Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 249 ... 454 455
Loek de Rooij

Eigenwijs is misschien ook geen probleem. Zelf vind ik dat een positieve eigenschap (mijn vrouw is het oneens). Ik denk alleen dat het incident en de manier waarop hij hiermee omgegaan is niet in de smaak valt bij Jumbo-Visma. Nogmaals persoonlijk zou ik zijn komst toejuichen en best logisch vinden als we dit incident buiten beschouwing laten.

Yeez

'@rahimns idd. Wielerflits brengt het wel alsof het al rond is

Murcia

'@Poeksel
Klopt.

@luckyloek
Eens, waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe Simmons reageert op zijn eerste twee seizoenen als prof. Hij kwam binnen als een wonder op wielen van de beloften en dan is er ineens net als bij andere toptalenten die confrontatie met een World Tour peloton dat laat zien hoe een grote stap het eigenlijk is. De bravoure is Amerikanen eigen maar wat voor een renner wil hij eigenlijk zijn en kan hij doorgroeien bij zijn huidige ploeg?

rennerske

Zie het verband tussen “ op het punt van” en “ 1 augustus” in het bericht “ Laporte staat op het punt om een contract te tekenen bij de Nederlandse formatie” ook niet helemaal. Nep nieuws ? Zijn we er dan toch weer in getrapt?

Murcia

Lijkt mij zeker geen nepnieuws, aangezien ook het Nieuwsblad weet te melden dat de er verregaande onderhandelingen zijn. Dan weet de goede verstaander genoeg aangezien dat dat het maximale is wat je als journalist officieel te horen zal krijgen vanwege de 1 augustus regel van de UCI.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

😉

Laatst gewijzigd
tendam

Dat neersabelen hield op toen Gesink een column in de Telegraaf kreeg... die overigens een stuk slechter geschreven was dan de stukjes die hij zelf wel eens op z'n website zette. Hoe zou dat nou komen? ;)

tdola

In premium artikel.in de telegraaf wordt gemeld door moerenhout dat er door dumoulin nog geen beslissing is genomen over evt deelname vuelta dit jaar of tour in de toekomst.
En dat hij in Zwitserland in 2e tijdrit niet 60e moet eindigen , want dan kan hij geen rol spelen in Tokio.

Dus eerst Zwitserland, nk, dan OS. Daarna nog maar eens afwachten. Knechten voor roglic in Canada, Knechten voor dumoulin in roubaix, Knechten in de vuelta, kopman gedeeld in de vuelta, Italiaanse najaar, toch weer stoppen na de OS. Alles is nog mogelijk.
Afwachten maar.

Wat betreft laatste plek in Zwitserland zijn denk ik bouwman, foss en affini allemaal opties, afhankelijk wellicht hoe ze uit giro komen.
Laatste plek zlm zou ook goed met dev renner ingevuld kunnen worden.

Yeez

'@awestie het is alleen zo jammer dat daar altijd eerst een hele heisa over moet zijn in de pers. Dat was nu via Jos in de Telegraaf en in 2015 via Nys zijn Twitter. Het is jammer dat Vermeersch pas na gezeik in de media in gang schiet met excuses maken ipv zelf de handschoen oppakt. Lijkt niet echt gemeend daardoor, maar beter laat dan nooit

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

😅

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

😮

Laatst gewijzigd
rennerske

'@murcia. Oké duidelijk. Dan had de bewoording “ op het punt van” wellicht iets nauwkeuriger gekozen kunnen worden. Soit, hierbij sluiten wij Christophe nu reeds liefdevol in de armen.

Laatst gewijzigd
Landeirovic

'@Murcia uit goede bron weet ik dat Laporte voor 2 jaar getekend heeft dus niet tot het einde van het contract Van Aert :)

Murcia

'@rennerske
Je hebt gelijk hoor, maar de link tussen de mensen van deze site naar TJV en zaakwaarnemer Van den Bosch toe is dermate sterk dat ze het wel als een voldongen feit durven te presenteren. Voor de rest sluit ik mij helemaal bij je woorden aan en knuffelen we Cristophe in de aankomende koersen al helemaal dood, want hij is bijna één van "ons".

