Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 163 ... 454 455
Pizzi

Adrie vindt ook dat Pidcock de AGR heeft gewonnen. Is hij daarmee de man van het voorjaar? Nee, lijkt me van niet. Wel een toffe renner wat mij betreft, en doet het ook verdomd goed. Man van het voorjaar? Zou dan toch Asgreen zeggen, met een minimale voorsprong. Ja, of Pidcock moet a.s. woensdag winnen, dan is 'ie wél de man van het voorjaar.

Yeez

Heeft iemand dat artikel van adrie zonder paywall?

kelderfan

'@Murcia
Bedankt en @S.Morgenstern ik wist niet dat jij dat vervelend vindt.
@harryjohan71
Dus Roglic maar in de verkoop doen? Want hij loopt de andere renners in de weg.
Nu ik vind de races met Roglic en Van Aert altijd leuk om te volgen; want dan gebeurt er wat Bovendien worden de renners er alleen maar beter van. Ik noem maar Hofstede en nu ook Sam Oomen. De ontwikkeling van bijv. Vingegaard komt mede, omdat hij in dienst van een kopman heeft gereden in bijv. de Vuelta.

madeinstars

Beetje rare reactie op harryjohan. Wat hij bedoelt is dat de renners van Jumbo de komende koersen met wat minder stress en druk kunnen rijden en dat ze niet het gewicht van de koers hoeven dragen, wat wellicht de fysieke en mentale frisheid voor de rest van het seizoen ten goede komt. Lijkt me een terechte constatering.

Yeez

'@madeinstars dat zijn overigens wel wat koersen. De maand mei rijdt de ploeg Giro, Hongarije, Ruta del Sol en later dus Dauphine, Zwitserland en ZLM voor de tour.

madeinstars

Ik vind dat wel leuk. Ben benieuwd of ze ook heel anders gaan koersen, of dat het vooral volgen en het beste ervan maken wordt.

Yeez

Hongarije en zlm heb je groenewegen en in dauphine natuurlijk kuss, kruijswijk en v aert. Voor oomen en tolhoek zal het kijken zijn hoe ver ze kunnen komen in ruta del sol en zwitserland

AWestie

En in de Giro Bennett en Dekker die kunnen scoren. Met de nadruk op kunnen.

tdola

Mogelijk bouwman een ontsnapping succesvol afronden in de gito? Zou m gegund zijn. Bennett een berg etappe zou ook super en gegund zijn.

Dekker scoren in de giro in de zin van etappe overwinning zou wat mij betreft hele grote verrassing zijn.

Stoempie

Bennet zou zomaar eens zijn ware aard kunnen laten zien. In de aanval

Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/tour-de-france/mag-van-aert-van-jumbo-visma-voor-geel-gaan-liggen-kansen-in-openingsweekend

Interessant artikel. De ploeg gaat vanaf 8 mei op hoogtestage naar Tignes, waar elke rijder een eigen appartement krijgt, zodat zij de familie kunnen meenemen.

Verder zal zijn prioriteit de komende maanden bij het tijdrijden liggen en hoopt hij na de eerste tijdrit in de tour in het geel te staan.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik heb nog steeds een donkerbruin vermoeden dat Van Aert in de Tour een soort schaduwkopman gaat zijn. Als hij nog net iets beter klimt dan in de tirreno (als de voorjaarskilo's er af zijn) dan zie ik hem misschien wel als een gevaarlijkere pion dan Kruijswijk. Zeker gezien de tijdritten. Het is maar gewoon een persoonlijk theorietje hoor.

Yeez

Die theorie opperde thijs zonneveld ook al een soort van. Grote kans dat v aert na die eerste punch/sprintetappes en de tijdrit al een redelijke voorsprong bij elkaar heeft gefietst. Dan kan roglic sowieso al enigzins uit de luwte fietsen. Ik denk alleen niet dat v aert het zelf ambieert om zichzelf uit elkaar te trekken de gehele tour. Ook omdat hij vol op de tijdrit en de spelen mikt. En ondanks dat de tour niet bijster zwaar is zie ik hem dat niet volhouden. Meer op de tt trainen betekent ook dat je automatisch iets aan klimcapaciteiten inboet

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat ligt natuurlijk een beetje aan het type klims dat er in de tour zit en dat zijn toch voornamelijk steady klimmen waar je met een goede constante power van drie kwartier heel ver kan komen. Dus dat is wel eingszins vergelijkbaar met het tijdrijden.

