Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 247 ... 454 455
Yeez

'@tijmen bij de dcqs gaat dat al jaren goed met zoveel snelle gasten ;)

S. Morgenstern

Mooie versterking voor het voorjaar. Toptien kandidaat wanneer hij voor zichzelf zou rijden, dus een hele belangrijke man voor Van Aert erbij. Op deze manier gaan ze volgend jaar ook in die koersen een topploeg op kunnen stellen.

Laporte lijkt me voor het overige gewoon de tweede sprinter van de ploeg dan. Daarnaast zou hij bijvoorbeeld samen met Groenewegen naar Parijs-Nice/Tirreno (of een andere koers) kunnen gaan en daar de sprinten kunnen verdelen (Groenewegen de vlakke en Laporte de Sagan-sprints). Ik zie het probleem niet zo van die ´concurrentie´ voor de andere snelle mannen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Laporte vind ik echt een topaankoop, eerlijk gezegd dacht ik dat ze er niet in zouden slagen deze vette vis binnen te halen maar hij heeft natuurlijk wel dezelfde manager als Wout. Ging vorige week het team volgen op Instagram dus dat had een aanwijzing voor mij kunnen zijn. Zeer rap maar een klimmende sprinter en die had de ploeg niet behalve Wout. Dit is wel de versterking waar ik op hoopte, een vent die zelf kan winnen.

robklerx

Ik vind het ook een interessante transfer. Veel fransen hebben er niet gereden bij Jumbo en voorgangers. Wie was de laatste? Hivert? Zal niet goedkoop zijn, benieuwd waar ze het budget vandaan halen. Zou bennett dan vertrekken of tegen een meesterknechtsalaris verlengen (ipv kopman), lijkt me niet dat er al een beslissing is gevallen over Tom en zijn toekomstige rol bij de ploeg. Voor Laporte zelf denk ik ook wel een goede keus, zal in de klassiekers meer renners om zich heen hebben en daarnaast ongetwijfeld het kopmanschap mogen delen met Teunissen in de koersen die van Aert niet rijdt in het voorjaar.

Benieuwd ook of ze de selectie in aantallen gaan uitbreiden. Zou het niet onverstandig vinden mochten ze wat meer kleinere koersen erbij pakken om te sprinten met Kooij en Dekker, al dan niet met een mix van de opleidingsploeg.

Rawolf

Top aankoop!

Hoop wel dat hij gebruikt word als subkopman en niet als knecht.
+ extra duwtje naar de uitgang voor Groenewegen

Laporte verdiende naar verluid 1-1,5 mil bij Cofidis

Yeez

Het is niet dat laporte al echt grote koersen heeft gewonnen, dus die zal ook zeker niet boven het miljoen zitten. bovendien heeft Dylan de helft van zijn salaris moeten inleveren tijdens zijn schorsing en is Dumoulin 4 maanden met onbetaald verlof gegaan. Daar heb je zo al een paar ton bespaard ;)

@rawolf verder zie ik dat duwtje voor groenewegen niet zo. Heeft nog een contract tm eind 23

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De momenten dat Van Aert dit jaar alleen zat (Na de Poggio en de Kwaremont), waren wat mij betreft situaties waar een extra renner als Laporte of Teunissen gewoon moet knechten. Mogen ze best starten als schaduwkopman, maar in koers lijkt me de verhouding wel duidelijk.

jvh93

Van de huidige ploeg (28 man) vertrekken sowieso Wynants en Martens.
Daarnaast nog zonder contract Tolhoek (zou ik verlengen nu hij eindelijk verlost is van zijn slagaderprobleem en zijn recente resultaat in Spanje), Bennett (gaat denk ik vertrekken), pfingsten (kan je betere renners voor binnenhalen) en Harper (zou ik nog wel willen zien blijven).

Als je ervan uitgaat dat er 2 van de 4 zullen blijven heb je na de komst van Laporte alsnog 3 plekken over om weer op 28 te komen (of 2 als ze toch weer uitgaan van 27). Daar kan dan dus nog een goede 2 versterking voor de klassiekers bij (ik denk) een klimknecht/jong klimtalent

AWestie

'@peer Ik kan mij nog herinneren dat bijvoorbeeld PatLef jaren terug eens zei dat hij het oneerlijk vindt dat Fransen buiten de eigen landsgrenzen meteen dubbel betaald moeten worden door bepaalde premie- of belastingregels (ik weet er het fijne niet van). Daarom braken zeker tot een aantal jaar terug maar mondjesmaat Fransen echt door bij niet-Franse teams.

lo squalo dello Stretto

Zoals hierboven gemeld hebben ze door de "situaties" Groenewegen en Dumoulin wel al flink wat geld bespaard. Wie weet is het contract van Dumoulin wel aangepast als hij geen grote-ronde ambitie meer heeft. Al is dat natuurlijk iets raar maar het zou niet de eerste keer zijn dat een renner zo eerlijk is om in te leveren als hij niet meer presteert. G. Bennett zie ik ook wel vertrekken of verlengen aan zeker geen hoger loon.

