Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 252 ... 454 455
UrbanSteel

Iemand al opgevallen dat nog geen enkele Nederlander van Jumbo dit jaar iets heeft gewonnen, en dat voor een Nederlandse ploeg.

Cycling

'@Urbansteel De Jumbo fans weten heus wel welke renners van JV dit jaar een wedstrijd gewonnen hebben.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@UrbanSteel

Dat is mij zeker niet ontgaan, net zoals het feit dat een team als DQS maar één Belgische zege heeft en Astana maar één Kazak of bij Trek geen enkele Amerikaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is dus niet uniek dat dit gebeurt en het is ook niet zo dat de ploeg niets doet voor de ontwikkeling van het Nederlandse wielrennen. Als geheel is de Nederlandse wielersport op dit moment afhankelijk van een paar renners buiten TJV die het moeten doen voor wat betreft overwinningen.

Als het klopt dat Tolhoek vertrekt kom ik weer uit op iemand die ik een tijdje geleden hier dropte als klimknecht: Carlos Verona. Volgt nu ook Jeukendrup, toch een lid van de staf en misschien krijgt hij prive-tips over voeding maar een Nederlandse vervanger lijkt mij niet beschikbaar en dan zou deze jongen een goed wagonnetje zijn voor de klimtrein.

Cycling

'@Murcia Het kan ook gewoon zijn dat Fisher-Black doorschuift als vervanger van Tolhoek dan wel iemand anders van het Development team. Ik zie de noodzaak niet echt om bij het vertrek van Tolhoek een klimknecht weg te halen bij een andere World Tour team. Het aantal klimmers is nog meer dan voldoende als Bennett en/of Harper blijft. Zeker als Fisher-Black volgend jaar de overstap maakt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Urbansteel heeft natuurlijk mede te maken dat de 2 renners die daarvoor het eerst in aanmerking kwamen lang niet voor de ploeg gereden hebben. Groenewegen en Dumoulin zouden normaal de meest logische renners zijn die in aanmerking komen om het voor TJV te doen. De rest rijdt vooral in de ondersteuning.

Murcia

'@harryjohan71
Dat kan zeker, maar ik denk dat ze FFB voorzichtig willen brengen en dus hem niet als een directe vervanger voor Tolhoek zullen inzetten. Verder blijf ik twijfelen over het blijven van George, onderbuikgevoel meer niet maar dan zou je al twee klimmers kwijt zijn en dan heb je jongens nodig die er meteen staan. En speculeren blijft een hobby van me:D

kelderfan

'@Murcia
Goed zo, want om FFB meteen als vervanger te zien, is ook wat overtrokken. Als 't om een klimmer gaat uit 't Dev.Team dan is het wachten op Ryan, die nog een jaar langer bij 't Dev.Team blijft.
FFB kan prima meekomen en kan mooi die Pfingsten vervangen.

Yeez

Ik denk dat we ook vooral moeten beseffen dat er niet echt nederlandse veelwinaars doorkomen nu

UrbanSteel

'@rahimns, je hebt helemaal gelijk, maar toch blijft het pijnlijk.

Waarom niet Bouwman of Tolhoek is een keer echt de kans geven om te kijken waar toe ze in staat zijn.
Bouwman een dijk van een Giro gereden in dienst, Tolhoek schitterend tweede in de Ruta del Sol, het moet dus kunnen.
In de grote rondes kan ik begrijpen dat iedereen voor Roglic dan wel Kruijswijk moet rijden, maar moeten we is niet van het idee afkomen om maar telkens voor Kuss o f Bennet te gaan rijden die het keer of keer niet waarmaken voor het klassement, een uitzondering daar gelaten.
Wat is er over van Pascal Eenkhoorn, was een goede sprinter nu een knecht voor het tussen gedeelte waar niemand hem ziet.

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

Als je het hele jaar Bouwman en Tolhoek als kopman laat rijden of iig niet ondersteunend dan winnen ze 1, maximaal 2x per jaar met een aantal top tien plaatsen. Eens met wat Yeez hierboven zegt. En dan kan snel veranderen als Dekker en Kooy nog een stap kunnen zetten en als Groenewegen en Dumoulin terug op niveau komen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Een stuk of 6 nederlanders hebben al een profoverwinning dit seizoen

madeinstars

We kunnen alleen maar hopen dat het succes van Jumbo er toe leidt dat er in de toekomst een bredere aanwas komt van Nederlands talent. Als daarvoor nodig is dat er op dit moment vooral goede resultaten gereden worden door 'buitenlanders' dan vind ik dat niet zo'n probleem. Het alternatief is dat je een soort Roompot wordt en dat is voor sponsors ook niet interessant en dan ben je misschien na 2 jaar failliet met al je goede bedoelingen om het Nederlandse wielrennen naar een hoger niveau te tillen.

Edit: Op de kortere termijn ik verwacht wel dat Jumbo zijn best gaat doen om bijvoorbeeld een Arensman binnen te halen als hij progressie blijft boeken. Verder zijn er simpelweg nauwelijks realistische scenario's waarbij er nog Nederlanders binnengehaald worden die op korte termijn overwinningen kunnen behalen. Dan heb je het over Mollema, Van der Poel, Bol en Jakobsen en die zie ik geen van allen nog bij Jumbo aan de slag gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat Dennis betreft, heb ik toch gelezen, dat hij bij TJV op 't bordje ligt en dat UAE ook belangstelling heeft getoond.
Die Arensman en die Van Wilder doen 't goed bij DSM, daar zal @Rawolf toch blij mee zijn.

Rawolf

In eigen gelederen kan Kooij wel een veelwinnaar worden, andere jongeren die aan de deur kloppen buiten het eigen Dev taem zijn Marijn vd Berg, van Uden en Hoole

Yeez

Zware val in de Dauphine. Hofstede heeft op moeten geven

Stoempie

Hè bah

AWestie

Mike, Koen en Olav waren er ook best dichtbij dit jaar

Glorious

Tusveld halen

Yeez

Gesink is nu toch weer lekker aan het boren.

@glorious jij dropt ook gewoon maar wat namen eh?

Glorious

Nee, tusveld alleen. Halen!

S. Morgenstern

Zou die van het niveau Roglic/Van Aert zijn?

Yeez

Vingegaard die achteraan die laatste klim begint en eventjes iedereen voorbij rijdt en in dat voorste groepje zit. Lol

Glorious

Jammer dat van Aert hier niet is..

S. Morgenstern

Vond dat niet zo bijzonder, komt uiteindelijk gewoon redelijk achterin de groep boven. Bemoedigend dat hij enige verbetering laat zien, maar meer ook niet wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wel gek hoor, met WvA in deze selectie had hij echt kunnen cashen wb zeges. TJV zou denk ik wat beter dan Bahrein weten hoe je een kopgroep terughaalt, dus dan had ook niet iedere keer een vlucht het gehaald.

1 2 ... 252 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.