Overigens ben ik het verder wel met je eens dat vooral de olypmische tijdrit een complicerende factor is dit jaar. Al met al wil ik maar zeggen dat als ik iemand als serieuze schaduwkopman zie waarmee Jumbo een soort van joker achter de hand heeft, dat ik dan eerder Van Aert in die rol zie, dan Kruijswijk. Ik denk dat de concurrentie niet bang is (en hoeft te zijn) voor Kruijswijk, maar WvA is natuurlijk wat onvoorspelbaarder en daardoor gevaarlijker voor de andere ploegen.

ti-raleigh

Maar dan kan Pogacar toch weer heerlijk op de bagagedrager zitten

madeinstars

Niet als WvA betere tijdritten rijdt en tijd kan pakken met bonisecondes. Of als Roglic aanvallender koerst. Dan kan WvA misschien op de bagagedrager. Het is niet het meest waarschijnlijke scenario. Dat geef ik toe. Het staat of valt met hoe goed Van Aert klimt, maar stel dat hij de Alpen bijvoorbeeld kan overleven in de top-5. Dan zou ik toch al wel wat zenuwachtiger worden, als ik UAE en Ineos was.

Cycling

Volgende pagina!

Murcia

De hele strategie is wel degelijk gericht om al in de eerste week spijkers met koppen te slaan, Als je na de tijdrit met 4 renners in de top 10 zou kunnen staan. (Wout, Primoz, Steven en Jonas) en zo gek lijkt dat niet gezien hun tijdritten tot nu toe biedt dit ruimte om ook een keer te spelen met bv Steven en Jonas. Laat ze maar een keer mee schuiven in de Alpen en dan zien hoe UAE en INEOS reageren. INEOS heeft natuurlijk een groot arsenaal tot haar beschikking maar volgens Knaven (bron: Cycling) wordt Thomas de kopman voor de Tour. G. is een kopman die een treintje echt nodig heeft dus kun je als Roglic je lekker laten meevoeren.

KJP

Maar je gelooft toch zelf niet dat Ineos met Thomas in een treintje gaat rijden als hij tegen Roglic en Pogacar op moet boksen?

Murcia

Hangt denk ik van de tijdrit af, volgens Knaven is intern het idee dat de in totaal 58 kilometer tijdrit doorslaggevender zullen zijn dan de bergen. Mocht Thomas een dijk van een 1e tijdrit rijden is een wat conservatief koersende INEOS ploeg niet een gekke gedachte lijkt me. Loopt hij al een tikkie op dan kan ik me voorstellen dat ze voor een agressievere koersstijl gaan kiezen. Maar bedenk wel dat in hun huidige groep renners alleen Carapaz en Yates types zijn voor de aanval, en Yates gaat de Tour niet doen. Renners als Hart, maar ook Porte en G. zelf geven de voorkeur aan de trein. In Catalonie ging al na de 1e bergetappe deze strategie weer ouderwets op.

kelderfan

Goed dat er meer aandacht is voor Wout Van Aert richting spelen en TdF. Hij kan de sleutel zijn voor JV om met Roglic mee te doen in de TdF.
Je hebt gelijk KimjungPoels dat het de vraag wordt of en wie de trein gaat bezetten.
Pogacar kan ook op 1 staan na de openingsritten en dan zal UAE het moeten doen.

tendam

Ik denk dat Pogi het prima vindt als Van Aert in het geel komt. Want laten we eerlijk zijn, die gaat echt de Tour niet winnen. Daarvoor komt hij bergop toch tekort. Hij zal zich ook niet helemaal op het klimmen storten, gezien z'n ambities in de Olympische tijdrit.

Ik vind Kruijswijk een interessante pion, die heeft zich de laatste jaren omgevormd tot een vrij saaie renner, terwijl hij eigenlijk altijd juist vrij aanvallend koerste. Een van de weinige klassementsrenners die nog wel eens een long range-aanval durfde. Dat zou nu juist een goede tactiek kunnen zijn. Dan moet Kruijswijk wel z'n niveau halen natuurlijk, misschien heeft de corona er wel ingehakt bij hem.

Rawolf

Kruijswijk noch van Aert gaat de tour winnen, het kunnen echter interessante pionnen zijn om de tegenstand onder druk te zetten. Ineos heeft die opties ook, TGH, Carapaz en Porte gaan niet expres tijd verliezen en Roglic gaat in ondertal situaties terecht komen bergop. Gelukkig(al is het jammer voor de kijker) weinig echte bergritten met meerdere cols, dat is in Jumbo's voordeel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry @tendam
Kruijswijk is beslist geen saaie renner. Zijn zwakke punt is de punch bergop, dat kost hem te vaak veel kracht om weer aan te haken. Daarom wordt hij in een dienende rol geduwd, want Roglic kan dat zeker goed aan.
Maar wat je zegt, zo'n lange vluchtpoging in de TdF was beslist niet saai om te volgen; dat wil ik nog wel eens zien.

tendam

'@rawolf
NIet per se in hun voordeel, voor Kruijswijk is dat bv. minder gunstig. Voor Van Aert wel, en voor Roglic maakt het weinig verschil.

1 2 ... 163 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.