Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 177 ... 454 455
S. Morgenstern

Waarom is dat de vraag? Bennett had natuurlijk het liefst een mede-kopman gehad die geen knechten nodig had en zelf allemaal knechten die net iets minder zijn dan hem. Dat de werkelijkheid niet aan een ideale situatie kan voldoen, maakt nog niet dat je er niet volledig achter kan staan.

Yeez

'@morgenstern om maar aan te geven: iedere kopman heeft liever 5 man in steun dan 2 lijkt me. Dat dat niet realistisch is (omdat ze alle ballen op de tour gooien) lijkt me duidelijk en bennett zal dat zelf ook wel snappen en accepteren, maar diep van binnen had hij natuurlijk liever wat meer klimmers bij hem gehad. zoiets spreek je denk ik niet zomaar uit in de pers.

Laatst gewijzigd
Yeez

Het voorlopige team van Hongarije staat op pagina 1. Elk team mag daar maar met 6 renners starten, vandaar maar 6 namen. De renners komen overigens vd deelnemerslijst vd organisatie

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Yeez De vraag of hij liever meer klimmers om zich heen had gehad, kan ik niet beantwoorden. Het lijkt mij logisch dat hij Harper er graag bij had gehad. Harper zat niet voor niets in het team. Dit is voor hem helaas niet mogelijk. Door het wegvallen van Harper is Groenewegen als vervanger aan gewezen. Bennett maakt daar zo te lezen niet een groot probleem van en geeft de voor- en nadelen. Als Foss en Bouwman hun taak goed uitvoeren, is er niets aan de hand voor Bennett. Foss en Bouwman zullen waarschijnlijk alleen minder voor hun eigen kans mogen gaan. Zoals Bennett terecht zegt JV hoeft de wedstrijd niet te dragen. Als dat wel zo is, beleeft Bennett een fantastische giro. Hier ga ik niet vanuit.

Yeez

Ik zeg ook niet dat het eeen probleem is. Ik vind dit een prima selectie. Ik denk alleen dat wanneer je aan bennett vraagt of hij 4 klimmers in steun wil of 2 hij er liever 4 heeft ;)

Poeksel

Kooij mag dus inderdaad gaan sprinten in Hongarije, zoals verwacht.

Stoempie

Nou ok. Dan ween ik om David Dekker

AWestie

Fijn dat Bennett nog duidelijkheid geeft en vond ook eerdere reacties van mensen best logisch. Wat dat betreft mijn idee over Bennett klein stukje bijgesteld. Mooie sportman die George, vond ik al trouwens.

Punt blijft denk ik wel dat je met meer klimmers in deze Giro meer tactieken hebt, zoals George ook eigenlijk opmerkt: als alles in de schijt raakt heb je minder om op terug te vallen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel je kan het ook zien als een unieke ervaring voor David om het sprinten te leren van de allerbeste van de wereld. Zijn vader heeft bij ons in de podcast al verteld dat David niet of nauwelijks ervaring had in massasprints en echt nog heel veel moest leren op dat gebied. Je kan het vervelend vinden voor hem maar ik bekijk het liever van de positieve kant.

@Awestie dan had je iemand moeten meenemen die waarschijnlijk een betere klimmer is als Bennett zelf en dan was hij waarschijnlijk niet eens de kopman geweest ;) Er zijn genoeg voorbeelden van renners die top 10 gereden hebben in een grote ronde zonder echt een klimtrein om hun heen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik snap best dat het voor Dekker even slikken is, maar aan de andere kant: zou Dylan in rit 2 zichzelf er gelijk tussengooien?

Stoempie

We zullen zien Rahimns. Hopelijk pakken we een paar ritten en een top 5 ak voor Bennet

Murcia. Tis meer dat wanneer Bennet bv mechanische problemen krijgt....wie is er dan in de buurt voor bv een fietswissel..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Foss en Bouwman.

Stoempie

Ja, of niet hè...maar daar zullen we nooit achter komen nu Harper thuis blijft. Hij blijft in mijn ogen de beste klimmer vd 3

Rawolf

Ik ben zo benieuwd wat de gelebril fanaten hadden gezegt over Harper als hij wel was meegegaan.

We gaan t weten als die de Vuelta rijd, dan is hij toch wel opeens een hele degelijke klimmer.

