Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 181 ... 454 455
Stoempie

Mick van Dijke wint idd, Kelderfan. Vlak voor z'n broer Rick Pluimers.

Murcia

Er zullen morgen zeker een groot aantal het voor gezien houden, na de Tirreno een tweede ronde die het aantal luchtwegaandoeningen zal laten stijgen. Leemreize ook vandaag weer nuttige ervaring kunnen opdoen en zich niet prettig in de bus laten meevoeren. Kuss was onvoldoende maar ik ben al blij als hij in deze kou/regen geen verdere schade oploopt. Steven ging vandaag nog wel een stukje mee in het peloton maar hij heeft wel eens betere voorjaarskoersen gereden.
Dat Mick wint in de GP Voralberg is netjes, een paar jaar geleden stak daar een renner als Steimle zijn neus aan het venster en met Pluimers op drie geeft dit de opleidingsploeg een prima uitslag in een door afgelastingen lastig seizoen voor de beloften.

mooiman

Leemreize redelijk, een positieve verrassing lijkt mij wat overdreven. Komt niet in de buurt van Arensman. Die lijkt mij veel meer potentie te hebben

Stoempie

Dat belooft veel goeds Murcia. Het zou me echt niet verbazen als 1 van deze twee volgend seizoen bij de grote mannen mogen rijden. Die van Dijke is toch veelzijdig? Groot, hardrijder, explosief, leadout, kan zelf ookgoed aankomen, zijn tijdrit zal ook wel ok zijn. Pluimers is niet zo lang maar heeft denk ik vergelijkbare kwaliteiten. Ik weet niet wat de doelstelling is mbt de doorstroming vanuit development, maar ik mag hopen dat er elk jaar 1 het liefste 2 doorstromen. (Her) investeren in de jeugd lijkt te gaan lonen. Scheelt ook in de salaris huishouding, wat wellicht weer ruimte geeft in het aantrekken van andere renners. En mocht Dumoulin echt stoppen dan zal er vast een deel van zijn dikke salaris vrijkomen

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ja, mooiman. Arensman en vooral Schelling hadden bij JV niet misstaan als jonge Nederlandse talenten. Had JV wel belangstelling voor Schelling?

kelderfan

Ja Michiel De Rooij
Zijn broertje doet 't zeker goed, maar heeft dit jaar voor JVD helaas nog geen meter gereden. Die Rick Pluimers inderdaad blijft 't goed doen.
Arensman is natuurlijk een stuk verder in zijn ontwikkeling. Jammer dat hij DSM verkoos boven JV.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Arensman is een toptalent. Leemreize met hem vergelijken lijkt me weinig zinvol, aangezien Leemreize niet is overgekomen met verwachtingen die ook maar een beetje in de buurt komen van die rond Arensman.

Murcia

'@Michiel
Mick is inderdaad veelzijdig, vooral zijn achtergrond als mountainbiker maakt hem natuurlijk tot een renner die extra wordt bekeken met al die renners die nu komen instromen van andere disciplines op de fiets en daarbuiten.
Ik geloof dat hij zelf heeft aangegeven in een interview op de site van de ploeg dat hij nog moet werken aan de overgang van explosief en interval binnen 1,5 uur in het MTB naar de duur van de wegkoers, hij merkte zelf dat hij aan het eind van de koers op de weg nog te weinig over had. Dan is dit al een fijne beloning voor het trainen hierin. Als je het mij vraagt gaat hij uiteindelijk de kant van de klassiekers op. Pluimers lijkt mij ook die route te kiezen.

Leemreize met Arensman vergelijken vind ik een moeilijke omdat hun weg tot nu toe heel anders is verlopen, Thymen is vooral sinds die Tour de L'avenir waar hij tweede werd het grootste nederlandse rondetalent sinds tijden terwijl Gijs een renner is die juist niet enorm is opgevallen met uitslagen bij de jeugd maar op basis van de testen bij de ploeg wordt gezien als een renner met enorme marge. Als je dan in volgens mij je eerste World Tour rittenkoers al zo mee kan doen is dat meer dan voldoende.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@mooiman niet iedereen is een toptalent natuurlijk zoals pogacar en ook arensman. Ik denk dat het een probleem is als iedereen maar cerwacht van de jonge garde gelijk maar bij de top te rijden. Die paar die het wel doen zijn exceptionele talenten en anderen zullen meer tijd nodig hebben

AWestie

Romandië snel vergeten, behalve Leemreize. Op deze manier is het wel echt gissen naar hoe Steven er bijvoorbeeld bij gaat zijn komende zomer. Wordt nu bijna bang dat dit weer een drama seizoen wordt voor hem al zitten we pas net in mei.

