Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 208 ... 454 455
Yeez

Hij (bouwman) heeft het geprobeerd, maar het heeft niet voor niks 60 km geduurd. Van leemreize is het wel frappant dat je dan van niet beter kunnen te ver zit, maar daarna wel nog even langs een 10tal renners wat gaten dichtrijdt.

Murcia

Bouwman was zeker actief, maar in deze etappe was het ontstaan van de juiste vlucht een langdurige kwestie.
@Yeez, dat ben ik met je eens. Als Gijs daar al niet beter kon is het merkwaardig dat je nog zoveel mensen kunt passeren. Het leek mij meer dat hij zich had laten verrassen toen Caja Rural de gashendel opentrok.

Stoempie

Ja, wat Yeez zegt. Als je goed in positie zit en je verliest deze plotsklaps en je haalt er daarna een trosje in, dan zat het met de benen wel goed.

Zou het morgen voor de vluchters zijn?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Posities kunnen winnen door een stevige inspanning (waarmee hij zichzelf op leek te blazen), wil toch nog niet zeggen dat je daarvoor niet al tegen het rood aan kunt zitten een posities kunt verliezen (mede omdat anderen misschien op dat moment in het rood gaan) en de enige oorzaak bij domheid gezocht kan worden?

Goed mogelijk hoor, dat hij door onoplettendheid daar niet goed geplaatst zat, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat hij net als iedereen wist dat je daar goed moest zitten en in dat gevecht gewoon niet goed uit de verf kwam.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Je doelt op de Giro? We zitten nu zo over Hongarije te discussiëren dat ik mij met moeite daar van los kan maken. LOL
Met die super zware laatste 1600 meter, onverharde strook zelfs tot aan de skilift begreep ik is het logisch om te voorspellen dat Remco daar roze wil en kan pakken. Grappig is dat het makkelijker gaat als de boni's weg zijn. Er gaat een groep vluchters zijn, maar DQS en INEOS gaan controleren en uiteindelijk wordt het volgens mij de eerste echte confrontatie tussen de klassementsmannen. Ik gun Vlaanderen een feestdag morgen.

S. Morgenstern

Bouwman toch wel geprobeerd, vond het al gek. Morgen weer een mooie mogelijkheid, ook voor Bennett nu, wat de kans als ploeg al wat groter maakt om mee te zitten.

Rawolf

Ik heb de beginfase gekeken omdat ik al spektakel verwachtte voor de vlucht maar daar heb ik niet gezien wat Engels beweert. Bennett heeft het een keer geprobeert en Bouwman eigenlijk niet gezien.

Actief in de beginfase waren vooral de ploegen die later ook meezaten en Guerreiro voor EF en Hermans voor Wanty hebben 5 keer meegezeten ofzo :p en nog wat mannen van hun ploegen.

Sowieso bestond een groot deel van de beginfase uit de klassementsploegen die massaal gestrest waren door de aanwezige wind en waaiervorming, één van de hoofdredenen dat de vroege vlucht niet wegkwam. Ook daar is Jumbo niet actief in geweest.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Murcia. Ja, de Giro 😀 Dat wordt een spectaculaire etappe dan. Ik hoop wel een geelhemd in de vlucht te zien morgen. Bouwman enof Bennet idd. Foss zal denk ik een klassement proberen te rijden.

Gek is dat idd. 10 seconden is belangrijker dan de rit, nu al. Geldt natuurlijk alleen voor de topfavorieten die insteek. Maar goed, hun ploegen kunnen bepalen hoe de koers wordt vormgegeven.

S. Morgenstern

Fabio van den Bossche trouwens vlak voor Leemreize binnen. Dat vond ik al een hele interessante jongen om te volgen, vooral voor de Vlaamse kern in eerste instantie, maar die heeft dus nog wel wat meer in zijn mars. Twintig jaar en een baan achtergrond, dus waarschijnlijk nog aardig wat marge op de weg. Heeft al redelijk wat inhoud voor zijn leeftijd (vorig jaar komt hij in een mooie groep binnen in Vlaanderen, dit jaar zat hij in de kopgroep) en zou wat meer een 'klimmende' Vlaamse renner zijn.

Ik zou er voorstander van zijn dat ze naast het halen van een directe goede versterking voor de plek van Wynants, kijken naar zo'n soort jongen.

Stoempie

Interessant Morgenstern.

Yeez

'@morgenstern interessant! Al denk ik niet dat ze iemand halen ter vervanging van wynants (niet met die capaciteiten in iedergeval). Hintte het nieuwsblad niet op 2 renners (vanuit de ploeg gehoord) van het kaliber teunissen??

