Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 176 ... 454 455
ti-raleigh

In Baskenland was wachten tot de laatste dag een goeie tactiek. Maar het lijkt me in dit rondje wel erg voorspelbaar. Hoe dalen die gasten van Ineos ? Zijn ook geen helden volgens mij. Porte sowieso niet. Maar met de Tour aan de horizon verwacht ik niet dat ze vol risico gaan bij TJV.

Rahim Vlasblom
admin

[Url=https://www.teamjumbovisma.nl/interview/nieuws/als-ik-op-de-fiets-het-verschil-niet-meer-kan-maken-dan-houdt-het-op/]interview met Jos van Emden[/url]

Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh dit is niet te vergelijken met Baskenland. Zaterdag is trouwens de een na laatste etappe, dan volgt er nog een tijdrit. Maar zaterdag is gewoon met die lange steile beklimmingen meer wat Steven en Kuss ligt. Dus het is logisch dat ze de komende dagen vooral ervoor zorgen geen tijd te laten liggen.

horsm

Leuk interview met Van Emden. Leuke kerel.

Stoempie

Ik, nou ja ik, heb nog een nieuw inhoudelijk argument in de Harper Groenewegen discussie gevonden. Hij was George z'n meesterknecht (mag ik dat nog zeggen?)

https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/column-waarom-giro-deelname-groenewegen-niet-voor-iedereen-even-goed-is

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel de Rooij dit is een column, de mening van iemand... die ook hier al eerder is aangedragen. Ik geloof nooit dat Harper de meesterknecht van Bennett was... die komt echt niet veel verder bergop dan Foss of Bouwman. George zal het voor een groot deel gewoon zelf moeten zien te rooien wat hij ook wel wist. Ik zie hier geen aanknopingspunten voor een nieuw argument in verder een prima discussie punt.

Stoempie

Oh ok, had ik die gemist Rahimns. Ik denk dat hij een stuk sterker is dan die 2 bergop. Wellicht gaan we dat later dit seizoen nog zien. Hij werd dit jaar toch al eens 4de ergens in die zandbak?

Foss lijkt nog wat wisselvallig bergop. Bouwman zou idd kunnen verrassen door een slag te hebben gemaakt die zich vorig seizoen al liet aankondigen. Gut feeling

Laatst gewijzigd
Yeez

'@michiel dat hij 4e wordt komt door die eerste waaierrit. Hierdoor waren er amper nog kanshebbers over voor de top 10. Op plek 5 en 6 eindigen daar bijvoorbeeld Powless en Skjelmose Jensen... (wie?!) dus dat zegt niet zo bijster veel.

Verder heeft harper nog niet het niveau laten zien waardoor je denkt dat hij veel verder staat dan een foss of bouwman. Het niveau wat IDL hem toedicht (op een hele goede dag bij de beste 10 klimmers in de giro zitten) is ronduit belachelijk met mannen als Evenepoel, Almeida, Yates, Vlasov, Bernal, Sivakov, Landa, Buchmann, Hindley etc. Aan de start

S. Morgenstern

Bouwman lijkt mij voor een koers van drie weken een betere klimknecht. Hij was vorig jaar ook al degene die (zelfs) naast Kruijswijk de vrijheid had gekregen om voor eigen kansen te gaan. Foss was daar ook beter onderweg en dit jaar al vijftiende in een zwaar betwiste Tirreno.

Harper de meesterknecht van Bennett noemen lijkt me dus niet terecht. Hij was één van de drie renners die in bergritten Bennett bij hadden kunnen staan, niet een renner door wiens afwezigheid nu iets helemaal weg zou vallen uit de selectie, zoals die columnist stelt.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Dank voor de link, Harper die niet meedoet is natuurlijk een gemis voor Bennett. De term meesterknecht wordt wel erg makkelijk gebruikt maar natuurlijk is zijn wissel (noodgedwongen) met Dylan voor een kopman als George niet een pre.
Een kopman moet zich in de bergritten niet zelf bezighouden met allerlei bijzaken en met zoveel knechten als mogelijk om zich heen is het een stuk relaxter fietsen. Primoz zat twee jaar geleden continu alleen in de Giro bij de eerste de beste klim en het mag een wonder heten dat hij er uiteindelijk een podium uitsleepte. Toch denk ik dat Koen en Foss hem voldoende ondersteuning kunnen bieden.
Het punt van de column waar ik het niet mee eens ben is dat deze wissel een teken is dat men George als kopman niet serieus neemt. De originele ondersteuning was dik in orde voor een renner die zijn focus heeft op een Top 8 plek in het AK (mijn eigen geheel subjectieve vermoeden.) en George zelf heeft ook meermalen laten weten dat hij geen totale ploeg voor zich kon en wilde opeisen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of George blijft, als je kijkt naar de renners die bij TJV tot de topklasse behoren is hij de enige die nog niet vastligt voor 2022. Kan toeval zijn, maar het zou mij niet verbazen als hij vertrekt. Met het blijven van Kruijswijk, de ontwikkeling van Vingegaard en het geloof wat de ploeg heeft in het traject voor Foss blijven de doelen van de renner en de ploeg nog wel dezelfde?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@murcia bennett gaf aan zijn opties mbt een nieuw contract pas na de giro te gaan bekijken.

