Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 171 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja uiteindelijk gaat het in eerste instantie toch echt om de benen van de kopman... dan kan je nog zo'n fantastische ploeg er omheen hebben, als die op het beslissende moment niet kan volgen dan houdt het gewoon op.

xistnc

'@AWestie
Leuk artikel met die Vlaamse rapportcijfers. Misschien kun je Dickie even toefluisteren dat Quinten Hermans ook een Belg is :p

Sandy Casar

Waarom toch geen Kooij in Romandie? Heeft nog maar weinig wedstrijden gereden dit seizoen

Xevar

Als ik kijk naar het wedstrijdprogramma van de komende maanden dan is de Ruta del Sol eigenlijk de enige wedstrijd de komende maanden waar Kooij mogelijk zou kunnen starten en sprinten. En zelfs daar is er maar 1 echte etappe voor de sprinters. In Hongarije, ZLM en Wallonië staat Groenewegen aan de start dus daar zal het waarschijnlijk niet voor Kooij zijn, als hij überhaupt al start in één van die wedstrijden. En als we dan een sprongetje maken op de kalender komen we al weer uit in augustus met de ronde van Polen, Denemarken of l'Avenir als mogelijke wedstrijden waar hij zich kan mengen in de sprint.

Die jongen is het grootste talent wat er op dit moment in Nederland rondrijdt en ook één van de grootste sprinttalenten ter wereld. Ik vind dat hij dan ook een programma hoort te krijgen wat bij die status hoort, maar dat valt dus vies tegen tot nu toe..

Murcia

Zo raar is het programma van Kooij niet, hij heeft nu vijf koersen gereden waaronder drie kasseikoersen en een sprintklassieker met de Panne. Voor een 19 jarige die eigenlijk pas halverwege dit jaar de overstap zou maken geen slechte reeks wedstrijden om je bestaan als prof mee te beginnen. Verder kijk je naar de koersen die de ploeg tot nu toe heeft gereden en dan zie je ook weinig reden om hem bv als talentvolle sprinter mee te nemen naar P-N of Tirreno gezien de andere prioriteiten van de ploeg in die wedstrijden. Als hij in de tweede helft van het seizoen zijn kansen mag gaan in Denemarken, de ronde van de toekomst en nog wat koersen is dat voor mij voldoende.

S. Morgenstern

Stel je voor dat je als 19-jarig sprinttalent samen moet koersen met Groenewegen..

tdola

Enig idee waarom kooij niet naar romandie gaat.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@tdola hij stond normaal gezien daar sowieso niet op de planning, maar dook ineens op de voorlopige startlijst op ipv pfingsten. Die blijkt nu toch te starten. Misschien doet hij inderdaad wel wat wedstrijden met de academy en daarna de ruta del sol met eenkhoorn en van hooydonck als sprintaantrekkers.

AWestie

'@xistnc Hermans voldoet niet aan de eisen van Dickie

Fanny

Groenewegen naar de Giro. Verrassend !
Harper dus niet vanwege oogaandoening.
Alle ballen dus op de sprintetappes met Groenewegen en Dekker.

Laatst gewijzigd
xistnc

Harper heeft blijkbaar geen baat bij een hoogtestage en is daarom ook niet mee

Of zou die oogblessure daar ook een rol hebben gespeeld?

Poeksel

TJV luistert gewoon meteen naar de kritiek hier ;) Zo kan Kooij mooi de sprinter van dienst zijn in Hongarije.

Sandy Casar

'@Poeksel. Marijn belde al gisteravond idd ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc geen idee... ik heb die informatie ook maar van iemand binnen de ploeg. Zou best kunnen dus.

xistnc

Als dat dezelfde bron is als van die fiets van Roglic dan denk ik dat iemand bezig is met jou flink in de maling te nemen.

wieler4live

Nu kan Kooij inderdaad een mooi programma vol sprint kansen krijgen .

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc die fiets was onze eigen speurtocht en daar heeft vanuit de ploeg niemand wat over gezegd. Dat was al lastig genoeg. Verder moet je het anders maar zelf gaan uitzoeken, misschien heb je zelf betere bronnen.

wieler4live

Wel vreemd dat als er een klimmer uit valt dat er dan een sprinter voor in de plaats komt. Mocht Bennett zijn niveau van vorig jaar halen en eventueel met een beetje geluk voor het podium rijden heb je nu wel een man minder in de bergen. Je zou zeggen dat ze dan eerder voor iemand als Tolhoek of Oomen zouden gaan. Die naar mijn mening erg goed rijden op het moment.

Al begrijp ik het verhaal van Zeeman wel dat er weinig zekerheid is voor een kopman als Dylan.

kelderfan

Wauw dat Dylan nu al mag starten is wel heel bijzonder te noemen. Eerst 't verhaal van geen grote rondes, voorzichtig opbouwen en nu moet hij Harper vervangen. Die hoogtestages doen wonderen.
Als dat maar goed gaat.
Anderzijds doet er nu weer een JV-renner mee om de rittenwinst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bennett zal de Giro gaan rijden zoals bij andere ploegen ook zo vaak gebeurt in grote rondes met een mindere ondersteuning. Je karretje aanhaken en kijken hoe ver je komt. Uran komt daar bv vaak best ver mee en een zekere Pogacar won op die manier zelfs de Tour ;). Laten we er niet meer van maken dan dat het is, Harper is nou ook niet meteen de renner die je nog bij de laatste 20 verwacht op de Zoncolan.

kelderfan

Ja dat is een mooie invalshoek. Bennett hangt zijn karretje aan en gaat kljken hoever hij gaat komen.
Foss gaat op ontdekkingsreis en Koen Bouwman mag de gaten opvullen.👍

AWestie

Hopelijk voelt George zich nu niet te veel gepiepeld met een sprinter voor een klimmer.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

De eerste rondjes die Primoz won namens deze ploeg, was de ondersteuning ook niet optimaal. Ik heb hem nooit horen klagen.

Stoempie

Ik denk dat Bennet zich niet serieus genomen voelt. Rare move van de ploeg

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Daar zou je wel eens gelijk in hebben met Bennett. Die zal daar echt niet blij mee zijn.
@ti-raleigh
Roglic is er de man niet naar om te klagen. Zelfs in die Giro rit met plas/poep-pauze van zijn teamleiders was voor geen probleem. Hij kijkt meteen naar een volgende doel. Vandaag de dag is hoogtestage ook een doel op zich.

1 2 ... 171 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.