Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 182 ... 454 455
Laatste man

Kruijswijk is toch wel een reden van zorg. Die heeft maar zelden zo’n lange periode matig geklommen. Wellicht idd toch iets fysieks (Corona nasleep, blessure, nieuwe fiets).

Zelfs een Steve buiten topvorm wordt er niet zo afgereden met zijn basis niveau.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik heb het bij uitschieters ook niet allee over overwinningen hoor. Nathan van Hooydonck in G-W is inderdaad een mooi voorbeeld, die was ik vergeten en dat was wel een mooie uitschieter. Van dat soort vind ik er wat te weinig. Nogmaals: je kan inderdaad niet zeggen dat renners als Oomen, Roosen, Eenkhoorn, Foss, Bennett en Kuss (de tweede lijn, zeg maar) slecht presteren, maar er zitten niet echt momenten bij dat je denkt: wow!

Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over het vervolg van het seizoen en, inderdaad, als Bennett en Groenewegen een geweldige Giro rijden, dan is dat geweldig, maar neemt niet weg dat ik het in het eerste deel van het jaar (op Roglic, Van Aert en Vignegaard) net iets te vaak een 6'je vind en net iets te weinig een 8 of 9.

ccladder

'@Madeinstars.
Ik ben het helemaal met je eens, maar voor Kuss vond ik trouwens de proloog wel een wow. Die verwacht je meestal op plek 80 terug.
Kijken hoe zijn tijdrit gaat vandaag! :).

kelderfan

Als je naar het Giro-parcours kijkt, dan wordt 't nog hele tour voor Dylan om 't uit te rijden en ook voor Dekker zal 't niet makkelijk worden. Ik had Bennett toch betere ondersteuning gegeven. Ik hoop dat Foss boven zichzelf gaat uitsteken..

Cycling

'@Kelderfan Als Dekker en Groenewegen ritoverwinningen behalen en Bennett een top 10 is de Giro meer dan geslaagd voor JV en ook voor de NL'se supporters. Zoals ik al eerder zei een extra sprinter levert meer kans op ritsucces op dan een extra klimknecht gezien het parcours. Voor Bennett is het toch een kwestie van volgen en als hij een slechte dag heeft, maakt een knecht meer of minder niet uit. In de bergritten komen de sterkste klimmers toch bovendrijven. Ook ik acht de kans groot dat Groenewegen na 2 weken (maandag 24 mei) de Giro verlaat. Voor Dekker is het alleen maar goed dat hij de Giro rijdt. Net als het voor de andere klassieke renners goed is dat ze een ronde van 3 weken rijden. Het zou mooi zijn als hij de Giro uitrijdt, maar nog veel mooier als hij goede resultaten rijdt in de eerste 2 weken.

Fanny

Ik heb zojuist de prachtige voorbeschouwing van de komende Giro gelezen op WF.
Ook heb ik het tijdschrift Procycling en de Wielerrevue mbt de Giro doorgenomen.
Deze komende Giro wordt een zeer zware en is daarnaast ook prachtige afwisselende Giro die iedere renner wat biedt.
Wat mij betreft al jaren de mooiste grote wielerronde.
Zowel de sprinters (Groenewegen en Dekker) als de niet-klimmers (hardrijders) zullen moeite hebben de grote bergen op tijd over te komen.
De klimmers kunnen zich uitstekend uitleven in een paar zeer zware bergritten met veel hoogte- en steiltemeters.
Ik denk dat in de 3e week veel renners moeite zullen hebben qua vermoeidheid om de Giro dit jaar uit te rijden.
Ik hoop dat Groenewegen en Dekker een sprintetappe kunnen winnen en dat vooral de klimmers (Bennett, Foss en Bouwman boven zich uit stijgen.
Een uitstekende Bennett zie ik dan wel op een plaats tussen 5-10 eindigen in het AK.
Ik hoop verder dat zowel Foss en Bouwman een keer voor zich zichzelf mogen rijden en aanvallend in een etappe voor vluchters zitten die tot het einde reikt. Daar zijn in deze Giro een paar etappes uitstekend voor geschikt.
Voor Van Emden ligt er mogelijk een kans voor een podiumplaats in de afsluitende ITT in Milaan.
Forza Team Jumbo-Visma

