Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 175 ... 454 455
AWestie

'@Yeez Ik zie ook de quote, maar die ontslaat @Rawolf er nog steeds niet van om wat hem betreft nog geen *duidelijke* stijgende lijn te zien. Hoe vaak zie ik wel niet quotes van renners en omkadering (in het algemeen) waarin men dingen zegt als "ik ben beter dan ooit op gebied X en Y" en dat ze uiteindelijk geen deuk in een pakje boter fietsen. Ook vaak zat hebben ze gelijk trouwens.

En wat Boven zegt is ook waar (zeker wanneer ze ook nog data er bij leggen). Rondom een kern van waarheid zitten alleen ook verschillende interpretaties door verschil in tijd, verwachtingen en andere variabelen.

Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar andere tijdritten van Sepp om zijn algehele progressie te taxeren en om te zien of hij echt een duidelijke stap heeft gemaakt.

S. Morgenstern

Het is bij verschillende interpretaties wel mogelijk om daarbij argumenten te gebruiken die onzinnig zijn. Wanneer iemand bijvoorbeeld stelt dat tijdrit kwaliteiten gisteren totaal niet relevant waren, wat ondanks de nuance dat het een proloog met een klimmetje was, duidelijk onzin is, dan kun je je vervolgens afvragen of die interpretatie dan niet ook een hele wankele is.

Volgens mij is er duidelijk een stijgende lijn te zien in zijn tijdritten, ingezet vorig jaar en nu prominent zichtbaar in zijn uitslag in een proloog.

Rawolf

Argumenten afdoen als onzin zonder je eigen mening /het tegenovergestelde te onderbouwen is een nogal hypocriete aangelegenheid.

skylimit

Die stijgende lijn is inderdaad maar net hoe je het wil bekijken en is afhankelijk van andere factoren. In grote rondes als hij moet knechten voor Roglic zal hij in een tijdrit niet voluit gaan waarschijnlijk.

@s.morgenstern knap dat je in 2020 een stijgende lijn in de tijdritten van Kuss ziet, terwijl hij er maar 2 heeft gereden volgen PCS.

Yeez

Ik denk dat je bij een type kuss alle tijdritten mee moet nemen als graadmeter. Het is geen type martin of van emden die bij een vlak parcours gebaat zijn. Bovendien is het inderdaad moeilijk vast te stellen, aangezien hij in 2018 en 2019 als knecht zijnde zelden voluit is gegaan in een tijdrit.

Maarrrr.... als de ploeg vertelt dat zijn tijdrit vooruit is gegaan en ook de resultaten duiden daarop, dan valt toch alleen maar vast te stellen dat er een stijgende lijn in zit. Ongeacht de kwaliteiten van de tijdrijder Sepp Kuss?

S. Morgenstern

Moeten we echt onderbouwen dat, op het vlakke deel van een proloog nauwelijks tijd verliezen op tijdritkanonnen, te maken heeft met je mogelijkheden in een tijdrit? Omdat een waardeloze tijdrijder, wat Kuss was, daar voorheen al kansloos was geweest voor een goede uitslag? Ik wil het best doen hoor, maar dan kun je daar toch gewoon naar vragen?! Mocht die onderbouwing dan uitblijven, mag je me hypocriet noemen, maar dat bij voorbaat doen lijkt me wat merkwaardig.

@skylimit; vorig jaar is hij er voor het eerst meer tijd in gaan stoppen, wat je dus in zijn tweede tijdrit van het seizoen al redelijk terug kon zien. Dit seizoen heeft het er veel van weg dat die lijn zich door trekt, met gisteren een hele goede uitgangspositie tot gevolg. Wanneer je dan terug denkt aan de ploegentijdrit in de Vuelta van 2019, waar hij vlak na de start al uit de wielen wordt gereden, dan kan ik niet anders dan constateren dat er een stijgende lijn zit in de tijdrit kwaliteiten van Kuss.

Laatst gewijzigd
Cycling

Kuss heeft bovenverwachting gepresteerd. Weinig volgers hadden verwacht dat Kuss in deze tijdrit, maar enkele seconden op de favorieten zou verliezen. In de voorbeschouwing staat zelfs "De Amerikaan (Kuss) zou graag eens een goed klassement rijden in een dergelijke ronde van een week, maar zijn tijdrit maakt het in deze wedstrijd haast onmogelijk om mee te doen voor een eindklassement.". Veel volgers hebben dezelfde gedachte gezien reacties die al enkele maanden op wielerflits verschijnen. Het is nu afwachten hoe het gaat in de komende tijdritten. De eerste is zondag. Hopelijk kan hij in deze tijdrit meestrijden om een podiumplek in AK.
'

tdola

Nog maar wat voer op de discussie van kuss en zijn proloog.
De korte afstand maakt beoordelen van zijn tijdrit capaciteit moeilijk te beoordelen, evenals t klimmetje op t einde, wat in zijn voordeel in.

