Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 241 ... 454 455
Stoempie

Same here

YogiBear

Morgen Jumbo vs DSM met maar één seconde verschil in het ploegen klassement.

madeinstars

Die ene seconde zal kat in t bakkie zijn, met Foss en Affini.

Mooie Giro voor Foss en Bouwman. Affini een geweldige ontwikkeling gemaakt. Voor de toekomst een zeer geslaagde Giro, maar voor de kijker wel wat flets. Toch geen schande voor het team waar ze mee gestart waren.

Rawolf

Beetje een rare Giro voor de ploeg, kwamen ook niet met hele hoge verwachtingen maar uiteindelijk geen enkel noemenswaardig resultaat behaalt is toch wel jammer. Vooral Bennett is tegengevallen. Ook vandaag en gisteren met 3 klimmers bij de beste 15 je naar de slachtbank laten rijden door wat Ineos robots... Vroege vlucht was leuker geweest, probeer tenminste iets.

Voor Foss, Bouwman en Affini persoonlijk wel een giro waar ze hebben laten zien gegroeit te zijn en daar kunnen we nog veel van verwachten de komende jaren.

Misschien dat Affini morgen nog voor een goud randje kan zorgen als afsluiting, heeft iets meer kunnen sparen dan Ganna maar toch een hard hoofd in.

kelderfan

'@Rawolf
Deels wel met je eens, maar doordat Bennett niet top is gebleken, moest Tobias Foss in zijn 1e. Giro het overnemen, want de doelen met de sprinttrein is in 't water gevallen en dat had de ploeg toch op voorhand kunnen zien. Gelukkig hebben Affini, Van Emden, Bennett, Foss en dan vooral Koen Bouwman boven verwachting goed gepresteerd.
Ja, wat zeges betreft kan alleen nog Affini het goed maken. Dat zal niet makkelijk zijn.

kelderfan

Leuk dat de Dauphine ook weer van start gaat met bijna de A-ploeg. Toch heeft TJV hier een sterk team afgevaardigd.
Kuss en Kruijswijk worden in 't zonnetje gezet, maar Jonas Vingegaard gaat hier volgens mij ook hoge ogen gooien.
Na het goede rijden in de Pays Vasco moet hij hier toch ook mee kunnen spelen.

FritsvanHoefelen

9, 11 en 12.

Zubeldia is trots

ti-raleigh

'@ kelderfan. Wat waren de doelen dan van de sprinttrein? Tip, je mag spieken en het interview met Zeeman nog een keer nalezen

kelderfan

'@ti-raleigh
Leuke tip, maar de doelen waren?

skylimit

Affini mag morgen verrassen met een overwinning, maar volgens mij is deze tijdrit toch iets te lang voor hem en zal hij vermoedelijk minimaal Cavagna en Ganna voor hem moeten dulden.
Verder een degelijke Giro van Foss en van knecht Bouwman. Bennett heeft zijn ambitie van een top-5 notering niet kunnen waarmaken. Een etappezege zat er met dit team niet in, maar ja TJV is niet het enige team deze Giro zonder etappezege.

horsm

Ben benieuwd of Kruijswijk zijn niveau haalt in de Dauhpine. Als hij niet verbeterd is zou ik overwegen om Groenewegen in zijn plaats mee te nemen. Teunissen liet in Hongarije zien dat hij (nog steeds) een uitstekende lead-out is. Het lijkt me zonde om daar geen sprinter achter te plakken.

Laatst gewijzigd
horsm

Ik denk (achteraf) dat de ploegleiding een fout heeft gemaakt door David Dekker naar de Giro te sturen. Toen ze besloten om Groenewegen te laten gaan hadden ze ook Teunissen mee moeten nemen, en Dekker een alternatief moeten bieden. De ploeg wist dat Groenewegen wel zijn waarden haalde (en dus genoeg snelheid bezat om te winnen) maar je kon ook op je vingers natellen dat het positioneren een probleem voor hem zou zijn na Polen. Dan moet je 'm dus een ervaren lead-out meegeven. Dat is natuurlijk zielig voor Decker, maar dat argument zou op dit niveau topsport geen rol mogen spelen.

skylimit

'@horsm Nee, ze hadden Groenewegen gewoon rustig onder de radar in Hongarije moeten laten rijden en daarna de Ronde van Limburg etc. De Giro kwam gewoon te vroeg. Dekker kwam door de aanwezigheid van Groenewegen ook niet uit de verf.

