Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 170 ... 454 455
AWestie

Er staat me bij dat ze vorig jaar intensief hebben gekeken naar of het nou echt werkt om continu gegroepeerd voorin te zitten bij klassiekers. Conclusie weet ik niet zeker, maar ik geloof dat het zelfs bijna eerder een nadeel kon zijn als iedereen samen zit. Eens hoor, maar weet de status niet meer van dat onderzoekje vis Zeeman.

Yeez

'@xistnc door welke bril heb jij de wedstrijd gezien? Gesink is misschien 10 tellen op kop geweest (als hij al op kop is geweest) en roglic reed vooral zelf naar voren toen hij 50 plekken verloor door pech van een bora renner voor hem.

Maar eh, dit is ook een manier om ze uit de wind te houden

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@horsm
Op 65 - 75 kilometer, toen er 3 bergjes kort achter elkaar kwamen, zat hij alleen. Vingegaard kwam er voor de Redoute pas weer bij.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@jesse
Ik denk dat je de pré-finale een keertje moet terugkijken.

S. Morgenstern

Het verhaal na Vlaanderen was hier van sommige toch juist dat ze (weer) teveel energie hadden gestopt in het goed voorin houden van Van Aert?

Yeez

'@morgenstern dat is wat anders. Daar deden ze vaak een halve lead-out naar de voet van elke klim. Ik denk dat wanneer je in blok op de eerste rijen rijdt je makkelijker met een aantal man in de (pre) finale komt

S. Morgenstern

Wanneer je in Vlaanderen op die eerste rijen wil zitten, dan zul je je in die stormloop moeten gooien. Daar kun je niet makkelijk in blok op de eerste rijen rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat hoeft niet op 100 km van de finish. Dan ben je weg voordat de finale begint.

S. Morgenstern

Ze doen dat omdat het in Vlaanderen heel lastig kan zijn om op de smalle wegen nog op te schuiven, daar kun je zo een half uur bezig zijn met weer voorin komen nadat je bij zo'n leadout op een bredere weg achterin bent beland. In Vlaanderen kun je ook op 100km van de finish in zo'n geval in de verdediging terecht komen, bijvoorbeeld door achter een valpartij te zitten of doordat je als ploeg niet in positie zat bij het ontstaan van een anticipatie groep.

Laatst gewijzigd
Rawolf

er is een wezenlijk verschil tussen met 3 man ronddraaiend in de wind beuken en op energiespaarmodus met 1/2mannetjes rond van Aert in de luwte op de 2e rij rijden.

Waar Jumbo energie aan verspilt in die vlaamse koersen is teveel renners voorin willen. Op 100-150 km van het einde hoef je niet met de hele ploeg daar voorin te zitten, met 1/2 man kan je WvA daar net zo goed beschermen. Elke man die je daar extra voorin ziet zit daar alleen voor zichzelf nodeloze energie te verspillen.

S. Morgenstern

Affini en vooral Dekker waren toch degenen die met Van Aert voorin reden op die afstand van de finish? Lijkt mij dat die energie niet gespaard hoeft te worden. Beide gingen ook langer mee dan vooraf verwacht. Ik heb ze niet de hele tijd met drie man ronddraaiend die stormlopen aan zien pakken. Van Hooydonck en Roosen zaten volgens mij vaak ergens op de derde rij en niet in de wind te beuken in die fase, Eenkhoorn zat toen sowieso zelfs helemaal achterin het peloton. Het beeld dat Jumbo daar massaal de voorposten kleurde heb ik dus niet voor ogen.

Laatst gewijzigd
horsm

Vingegaard dus mee naar de tour - en Teunissen toch ook. Ik ben benieuwd hoe zijn vorm nu is.

tdola

Teunissen is grootste vraagteken wat mij betreft. Roosen en hofstede als reserves achter de hand lijkt me.

Vingegaard zoals verwacht na vuelta (en bevestiging in voorjaar) als vervanger van dumoulin.

kelderfan

Quote: "Als ik dan toch een verbeterpunt mag noemen valt het mij inderdaad ook dat vrijwel de gehele klassiekerperiode de ploeg moeite lijkt te hebben om in groep van voren te rijden (zoals dcqs, ineos en vandaag uae wel lukt."
Precies, want ook in deze LBL was JV duidelijk de mindere in de finale. Roglic moet hier wel heel werk opknappen om voorin te blijven. Allaphilipe kwam in de problemen toen Ineos vroeg in de aanval ging, maar hij werd keurig door zijn ploeg teruggebracht. Daarna ging UAE aan de haal met als slachtoffer Roglic en toen zag je Roglic met een half peloton in zijn wiel proberen terug te komen en het was nog bijna gelukt (zoals ook in P-N), maar geen Gesink of Oomen in de buurt.

Gelukkig is Jonas Vingegaard een lichtpunt en ik ben benieuwd, hoe hij 't gaat doen.
Maar eerst Romandie met Kruijswijk, Kuss en Kooij. Het wordt wel een zware Ramandie.
.

S. Morgenstern

Roglic met een half peloton in zijn wiel?! Roglic had gewoon altijd iemand erbij zitten tot hij zelf niet mee kon met de vijf beste van de dag. Dat is het verhaal van de koers voor Jumbo.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, je kijkt weer met je gele brilletje. Hij had altijd iemand bij zich? Op de Redoute met Tao in de aanval was alleen Jonas nog in de buurt. Gesink nog Oomen konden volgen.
Het verschil was dat DCQS Allaphilipe terug hebben gebracht na de aanval van Ineos en dat Roglic het zelf moest doen met 30 man in zijn wiel na de aanval van UAE.

