Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 239 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was na etappe 1 al wel duidelijk dat het ten koste is gegaan van zijn tijdrit, wat ik verder geen ramp vind. Ik denk dat het goed is dat Koen een duidelijke keuze heeft gemaakt en zich vooral richt op het klimwerk.

kelderfan

'@Rahimns
Selectie Dauphine:
Kuss, Kruijswijk, Hofstede, Vingegaard, Gesink, Martin en Roosen.
Lijkt mij een mooie en sterke ploeg voor de Dauphine en dat zonder de toppers.

xistnc

'@kelderfan
Op grond waarvan beoordeel jij dat Martens een prima Giro rijdt?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderdan die had ik inderdaad al gezien ... ja prima toch. Benieuwd of Vingegaard de ruimte krijgt om voor eigen succes te rijden. Lijkt me niet dat je alles op Kruijswijk zet hier, die heeft dit jaar nog niet laten zien een niveau te halen dat die dat verdiend.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Rahims ik verwacht dat in de eerste dagen er 3 renners (Kuss, Vingegaard en Kruijswijk) zijn die hun eigen kans mogen gaan. Ze hebben niet de topfavoriet, zodat de 'knechten' niet op kop hoeven te rijden. Na vrijdag kunnen ze wel eens gaan nadenken over wie de kopman is. Eerder is volgens mij niet nodig. Waarschijnlijk hebben de voorgaande etappes dit al duidelijk gemaakt

Laatst gewijzigd
Yeez

Lijkt toch weer een bewuste keuze van Koen. Probeert het even vandaag en houd zich dan afzijdig achterin. Lijkt op de tweesprong vlucht/klassement te zitten en wil/kan daardoor niet all in gaan om mee te zitten lijkt het.

Edit: hij geeft aan niet mee te gaan zitten, omdat ze denken dat de ploegen van yates en almeida voor de rit willen gaan

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volledig voor de vroege vlucht gaan is sowieso iets voor renners en ploegen die niets anders hebben om voor te rijden. Het is voor Bouwman en Jumbo vandaag een doel, maar niet het enige, waardoor het tijdens zo'n vlakke openingsfase anders ook zoeken zou zijn naar momenten om efficiënt voorop te raken.

horsm

Leuk, dat interview met Bouwman in de Volkskrant. Lijkt ook goed in zijn vel te zitten en zich helemaal prettig in zijn rol te voelen.

S. Morgenstern

https://www.ad.nl/giro/jumbo-visma-rijdt-onzichtbare-giro-voorportaal-van-de-toekomst~a5eee7be/

Yeez

Bouwman echt werelds vandaag. Foss zijn plek lijkt toch plek 9 te zijn en te worden. Of bardet en carthy moeten morgen instorten en met de tijdrit nog haalbaar zijn.

kelderfan

Mooi hoor van Koen Bouwman en Foss, die doen 't prima in deze Giro. George Bennett heeft 't geprobeerd, maar is toch no niet top.

wieler4live

Bouwman echt mega sterk vandaag hopen dat hij morgen in de ontsnapping kan zitten die het tot de finish haalt Foss ook weer goed en Bennett heeft alles of niks geprobeerd vandaag maar als team weer heel sterk beste team van de dag

AWestie

Goeie uitleg van Zeeman, eigenlijk is het team bewust wat op de vlakte. Valt dan voor de gemiddelde volger natuurlijk tegen, maar je ziet wel klasse in het team met drie renners in de subtop. Geen bevredigende Giro, ook eigenlijk jammer een grote ronde 'om te leren', wel met potentie.

Yeez

Ik denk dat het morgen wederom voor de klassementsmannen zal zijn...

kelderfan

'@xistnc
Je ziet nu toch zelf wel, dat Paul Martens een hele betrouwbare knecht is gebleken. Hij zet de mannen toch goed af voor de laatste klim.

S. Morgenstern

Best goed inderdaad, voor iemand die je eigenlijk niet meer meetelde omdat hij afscheid ging nemen. Mooi dat Wynants en Martens achteraf toch je waardering waard waren.

AWestie

Idee: TJV wint als team de Zubeldia-prijs deze Giro.

S. Morgenstern

😆

kelderfan

Heb ik ooit negatief gereageerd op Wynants en Martens. Het ging mij erom, dat je met Martens (afscneid), Dekker (?) en Groenewegen (in opbouw) wel iets te veel bezig bent met afscheid en herstel/opbouw
In deze heeft de klimploeg laten zien, dat het beter was geweest om je plannen daarop te richten.

S. Morgenstern

Ja, door te doen alsof Martens hier gezien moet worden als iets minderwaardigs ten opzichte van andere doelen (want dat is dat rijtje in jouw ogen), waarder je hem wat mij betreft dus negatief. Totaal niet relevant dat (afscheid), wanneer hij hier gewoon een prima rol vervult. Vandaag kun je dat laatste blijkbaar wel zien, eerder lukte dat zelden.

De klimploeg doet het in de breedte geweldig, maar laat juist ook zien dat ze er niemand bij hebben zitten die meer ondersteuning nodig had gehad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je klets weer uit je nek, want Foss en Bouwman laten zien, dat zij thuis horen in de TdS ipv zo'n koers als de Elfstedenronde, dat is toch meer geschikt voor jouw renners Dekker & Co.

S. Morgenstern

Oké, zal wel

Fanny

Net het interview op Eurosport gezien met een geweldig presterende Bouwman in deze etappe.
Bouwman had dus denk ik nog wat over maar moest zich helaas laten terugzakken om Foss op te halen en mee te nemen naar de finish dit omdat de benen van Bennett niet genoeg meer waren na achter Yates groepje te hebben gereden.
Bouwman had misschien wel met de groep Bernal meegekund.
Hij had dus gelijk dat zijn derde week normaal de beste is.
Met deze goede benen hoop ik dat Bouwman morgen voor TJV de eerste etappeoverwinning pakt.
Het is hem erg gegund na dat knechten.
Vandaag ook weer voorop samen met een uitstekende Martens om Foss terug te brengen toen het peloton brak in de afdaling
Benieuwd of Bouwman morgen al vroeg in de aanval gaat.
Hij staat ver genoeg in het AK om gevaarlijk te zijn.
Bennett die niet in vorm is kan dan de knechtenrol overnemen voor kopman Foss die het vandaag toch ook moeilijk had maar dat is toch normaal voor zo een jonge renner.

https://www.ad.nl/sport/bouwman-verrast-met-achtste-plek-ik-was-vandaag-echt-supergoed~af8bcf39/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou morgen me niet teveel bekommeren om Foss. Ik zou met Bennett en Bouwman proberen mee te gaan in de ontsnapping. De beklimmingen zijn morgen minder lastig en zoveel valt er voor Foss niet meer te verliezen. Die moet er dan wel enorm doorheen zakken. Alles voor de dagzege morgen.

Murcia

Koen was inderdaad super en dit zal zijn kansen voor een selectie in de Tourploeg van 2022 doen toenemen. Vooral het feit dat hij in de derde week dit nog kan zal in zijn voordeel spreken. Over Martens hoeft niemand zich te verbazen, vorig jaar in de Vuelta al een ideale wegkapitein en eerder in de sprintetappes zag je het werk wat hij vlak voor zijn pensioen nog kan verzetten. Tobias had het zwaar vandaag maar uiteindelijk weer top 10 in de uitslag en het AK doel van Top 10 wat een ongekend succes is voor een jonge renner als hij nog altijd is en gaandeweg deze ronde mogelijk werd lijkt mij wel binnen.

1 2 ... 239 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.