Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 174 ... 454 455
Stoempie

Je post echt niet de héle tijd dingen die ik vervelend vind om te lezen. Gezien je aantallen zou ik dan elke dag huilend in slaap moeten vallen. Het lijkt soms een soort van drang van je om de door jouw gewenste uitkomst in een discussie als enige te zien. En dat moet iedereen dan weten. En ja, je hebt nu eenmaal soms een speciaal ondertoontje. Geen idee of je daar bewust voor kiest.

Ik geloof pas een jaar of wat niet meer in Sinterklaas en Zwarte Piet. Ga dus niet van me verlangen dat ik op een volwassen manier moet omgaan met kinderachtige zaken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Romandie komt zeker niet op de buis?

Mazzel Xevar. Fijne avond

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het valt dus eigenlijk allemaal wel mee blijkbaar. Alsnog sterkte hoor, maar als dit de ergernis is, dan lijkt het me iets wat je voor de 'gezelligheid' ook gewoon voor je kunt houden.

Laatst gewijzigd
Landeirovic

De proloog van Sepp Kuss was zeer goed maar zegt eigenlijk niet veel. We kunnen pas praten in een echte tijdrit zoals zondag om te zeggen of hij verbeterd is.
In Catalonië verloor hij nog gewoon 1:23 op de 1e. 18,5km lang

in de Uae tour verloor hij 1:40 op 13km.

S. Morgenstern

Ik vond die tijdrit in Catalonië ook al één van zijn betere, dus wat dat betreft kun je over deze proloog wel zeggen dat hij die lijn stevig door trekt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Hier de eerdere resultaten van Kuss in tijdritten (lange link):
https://www.procyclingstats.com/rider.php?xseason=&sort=date&race=&km1=&zkm1=&pkm1=equal&limit=100&offset=0&topx=&ztopx=&ptopx=smallerorequal&type=3&continent=&pnts=&zpnts=&ppnts=equal&level=&rnk=&zrnk=&prnk=equal&exclude_tt=0&exclude_tt=1&racedate=&zracedate=&pracedate=equal&filter=Filter&id=sepp-kuss&p=results

Zijn beste resultaat was ook in een korte proloog. Lijkt hem wel te liggen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vandaag zat er ook een lekker stuk bergop bij, dit zegt weinig tot niks over zijn tijdritcapaciteiten.

Of nou ja, langere vlakkere tijdritten dan toch. Blijkbaar kan hij dit korte werk goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nou ik vind het toch best wel wat zeggen omdat er genoeg klassementsrenners zijn die het er een stuk lastiger mee hadden. Je ziet wel degelijk vooruitgang in zijn tijdritten.

Rawolf

Ja er zijn ook klassementsrenners die beter sprinten dan Kuss maar daar hebben we t nu niet over. Punt blijft dat deze tijdrit niet representatief is voor het merendeel van de tijdritten die gereden word.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je niet verder wilt kijken dan alleen deze tijdrit maar gewoon je alleen blindstaart op vandaag dan heb je misschien een punt. Hij laat gewoon een duidelijke lijn zien in zijn tijdritten en die worden gewoon steeds iets beter. Ik denk niet dat hij ze ooit gaat winnen maar hij kan er wel steeds meer op vertrouwen dat hij niet zoveel tijd gaat verliezen dat hij dat niet bergop meer goed kan maken. Zie hier een beetje hetzelfde als wat ik bij de Yates broers heb zien gebeuren. En natuurlijk zal de ene tijdrit hem beter liggen dan de ander maar het ziet er goed uit wat hij nu laat zien. En dat mag je ook wel eens positief benaderen.

Rawolf

De duidelijke lijn die ik zie is dat Kuss een 'waardeloze' tijdrijder is.

Een tijdrit als vandaag waar tijdritkwaliteiten totaal niet aan de orde zijn, haalt hij een voor zijn doen goed resultaat

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik zie het ook alleen maar positief. Kuss wil ook klassementen rijden in rondjes en wellicht in de grote rondes. Bergop gaat hij als een geit. Hij en de trainers hebben ook in de tijdrit geïnvesteerd. Ik heb niet op pcs gekeken, maar de laatste 2 tijdritten zie je een mooie ontwikkeling bij hem Wat weer hoop geeft voor de ak's.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Kuss heeft nog een nadeel: het is geen alphamannetje.

