Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 17 ... 454 455
Yeez

'@barttej @rahimns Kees Jonkind vertelde zelf bij npo radio 1 dat zij een team van 3 man hadden. Hijzelf, 1 cameraman in de bubbel en eentje buiten de bubbel, maar dicht er op

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Barttej ik lieg niet ;)

Je kan het hier zelf terughoren.

Laatst gewijzigd
Barttej

Dan geloof ik liever de mensen van Jumbo-Visma zelf en de cameraman die dat was is Thijs Kuijpers, die gewoon al jaren voor Jumbo-Visma zelf werkt.

Dank je wel! Eén ‘misverstand’ wegnemen: we hebben geen deuren opengezet. Er was een cameraman van een productiemaatschappij embedded met ons mee die ons al vier jaar vergezeld bij vrijwel alle grote koersen. Eén man, geen heel team.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De waarheid ligt dus in het midden... het materiaal die Tijs heeft gefilmd is dus gebruikt voor meerder docu's oa die ook van de VTM over Wout. Daarnaast had Kees Jongkind dus nog een eigen cameraman buiten de bubbel. Er hingen ook nog veel go-pro's en daar is ook nog veel materiaal gekomen. Maar blijkbaar zijn alle beelden die door Tijs zijn gemaakt beschikbaar geweest voor alle partijen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De cameraman, Thijs Kuijpers, is ingehuurd door de ploeg en Jumbo - Visma wil zoveel mogelijk publiciteit maken dus (verkoopt?) die beelden aan zoveel mogelijk partijen. Die GoPro's bij oa mechaniciens is ook een vast onderdeel van het team, ze lopen daar geregeld mee om filmpjes te kunnen maken voor YouTube en ander social media materiaal.

"Ik denk aan Jumbo-Visma en de Ronde van Vlaanderen. Je kan niet overal de eerste viool spelen." Roodhooft die heeft m ook door

dimitrivb

Misschien even verduidelijken maar het overgrote deel van het beeldmateriaal uit beide docu's (Code Geel en de docu van Wout) kwam van Tijs Kuijpers die al een aantal jaren vaste cameraman van het team is. Tijs is officieel verbonden aan een productiemaatschappij maar vergezelt de ploeg bij een flink deel van de wedstrijden.
Het team bestaat vaak uit meerdere leden van het productiehuis maar omwille van de Corona-maatregelen afgelopen Tour (30 personen per ploegbubbel) behoorde enkel Tijs tot de vaste bubbel. Kees Jongkind was in de Tour aanwezig maar zat niet in de ploegbubbel. De docu's werden nog aangevuld met wedstrijdbeelden van andere partijen.

AWestie

Haha ja Roodhooft ging lekker sneren. De volgwagen was bij RvV ook ontstemd over de ondersteuning (zie docu VTM). Dit jaar dient de klassiekerploeg zich zeker te bewijzen.

Barttej

'@Dimitri: Is er al iets bekend welke koersen de ploeg rijdt in het voorjaar?

dimitrivb

'@Barttej Programma is nog niet bekend. Enige wat wel vast ligt is het trainingskamp van 16 tem 28 januari in Mutxamel

AWestie

Waar fiets Vos morgen op dan? 🤔

Yeez

Zal dan wel een zwart/gele giant zijn

'-Stijn-

Zou het niet snappen als ze van Aert laten gaan commerciële gezien
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/jumbo-mikt-op-verdubbeling-aantal-winkels-in-vlaanderen/10274962.html

Murcia

'@Stijn
Heb je gelijk in, vooral omdat de marketing bij Jumbo sterk gerelateerd is aan sporticonen. In Nederland met Max, Tom en Sven en dus is Wout de logische pion voor de Vlaamse markt. Ik reken er toch op dat we voor het trainingskamp iets gaan horen van de ploeg of dat de media er in elk geval naar vraagt. Horen we niets dan blijft het omdat je volgens de regels een overgang pas in augustus mag bekendmaken maar boven de markt hangen. Mijn standpunt is niet veranderd, ik wil dolgraag dat hij blijft maar niet ten koste van alles. Je kunt het in mijn ogen niet maken om hem meer te laten verdienen op de weg dan Primoz. Dat zou betekenen dat Wout 2 mln gaat verdienen wat hij dan groots kan aanvullen in het veld of dat hij en Primoz beide meer gaan verdienen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@-Stijn- je kan van alles willen maar als iets niet haalbaar is dan houdt het gewoon op. Als Ineos een aanbod doet waar TJV niet aan kan tippen dan gaat Van Aert gewoon. Ook aan de mogelijkheden van Jumbo zit natuurlijk een grens.

Yeez

Ik denk dat wanneer ze willen, de mogelijkheden qua geld van jumbo en visma ook wel richting het niveau Ineos kunen gaan, maar moet je dat nu echt willen? Iedereen hier verafschuwt de manier waarop ineos overal renners wegkoopt, maar als bij jumbo-visma dreigt dat de toppers weggaan moeten we op dezelfde manier gaan handelen en dus moeten jumbo en visma ook maar de portemonnee trekken.