@Landeirovic
Dank! Dan is het ook nog een slimme jongen die vertrouwd op zijn kwaliteiten en niet voor langdurige zekerheid gaat. En de ploeg zal er wel hetzelfde in staan.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Laporte op rapport. Vrijen met de keien, chast patat autres naar de klotres. Van Aerts magnifieke kers op de taart. 🍒

Laatst gewijzigd
Daboytommy

'@Rennerske, Moscon is volgens mij nog niet genoemd ;)

Laatst gewijzigd
Daboytommy

'@Awestie, gestemd (vooral vanuit hoop)

$kedel

Ik ben benieuwd naar de tijdrit van Kuss.. Niet te lang en wat mooie klimmetjes die hopelijk net te kort zijn om zich op zijn Kuss op te blazen.

Foss heeft ook nog een interviewtje gedaan over zijn Giro:
https://youtu.be/Oq7AzFlI1C4

Bulcke

Ik klik
Kk8immjjomm

jvh93

Zullen we gelijk ook even Ide Schelling ophalen voor de heuvelklassiekers en als nieuw klimtalent? Die man heeft mij ook positief verrast sinds hij prof is.

Ben wel heel benieuwd met wie ze komen als 2e man rondom van Aert naast Laporte. Hoop dat het weer zo'n verrassing wordt als met Laporte (die ik echt totaal niet aan zag komen), maar dat zal ook grotendeels van het budget afhangen. Kijkend naar de lijst met nog vrije renners zie ik ook bijna alleen maar hele dure mannen die in aanmerking zouden komen voor dit klusje (maar dat kan uiteraard aan mijn hoop voor een topper liggen)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Schelling zei onlangs nog dat hij zichzelf alleen bij EF, Bora of BikeExchange ziet rijden. Dat is ook geen type renner die past bij TJV. Volgens mij zit die bij Bora ook gewoon op zijn plaats.

T80JZ

Laporte zal niet aangetrokken zijn omdat Jumbo al belangstelling heeft voor de Franse markt. Zij zijn nog meer net begonnen met de expansie in België en daar zullen ze eerst een sterke positie op willen bouwen. Frankrijk is wel een belangrijke markt voor de Hema. Na de overname door mede de familie Van Eerd wil men zich met de Hema weer gaan concentreren op haar thuismarkt waartoe ook Frankrijk behoort. Dat kan dus een rol hebben gespeeld. Maar de belangrijkste reden lijkt me toch de Belgische markt. Om de Belgische wielerliefhebbers tevreden te houden is het noodzakelijk om een sterke klassiekerploeg voor Van Aert op te bouwen en Laporte is een van de renners die daarvoor beschikbaar is. Misschien is er vanwege het belang van België voor Jumbo en van Frankrijk voor de Hema en dus familie Van Eerd extra budget buiten de ploegbegroting om beschikbaar gesteld.

AWestie

Ook al begrijp ik best dat bij transfernieuws in de wielerwereld de marketingstrategie van naamsponsors weer genoemd wordt, het zit echt altijd wel ingewikkelder in elkaar dan bijv Laporte contracteren > Hema positie verbeteren in Frankrijk. Dat rond Van Aert duidelijk een strategisch belang voor Jumbo werd genoemd lag er inderdaad dik bovenop. Ze hebben toentertijd niet alleen Wout, maar ook bijvoorbeeld Wellens benaderd omdat uit onderzoek kwam dat die jongens goed waren voor het merk (en daar wilde Jumbo dus nog wel wat centen voor bijleggen). Dan hebben we het echt over dé kopmannen. Ook al wordt Laporte een belangrijke positie toegedicht, een actieve rol vanuit een sponsor lijkt me stug.

Tussenstand: al 66 stemmen, vanavond zal ik een uitslag bekend maken. Wil je nog stemmen: https://forms.gle/AvNwc9iQTAeCHg4s6

jvh93

'@rahimns haha sorry Rahim, ik had de knipoog erbij moeten zetten ;)

Murcia

In de aankoop Laporte speelt volgens mij de belangrijkste rol dat Wout bij zijn verlenging een toezegging heeft gekregen over echte versterkingen. Lijkt mij dat gezien hun beider zaakwaarnemer Christophe prominent op een lijstje namen heeft gefungeerd. Expansie voor het merk Jumbo naar Frankrijk is pas aan de orde nadat de groei in Vlaanderen zich doorzet en men zal dan eerst naar Wallonië kijken. Nu is er alleen het sportieve belang om Wout de ondersteuning te geven die men hem heeft beloofd.

1 2 ... 249 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.