Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 243 ... 454 455
Borsje

Foss rijdt van de klassementmannen toch maar mooi de tweede tijd in deze tijdrit. Knap.

madeinstars

Voor Jumbo gewoon een goede Giro waaruit ze veel wijzer zijn geworden over de potentie van Foss, Affini en Bouwman. Voor de fans en het publiek was het wel wat magertjes.

kelderfan

Dennis zou m.i. een prima aanwinst zijn, want hij kan nog beter als Martin een ploeggenoot op sleeptouw nemen.
Maar ja laat Ineos hem wel gaan. Die Brent Van Moer lijkt mij meer een renner voor de toekomst met tijdrit.
In de Giro heeft Affini wederom een mooie tijdrit neergezet. Dat is toch een goede aankoop gebleken.
En ja, TjV mag blij zijn met 9, 11 en 12. Dat lijkt mij niet verkeerd voor zo'n B-ploeg.👍

YogiBear

Stop nu even met Rohan Dennis als prima aanwinst beschouwen. Tenzij we allemaal geloven in het sprookje dat hij gratis komt of dat er ergens een forse zak geld is gevonden. Het kan niet en (versterking in het voorjaar, wat Dennis niet is) en (versterking in tijdritten en in de rondes). Ik heb liever dat TJV zijn geld spendeert aan de voorjaarsploeg.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik zie effe niet waarom ze Dennis zouden willen hebben. Strookt niet met de uitspraken van Plugge dat ze de voorjaarsploeg willen versterken. Als ze zo veel geld (zouden) hebben, zie ik liever Bettiol of O. Naesen komen.

Murcia

De cijfers!

Eerst voor de renners individueel: Affini, 8+, Foss 8, Bouwman 8, van Emden 7+, Martens 7, Bennett 5,5, Groenewegen 5 en Dekker 5.

Dan de ploeg, ik geef de ploeg een 7-. Ik heb al eerder gezegd dat voor mij een ritzege veel zou uitmaken in de uiteindelijke beoordeling van het team. Natuurlijk podiumplaatsen door de renner die van mij ook het hoogste cijfer heeft gekregen, drie stuks maar liefst en Eduardo was op alle terreinen binnen de ploeg zijn gewicht in goud waard.
George stelde teleur als kopman,wel de knop omgezet en vaak meegezeten in de vlucht van de dag maar ook daar kon hij mij niet overtuigen.

Foss en Bouwman lieten beide hun groei zien, Tobias een top 10 en Koen is uitgegroeid tot een klimknecht van formaat. Prettig nieuws voor een ploeg die vaak het verwijt krijgt een niet zo brede tweede laat staan derde lijn te hebben.

Jos en Paul waren meer dan degelijk en ik had Jos het graag gegund om in zijn goede vorm de slottijdrit te halen.
Dylan komt begrijpelijk nog echt veel te kort, kon eigenlijk na de allereerste sprint nooit echt meedoen en voor David leek het hier ook wat te snel te gaan. Maar het zijn ook dingen die je met tijd kunt oplossen dus de jongens afschrijven lijkt me ook niet nodig.

horsm

Dennis, is dat niet die renner die volgens Raymond Kerckhoffs gedreven wordt door een haat tegen rabo, en om die redenen vorig jaar Kelderman de giro heeft doen verliezen? Goh, dat was destijds echt een ouderwets kul-artikel.

Anyway, ik heb wel eens gehoord dat TJV bij onderhandelingen over contractverlenging wel vaker door zaakwaarnemers worden genoemd als ‘mogelijk geïnteresseerden’ en dat er zelfs bewust wordt gelekt naar de pers.

Laatst gewijzigd
Thomas_Belkin

Dennis vervanger van Dumoulin? Dat is geen gekke gedachte.

Yeez

Jep, dat was de theorie van Raymond. Volgensmij reed Dennis gewoon op kop voor zijn kopman, maar goed

kelderfan

'@Murcia
Individueel
Affini 8,5; Bouwman en Foss 8; Bennett 7; Van Emden 7; Martens 7; Groenewegen 5, Dekker 4.
Als ploeg boven verwachting maar zonder zege een 7.
Hopelijk kunnen wij betere cijfers overleggen bij de Dauphine-ploeg.

kelderfan

'@YogiBear
Waarom ophouden over Rohan Dennis? Als mogelijke vervanger van Dumoulin???
Ik hoop dat Dumoulin nog een stap wil zetten.

AWestie

Grappig: TJV heeft het fair play klassement misgelopen omdat meerdere teams nul boetes hadden en Caruso de hoogst genoteerde was van een team met nul boetes.

horsm

'@Kelderfan, Groenewegen is moeilijk te becijferen. Hij reed ook om überhaupt kilometers in de benen te hebben. Een 7 voor Bennett vond ik dan weer wat te genereus. Hij zakt toch wel eat door het ijs als kopman.

kelderfan

'@horsman
Bennett heeft zich aardig ingezet voor zijn mede kopman in spe Tobias Foss. Dus als kopman 7-, maar als hulp in de branding een 7+. Natuurlijk is het moeilijk om Groenewegen zonder zijn vaste lead-out te becijferen, maar hoger kom ik niet, omdat hij bijvoorbeeld het wiel van Affini niet kon houden, Weg kans.

rennerske

Niet beginnen aan die Dennis. Rare snijboon, niks voor Jumbo.
Oordeel ploeg in deze Giro: 7.5. Gereden naar mogelijkheden. Hoogtepuntjes: het spotten van de twee gele Jumbo-shirts en het zwart-wit van Bennett in de groep der favorieten, de proloog en natuurlijk de sprint van Affini.

tdola

Bennett is een toffe gast, maar heeft gewoon niet voldaan aan de verwachtingen deze ronde. Wel geprobeerd in de vlucht, maar helaas ook gefaald. Daarna wel goed ondersteuning gegeven aan.foss. Meer dan 5 zit er niet in.