Als we dit gaan doen word je de komende jaren gedwongen om te blijven pompen. Genoeg is genoeg, om ineos praktijken te voorkomen. Blijf dan maar bouwen aan nieuwe toppers

'-Stijn-

Als je het sportief bekijkt heb je gewoon gelijk Murcia. Sportief rijden ze allebei fantastisch op hun manier maar als je nu gaat kijken welke renner heeft het meest reclame gemaakt de afgelopen 2 jaar dan denk ik een iets groter loon voor Wout wel te rechtvaardigen is als dit nodig is om hem te houden.

Murcia

Marketing technisch heb je gelijk, de vlaamse markt hoe klein ook in Europa is groter dan de Sloveense en Primoz is natuurlijk niet een erg grote factor op de reclamemarkt hier in de lage landen. Maar hier speelt het sportieve gemixt met het zakelijke wel degelijk een rol. Primoz en zijn zaakwaarnemer gaan natuurlijk niet snel akkoord dat hij als nummer een van de wereldranglijst en meest succesvolle renner van het afgelopen seizoen (12 overwinningen, waaronder een monument, een grote ronde + etappezeges in grote rondes en tweede plek in de Tour) minder gaat verdienen dan Wout, wetende dat Wout de cross al heeft om nog meer te verdienen. Primoz lijkt mij een aardige peer maar hij is geen domoor, je gaat niet accepteren dat een ploegmaat meer gaat verdienen en jij met jouw successen maar met minder genoegen gaat nemen. Doe je dit wel dan accepteer je dat Wout de belangrijkste renner van de ploeg is en dat zie ik hem niet doen.
Verder ligt zoals Rahimns het zegt ook aan de aanbieding van INEOS zelf, is het echt zoveel meer dan TJV dan is het game over. Wout is een prof en dat kan hij dan niet laten lopen, overigens volkomen begrijpelijk en ik zou hem daar nooit om veroordelen.

veld

Kruiswijk, Groenewegen zullen allicht moeten zakken, maar ook Dumoulin als het niet beter wordt dan dit jaar. Daartegenover zullen mannen als bv Kuss en Vingegaard en Hofstede er ook wel at bij willen hebben, net als Wout en Primoz, maar niet zoveel. Ik denk dat Wout en Primoz beide wel behouden kunnen blijven met ca2,5 en een mooi bonusstelsel.

Yeez

Of kruijswijk wint de giro dit jaar

$kedel

Over de brug komen Frits! Anders ga ik voortaan naar de Aldi!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn natuurlijk nog meer contracten van bepalende renners doe aflopen. Jongens die ook een verbeterd contract verdienen. Dit is echt wel een lastig verhaal voor Plugge en Zeeman. Denk dat dit nog wel even tijd in beslag neemt.

Beer

Ik lees hier enkel dat het voor van Aert over geld gaat om al dan niet bij Jumbo te blijven. Dat klopt natuurlijk niet. Het gaat vast en zeker ook over zijn rol in de wedstrijden en zijn ondersteuning in de koersen waarin hij kopman is. Kan Jumbo hem meer vrijheid geven in de Tour en een sterker team meesturen in de klassiekers? Dat zijn ook zaken die op tafel liggen. Kan Jumbo daar meegaan in de (terechte) wensen van van Aert dan ben ik er zeker van dat hij een lager aanbod van Jumbo boven dat van Ineos verkiest. Indien Jumbo op sportief vlak enkel een status quo kan aanbieden, dan is een hoger bod van Ineos, waar het sportief waarschijnlijk niet beter is, natuurlijk wel aanlokkelijk.

'-Stijn-

Voor het bk goed nieuws. van Aert is vader geworden gisteren. VOnd het al verdacht dat hij op strava niks had gezet :)

tendam

'@beer
Maar dat is natuurlijk ook gewoon een financieel verhaal. Jij en de andere Wout-fans komen met allemaal namen die Jumbo ongetwijfeld graag zou zien komen maar niet kan betalen, categorie Stuyven. En meer vrijheid in de Tour bij Ineos? Ja, doei.

Beer

'@tendam, het financiële speelt natuurlijk een rol. Lijkt me logisch dat er boter bij de vis komt. Maar het enkel afdoen als een financiële kwestie zoals het hier besproken wordt, is natuurlijk niet correct. Van Aert is een renner die heel duidelijk zijn sportieve doelen wil bereiken. Je kan er wel lacherig over doen dat Wout maar moet tevreden zijn met zijn rol en huidige ondersteuning, maar dat is niet de manier waarop je hem aan boord zal houden van het Jumbo-schip. Ik denk dat hij wel een beetje meer respect verdient dan dat. Ik schrijf trouwens ook dat van Aert bij Ineos niet meer vrijheid gaat krijgen in de Tour dan bij Jumbo. Maar als hij bij geen één van de twee zijn gedroomde rol kan krijgen, tja, dan kies je natuurlijk wel voor de hoogste bieder. Dus als Jumbo van Aert wil houden met minder centen, kunnen ze hem beter de rol en ondersteuning geven die hij verdient.

Teunissen eruit en Stuyven erin? Ik teken meteen!

1 2 ... 17 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.