Murcia

Ik ben het eens met harryjohan dat voor een jongen als Dekker het kunnen uitrijden van een Giro in je eerste profjaar je al geweldig gaat helpen. Ditzelfde geldt ook voor Foss die vorig jaar dit al had kunnen doen als Corona geen spelbreker voor de ploeg was geweest. George is als hij de vorm van Piemonte en Lombardije weer weet te evenaren een kanshebber voor Top 8 maar een trein voor hem was wat overdreven, hij heeft met Koen en Tobias goede secondanten en zal toch zelf zijn karretje moeten aanhaken. Voor wat betreft de vorm van Dylan heb ik geen flauw idee wat te verwachten maar uit de trainingen en testen zal naar voren zijn gekomen dat hij lichamelijk op peil is. En je moet ergens wedstrijdritme op doen. Als hij weer echt mee kan sprinten vind ik het al pure winst.

kelderfan

'@Fanny
Eens hoor want 't wordt een zware Giro voor de niet-klimmers.
@harryjohan71
Natuurlijk is het goed voor de Vlaamse kern om een drieweekse Giro te rijden, maar nu je Groenewegen meeneemt, is hij de man voor de sprint.
Groenewegen is een veel betere sprinter en Dekker is meer een type Bol. Derhalve had 't voor Dekker beter geweest om te ruilen met Groenewegen, want dan kan hij werken aan zijn sprint. Nu loopt hij Groenewegen in de weg of hij moet zich voegen in 't treintje met Van Emden en Affini..

kelderfan

Ja de Giro. Jos van Emden start niet in de tijdrit vandaag en dat was ook in de lijn der verwachting.
Hopelijk kan Tony Martin nog eens uitpakken; alhoewel ook hij is gevallen in de Tour de Romandië.

Cycling

'@Kelderfan Dekker heeft bij zijn vorige ploeg ook wel in dienst gereden van een collega sprinter. Ik zie niet in waarom hij dit bij JV dan niet kan.

kelderfan

'@harryjohan71
Dus dan toch maar in dienst van Groenewegen rijden, want 't treintje wordt dan Van Emden, Affini, Dekker met sprinter Groenewegen.
In Romandie laat Kruijswijk zien, dat hij niet in vorm is. Eerder had ik een andere indruk en of dat met corona heeft te maken betwijfel ik. Het heeft volgens mij meer met de hoogtestages te maken. Niet alle renners doen 't goed na zo'n hoogtestage.

Xevar

Zoals verwacht blijkt een klimproloogje van 4km helemaal niks te zeggen over Kuss' kwaliteiten en ontwikkeling als tijdrijder. Voor iemand die klassementsambities heeft waren ze heel slecht, zijn ze momenteel nog steeds heel slecht en zullen ze waarschijnlijk ook altijd heel slecht blijven.

Yeez

Snel vergeten dit weekje. Kuss zal er als klimmer wel staan in de tour, maar over Kruijswijk begin ik mezelf toch wat zorgen te maken. Ik blijf erbij dat, wanneer hij fit is, dit niet zijn vorm is (over het gehele seizoen tot nu toe)

kelderfan

Het gaat even wat minder met de gele rijders, want Sepp Kuss valt ook tegen, na het goede rijden in 't begin van Romandie. Het wel opvallend, dat de DCQS jongens wel gemotiveerd blijven tot 't einde.

kelderfan

'@Yeez
Je hebt gelijk met Kruijswijk. Ik zie hem wel zitten, maar deze week was niet goed te noemen. Dat is niet motiverend voor een jongen als Gijs Leemreize. Of Kruijswijk heeft wat opgelopen.

Xevar

Ik zou er eigenlijk wel een beetje rekening mee houden dat dit het tegenwoordig gewoon is wat betreft het topniveau van Kruijswijk en dat het niet meer beter gaat worden. Ook de komende tweeënhalf jaar niet, hij is natuurlijk al bijna 34 dus de jaren beginnen zo langzamerhand wel te tellen.

