie ik als kopmannen Kruijswijk en Groenewegen voor de TdF.
Van Roglic zou het mij verbazen als hij de TdF gaat doen.
Het parcours op de OS is perfect voor hem en zijn landgenoot Pogacar.
Ook geziien de leeftijden van Roglic en Dumoulin zie ik hun wel op de OS starten in zowel de ITT als de wegwedstrijd.
Ik denk dat Roglic graag voor zijn land goud wil halen op de OS die normaal slechts 1x in de 4 jaar zijn.
Daarnaast willen denk Kuss en Bennet ook graag starten op de OS.
Tijdens de 1e rustdag vertrekken uit de TdF zie ik niet gebeuren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik neig ook eerder naar de optie van @murcia. Roglic is natuurlijk ook niet meer de jongste en die zal niet veel kansen meer krijgen op tourwinst. Ik vermoed ook dat hij de Tour boven de Olympische spelen gaat zetten. Ik kan me aardig vinden in de selectie van Murcia.

AWestie

'@$kedel: hij gebruikt de bovenste vijf renners bij een bepaalde tak van wielrennen en middelt die. Het is dus na te tellen als je bijvoorbeeld de teamstats vertaald naar de vergelijkende stats

Hij baseert zijn cijfers op uitslagen uit het verleden en vernieuwd dus ook elke keer weer zijn gegevens. Geen tabel is heilig, maar hij zit er weinig naast.

$kedel

Jup.. Precies daarom hecht ik ook niet gek veel waarde aan zijn lijstjes.
De opkomende renners vs de oude renners met een gevuld palmares worden gewoon heel slecht vergeleken.

AWestie

Zeker een manco, gelukkig kunnen nieuwelingen goed gecorrigeerd worden een jaar later, blijkt.

$kedel

Blijft wel een handige tool natuurlijk.. Maar je moet wel even de gebruikelijke Steady Eddies zoals Porte/D.Martin/Mollema een penalty geven ten opzichte van bijv een Evenepoel die nog geen 3jaar aan stevige resultaten heeft staan.

AWestie

Ik kijk nu de tweede aflevering van Waar een wil is terug met Wout van Aert in de hoofdrol. Funfact: die aflevering werd al op 17 december uitgezonden en bespreekt ook al de zadelpijn van Dumoulin. Lijkt dat ze sowieso wat beelden van NOS hebben overgenomen, al staat dat niet in de credits. Die docu laat ook zien dat frames echt snel gemaakt kunnen worden door de makers: de ploegleiders zijn veel sympathieker in beeld gebracht en ook hoe de ploeg zich voorbereidt op een paar ritten wordt iets langer in beeld gebracht.

Glorious

Al het filmmateriaal is toch door Jumbo zelf gefilmd, alleen de nos had 400 uur gekregen en daaruit een docu gemaakt.

Stablinsky

Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, maar ik ben dringend op zoek naar een shirtje van Jumbo Visma, kindermaat 128.

xistnc

Google stuk?

https://www.teamjumbovisma.nl/shop/kids/short-sleeve-kids-1/

Stablinsky

Nee, Google is niet stuk. Maar de kleine verjaart voor 15 januari. Voorlopig is alles uitverkocht. Toch bedankt !

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Glorious nee de NOS had wel degelijk hun eigen cameraman mee in de bubbel.

Barttej

'@Rahims: Dat is niet waar. Er was een cameraman binnen in de ploeg en die is altijd aanwezig bij de grote koersen. Bij de andere docu's van de ploeg kwamen de beelden ook van hem, net zoals nu het geval is.

1 2 ... 16 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.