Daarnaast denk ik ook niet dat Laporte zo verschrikkelijk duur is. Het blijft een Fransman natuurlijk maar toch.

Fanny

Kan Laporte wel engels, vlaams of nederlands spreken anders is het lastig communiceren met de overige renners van de ploeg in een koers.
De Belgische renners zouden eventueel wel Frans moeten hunnen spreken en daar zal hij toch het meeste mee in de ploeg zitten en dus valt het misschien wel mee.

aru123

'@Fanny jumbo stuurt alle nieuwe buitenlandse renners op Nederlandse taalles. Ik heb zelfs battaghlin een paar woordjes Nederlands horen spreken. Komt wel goed! Wat een aankoop! Ik hoop dat dumoulin blijft en zich meer richt op tijdritten en eendagskoersen. Dan krijg je een fantastisch blok dumo-aert-mike-laporte. Mocht het kloppen wat er gezegd is in de reacties onder het artikel, de belangstelling in honore en de door de gazzetta vermoedde belamgstelling voor dennis, mijn hemel je mag dromen toch?

AWestie

Christof van der Poort naar de nonnen in Vught!

Yeez

Dat van Dennis geloof ik niet eerlijk gezegd. Uae zal meer kunnen betalen en hebben meer nood aan zo’n type renner

kelderfan

Mooie aankoop met die Christophe Laporte voor het nieuwe seizoen en die Mikkel Honore zie ik ook wel zitten.
Ik denk dat die 2e. plek voor het Vlaamse met Van Moer goed zou zijn ingevuld. Die jongen ontwikkelt zich ook snel.

Yeez

Had je die ook genoemd als die zondag niet had gewonnen?

Rawolf

'@Yeez, ga er maar vanuit. Franse kopman bij een Franse ploeg, dat is eigenlijk altijd boven de miljoen. Franse ploegen schijnen zeer loyaal te zijn aan hun kopmannen.

S. Morgenstern

Wanneer tekende Laporte dat contract dan? Dat kopmanschap is toch vooral iets van de laatste jaren. Lijkt me goed mogelijk dat zijn salaris daar wat op achter liep.

Jorco

Even terugkomen op Kelderman op 5 april.. Laporte is Fransman en heeft JV niks mee..

kelderfan

'@Yeez
Ja, die heb ik toch eerder genoemd! En in de ronde van Limburg {met DNF} had hij ook gewonnen. Alleen is die arme jongen de verkeerde kant opgestuurd.
Want ik ben 't in deze @S,Morgenstern eens, dat er naast een gearriveerde renner ook een komende man wordt gehaald.
Dus met die La Porte heb je toch aan die 1e keuze voldaan.

Yeez

'@rawolf omdat jij het zegt moet ik er vanuit gaan ;) ik weet dat franse ploegen franse kopmannen goed betalen, maar ik geloof niet dat laporte tussen de 1 en 1,5 miljoen zit. Dan zal die fors inleveren bij jv, want die gaan dat er niet voor over hebben natuurlijk. Dan zit hij op niveau Groenewegen en Kruijswijk

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is wel vreemd na dit bericht van nog geen 2 maanden geleden:

Cofidis heeft grootse plannen: 'Ploeg rondom Martin en Laporte versterken'

De laatste verlenging van Laporte was in juni 2018... en op basis van wat hij toen had gepresteerd geloof ik nooit dat hij meer dan een miljoen verdiende.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Jorco
Ja dat heb je goed gezien. En ja ik dacht eerder aan Belgische/Noorse/Deense mannen, vanwege de sponsoren; alleen nu blijkt die La Porte in dezelfde stal te zitten als Van Aert. Dan wordt 't een ander verhaal. Dus voor mij verrassend.

kelderfan

'@rahimns
Ook jij bent kennelijk op 't verkeerde been gezet, want het blijft voor mij toch een grote verrassing.
Maar TJV kennende houden die ook wel van verrassende wendingen op velerlei gebied.

rennerske

'@Yeez ( op 17.08) : ha, ha!. In dat zelfde kader: Is die Postlberger niks voor TJV?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 247 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.