Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 162 ... 454 455
S. Morgenstern

Pidcock dit voorjaar met één overwinning en drie toptien noteringen... Volgens mij was er dit voorjaar niet iemand 'de man', maar als je er één uit moet kiezen dan toch zeker niet Pidcock. Tamelijk opzichtig trollen wat Adri daar doet toch?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@skedel wanneer je amstel en gent wint en er wordt gesproken van een verloren voorjaar. Was het voor van der poel dan ook een verloren voorjaar met “alleen” strade

madeinstars

Eigenlijk heeft iedereen een verloren voorjaar gereden, want niemand heeft alles gewonnen. Toch sneu.

$kedel

Het is toch wel redelijk straf dat Pidcock zich nu ook al naast van Aert begint te nestelen met zijn leeftijd. En voor een klepper als van Aert draait het nu eenmaal om de grote prijzen en daar reken ik de Amstel en Gent Wevelgem niet echt onder.

Yeez

Dan telt alleen de ronde dus?

madeinstars

Dat het straf is, is wat anders dan dat hij dé man van het voorjaar is. Dé revelatie van het voorjaar, daar kan ik wel inkomen en alleen omdat Asgreen vorig jaar al wat goede uitslagen had, anders die ook een streepje voor gehad wat dat betreft. Asgreen, Van der Poel, Stuyven en Van Aert hebben allemaal grotere (en meer) wedstrijden gewonnen dan Pidcock en als je de rondjes nog mee gaat tellen maken ook Pogacar en Roglic nog aanspreek op de titel renner van het voorjaar.

S. Morgenstern

Pidcock die zich uiteindelijk naast Van Aert nestelt, in één week die die laatste enkel aan zijn voorjaar plakte na het wegvallen van Roubaix, is daarmee op dit moment eerder de man van het hele voorjaar? Vreemde redenatie.

kelderfan

Quote: "En nog een nieuwtje dat niet elke renner blij is met hoogtestages in februari en maart. Het enige wat in niet vat is waarom de aanpak van Roglic voor de tour een stap te ver zou kunnen gaan."
Lijkt mij wel duidelijk. Roglic is 't voorbeeld, dat de aanpak van Heijboer en Lambrechts goed werkt. Hij komt altijd goed uit een hoogtestage; alleen de derde week ligt onder een vergrootglas. Het is wel een gewaagde tactiek om de Dauphine niet te rijden, want voordeel geen mogelijk valpartij in die koers; nadeel Mike Teunissen laat zien, dat je ook op hoogte kan vallen. Daarom heeft Roglic 't over het voordeel van fris zijn.
Van Aert is net als van der Poel een renner, die moeiteloos zijn winter doortrekt naar het voorjaar.
Hij lijkt mij wel ietsje minder dan vorig seizoen. Grappig detail, dat zijn trainers zeggen niet doen de WP en LBL, want je wil ook goed zijn in de TdF en LBL.

Beer

Pidcock wint enkel de Brabantse Pijl. Zelfs als daar woensdag de Waalse Pijl bijkomt, raakt hij nog niet aan de Amstel, Gent-Wevelgem en Tirreno-ritten van van Aert.

Bedankt voor het duiden van de verhouding Adri-Jumbo. Zal dubbel pikken bij hem dan; van Aert die succes kent in een Jumbo-trui. Dat downsizen van de overwinningen van van Aert doet hij al van voor Wout tekende bij Jumbo.

Yeez

Pidcock is voor mij wel de revelatie, maar niet de man. Dat is wat anders

Murcia

Om Pidcock de man van het voorjaar te noemen met alleen de Brabantse Pijl als zege en vervolgens over van Aert te zeggen dat zijn voorjaar verloren is omdat G-W en AGR als koersen niet groot genoeg zijn kan ik echt niet volgen. De rancune van Adrie is overigens altijd aanwezig, tendam haalde ook al aan dat hij een bizarre uiteenzetting gaf over de slotetappe van het Baskenland, hierover meldde hij met droge ogen dat Roglic de hele tijd in het wiel bij Gaudu en Carthy had gezeten omdat hij de renner en de ploeg gewoon niet de credits wilde geven voor hun prestatie. Wat die onzin nog erger maakte was zoutzak Traksel die nota bene commentaar had gegeven bij die etappe en instemmend zat te knikken.

kelderfan

'@Michiel De Roooij
Quote: "En nog een nieuwtje dat niet elke renner blij is met hoogtestages in februari en maart. Het enige wat in niet vat is waarom de aanpak van Roglic voor de tour een stap te ver zou kunnen gaan."
Lijkt mij wel duidelijk. Roglic is 't voorbeeld, dat de aanpak van Heijboer en Lambrechts goed werkt. Hij komt altijd goed uit een hoogtestage; alleen de derde week ligt onder een vergrootglas. Het is wel een gewaagde tactiek om de Dauphine niet te rijden, want voordeel geen mogelijk valpartij in die koers; nadeel Mike Teunissen laat zien, dat je ook op hoogte kan vallen. Daarom heeft Roglic 't over het voordeel van fris zijn.
Van Aert is net als van der Poel een renner, die moeiteloos zijn winter doortrekt naar het voorjaar.
Hij lijkt mij wel ietsje minder dan vorig seizoen. Grappig detail, dat zijn trainers zeggen niet doen de WP en LBL, want je wil ook goed zijn in de TdF en LBL.