S. Morgenstern

.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vingegaard is toch ook van Jumbo? Die zat er gewoon nog bij toen Flip in het wiel van Knox zat.

Dezelfde Flip die overigens ook niemand meer in dienst had gehad, wanneer hij niet mee had gekund met Woods.

Roglic kon gewoon niet mee met de besten. Mag toch ook wel een keer? Nergens voor nodig om daar excuses voor te verzinnen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik ga me lekker niet in de ondersteuningsdiscusdie rond LBL mengen. Liever over het hele voorjaar:
Wout is qua algemene resultaten in klassiekers de man van het voorjaar. Toegegeven, sommigen hadden mooiere uitschieters (Asgreen bijvoorbeeld). Ook leuk overzicht van WF België: https://www.wielerflits.be/nieuws/het-belgenrapport-na-het-klassieke-voorjaar-wout-van-aert-klopt-jasper-stuyven/?fbclid=IwAR0RA9637velE_yMsdOZnEKVl3UCXbGMw5ipU833btZZCcY-1UWG99T94oE

Zonder Wout en Primoz was een resultaat ver te zoeken voor het team, maar resultaat telt uiteindelijk. Genoeg kopmannen bij andere teams die geen stuiver hebben gepakt. Puike acht denk ik zo? Nu hopen op meer stabiliteit volgend jaar, dat zou voor een negen zorgen.

Murcia

'@kelderfan
Je vergeet weer een belangrijk detail, Roglic kon zelf niet mee op de Valkenrots. Dan kun je wel blijven beginnen over een gebrek aan knechten maar dat verandert niets aan de belangrijkste conclusie, de kopman die niet mee kan. Het grappige is nog dat INEOS daar ook de slag verloor, waar waren hun renners? Je kunt over DQS zeggen dat door een onachtzaamheid van Julian zij eerder knechten moesten opofferen zoals Almeida die anders mee over de de laatste klim hadden kunnen gaan maar daar hoor ik niemand over en terecht want het staat of valt met de benen van de kopman.
De kern van de ploeg gisteren heeft vanaf Baskenland zo'n beetje 10 dagen volle bak moeten gaan en dan is op een gegeven moment de pijp een beetje leeg bij iedereen, van kopman tot knecht.

@AWestie
De kopmannen zetten de toon en die hebben gewoon weer geleverd, zowel Wout als Primoz waren prima in orde en behaalden grote zeges al mist nu (nog) een monument. Als je dan ook nog drie andere toppers mist om uiteenlopende redenen kun je alleen maar tevreden zijn over het voorjaar en geef ik ze een 8-. De ploeg is afhankelijk van een paar renners maar uitgezonderd DQS en INEOS geldt dit voor ieder team.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat DCQ gewoon wel weer de ploeg van het klassieke voorjaar is geweest, in de breedte en het meest stabiel in hun uitslagen. Daarachter zet ik dan Jumbo-Visma voor Ineos en Alpecin. Voor TJV is dit 1 van de beste jaren uit hun geschiedenis aan het worden als je teruggaat tot en met 1990 en als ze Parijs-Roubaix winnen misschien zelfs het beste, dus daarvoor is het even afachten. Het is te vergelijken met 1991 waar ze toen DDV, RVV en de AGR wonnen. Wint Wout dit jaar Parijs-Roubaix dan gaan ze dat jaar op zijn minst evenaren.

kelderfan

'@Murcia
Dat vergeet ik helemaal niet. Roglic had zeker niet de goede benen, maar na de versnelling van UAE kon hij even niet mee en hij moest zelf oplossen en dat lukte hem bijna. Dat pijp leeg was bij Gesink en Oomen is wel duidelijk dus, want die zaten er niet meer bij. Enerzijds door die valpartij, waardoor Oomen is opgehouden.
Dus hier wordt het gemis van Tom Dumoulin duidelijk onderstreept.
En je hebt gelijk, dat Van Aert en Roglic het goed hebben gedaan. Jammer dat het op de laatste dag verkeerd in P-N.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat ook met Tom erbij dat gat niet meer dicht was gereden. Als je er op de Valkenrots niet meezit dan is het gewoon klaar, dat was ook dit jaar weer duidelijk. En dan zelfs als hij het gaatje wel had dichtgereden had ik hem die sprint nooit en ten nimmer zien winnen daar.

S. Morgenstern

Vingegaard zat er toen ook niet meer bij. Vingegaard die volgens jou mee had moeten rijden met Hart en dus nog meer energie hadden moeten gebruiken voor de Valkenrots. Beetje tegenstrijdig, wanneer je ook nog had gewild dat Roglic een knecht had gehad om hem terug te rijden naar de vijf beste renners in koers.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dumoulin was vorig jaar degene die versnelde en nog zes man in zijn wiel had, op de plek waar Roglic er nu vanaf moest. Wellicht had hij dus Roglic daar op sleeptouw kunnen nemen, maar dan nog had Roglic niet de benen gehad om daarna mee te zijn op de uitloper waar Woods de tweede groep weer op twintig seconden reed.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 170 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.