Groenewegen nu opnemen in de Tourselectie zou weer een verkeerde keuze zijn en hinken op 2-3 paarden. Het doel
is de eindoverwinning in de Tour de France. Met een goede WVA heb je geen Groenewegen nodig in de Tour.
Kruijswijk zal zich in een knechtenrol moeten gaan schikken en anders wordt het volgens mij een moeilijk verhaal voor hem bij TJV.

horsm

'@Sky, ik denk dat het deze tour wel weer kan, op twee paarden wedden. Het wordt toch een kwestie van aanhaken bij de trein van Ineos en meespringen als Pogacar gaat. Vorig jaar werd de tactiek gericht op het van de rails af duwen van de Ineos trein. Maar ik denk niet dat Thomas de belangrijkste tegenstander is.

Fanny

'@Skylimit
Quote: Verder een degelijke Giro van Foss en van knecht Bouwman. Bennett heeft zijn ambitie van een top-5 notering niet kunnen waarmaken. Een etappezege zat er met dit team niet in, maar ja TJV is niet het enige team deze Giro zonder etappezege.

Ik denk dat knecht Bouwman wel de mooie rit had gewonnen in de Sterrati etappe waar Bernal als een gek te keer ging om ook zijn eerste etappe in een grote ronde te winnen.
Fdj met de rose trui leider Valter hadden de vluchters helemaal niet hoeven terug te halen tot 3 min waardoor Bernal zijn kans kreeg om de etappe te winnen en voorsprong te nemen op de achteraf tegenvallende Evenepoel.
Bij het winnen van etappe moet je ook wat geluk hebben dat de ploeg van de rose truidrager het laat lopen in een bergetappe.
Dus Bouwman zat er dichtbij daar waar Bennett de uitgelezen kans had de etappe waar hij 4e /3e werd te winnen.
Hij deed dat imo niet slim en had op de berg ervoor al moeten gaan.
Daarnaast waren de benen op het eind van de etappe niet goed en was het op de laatste berg niet zijn parcours want de finish had bergop moeten zijn.
Voor mij hebben vooral Foss, knecht Bouwman, good old Martens en Affini in de sprint deze Giro uitstekend gepresteerd.
De echte tegenvaller in deze Giro is beoogd kopman Bennett.
Het is net wat Plugge zei voor de tv een kopman moet zowel in warme als koude omstandigheden kunnen rijden en vooral dat koude weer gaat Bennett niet goed af.
Ik ben benieuwd of het contract van Bennett verlengd wordt of misschien wil TJV na deze Giro niet meer verlengen en gaat Bennett voor de Bike Exchange ploeg van Yates als kopman.
Affini zie ik helaas morgen niet winnen ook al heeft hij zich na de laatste rustdag gespaard en zich over de bergen moeten trekken wat nmm Ganna en Cavagna beter afgaat.

Poeksel

"Bennett heeft zijn ambitie van een top-5 notering niet kunnen waarmaken"

Het was vooral de media en diverse volgers die suggereerden dat top vijf een doel zou zijn van Bennett. Dat heeft hij zelf volgens mij nooit zo uitgesproken. De tekst waarop dit is gebaseerd luidt als volgt:

“I want to see how far up I can finish on GC and that’s all I’m thinking about at the moment,” Bennett told Cyclingnews from his training base in Tenerife on Wednesday afternoon.
“It’s hard to put a number on it because I looked at the start list and every week there was one more guy added to the list of potential GC riders. It’s ended up with a crazy start list and obviously, you’ve got a few standout candidates like Simon Yates, Egan Bernal, and maybe Mikel Landa but then you’ve got this group of ten to fifteen guys or more who could finish fourth – from Hugh Carthy, Alexandr Vlasov, Dan Martin (Israel Start–Up Nation), the DSM boys, Pavel Sivakov and I’d probably chuck my name in there too. There are more but I think it’s largely because of the Olympics and also because everyone at the Giro wants to have a shot for themselves, so the race has become this very GC heavy start list.”

De Zeboe van de Zoncolan

Volgende

Glorious

Als je ziet hoeveel klassementsmannen / klimmers zijn uitgevallen valt het echt heel erg tegen voor Jumbo. Stel ze waren gewoon 16e 18e en 19e geworden... Want dat was normaal gebeurd. Waardeloos. (en ik hou van jumbo!)

Poeksel

Ja, normaal vallen er nooit klassementsrenners uit. Neem vorig jaar, alle klassementrenners haalden toen Milaan. Echt uitzonderlijk dat er dit jaar wel klassementsrenners zijn uitgevallen!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als het eigenlijk gaat om dingen die normaal zijn, maar niet zijn gebeurd, dan was Bennett 8ste geworden en had Groenewegen een ritje gewonnen. Hebben ze dus eigenlijk een prima Giro gereden..