Yeez

'@murcia om in de woorden van adrie te spreken: roglic heeft van de laatste 50 km er 40 in het wiel gezeten (over de laatste etappe van baskenland) ;) dat was de grap van de eeuw

Murcia

'@Yeez
Lachwekkend was dat zeker, ik vind Adrie verder prima, hij is een man met hart voor de zaak en iemand die ook wel durft om een scherpe mening te geven en dat kan de wielrennerij goed gebruiken maar zodra Jumbo-Visma besproken moet worden gaat het oud zeer tussen hem en Rabobank weer opspelen en krijg je zijn andere niet zo fraaie kant te zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel je mag toch best kritiek leveren op de inhoud van een artikel, dat heeft in mijn ogen niets met de persoon te maken die het schrijft. Als je daar al vanaf wilt blijven dan weet ik niet zo goed wat je op een forum wilt doen. Die is er toch juist een inhoudelijke discussie te voeren. Dat heeft volgens mij niet zoveel te maken met de maat op iemand nemen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia wat voor oud-zeer zit daar dan... misschien heb ik iets dan gemist ?

Murcia

Wat ik begrepen heb is de verhouding tussen Adrie en Rabobank op scherp komen staan toen David voor de gebroeders Roodhoofdt en hun ploeg in plaats van het Rabobank Giant Offroad team waar vader Adrie trainer/coach was. Volgens Adrie had Rabo het vermoeden dat Adrie een hand had in die keuze en vervolgens was de verhouding dermate verzuurd dat Adrie uiteindelijk vertrok.

horsm

Bij mij gaat het idd ook om de argumentatie van Kerckhoffs (die ontbreekt) , maar ook om zijn toon. Het doet me aan het collectieve afzetten-tegen-Rabo van jaren geleden denken, waar destijds alle wielerliefhebbers van middelbare leeftijd (zoals Kerckhoffs) aan meededen met zoveel enthousiasme dat uiteindelijk de Rabo opleidingsploeg gesloten werd en er nu een enorm gat valt na Dumoulin en Kelderman op klassementsgebied. Geen idee waar dat destijds vandaan kwam (en het ging niet alleen om Rabo, maar ook om specifieke renners (Gesink, Kelderman) die continu neergesabeld werden, vaak door mannen van de generatie Kerckhoffs. Het zal wel rancune naar een veranderende wereld zijn geweest, en nostalgie naar de jaren van het wielerplakboek - maar In ieder geval vind ik het beslist niet passen bij het ethos van Wielerflits, en de toon waarop hier over koers wordt gesproken. Ik bedoel, alleen al een titel als 'oude wielerwetten als wijze lessen voor Wout en Matthieu' .... pfff... opa schenkt een borrel in en begint nog eens over Peter Post en de hongerwinter....

Stoempie

Rahimns. Kritiek is natuurlijk prima. Wat ik bedoelde met elkaar de maat nemen is veel breder dan alleen op wielerflits. Het is een maatschappelijk verschijnsel van de laatste jaren. Ook hier in dit draadje worden trouwens grote woorden gehanteerd door sommigen.

Murcia lees ik bv graag. Hij hakt er niet op los in zijn bijdrages, maar is wel kritisch. Bij anderen stop ik het liefste al na 2 zinnen.

Stoempie

Kelderfan, weet jij van wanneer tot wanneer Roglic op hoogte zit?

S. Morgenstern

Echt vervelend inderdaad, dat anderen de maat nemen.

Murcia

'@Michiel
Gebaseerd op dit artikel tot 20 juni: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210415_97497374

Stoempie

Ah thanks Murcia. 6 dagen voor de Tour start daalt hij weer af. Dan heeft hij er tijdens de OS zelfs nog voordeel van

Yeez

Ik twijfel er niet aan dat roglic in absolute topvorm aan de start zal staan dmv hoogtestages, maar mijn wielerhart had hem graag de dauphine zien rijden...

Cycling

Het voordeel dat Roglic de komende 2 maanden niet rijdt, is dat het team niet op kop hoeft te rijden en dat andere renners hun kans krijgen om zich te tonen ipv voornamelijk op kop van het peloton te rijden. Alle ploegen keken nu wel heel erg naar JV in de wedstrijden waar Van Aert en/of Roglic reden. Eerst nog de Waalse Pijl en LBL

Laatst gewijzigd
1 2 ... 162 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.