Roglic met een mindere dag, maar nog steeds heel goed. Prima motivatie om de voorbereiding op de Tour de France mee aan te vangen. Vingegaard met zijn beste benen in een eendagskoers was bovenal goed om te zien. Hij kon heel mooi wat aanvallen neutraliseren, voor Roglic er zelf op de Valkenrots had moeten staan.
Waarom had Vingegaard door moeten gaan met Hart? Hij heeft nu uitstekend gekoerst in dienst van Roglic. Ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde was geweest van zelf doorrijden.
De gedachte kronkel dat Roglic boos over de streep kwam en daarom nu beter nog een koers kan gaan rijden, is er ook één om nog even uit te leggen. Stel hij was boos (ik zag het niet, maar ieder zijn inschatting), waarom is dat een reden om nog een koers te rijden? Wat is het verband?
'@Kelderfan ik heb de beelden speciaal nog eens voor je teruggekeken... maar ik zie gelatenheid maar zeker geen boosheid bij Roglic. Geen ram op zijn stuur of zo... ik heb wel eens renners boos over de streep zien komen maar daar leek dit echt niet op. En ook zijn interview achteraf kwam dat echt niet zo over. Hij gaf duidelijk aan dat hij vandaag gewoon de benen niet had. Waaraan jij kon zien dat hij boos was is mij echt een raadsel. Ik denk best dat hij onderweg teleurgesteld zal zijn geweest dat hij niet meekon maar het ligt verder niet in zijn karakter om daar lang bij stil te staan.
'@Morgenstern als je bedoelt dat hij vanwege die vermeende boosheid zou moeten afwijken van de beoogde voorbereiding op TDF, nee dan ben ik met je eens dat die 2 zaken sowieso van elkaar losstaan. Hij gaf nu niet de indruk dat hij naar aanleiding van zijn resultaten in de 3 heuvelklassiekers opeens wat moet veranderen aan dat traject. Mee eens.
'@rahimns
Gelukkig kan Roglic zich snel over de teleurstelling heen zetten. Want doet hij elke keer als 't even niet goed gaat.
@S.Morgenstern
Ik zeg dat alleen maar, omdat hij nu met een slecht gevoel de rustperiode ingaat en dat komt volgens mij niet ten goede van de opbouw naar de TdF.
Lijkt mij toch beter, als hij met een goed gevoel zo'n periode ingaat.
Hij heeft zelf gezegd, dat hij Romandie erbij had willen nemen, maar die heeft hij al eens gewonnen en derhalve geschrapt.
Ik denk eerlijk gezegd dat het met zijn gevoel wel goed zal zitten, na een topprestatie in het Baskenland gelijk door naar het trio wedstrijden AGR, Waalse Pijl en LBL. Dat de pijp dan op het einde een beetje leeg is vind ik niet zo gek en als dit de slechtste Roglic is van het seizoen dan teken ik ervoor. Datzelfde geldt voor de ploeg in deze wedstrijden die ook grotendeels hetzelfde programma reed, het houdt een keer op en met Vingegaard heb je weer een renner die een finale van dit niveau kan rijden. Hij was prima en bewijst dat de vorm van Baskenland en de Settimana nog lang niet weg is. Als je het hele eerste deel van het seizoen beschouwd kan de ploeg tevreden zijn zeker na het wegvallen van Tom en Mike en de schorsing van Dylan is er door de toppers bevestigd en is er met Jonas een renner bijgekomen die zijn neus aan het venster steekt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.