Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 169 ... 454 455
Yeez

Het is net een mens

S. Morgenstern

Roglic met een mindere dag, maar nog steeds heel goed. Prima motivatie om de voorbereiding op de Tour de France mee aan te vangen. Vingegaard met zijn beste benen in een eendagskoers was bovenal goed om te zien. Hij kon heel mooi wat aanvallen neutraliseren, voor Roglic er zelf op de Valkenrots had moeten staan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@KissMyace2.0
Ja, dat was moeilijk te zien, maar hij was duidelijk boos.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wanneer was hij boos dan... ik heb hem een rustig en ontspannen interview zien geven na de koers, daar zag ik hem boos zijn op iemand. Geen idee hoe je erbij komt dat hij boos was.

kelderfan

Toen hij over de streep kwam. En jij hebt weer geen idee, want het ging boven verwachting goed.?
En Frans Maassen met hier kan Jonas alleen maar van leren. Dus hij had toch gewoon moeten doorgaan met Hart.

AWestie

Maassen doelt niet echt op een specifiek moment voor Vingegaard. Volgens mij lees je iets te veel tussen de regels door.

Boos over de finish komen lijkt me begrijpelijk als je verliest, al zou ik daar verder ook niet echt conclusies uit trekken.

S. Morgenstern

Waarom had Vingegaard door moeten gaan met Hart? Hij heeft nu uitstekend gekoerst in dienst van Roglic. Ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde was geweest van zelf doorrijden.

De gedachte kronkel dat Roglic boos over de streep kwam en daarom nu beter nog een koers kan gaan rijden, is er ook één om nog even uit te leggen. Stel hij was boos (ik zag het niet, maar ieder zijn inschatting), waarom is dat een reden om nog een koers te rijden? Wat is het verband?

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb de beelden speciaal nog eens voor je teruggekeken... maar ik zie gelatenheid maar zeker geen boosheid bij Roglic. Geen ram op zijn stuur of zo... ik heb wel eens renners boos over de streep zien komen maar daar leek dit echt niet op. En ook zijn interview achteraf kwam dat echt niet zo over. Hij gaf duidelijk aan dat hij vandaag gewoon de benen niet had. Waaraan jij kon zien dat hij boos was is mij echt een raadsel. Ik denk best dat hij onderweg teleurgesteld zal zijn geweest dat hij niet meekon maar het ligt verder niet in zijn karakter om daar lang bij stil te staan.

S. Morgenstern

Volgens mij is die hele inschatting net als woensdag (toen schrikken, nu boos) op zichzelf niet eens zo interessant. Want ook in dit geval leidt de inschatting niet tot de conclusie die eraan wordt gehangen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Morgenstern als je bedoelt dat hij vanwege die vermeende boosheid zou moeten afwijken van de beoogde voorbereiding op TDF, nee dan ben ik met je eens dat die 2 zaken sowieso van elkaar losstaan. Hij gaf nu niet de indruk dat hij naar aanleiding van zijn resultaten in de 3 heuvelklassiekers opeens wat moet veranderen aan dat traject. Mee eens.

kelderfan

'@rahimns
Gelukkig kan Roglic zich snel over de teleurstelling heen zetten. Want doet hij elke keer als 't even niet goed gaat.
@S.Morgenstern
Ik zeg dat alleen maar, omdat hij nu met een slecht gevoel de rustperiode ingaat en dat komt volgens mij niet ten goede van de opbouw naar de TdF.
Lijkt mij toch beter, als hij met een goed gevoel zo'n periode ingaat.
Hij heeft zelf gezegd, dat hij Romandie erbij had willen nemen, maar die heeft hij al eens gewonnen en derhalve geschrapt.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Dit forum is behoorlijk dood zonder kelderfan🤣

S. Morgenstern

Dat het beter is om met een goed gevoel zo'n periode in te gaan, lijkt me een feit. Dat is echter geen argument om dan maar een ander soort periode (met toch nog een ingevoegde koers) in te gaan.

Murcia

Ik denk eerlijk gezegd dat het met zijn gevoel wel goed zal zitten, na een topprestatie in het Baskenland gelijk door naar het trio wedstrijden AGR, Waalse Pijl en LBL. Dat de pijp dan op het einde een beetje leeg is vind ik niet zo gek en als dit de slechtste Roglic is van het seizoen dan teken ik ervoor. Datzelfde geldt voor de ploeg in deze wedstrijden die ook grotendeels hetzelfde programma reed, het houdt een keer op en met Vingegaard heb je weer een renner die een finale van dit niveau kan rijden. Hij was prima en bewijst dat de vorm van Baskenland en de Settimana nog lang niet weg is. Als je het hele eerste deel van het seizoen beschouwd kan de ploeg tevreden zijn zeker na het wegvallen van Tom en Mike en de schorsing van Dylan is er door de toppers bevestigd en is er met Jonas een renner bijgekomen die zijn neus aan het venster steekt.

Stoempie

Serieus Kelderfan en Morgenstern?

Roglic gaat nu met een slecht gevoel de rustperiode in? Ik dacht net gelezen te hebben dat hij tevreden is over zijn voorjaar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Laat mij er lekker buiten.

Stoempie

Je zegt het zelf impliciet.

S. Morgenstern

Nee, ik zeg 'stel dat' (maar zelf zag ik het niet) om te laten zien dat zijn conclusie niet volgt uit die waarneming.

Stoempie

Ok, dan is het me nu duidelijk.

Glorious

Roglic heeft een prachtig voorjaar gereden. Jumbo als geheel ook. En dat zonder 3 grote renners, toch de top 3 qua ploegen.

veld

gesink, oomen en hofstede niet gezien vandaag

ti-raleigh

Ik ook niet nee, vond ik toch opvallend. En Roglic zat constant rond plek 30 in z'n uppie.

horsm

Met Vingegaard, toch?

Yeez

Als ik dan toch een verbeterpunt mag noemen valt het mij inderdaad ook dat vrijwel de gehele klassiekerperiode de ploeg moeite lijkt te hebben om in groep van voren te rijden (zoals dcqs, ineos en vandaag uae wel lukt).

xistnc

Gesink heeft kopwerk gedaan, die was gezien toen het losbarstte. Oomen ging lang mee en heeft Roglic op een cruciaal moment voorin het peloton afgezet, nadat hij werd opgehouden door een halve aanrijding met een Bora-renner.

1 2 ... 169 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.