Stoempie

Murcia. Ja klopt. Leemreize stond idd niet bepaald als talent te boek. Lijkt qua postuur wel wat op die schoonoom van hem, of hoe zeg je dat. Hij valt me ook absoluut niet tegen. Lijkt me een taaie ook. Die test/vermogen scouting vind ik wel mooi. Iets van de laatste jaren lijkt het. Bij BORA rijdt er ook xo één rond.

Ah, mountainbike was het idd. Voor de klassiekers. Het is toch opvallend dat Van Aert, Van der Poel en Pidcock zo sterk zijn in het voorjaar. Is het de interval explosieve van het veldrijden die hen mede zo sterk maakt op de weg? Nu moet van Dijke de balans zoeken. Zal wel lukken toch, slechts een kwestie van uren, uren en nog eens uren maken. Is geen talent voor nodig.

Laatst gewijzigd
skylimit

TJV zakt helaas vandaag weer door het ijs/de sneeuw. Maakt wel een hoop duidelijk zo voor de Tour. 1 echte kopman Roglic, Kuss mag samen met Vingegaard de rol van meesterknecht vervullen, Van Aert een vrij rol. Kruijswijk mag bidonnetjes gaan halen en brengen. Enige positieve van Kruijswijk vandaag is, dat ondanks hij bijna 6 minuten verliest, toch 6 plaatsen in het algemeen klassement stijgt en de 20e plaats bezet. Maar ja bergop houdt het momenteel niet over bij zowel Kuss en Kruijswijk.

Murcia

'@Michiel
Ik denk zeker dat het interval aspect en explosieve karakter een rol speelt bij de doorbraak van zoveel jongens uit het veldrijden. Door dit van jongs af aan te doen heb je het explosieve element ook voor de koers op de weg als het ware in je DNA zitten. Koershardheid/Wedstrijdduur is veel makkelijker trainbaar dan op latere leeftijd nog aan je explosiviteit te gaan werken. En natuurlijk zijn MVDP, Wout en Tom de uitschieters maar als je ziet wat Vermeersch en ook iemand als Quinten Hermans (Baskenland) laten zien op de weg dan is het een breder verhaal dan slechts de supersterren uit de cross die succesvol de stap maken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Murcia, dat zou dan toch moeten betekenen dat ploegen zoals JV, zowel in de prof ploeg als het development team, die specifieke manier van trainen structureel moeten opnemen in hun trainingen, gezien JV's focus op de voorjaar klassiekers. Ze kunnen idd ook vaak goed klimmen, zoals je aangeeft met Hermans (niet Ben).

Of trainen ze ook al zo, en lul ik weer es voor de bühne...

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat rahim al zei. Hopelijk heeft corona geen naweeën bij steven. Tov het voorjaar van 2018 en 19 een pak minder

Rawolf

Mwa niet meer van maken dan t is, Kruijswijks hoofddoelen zijn de Tour en Vuelta. Moet nog in vorm rijden

debarreman

.

madeinstars

Ik wil er niet meer van maken dan het is, maar het is wel een feit dat Kruijswijks vorm (vooral bergop) op dit moment wel heel erg ver te zoeken is. Sowieso zijn er dit jaar nog weinig uitschieters bij Jumbo. Als je de kopmannen achterwege laat, is eigenlijk alleen Vingegaard er nog bovenuit gestoken tot nu toe. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het allemaal niets wordt de rest van het jaar, maar het valt mij wel een klein beetje tegen.