Magician

Ach, hij hoeft ook geen alfamannetje te zijn. Laat Roglic maar lekker de aandacht pakken, Dumoulin is er voorlopig nog niet en Kruijswijk is er ook geen die heel dominant is.

$kedel

Dat is ook nergens goed voor inderdaad. Zolang hij maar niet de kaas van zijn brood laat eten en getergd genoeg is zijn dat eigenschappen die je evengoed in de weg kunnen zitten.

Zijn gepersonaliseerd tijdritstuurtje is dan toch geleverd of hij is nog wat aan zijn tijdrit gaan schaven want dit soort resultaten is waar ik stiekem op hoopte voor dit seizoen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf
edit wf: lol, ik kan dit zelf aanpassen

Iedereen hier weet dat Kuss nooit een top tijdrijder zal worden, maar wat hij in Catalonië en vandaag in Romandie laat zien duidt toch wel degelijk op progressie?! Dat lijkt me aardig duidelijk. Los van het parcours blijft tijdrijden een rit tegen jezelf, waarin hij nu al 2 keer duidelijke verbetering laat zien.

Dat maakt hem idd geen top tijdrijder, maar laat wel progressie zien

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij lijkt in ieder geval goed in vorm te zijn.. benieuwd wat hij de komende dagen kan laten zien.

Rawolf

'@Yeez beetje dimmen mag wel

Als je 43e word in een vrij korte tijdrit over golvend terrein in een beroerd deelnemersveld op tijdritgebied. Waar ook lang niet iedereen voluit is gegaan valt daar niks zinnigs over te zeggen.

Sterker nog, ik vind dat hij vorig jaar al een beter resultaat in een tijdrit heeft neergezet

peerduell

'@Rawolf.Bekend met het woord progressie? Even vasthouden dan.Kuss toont duidelijk een stijgende lijn in zijn tjdritten, maar zal nooit een Roglic/Pogacar/Porte worden (denk ik want je weet nooit als de progressie zich voortzet).Maar hij zal waarschijnlijk evalueren naar een 'goede' tijdrit die hij met zijn klimmerscapaciteiten kan uitbouwen tot misschien winst in een kleinere ronde.En wie weet later meer.

Rawolf

Als je een duidelijk stijgende lijn ziet heb je vast ook de fotofinish van de Amstel gold race verzorgt xD

Yeez

'@rawolf dan doel je op die tijdrit in de vuelta (36ste)? Waar de helft niet voluit en een slotklim van 2 kilometer aan 14 procent? Dat is dan wel representatief? Ik denk dat er gewoon een stijgende lijn in zijn tijdritten zit, wat hij en de ploeg ook benoemen in het verslag.

Quote: “Sepp reed hier zijn beste tijdrit tot nu toe. We hebben er de laatste tijd ook veel op getraind en dat betaalt zich nu terug”, aldus Jan Boven.

Wie ben jij dan om te ontkennen dat hij geen progressie maakt? Een stijgende lijn is iets anders dan dat hij een topper in het tijdrijden is geworden.

Laatst gewijzigd
AWestie

Haha jemig wat een geneuzel over Kuss zijn tijdritten. Beste resultaat op het hoogste niveau, dus wat dat betreft een opsteker. Het is alleen wel een proloogje met een pukkel, dus ook weinig indicatie voor andere soorten tijdritten. Of er stijgende lijn in zit kan je als wielervolger pas aan het eind van het jaar zien.

Als profrenner maak je als het goed is progressie, maar een stijgende lijn mag @rawolf best anders interpreteren.

Yeez

'@awestie zie de quote

toiletduck

@allieballie beetje laat maar thx wat betreft Eenkhoorn!

skylimit

Of Kuss inderdaad progressie heeft geboekt in het tijdrijden dat zouden we normaal gesproken zondag al moeten kunnen zien. Dan gaat het over zo'n 16km op een (zeer) lastig parkoers. Als hij daar niet met 2 minuten en meer wordt weggeblazen dan doet hij het goed.
De tijdrit van zaterdag zou Kruijswijk goed moeten liggen. Benieuwd hoe het klassement er op zaterdagavond voor staat en/of Thomas en Porte de grootste tegenstanders zullen zijn.
Ik verwacht ook nog wel dat de weersomstandigheden van grote invloed zullen gaan zijn op het koersverloop. Het is vaak pokkeweer tijdens de Ronde van Romandie.

1 2 ... 174 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.