Wat ik echter als positief punt eruit haal dat hij op t eerste vlakke gedeelte al 21e of 22e tussentijd had, dat vond ik beter dan verwacht. Dat hij vervolgens nog wat plekken klimt na de klim is wel enigszins verwacht.

kelderfan

Nog wat voer. Kuss brengt JV thuis.

Yeez

En vooral goed om te zien dat van emden en Pfingsten nog in zo’n (kleiner) peloton zitten. Jos lijkt vanaf 2019 sowieso minder te zijn geworden in de tijdrit, maar bergop wat langer mee te kunnen dan voorheen

kelderfan

Ja @Yeez
Als knecht is hij gegroeid, maar een tijdrit met glooiend parcours is niet meer zijn ding; daarom heb ik ook al eerder gevraagd om een tijdrijder erbij te halen.

Yeez

'@kelderfan Aan wie heb je dat gevraagd? En opzich hebben ze met v aert, roglic, dumoulin, foss en martin een paar aardige tijdrijders toch?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Dat heb al veel eerder gezegd op dit forum. En ja met het halen van Dumoulin en de ontwikkeling van Foss en nu ook Vingegaard zorgt ervoor, dat JV op tijdritniveau grote stappen heeft gezet.
Dan heb ik 't niet over Roglic en Van Aert want die kunnen meer. Dat zijn twee all'rouders.👍
Maar ik wil eigenlijk aangeven dat JV nu met Van Emden, Martin en Affini drie tijdrijders heeft , die ook in dienst kunnen rijden. Dat zijn nuttige renners om erbij te hebben.

Yeez

Affini is dit seizoen zelfs nog gehaald.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Je hebt het dus hier voorgesteld... ik denk niet dat TJV dit forum afstruint om te kijken wat onze wensen zijn. Ik zie niet in wat nog een extra pur sang tijdrijder toevoegt op dit moment. Wellicht dat volgend jaar Finn erbij komt en dan heb je toch genoeg hardrijders in dienst zou ik zeggen. Verder een prima manier voor Jos om zich zo toe te werken aan zijn klus in Italië. Ook Pfingsten zat er nog keurig bij en ook jongeling Leemreize lijkt zich prima te handhaven. Benieuwd naar morgen... op dit moment lijkt Kuss de man in vorm te zijn, ik heb mijn twijfels bij Steven.. maar dat zal morgen duidelijkheid geven.

S. Morgenstern

Van Emden is recent nog voor een aantal jaar verlengd, dus daar is nog geen vervanging voor nodig.

mariovanmeer

hoi

Stoempie

De muur van hoi

AWestie

Morgen en overmorgen twee bergaf finales in Romandië. Kan iemand van TJV daar nog verrassen of moeten we tot zaterdag wachten?

Yeez

Ik zou zeggen dat het eerder voor een zaterdag zal zijn met kuss, maar je weet het nooit 😅

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geloof niet dat Kruijswijk en Kuss nou de allerbeste dalers zijn van het peloton. Zal juist eerder een kwestie zijn van je niet laten verrassen en er voor zorgen dat ze er steeds goed bijzitten... vooral morgen is een lastige etappe. Zaterdag is echt een etappe die op papier gemaakt is voor die 2.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Kuss vind ik juist een hele goede daler onder de klimmers, Kruijswijk een beroerde

skylimit

Hoi nieuwe aanwinst van TJV...:)

Yeez

Gok dat morgen iets te ver van de finish ligt om alleen vooruit te blijven, of je moet er echt bovenuit steken zoals Yates vorige week

skylimit

Morgen wordt het alle hens aan dek. Als er een grote groep in de aanval gaat, wordt het lastiger controleren voor Ineos dan vandaag. Verder is het ook afwachten hoe de weersomstandigheden zullen zijn. Met regen de afdaling in van de laatste klim zal geen sinecure worden voor o.a. Kruijswijk en ook Kelderman.

1 2 ... 175 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.