Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 236 ... 454 455
YogiBear

Drie man bij de eerste 14. Was volgens mij vooraf ook niet echt verwacht.

Murcia

'@YogiBear
Nee, al moet er de aantekening bij dat er wat AK-jongens zijn weggevallen, maar dat gebeurt wel in elke grote ronde dus doet aan de kracht in de breedte niets af. Wat ik persoonlijk mooi vind om te zien is dat bij een jongen als Foss je het afzien van zijn gezicht kunt aflezen maar dat hij tot nu toe nergens echt breekt. Zeer stabiel tot nu toe, de kwaliteit die hij ook had als belofte.

Yeez

Wat vooral opvalt is dat eigenlijk alleen foss, caruso en bernal (tot vandaag) constant zijn geweest. Derest in de top 10 heeft allemaal hele goede en hele slechte momenten gekend.

Murcia

'@Yeez
Eens, ik was vandaag echt verbaasd over Carthy en zijn inzinking, die stond gewoon stil en ook Vlasov verwacht je degelijker. In die lijn kan het best zo zijn dat mensen die nu nog onbereikbaar lijken voor Tobias misschien verder wegzakken.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat lijkt inderdaad voor vlasov, carthy en bardet te gelden.

rennerske

Ook de ploegleiding verdient deze weken een groot compliment. De mannen rijden gedoseerd en naar mogelijkheden, wat het vermoeden van een realistische en slimme coaching bevestigt. Bij andere ploegen zie je een veel grilliger en opportunistischer beeld.

Yeez

Bouwman geeft trouwens aan naar de rit van morgen te kijken. Die finale lijkt hem heel goed te liggen en hij is ook zeker niet traag

Murcia

Koen moet morgen het zeker proberen, mijn tip is om op Ulissi te letten. Die nam vandaag al een voorschotje.

Fanny

Ik vind het enorm knap dat TJV met een gereduceerd B-team tov het TdF team op een 2e plaats staat in het ploegenklassement na het financieel almachtige Ineos. 👍

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Ook de ploegleiding verdient deze weken een groot compliment. De mannen rijden gedoseerd en naar mogelijkheden, wat het vermoeden van een realistische en slimme coaching bevestigt. Bij andere ploegen zie je een veel grilliger en opportunistischer beeld."

Daarvoor kan je beter de renners zelf complimenteren, ook vraag ik me af of die voor Bennett geld :p

Yeez

Bennett laat wel zien gewoon hartstikke goed te zijn als het weer mee zit ;) leek toch zeker bij dat groepje van bernal te kunnen finishen moest hij niet wachten. En dat hij de 3e week niet goed meer is lijkt hiermee ook ontkracht. Die 3 klimmers lijken de giro goed te gaan eindigen.

wieler4live

Een b ploeg bergop en dan hebben laten ze Oomen, Tolhoek en een Harper nog thuis je kun wel stellen dat het met de "breedte" wel goed zit.

Poeksel

En als heel Ineos vrijdag bij Bernal blijft die een half uur verliest, dan winnen ze het ploegenklassement misschien nog!

Laatst gewijzigd
tdola

3 man bij top 14 is knap maar natuurlijk geen doel op zich.

Een ritzege (bouwman ergens komende dagen lijkt me.meest kansrijk of evt toch bennett) of affini zondag (maar als ganna er zin in heeft normaal niet) zou van een mwah/ok giro een behoorlijk goede giro voor tjv maken lijkt me.

Stoempie

Foss en Caruso zijn ook wat steviger gebouwd dan de meeste ak renners

Laatst gewijzigd
Yeez

Foss is, als je pcs mag geloven, by far de zwaarste gc man

Nikolai

Foss als relatief zware renner tussen de klassementstoppers in deze Giro is meer dan ik op dit moment van hem had verwacht. Ik ben benieuwd of hij de komende jaren nog stappen kan maken als hij een paar kilo verliest. Ik verwacht het eigenlijk wel en meen ook dat ik een tijdje geleden ergens heb gelezen dat hij dit seizoen nog niet teveel met zijn gewicht bezig wil zijn, maar dat hij dat op een gegeven moment wel wil gaan doen.

madeinstars

Ik ben wel benieuwd hoe zwaar Foss nu is. Op PCS staat 74 kilo, maar dat lijkt me heeeeeel sterk.

Cycling

Fantastisch hoe Bennett nu aan het knechten is voor Foss. Ik hoop echt dat Bennett zijn contract verlengd wordt. Het is gewoon een schitterende renner en een meerwaarde voor het team. Een echte teamplayer.

Murcia

Caruso is net onder de 70 kilo dacht ik en Foss staat volgens PCS op 74 maar ik denk dat hij wel wat lichter nu is. Staat overigens buiten kijf dat hij zwaarder is dan de andere jongens in de Top 10 al vertekend zijn bolle toet de situatie ook een beetje. Hij gaf eerder al aan dat ze het gewichtsverlies geleidelijk willen laten verlopen. Je hebt er niks aan als je 5 kilo kwijt speelt en je tijdrit is naar de maan.

Yeez

Sowieso is 5 kilo gelijk kwijtspelen niet slim, maar het is duidelijk dat daar over de jaren heen nog wat babyvet af kan. Ook bij bouwman zie je tussen 2018 en 2021 een wereld van verschil

Murcia

Is ook zo maar men wilde denk ik ook kijken wat de overgang naar de World Tour met hem deed, vorig jaar brak hij zijn sleutelbeen daarna de Covid-periode en als klap op de vuurpijl de Giro waar de ploeg al na etappe 10 vertrok. Nu rijdt hij echt een programma volgens plan en is het eerder wegvallen in het klassement door George ook een kans voor hem geworden om zichzelf te testen als klassementsrenner. Straks nog een koers van één week als Polen waar hij misschien ook een vrije rol of als kopman zelfs kan krijgen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Staat mij ook bij dat ze ergens hebben gesproken over het geleidelijk verliezen van gewicht. Ik kan nu echter enkel twee interviews vinden met Zeeman waar hij wel spreekt over het geleidelijk brengen van Foss en het ontdekken waar zijn mogelijkheden als ronderenner liggen, maar niet specifiek iets over zijn gewicht.

https://wielerrevue.nl/artikel/65513/foss-wilde-alleen-jumbo
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jumbo-visma-pakt-in-giro-tijdrit-mooie-ereplaatsen-met-affini-en-foss/#comment-860011

Laatst gewijzigd
Stoempie

Heeft Foss idd aangegeven, geleidelijk gewicht verliezen

Stoempie

https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/algemeen-nieuws/jumbo-visma-aanwinst-foss-4-tot-5-kilo-verliezen-voor-de-grote-rondes/amp

1 2 ... 236 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.