'@Chef als je mensen komt corrigeren dan moet je niet zo overdrijven.
Op 20km rijdt McNulty lek, zit vrijwel direct tussen de auto's (duidelijk in beeld). Sluit weer aan op ruim 17 km. Wordt gelost op het heuveltje waar nog dezelfde ineos man op kop rijdt en nota bene Sean Bennett demarreert uit het peloton. Lost tegelijk met Gesink op pak en beet 15 km. Oftewel niet goed, iemand die bijna baskenland wint wordt niet gelost in een groep van 80 man. Ook niet na 2km tussen de auto terug keren.
Die opmerking is inderdaad wat overdreven maar de rest klopt inderdaad wel... hij was er zelfs nog wat eerder af dan Robert, misschien kwam het door de inspanning die hij had moeten leveren om terug te komen in het peloton, maar hij zat daar zeker niet meer erg fris en er werd zeker niet op hem gewacht.
Oké niet uitgesproken ambitieus, maar de man was aan het hopen. Mijn punt gaat vooral over de tijdlijn eigenlijk: er zit niet zo donders veel tijd tussen dat interview en de mededeling dat hij wat had. Niet dat ik speurneus wil spelen, maar ik ben dan toch benieuwd wat voor mini-blessure dat dan kan zijn.
'@xistnc, ik bedoel bijna winnen als in: de laatste dag in de leiderstrui starten (virtuele leiding gaf hij af op pak en beet 50km voor het eind geloof ik) en volgens het gros van de wielervolgers hier op wielerflits tot de favorieten voor de eindwinst behoren. Niet bijna in de zin van kort in het klassement eindigen.
'@ Yeez
Volgens een interview in de Gelderlander van vandaag gaat Bouwman volgende week de Ronde van België rijden en dus niet, denk ik, de elfstederonde.
Ook droomt hij van de TdF in 2022.
https://www.gelderlander.nl/achterhoek/koen-bouwman-na-topprestatie-in-giro-tour-de-france-is-droom-voor-mij~a2bafc36/
Da's lang geleden, een Fransman bij het team. Was toch wel een van de grootste beschikbare voorjaarsvissen voor 2022, dus TJV heeft nu al goed geshopt.
Ik ben benieuwd of die gare Franse regels nog gelden waardoor Franse renners voor buitenlandse teams meteen hoofdprijsspelers zijn. Weet iemand dat nog?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.