Ik weet overigens niet of ik de daadwerkelijke Giro die ze hebben afgewerkt minder waardevol vind, met drie renners die (voor mij) onverwacht een niveau halen waarmee ze goede extra opties zijn voor de A-selectie die meestal naar de Tour de France gaat.

Geeft ze daarmee dus de mogelijkheid om ook in de Giro een hele sterke selectie rond één van de kopmannen te hebben, wanneer dat volgend jaar wel de keuze zou zijn.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Glorious voor Foss en Bouwman zijn dit uitstekende presentaties en bovenverwachting. Er zijn echt niet meer klimmers uitgevallen dan in andere grote rondes. Als je in de bergetappes steeds 3 renners bij de 1e 15 klassementsrenners hebt doe je het als klassementsploeg in de breedte gewoon goed. Het toont maar weer aan dat JV veel sterke klimmers heeft. Dat ze niet altijd hoog in het klassement staan in rondes van een week en relatief weinig etappes winnen komt, omdat ze vaak in dienst rijden van hun kopman, Roglic / Van Aert. Gelukkig krijgen ze nu ook kansen om voor zichzelf te rijden. De komende jaren gaan we zien of Foss, Vingegaard en Kuss ook standaard top 10 in klassementen kunnen rijden met een uitschieter naar top 5, tenminste als ze niet op kop van het peloton hoeven te sleuren. Of de Nederlandse renners bij JV (Bouwman, Oomen en Tolhoek) dit in de toekomst ook gaan kunnen moet nog blijken, maar dat ze prima een ondersteunende rol vervullen en hierbij van grote waarde zijn voor hun kopmannen is voor mij geen twijfel. In hoeverre Leemreize als klassementsrenner doorbreekt is nog even afwachten. Tour de Suisse en Dauphine geven hier misschien meer inzicht in.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Een ritje winnen met Dylan , na zo'n lange tijd zonder wedstrijdritme, lijkt mij utopie. Het is gewoon een verkeerde inschatting van de ploegleiding om hem zonder een goede ondersteuning in te zetten in deze Giro. Je had in deze moeten kiezen voor Groenewegen met Mike Teunissen e/o Timo Roosen en ja Dekker thuis laten, want die kwam na een goede tijdrit er niet meer aan te pas.
De klimploeg heeft, ondanks het mindere presteren van Bennett, het boven verwachting goed gedaan.
Met een goede Bennett hadden Bowuman en Foss nog beter voor de dag kunnen komen.

rennerske

'@S.Morgenstern: logica en conclusie waar weinig tegen in te brengen is.

AWestie

Een uitslag downgraden op basis van uitvallers (of een startlijst) vind ik doorgaans weinig zinvol, flauw en ontzettend makkelijk. Je moet gewoon op je fiets kunnen blijven zitten en laten zien dat je goed fietst. Bouwman, Foss en in mindere mate Bennett hebben laten zien redelijk lang met de topfavorieten mee te kunnen op verschillende momenten. Daarnaast waren een handvol van de AK-uitvallers gewoon al niet heel sterk bezig, wat dus in een hypothetisch (is dus niet gebeurd) geval Bouwman op 15 had gezet ipv 12 ofzo. Nou nou, poeh poeh, mijn waardering voor het team is meteen 180 graden gedraaid. Het team heeft naar kwaliteit gefietst en had een overwinning verdiend. Ze hadden daar alleen niet de beste mensen voor mee, hadden ook niet net wat geluk en hebben ook gewoon wat steken laten vallen.

Afsluitende tijdritten als alles wel is besloten zijn wat saai, dus lekker weer het vizier naar de Dauphine. Kunnen we daar al wat proberen in rit 1?

S. Morgenstern

'@kelderfan; klopt, en 16de, 18de en 19de een dystopie. Bijna weinig zinvol om serieus als maatstaf voor je beoordeling van deze ronde te gebruiken.

Ik vind de gemaakte keuze met Groenewegen verder prima. Hem 'zijn' beste renners meegegeven (en Dekker deze ervaring volledig ontnemen) lijkt me geen beter optie (zelfs wanneer Teunissen er klaar voor was geweest). Mede doordat je niet uit kon gaan van grote kansen op ritwinst, ook niet met een betere ondersteuning. De laatste was tenslotte niet het voornaamste probleem.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 241 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.