Murcia

'@Michiel
Ik denk dat ze zeker die elementen in hun trainingen stoppen maar het absolute voordeel haal je volgens mij uit de competitie zelf en dat is het voordeel dat Wout en Matthieu en die kleine Brit echt volledig te gelde maken. Als je soms drie keer in de week tegen elkaar moet opboksen in het veld op dat niveau is de beste training die je kunt krijgen. Daarom heb ik ook nog steeds de hoop dat Mike weer meer in het veld gaat rijden. Stybar deed dit seizoen ook weer een aantal wedstrijden mee en dat was echt niet voor de leuk of het startgeld, hij had het nodig.
En natuurlijk is het niet de enige weg naar succes maar als je in de RVV weer de heuvelzone ingaat kun je geen betere basis leggen dan in de winter te crossen volgens mij al denkt Asgreen daar vast anders over LOL

Yeez

Mmm ik denk dat het meerendeel van de ploeg wel op niveau is. Kruijswijk valt idd wat tegen en kuss is wat grillig, maar verder heb ik niemand op een mindere vorm kunnen betrappen. Normaal heb je natuurlijk een groenewegen die nog wat zeges haalt en teunissen en dumoulin die op de voorgrond rijden.

@rawolf ja dat is ook zo, maar ik zie toch een verschil in het voorjaar van kruijswijk nu en van 18/19

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik doel ook specifiek op uitschieters. Je kan misschien niemand betrappen op mindere vorm (hoewel Bennett, Eenkhoorn, Kruijswijk zeker ook geen geweldige vorm hebben laten zien) maar de uitschieters zijn er (nog) niet.

Rawolf

Uitschieters tot nu toe voor mij iig Vingegaard en Dekker. WvA en Roglic natuurlijk ook gewonnen maarja dat is wel normaal :p

Murcia

'@madeinstars
Heb je gelijk in maar ik denk dat het ook een gevolg is van Primoz en Wout in je ploeg te hebben. In elke wedstrijd waarin die deelnemen kent de rest van de ploeg haar plaats en taak. Een eventuele uitschieter in vorm (Nathan in G-W) staat dan automatisch in dienst van de kopman. Maar nu de kopmannen van een welverdiende pauze genieten zal de rest van de renners en kansen krijgen en ook moeten pakken in het komende programma. De vraag is alleen hoe hoog leg je de lat?
Als George Top 6 rijdt in de Giro zonder ritzege is dat voor mij echt een uitschieter terwijl iemand anders zal zeggen veel gezwoeg voor een plekje in de Top 10. Persoonlijk hoop ik op zeges voor Dylan, David en Olaf en de kers op de taart zou voor mij zijn dat Koen een ritzege pakt in de Giro. (Een fan mag altijd hopen.)

karl66

Als je de sprinters niet meerekent dat zijn de meeste renners al meer dan tevreden met hun seizoen als ze één overwinning halen. Het is dus niet zo raar dat de rest van het team niet de overwinningen aan elkaar rijgt. Kruijswijk valt op dit moment tegen. Hij hoeft er misschien nog niet te staan op dit moment, dan hoeft pas in de TdF, maar het zou wel heel prettig zijn als hij liet zien dat de vorm eraan zit te komen. Tegelijkertijd moeten we ons ook realiseren dat we niet achter de schermen mee kunnen kijken. Ik heb geen flauw idee hoe zijn vermogensfiles eruit zien en hoe goed hij inspanningen verteert, hoe gemakkelijk hij herstelt enz. Dus hebben we eigenlijk geen flauw idee hoe hij er op dit moment aan toe is in zijn vorm richting de TdF. Maar het zou gewoon lekker zijn als hij vandaag met de grote mannen binnen was gekomen en op een mooie plek in het AK had gestaan.

Verder vind ik eigenlijk alleen Gesink dit jaar tot nu toe tegenvallen. Hij leeft en traint misschien niet meer voor een plek in het AK, maar het blijft een renner met de grote motor van een AK-man, die lang mee zou moeten kunnen en naar het eind van een wedstrijd verschil kunnen maken voor een kopman. Maar als ik dan aldoor zie dat hij al vroeg in de wedstrijden ingezet wordt en er al vroeg af ligt, dan denk ik niet dat dat uit weelde is.

Yeez

Ik vond gesink in de klassiekers dan juist weer heel behoorlijk

1 2 ... 181 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.