S. Morgenstern

Het is wellicht ook wel aardig om eens terug te denken aan de verhoudingen binnen de Tour-selectie van 2019. Hoeveel klimknechten Kruijswijk mee had als kopman en of hij daarmee wel serieus werd genomen.

AWestie

De Dekker/Groenewegen intro is ook suggestief. Groenewegen was overduidelijk (en logisch) bescheiden bij zijn introductie in het Giroteam en een sprintkopman vanaf moment 1 verwijten dat je hem weinig hebt zien knechten is hetzelfde als een leadzanger verwijten dat hij nooit drums speelt.

Ik hoop niet dat ze zoals Trek de afgelopen grote rondes de snelle etappes vooraf verdelen onder hun sprinters maar gewoon babbelen en afspreken op de fiets.

Rawolf

Harper is een klimmer pur sang, Bouwman en Foss zijn meer allrounders. Normaal mag je wel stellen dat mits ze alle drie in vorm zijn Harper het beste klimt.

Jumbo gaat de koers toch niet moeten dragen dus het maakt uiteindelijk allemaal weinig uit.

Yeez

Bij een klimmer pur sang denk ik toch aan kuss bennett of tolhoek. Harper heeft vorig jaar in de giro (tot het moment dat ze eruit moesten) zeker niet laten zien beter te klimmen dan bouwman of foss, integendeel.

Poeksel

George is er zelf wel positief over: https://www.cyclingnews.com/features/george-bennett-all-im-thinking-about-is-the-giro-ditalia-gc/

Cycling

Gelukkig heeft Bennett ook een eigen visie over het toevoegen van Groenewegen aan het Giro team. Heerlijk hoe positief hij alles benadert. Zoals hij terecht zegt zolang een ploeg controleert is het niet noodzakelijk dat hij veel knechten om zich heen heeft.

Yeez

'@harry je weet zelf ook dat renners niet openlijk hun ploeg in de media afbranden? Die zullen altijd alles correct verwoorden en verbloemen in de media.

Ik zeg niet dat hij niet tevreden is, maar dit zegt nu ook weer niet alles ;)

Landeirovic

https://www.antena2.com/ciclismo/yesid-pira-revelacion-de-la-vuelta-a-colombia-tiene-nuevo-equipo-en-europa

TJV heeft net als Uae en Ineos contact gehad met Pira een Colombiaans talent.

Al zie ik hem eerder naar Uae of Ineos gaan en misschien wel Movistar met hun Colombiaanse renners.

Een Colombiaans bij TJV zou even wennen zijn.

S. Morgenstern

Bennett benoemt ook de nadelen en in hoeverre die belangrijk zijn. Hele complete mening, die geen teleurstelling door laat schemeren. Wat mij betreft zegt dit alles over hoe hij erin staat.

Yeez

'@morgenstern laten we het hopen. Ik gun die gast echt een mooi resultaat en nog veel liever een etappe

Cycling

'@Yeez Volgens mij is Bennett wel het type renner dat zijn mening geeft. Zijn verhaal strookt in ieder geval volledig met zijn eerdere verhalen dat zijn knechten ook voor hun eigen kans mogen gaan. Maar ja, als we het verhaal van een renner al niet meer mogen geloven, hoeven we ook geen interviews meer van renners te lezen. Ik hecht nog wel waarde aan het verhaal van Bennett zolang ik geen aanleiding heb hem niet te geloven.

Yeez

'@harry de vraag is: had bennett liever 5 man in steun of 2 denk je?

Cycling

'@Yeez Hoe kom jij erbij dat Bennett, maar 2 renners in steun heeft? Als je het zo bekijkt, rijdt Martin ook niet als ondersteuning van Roglic in de Tour.

Yeez

'@harry 2 klimmers in steun, waar ik toch denk dat hij er liever 4 zou hebben gehad.

1 2 ... 176 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.