Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 237 ... 454 455
rennerske

Nu top 10 voor Foss nagenoeg zeker is rest slechts een ritoverwinning om van deze Giro een meer dan behoorlijk succesvolle ronde te maken.

Stoempie

https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/idl-neo-stoomt-jumbo-visma-met-foss-eerste-noorse-tourwinnaar-klaar/amp

S. Morgenstern

Ah, kijk! Interessant leesvoer

Rawolf

Er van uitgaande dat hij op moment van schrijven 74 kg was en nu dan aan het afbouwen is of al op 70kg zit is dat nog aan de zware kant van het spectrum.

De enige grote ronde winnaars van de laatste jaren op dat gewicht waren Dumoulin en Thomas denk ik en die doken in hun gewonnen grote rondes daar ook wel onder.

Overigens had Laurens ten Dam wel de interessante analyse dat 'klassementsman zijn' voor gasten als Dumoulin, Thomas (en Wiggins) meer kost. Wat zwaarder gebouwd en moeten nog meer op voeding letten, ook in de winter om niet gelijk een aantal kg aan te komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat als hij uiteindelijk op 68/69 kilo komt te zitten met zijn lengte van 1'84 dat hij daar prima mee uit te voeten zou moeten kunnen. Je wilt ook niet dat het ten koste gaat van je tijdrit capaciteiten dus volgens mij zou hij daar wel ongeveer op uitkomen.

rennerske

'@Rawolf: die Laurens met z’n analyse dat zwaarder gebouwde renners meer op hun voeding moeten letten. Daar zou ik nou zelf nooit opgekomen zijn.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Bennett en Bouwman weer een plekje opgeschoven ciccone niet van start vandaag op de fiets blijven zitten hoor er ook bij

Poeksel

Als het zo doorgaat drie renners van TJV in de top tien!?

AWestie

Haha ja, als Dan Martin laat lopen zeker!

Yeez

Ploeg heeft zich niet gemengd vandaag... jammer als je het mij vraagt. Buiten fdj en assos de enige ploeg die niet mee is buiten de top 3 van het ak. Lijkt er op dat ze alle drie zo hoog mogelijk willen eindigen in het klassement, want martens probeert nu voorzichtig mee te springen

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Met deze finale zullen Affini en Martens tekortkomen. Die andere 3 sparen hun krachten voor later deze week.

Yeez

'@ti-raleigh Bouwman gaf gisteren aan dat dit een mooie kans voor hem is. En ik zie niet in waarom affini zo’n finale niet aan kan. Dat martens tekort komt en foss en bennett zich willen sparen snap ik

Poeksel

Bouwman wel geprobeerd, maar te laat.

Yeez

'@poeksel ja, maar daarvoor geen enkele poging. Als het kalf al verdronken is het toch nog proberen, tsja... lijkt op 2 gedachten te hinken door niet constant mee te willen springen, maar wel mee te zitten. Helaas werkt het zo niet

S. Morgenstern

Ik begrijp wel dat Bouwman zich wil sparen in zo'n rit en zich niet volledig in die strijd van het eerste uur wil gooien.

horsm

'@yeez, volgens mij is wachten tot je weet dat de juiste groep weg is, en er dan heen poefen een beproefde methode. Werkt vaak wel.

Poeksel

Probleem was dat toen Bouwman eindelijk toestemming durfde te vragen aan Sagan om te mogen passeren, de achterstand net te groot was.

Yeez

'@horsm als de juiste groep wrg is, is het vaak al te laat. Anders zou iedereen dat doen natuurlijk. Bouwman heeft zich zoals @morgenstern al zegt niet laten zien het eerste uur. Lijkt graag mee te willen zitten om een rit te willen winnen zonder zichzelf daar helemaal voor leeg te willen rijden. Dat komt denk ik omdat hij op plek 13 in het klassement staat, waardoor je begrijpelijkerwijs op 2 gedachtes hinkt

AWestie

Je moet ook weer bedenken dat met Bouwman de groep nooit zo'n voorsprong zou krijgen als nu natuurlijk, haha.

Edit: ik keek even wat scheel naar de minuten. Bouwman had hier nog best bij kunnen zitten. Jammer dat dit zo loopt vandaag.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@awestie want? Hij staat op 27 minuten op plek 13.... op 14 minuten van plek 10...

ti-raleigh

Morgen en zaterdag veel meer kans lijkt me. Eerste 60 km vlak, dus Affini meenemen

Poeksel

Met de huidige voorsprong zou Bouwman Foss gepasseerd hebben in het klassement :)

(al had het peloton dan vast wel iets sneller gereden)

YogiBear

(Movistar modus aan) Balen, TJV minimaal één plek omlaag in het ploegen klassement.

tdola

Ploegenklassement wordt totaal niet al belangrijk gezien in peloton.
Dsm nu 1e, door 3 man in vlucht, pakken daarmee meer dan uur tijd terug.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Selectie Dauphine:

Kuss
Kruijswijk
Hofstede
Vingegaard
Gesink
Martin
Roosen

1 2 ... 237 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.