AWestie

Zeker @rahimns, er zijn genoeg voorbeelden. Bennett wil top-5 rijden, dan zijn de voorbeelden al wat meer bescheiden. En ik ben het niet helemaal eens met je punt dat je dan een andere klimkopman zou meenemen. Je kan toch echt andere dingen qua vooruit sturen en tempo maken op plekken met meer renners die kunnen klimmen.

Maar goed, dat is allemaal 'wat als'. Huidige selectie is spannend en toch ook ambitieus.

S. Morgenstern

'@Rawolf; grappig, weet je toevallig wat je zelf zei toen de Giro selectie bekend werd?! 'Harper naar de giro? Die heeft nog niet veel laten zien.' Maar noem anderen gerust hypocriet..

Ik begrijp overigens sowieso niet wat je anderen ziet zeggen over Harper, waardoor ze hem nu zouden onderschatten of onderwaarderen. Niemand die hem geen degelijke klimmer vind!!

Volgens mij is het dan echter niet zo gek om hem in dezelfde rol te zien als Bouwman en Foss (die je eerder dit seizoen nog inschatte voor een potentiële toptien in Tirreno), gezien hun rijden de afgelopen anderhalf jaar, ook hele degelijke klimmers.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Mbt zijn toekomst

'Ik ben er zeker van dat als het misgaat met een crash of iets dergelijks, het team niet zegt dat er geen andere gelegenheid meer gaat komen voor mij.'

Rawolf

'@Rawolf; grappig, weet je toevallig wat je zelf zei toen de Giro selectie bekend werd?! ‘Harper naar de giro? Die heeft nog niet veel laten zien.’ Maar noem anderen gerust hypocriet..

Dat zal voor de UAE tour geweest zijn, ik kan die prestatie wel op waarde schatten en Skjelmose waar Jesse laagdunkend over doet is ook een toptalent ;)

Feit blijft dat Harper een essentieel deel was van Bennetts ondersteuning en op papier de laatste man in de bergen.

betreft Foss zat ik er denk ik niet ver naast als hij 15e word terwijl hij voor van Aert moest werken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat Bennett betreft. Top vijf mag hij laten zien, maar na het ziek uitvallen in Catalunya blijft 't voor mij een open vraag, hoe 't zit met de vorm. Zijn trainingsdata kunnen goed zijn, maar in de wedstrijd is het toch andere koek.
Het kan zo maar zijn dat Tobias Foss 't beter gaat doen.

S. Morgenstern

UAE klom hij zo'n beetje op het niveau van vorig jaar in de Ruta. Dat was geen wezenlijke stap vooruit. Harper is gewoon een degelijke klimmer, zoals je nu dus blijkbaar ook ziet. Foss zat inderdaad goed in de buurt van dat niveau. Een hele degelijke klimmer dus ook. Beide waren dat vorig jaar ook voor Kruijswijk in de Giro, met Bouwman als laatste man. Niets hypocriets aan om dat nu ook zo in te schatten.

Yeez

'@rawolf op basis van 1 uae tour schat jij harper een stuk hoger in dan die andere 2 en zie je hem als pure klimmer?

Skjelmose is een toptalent, maar nog geen toprenner. Hetzelfde met Powless. IDL schrijft dat hij (harper) op een goede dag bij de beste 10 klimmers zit, maar als jij met powless om een positie in het klassement vecht, welke heel spannend is, ga jij met geen mogelijkheid bij de beste 10 klimmers zittencin de giro. Zeker niet met dit deelnemersveld. Dat hij belangrijk was geweest? Zeker! Maar het is niet de topper en de pure klimmer die IdL en jij nu beschrijven.

Verder ben ik blij dat Morgenstern dit citaat erbij haalt, want het gebeurt vaker dat je steeds iets anders zegt om bij een ander je gelijk te halen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Je verwart nu wat ik zeg met wat IDL schrijft lol

Ik heb nooit beweert dat Harper met de beste 10 omhoog rijd in de giro.

En ik zeg niks anders, misschien eens lezen.

Yeez

'@rawolf klopt, maar je noemde hem bij aanvang van het seizoen iemand die het nog moest laten zien en schat hem op basis van 1 uae tour, waar het klassement door een waaierrit wordt beslist, hoger in dan foss en bouwman en omschrijft hem als pure klimmer....

Daar was ik het mee oneens

Laatst gewijzigd
Stoempie

Hij is ook veel meer pure klimmer dan Foss en Bouwman

Yeez

Dat is een vergelijking en wat anders dan een pure klimmer zijn of verder staan dan foss en bouwman

1 2 ... 177 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.