Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 244 ... 454 455
kelderfan

'@Murcia
Dat zou zeker een ploegentijdrit opleveren met TJV op de 1e. rij.
@Fanny
Met het halen van Affini, wat ik eerder al eens aangaf, heb je de toekomstige vervanger voor Van Emden/Martin in huis en dat lijkt mij voldoende. Julius van de Berg, lijkt mij geen versterking voor TJV. Dan is zo'n Daan Hoole een betere optie voor de toekomst, als je Nederlandse renner erbij wil halen. Bij SEG doen zij weer goed mee met Hoole en van Tricht op 1 en 2.

Fanny

'@Kelderfan
Julius van den Berg was NK in 2018, is nog relatief jong en ook bijna 4 jaar opgeleid door SEG en alweer 3 jaar op WT niveau bij EF.
Geen verkeerde renner dus en waarschijnlijk niet duur voor TJV.
Hoole en van Tricht zijn nog jong en die zouden ze dan weer moeten opleiden naar WT niveau, maar ook geen verkeerde renners.
Ik erg benieuwd wie er dit jaar bij TJV afvallen en welke renners daarvoor gaan aantrekken/halen cq overhevelen development team. Ik hoop in ieder geval niet Dennis. Mijn hoop is als NL ploeg allereerst een NL renner of anders een goede Belgische renner.
De verlengingen van renners waarvan dit jaar het contract afloopt duurt voor mij al wel lang.
Er zijn al verschillende contract verlengingen gedaan dit jaar maar momenteel is het erg stil op dat front.
Misschien kijken ze de kat nog even uit de boom met de komende koersen alvorens of de renners of de leiding definitieve beslissingen neemt.

Yeez

Volgensmij heeft de ploeg een eigen opleidingsploeg met voldoende talent

Rahim Vlasblom
admin

Ik dacht dat er gezocht werd naar een versterking van de klassieke ploeg en dan komen we aan met Daan Hoole en Julius van den Berg. Een neo-prof halen ze wel uit de eigen opleidingsploeg en Julius zal best een hele aardige jongen zijn maar past toch niet in het gewenste plaatje voor de ondersteuning van Wout en de plaatsjes zijn maar schaars binnen de ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ja, maar bij SEG zijn ze toch weer een stap verder, dan de eigen opleidingsploeg. Ik hoop op Pluimers/Hessmann dat die de stap kunnen maken met wel of niet Fisher-Black.
@rahimns
Ja, dat klopt. Alleen op welk niveau gaat TJV shoppen voor 't Vlaamse werk. Is dat:
1) type Senechal + type Van Moer;
2) types Keukelaire + Langenveld.
Verder natuurlijk is Tom Dumoulin nog een open vraag voor volgend seizoen.
Want ik zou zo'n tandem Dumoulin en Dennis wel eens willen bewonderen.

Rahim Vlasblom
admin

Geen idee op welk niveau ze gaan shoppen, daar ga ik nu eenmaal niet over, maar ik vind het vreemd dat na al het geroep om meer versterking hier voor Wout je nu opeens met deze namen op de proppen komt. En verder is een overstap van FFB toch prima voor komend jaar.

Yeez

Veel verder dan 2 namen voor wout en 1/2 beloftes gaan we niet komen als je kijkt wat er allemaal al is verlengd. Ik kan mezelf ook alleen maar voorstellen dat ze interesse in Dennis hebben wanneer Tom besluit te stoppen na de spelen

AWestie

Om Koen Bouwman nog wat meer te hypen raad ik dit artikel aan: https://www.hpdetijd.nl/columns/hoe-koen-bouwman-de-monniksgier-van-het-montferland-werd/?share_code=epUck5QGTlbm&s=08

Cycling

'@Fanny Bennett en Tolhoek hebben zelf aangegeven dat ze pas na de Giro een besluit gaan nemen over waar ze volgend jaar rijden. Bennett heeft een aanbieding liggen van JV. Harper heeft dit jaar nog weinig gereden. Ik kan me voorstellen dat ze nog wachten met het aanbieden van een contract aan hem, zodat ze nog enige ruimte in de selectie voor 2022 overhouden om andere renners dan wel renners van het Development door te laten stromen. ipv Pfingsten kunnen ze ook bijvoorbeeld Mick van Dijke of Rick Pluimers doorschuiven. Dit zal afhankelijk zijn hoe deze renners zich ontwikkelen. Deze renners mogen in ieder geval regelmatig mee met WT team. Dit zal wel een reden hebben.

Yeez

Wel mooi wat Van Emden over Bouwman zegt in de lsrf podcast.

Koen heeft schijnbaar vooral zelf niet door hoe goed die kan zijn. Heijboer had in de winter van 2019 al gezegd dat hij top 10 in een grote ronde zou kunnen rijden. In de giro van 2019 viel Bouwman zelfs 6 kg in de ronde af, puur doordat hij veel te zwaar stond.

Met Jos zelf gaat het overigens heel goed. Heeft al op de rollen gezeten en hoopt met de ploegstage in juli mee te gaan naar Tignes (geen Oostenrijk meer)

Glorious

Dennis zou mooi zijn maar het wordt zeer waarschijnlijk uae. Maar het is duidelijk dat jumbo meer mogelijkheden heeft om renners aan te trekken, mooi.

madeinstars

Vingegaard vroeg gelost vandaag. Kuss zag er wel sterk uit. Ik neem aan dat Vingegaard last heeft van het terugkeren van hoogte, want die had hier normaal wel bij moeten zitten.