Dennis als renner zou natuurlijk versterking zijn, maar is een bijzondere. Misschien niet ipv dumoulin maar ipv Bennett?

Murcia

Dennis heeft een langere bijsluiter dan het doosje paracetamol wat bij mij in de keukenla ligt, maar als hij naar TJV zou gaan krijg je wel echt een versterking binnen. Hij kan ongekende dingen presteren ook naast de tijdrit. Dit jaar had hij in Catalonië ook weer een dag waarop hij bergop monsterlijk goed was in dienst van Yates. Maar de ploeg heeft andere prioriteiten en daarom zie ik hun niet actief hem benaderen. Dat het verleden van hem bij Rabobank nu nog een rol zou spelen geloof ik overigens helemaal niet in.

Landeirovic

Dennis een renner die je wel binnen de lijnen moet houden. Het kan ook zomaar niets worden. Best gek dat hij mag vertrekken.

Poeksel

Bennett had voor de Giro gezegd geen podiumkandidaat te zijn en dat een plek tussen 4 en 18 realistisch was. Wat dat betreft zit hij met plek 11 op zijn gemiddelde verwachting. Hij zal er natuurlijk wel meer van gehoopt hebben.

Rawolf

Ik denk wel dat Dennis samen met gasten als van Aert en Kwiatkowski een van de beste en allround helpers is die je kan wensen in een grote ronde. Een absolute versterking die de bijsluiter waard is.

Maar ook UAE ligt op de loer en die hebben betere papieren vanwege Alan Peiper, een bekende van Rohan die de bijsluiter uit z'n hoofd kent bij wijze van spreken. En Ineos zal hem ook niet graag laten gaan.

Laatst gewijzigd
Fanny

Complimenten ploegleider Van Dongen aan het adres Bouwman voor het vele werk voor de kopmannen en de 12e plaats in het klassement..

https://www.gelderlander.nl/dossier-giro-d-italia/bouwman-op-twaalfde-plek-de-beste-nederlander-hij-verdient-de-complimenten~a6d3731e/

Ook vandaag liet Bouwman weer een goede tijdrit zien na al het werk dat hij heeft verricht en eindigde zelfs voor een aantal klassementsmannen zoals bv Bernal, Bardet, Carthy en Yates.
Geeft nmm aan dat hij dus die 3e zware week net als Kruijswijk goed verteerd.
Wat mij ook opviel is dat de jonge Julius van de Berg (EF) net voor hem eindigde op een 20e plaats.
Zou dat wat voor TJV kunnen zijn ?
Zijn contract loopt af in 2021 en hij was in 2018 NK op de weg.
Verder denk ik dure renner en recalcitrante Dennis lekker links laten liggen voor TJV. Past imo niet bij TJV.

peerduell

Vraagt niemand zich af waarom Dennis kennelijk bij Ineos weg wil resp. weg moet.? tenzij dit fakenews is. Eens met Fanny, tikkende tijdbom en kan gevaarlijk zijn voor het TEAM waar juist TJV veel waarde aan hecht.

Landeirovic

Nou ja het is wel een sterke pion voor een grote ronde. Dankzij hem won Hart de Giro vorig jaar.

Murcia

'@peer
Ik neem aan dat als hij vertrekt dit is omdat hij zelf weg wil, gezien de salarissen bij INEOS en zijn eigen prestaties denk ik niet dat geld of onvrede bij de ploeg over hem de reden is van een overstap. Als hij vertrekt zou het kunnen zijn dat hij denkt achter Ganna teveel de tweede viool te moeten spelen. Rohan is 31 maar nog steeds in zijn hoofd bezig met de beste tijdrijder ter wereld te willen zijn en denkt bij een andere ploeg meer ruimte te krijgen voor dat streven. Hij heeft vorig jaar zoals Landeirovic opmerkt Hart aan de Giro zege geholpen en zou qua kwaliteiten bij elke ploeg een top versterking zijn. Maar nogmaals ik zie hem alleen naar TJV vertrekken als hijzelf een lijntje heeft uitgegooid, het is nergens onopgemerkt gebleven dat Jumbo-Visma op tijdritgebied met het materiaal + de staf grote stappen heeft gezet. En toppers worden beter door met andere toppers te kunnen werken. Stel je voor: Wout, Eduardo, Jos, Tom, Tobias, Primoz en Jonas in TT trainingen met Rohan Dennis. Dan wil je toch meteen het WK Ploegentijdrit terug.

Laatst gewijzigd
Turtlehead

'@peer in de eerste plaats is er geen WK TT meer. In de tweede plaats ga je daar geen ploeg voor samenstellen.
Maar vooral: Dennis heeft mentale problemen, waarom zou je daar energie in steken? Jammer voor hem en voor de renner die hij regelmatig is, maar behalve INEOS heeft niemand budget voor een renner die misschien de belangrijkste wedstrijden opeens niet rijdt.
Daarnaast: wat voegt hij toe, wat je perse nodig hebt? Ik zie het niet.

1 2 ... 243 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.