Kruijswijk stond er juist altijd om bekend dat hij een hoog basisniveau had en heel constant was. De afgelopen jaren reed hij bijna altijd wel een aardig klassement in de rondjes van een week. Als hij dit jaar nou 1x een matig rondje had gereden zou je het nog als incident of matige vorm kunnen zien, maar nu is het al 3 wedstrijden op rij waardeloos.

Laatst gewijzigd
Xevar

.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xevar en toch zit er een stijgende lijn in als je er iets meer in zou verdiepen... maar ik vrees dat het tegen dovenmansoren is. Dus ik hou het hier maar bij.

Yeez

'@rahimns als je reactie op xevar is gericht zie ik die stijgende lijn niet bij kruijswijk nog dit seizoen. Integendeel... en ook Kuss zijn tijdrit was niet goed vandaag, maar ik denk wel dat zijn tijdrit verbeterd is, maar goed zal hij nooit worden

Laatst gewijzigd
Xevar

Kruijswijk wordt 29e, 22e en 21e in de rondjes die hij heeft gereden dit seizoen.
Kuss wordt 87e, 43e en 60e in de tijdritten die hij heeft gereden dit seizoen. Vorig seizoen reed ie 2 tijdritten waarin hij 67e en 36e werd.

Dus ik weet niet precies waar je op doelt rahimns, maar zowel in de vorm van Kruijswijk dit seizoen als de tijdritten van Kuss kan ik met de beste wil van de wereld geen stijgende lijn ontdekken..

Laatst gewijzigd
$kedel

"Kruijswijk stond er juist altijd om bekend dat hij een hoog basisniveau had en heel constant was."
Dit is juist precies het tegenovergestelde van hoe ik Kruijswijk zie. Hij was in de voorbereiding zelden ergens goed maar stond er in grote rondes altijd wel.
Nu was hij de laatste jaren ook in de voorbereiding al iets beter en dat valt nu wellicht iets tegen.

De combo Groenewegen/Dekker is m.i. juist ideaal voor deze Giro.
Groenewegen als pure sprinter met Dekker als knecht/leerling daarbij, en zodra de etappe iets lastiger word krijgt hij snel genoeg zijn kans.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Yeez Als je kijkt naar de gemiddelde positie per jaar van Kuss in een tijdrit vanaf 2018, dan zie je elk jaar verbetering. Die verbetering is dit jaar echter wel minimaal. Ook als je de trend van alle tijdritten zou pakken, is die verbetering zichtbaar, maar ook dit jaar heel beperkt. De grote stappen zijn in 2018, 2019 en 2020 gemaakt.

kelderfan

'@$kedel
quote: ""De combo Groenewegen/Dekker is m.i. juist ideaal voor deze Giro.
Groenewegen als pure sprinter met Dekker als knecht/leerling daarbij, en zodra de etappe iets lastiger word krijgt hij snel genoeg zijn kans."
In welke lastige etappe heb jij Dekker zien winnen? Wat dat betreft heeft Bora er goed aan gedaan om Jordy Meeus te nemen, want die is er wel bij als 't wat lastiger is.

skylimit

Hopelijk gaat de hoogtestage wonderen doen voor TJV. Romandie was echt teleurstellend voor zo'n grote ploeg.
In de Giro zal het ook niet overhouden ben ik bang.

Murcia

Dit was voor de ploeg een matige ronde al zou ik de ITT van Kuss vandaag vooral koppelen aan de teleurstelling van gisteren. Daardoor zal de motivatie vandaag een stuk minder zijn geweest. Opmerkingen dat het nooit wat met hem zal worden vind ik echter zwaar overtrokken. Steven zal gewoon beter moeten, in dit deelnemersveld wat nog geen schim is van de Tirreno of het Baskenland is 21e worden onvoldoende. Temeer daar het hier echt wel de bedoeling was voor hem om een goed AK te rijden. Positief vond ik naast de terugkeer van Tony die vandaag een degelijke tijdrit reed ook het rijden van Leemreize in deze ronde en de beslissing van de ploeg om hem niet op te offeren maar gewoon voor zijn eigen kansen te gaan. Deze ervaring helpt hem weer verder in de rest van het seizoen.

1 2 ... 182 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.