S. Morgenstern

Wynants rijdt iedere klassieker, dus bedoelde in die zin de plek van hem. Lijkt me dat ze daarvoor inderdaad iemand zoeken die beter is dan Wynants.

Twee renners van het niveau van Teunissen lijkt me onmogelijk. Het zou wel in één klap die ambitie om ook daar een topploeg te hebben verwezenlijken, maar denk dat het niet realistisch is om dat soort renners te verwachten. De term luxehelpers uit dat artikel lijkt me ook een vertaling van iets, wat vervolgens zelf weer op verschillende manieren valt te interpreteren.

Murcia

'@Yeez
Dit is de quote in het Nieuwsblad artikel: "Jumbo-Visma beseft dat er nog twee renners van het allure Teunissen bij moeten. Die twee luxehelpers zijn de komende maanden ook de enige prioriteit op de transfermarkt."
Plugge bevestigde overigens bij Eurosport die twee versterkingen rondom Wout. Als je renners zoekt vergelijkbaar met Mike kom je al snel uit op types als Senechal, Laporte en Colbrelli, rappe jongens aan de meet en explosief op de kasseiklimmen. Maar dat zijn ook dure jongens, overigens wordt alle beschikbare ruimte hier op ingericht aangezien de ploeg kennelijk zich alleen op versterkingen richt in het voorjaarswerk. Je zoekt kerels die eigenlijk ook zelf kunnen winnen in ondersteuning van Wout en dus niet types als Haller en Gogl. Dat is een complexe puzzel.

Yeez

Ja, dat zal dan heel lastig gaan worden.

Cycling

Ik verwacht ook dat er alleen versterkingen komen voor de klassiekers (1/2) en 1/2 renners van het Development team per 1/1 2022 dan wel in juni 2022. Er even vanuitgaand dat nog 3/4 renners verlengen. Hopelijk in ieder geval Foss en Bouwman.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wel wennen hoor, TJV staat al een maand droog qua overwinningen

Janitjoe

Next

Rawolf

Vandenbossche interessante gast ja maar voorlopig is de baan nog zijn hoofdoel, weet niet of dat na de Olympische spelen anders is.

rennerske

Omdat dromen af en toe mag: Laporte en Hofstetter.

S. Morgenstern

https://wielerverhaal.com/2018/10/11/meervoudig-europees-jeugdkampioen-uit-gent-mikt-op-olympische-spelen-in-parijs/

De eerste twee en een half jaar zou hij dus ook nog op de baan rijden.

AWestie

Over versterkingen gesproken. Eigenlijk hier nog maar minimaal aangetikt in vergelijking met de afgelopen maanden, Tom Dumoulin wil zich eigenlijk niet meer in de AK-mal proppen. Ik gun hem de zwaardere klassiekers (hup voorjaarsversterking) en tijdritten van harte, maar ik zie nog dat nog niet echt als rol binnen een groterondeteam. Wil hij dan wel laatste adjudant zijn voor Primoz en Steven? Interessante positie kan hij innemen, maar de vraag gaat nu telkens zijn: tot waar wil Tom gaan?

veld

Van Baarle een jaar eerder weglokken bij Ineos en Mohoriic binnenhalen. Voor ca 2 m samen moet dat kunnen en de helft
daarvan is m.i. te besparen op de salarissen van Dumoulin, kruiswijk en gesink. Beide renners zijn zeer breed inzetbaar; superknechten in zowel het vlaamse als ardense werk en zeker ook in grote rondes.

YogiBear

'@veld Bedoel je dat je de recent verlengde contracten van Kruijswijk en Gesink opnieuw wilt onderhandelen? Of ga je er van uit dat er recent zoveel is bespaard bij de verlenging. In beide gevallen heb ik zelf het idee dat de aanname van één miljoen besparing niet geheel realistisch is. Van de andere kant, ik heb ook nul inzicht in budget, salaris en financiën van de ploeg.

AWestie

'@veld Je rekensom loopt spaak bij de besparing

kelderfan

'@veld
Lijkt mij een goede suggestie om die Mohoric te strikken. Die is zeker op meerdere fronten inzetbaar.
Daarnaast ben ik 't met @Yeez eens, dat er een renner op het niveau van Mike Teunissen bijkomt.
Dan zijn genoemde Langenveld en Keukelaire toch goede kandidaten.
Senegal zie ik als renner van DCQS niet snel komen, want die baas heeft duidelijk aangegeven, dat hij met de bestaande groep verder wil en hij had meer budget ter beschikking.
Trouwens volgens mij heeft de heer Plugge ook zo iets gezegd in dat interview bij Eurosport.

1 2 ... 208 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.