Murcia

Kuss en Steven vandaag gewoon goed, vooral die aanzet op het slotklimmetje waar ook Thomas zijn benen ging testen zag je hoe snel Sepp kan reageren. Steven nu al explosiever dan in Catalonie zo lijkt het. Vingegaard er wel vroeg af, vraag mij af of het net zo gaat eindigen als in UAE voor hem. Een mindere dag nu en vrijbuiter voor een etappe later. Tony gewoon goed net als Timo vanuit zijn taak. Robert moet er nog wat in komen lijkt me.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat zie je inderdaad vaker gebeuren bij renners die terugkeren van hoogte, maar er zal wel een hele heisa ontstaan hier.

@murcia die discussies waren er vorig jaar ook rondom gesink, om er vervolgens in het echte hooggebergte te staan als altijd

Laatst gewijzigd
kelderfan

Om over de hoogtestage te hypen. "T werk goed, maar niet voor iedereen.
Jammer dat Vingegaard 't nog niet heeft, na toch een geweldige Pays Vasco.

Murcia

Klopt, ik meen dat Robert zelf ook heeft aangegeven dat hij een diesel onder de diesels is geworden. Vooral de langere klimmen en de lengte van een ronde doen zijn prestaties verbeteren. In de Tirreno gaf hij al aan dat hij geweldige waardes trapte maar dat de rest ook niet bepaald stil stond.

Cycling

De kopmannen voor Dauphine waren Kuss en Kruijswijk. Deze 2 lijken redelijk in orde. Dat Vingegaard en Gesink er niet bij zitten, is op zich geen ramp. De overige renners van JV komen net gelijk binnen. Goed voor de teambuilding.

S. Morgenstern

Kun je van Vingegaard nu opeens verwachten dat hij altijd het niveau van Baskenland haalt? Dat deed hij daar omheen toch ook niet?

Ik denk dat ze hem in de bergritten van de Tour de France op zijn best willen hebben. Gezien zijn prestaties tot nu toe lijkt me een piek van in de Dauphine tot in de slotweek van de Tour niet realistisch.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Als 't plan is om alleen voor Wout te shoppen en verder te kijken, wie er van 't Dev. team door kan stromen, dan begrijp ik niet dat TJV interesse zou hebben in Dennis. Als dat wel zo is, dan is er kennelijk ruimte om voor zo'n jongen te gaan.

Rahim Vlasblom
admin

Je zag bij Vingegaard ook aan het begin van het seizoen dat hij na een trainingsstage even de tijd nodig heeft om op om stoom te komen, maar me daar op dit moment dan ook niet al teveel zorgen om. Kuss en Kruijswijk zagen er goed uit vandaag. Steven weer meer op souplesse en hoefde het niet van het werken hebben bergop. Probeerde zelfs nog mee te sprinten. Dit geeft me weer wat hoop. Maar het echte werk komt pas later deze week.

Savojor

Ik vind dat er toch wel iets te makkelijk naar die hoogestages wordt gegrepen hoor. Of hij nou wel of geen kopman is, vandaag was Vingegaard simpelweg niet goed. Er zit een flink verschil tussen 'Er in moeten komen na een hoogtestage' en 'Niet meekunnen met de eerste 40 man bergop'. Zelfs in slechte vorm moet dat laatste wel lukken toch?

Sowieso hoor je dat soort 'excuses' vrijwel nooit bij andere ploegen, en hij is ook z'n beetje de enige serieuze klassementsrenner die al op achterstand staat. En het halve peloton hier heeft een hoogtestage achter de rug en zou dus hetzelfde argument kunnen opvoeren..

Kan best zijn dat hij in de Tour alsnog gewoon top is hoor, maar ik kan niet echt een reden bedenken waarom hij zich vandaag bewust zou laten lossen zonder een meter kopwerk te doen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@savojor de ploeg noemt hem toch niet als klassementsman. Vooral opportunisten denken nu dat Vingegaard elk rondje op het niveau van baskenland rijdt.

Rahim Vlasblom
admin

'@Savojor dat is geen excuus... elke renner reageert nu eenmaal anders op een hoogtestage, dat is wel vrij bekend. Misschien heeft hij wel de opdracht gekregen om zich te sparen en vooral geen energie te leggen in die eerste etappes.

Savojor

'@Yeez
Er zit nog een gigantisch verschil tussen het niveau halen van Baskenland en hier vandaag met de eerste 40 renners mee zitten. Je mag toch wel op zijn minst verwachten dat hij inmiddels het basisniveau heeft voor dat laatste..?

Maar misschien heeft hij inderdaad de opdracht gekregen om zich deze hele week te sparen. Wat ik verder niet helemaal zou begrijpen, maar goed.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Savojor Het is een flauw argument maar het is wel een die een hoop kan verklaren. Renners reageren anders op hoogte en dat wordt ook vaak gedeeld bij andere teams. Ik geloof niet dat het halve Dauphine peloton van hoogte komt, en dan nog steeds kan het zijn dat Vingegaard na stages gewoon er eerst in moet komen.

Roglic is bijvoorbeeld het tegenovergestelde: die kan meteen strak staan na hoogte. Daarom ging hij vorig jaar pas een dag voor de Tour van de berg af.

1 2 ... 244 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.