Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 267 ... 454 455
kelderfan

'@S.Morgenstern
Ha, ha, Mag ik die arme jongen niet missen. Hij lijkt mij juist een prima renner voor 't Belgische circuit.😢

kelderfan

Mooi dat Mike Teunissen weer een top-tien scoort met 8e. plek in de TdS.

Murcia

Als je moet afhaken maakt het niet uit wie de eerste of de laatste is tenzij je er UCI-punten voor krijgt.
Vandaag met drie man in het peloton(netje) is gewoon keurig. Met name FFB is hard op weg om de stap de grote jongens te zetten. Vandaag is totaal iets anders dan een Ruta maar hij handhaaft zich op verschillende terreinen.

Poeksel

Glorious schrijft: "Ook nergens mee in de ontsnapping laatste weken"

Wel opgelet? Tolhoek zat nota bene vandaag mee.

kelderfan

'@Murcia
Die FFB is zeker op weg naar 't WT-team. Die jongen is sterk en kan op meerdere terreinen uit de voeten.

Rawolf

"Dekker is inderdaad echt van het type renner dat daar in het groepje nog over was..

Prima om iemand helemaal niets te vinden (en er valt genoeg terechte kritiek op Dekker te geven), maar op deze manier maak je enkel een karikatuur van jezelf."

Ik heb verschillende 'types Dekker' gespot. Pas maar op dat je zelf geen karikatuur wordt :p

S. Morgenstern

Wanneer je dat type heel ruim neemt vast wel ja, maar degene die hier Dekker in zo'n klein groepje er nog bij had verwacht heeft hier nog niet gepost. Degene waar ik op reageerde zal zelfs de laatste zijn met die verwachting.

Wat betreft mijn aansluiten bij jullie parade; laat ik dat maar niet doen inderdaad.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als je 3e kan worden in Samyn kan je hier ook in de eerste groep finishen vandaag met oa Philipsen en Bouhanni. Als je die realisatie niet wil maken, prima. Maar het is een mening en een ongefundeerde ook waar je niet zo lullig over hoeft te doen @morgenstern

Yeez

Ik krijg dat type opzich wel gevonden met coquard en bouhanni. Maar dat zijn toppers en al iets rijper dan Dekker natuurlijk. Dat is verder niet te vergelijken, dus dat meenemend zie ik niet echt eenzelfde type qua leeftijd/talent/evaring en specialiteit

Laatst gewijzigd
kelderfan

De Morgenstern in een parade is best het bekijken waard. Mocht die weer aanleggen, dan ga ik nog wel een uitstapje plannen. Maar waarom in jullie parade aansluiten blijft voor mij wel een raadsel. Maar daar weet @Michilel wel raad op.
Filmpje van de parade en een dek-opname lijkt mij wel leuk.

S. Morgenstern

Samyn vind jij vergelijkbaar met dit rondje? Ik heb vandaag allerlei renners op klimmetjes zien kraken. Sprinters die straks in de Tour best een enigszins heuvelachtig parcours kunnen overleven, zelfs al ver voor de laatste ronde. Ik geloof er niets van dat iemand Dekker hier serieus op een of andere manier als een opvallende afwezige zou kunnen zien.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
FFB zat er als jongeling wel bij; dus waarom Dekker al vroeg moest lossen, is wel het benoemen waard toch.
Ook die Mitch van Dijke heeft er lang bijgezeten.

Rawolf

Waar heb ik gezegt opvallend? En met die sterke sprinters in de Tour bedoel je hopelijk Coquard, Philipsen en Bouhanni die er allemaal nog bijzaten lol.

YogiBear

TJV vandaag wel de enige ploeg met drie renners in de eerste groep, dus zo beroerd was het nou ook weer niet in Belgie.

S. Morgenstern

Nee, met lossende sprinters, bedoel ik de lossende sprinters.

Dat we het er over hebben maakt dat het blijkbaar voor sommige op de een of andere manier opvallend genoeg is om het er over te hebben. Geen idee waarom, maar wellicht zijn ritwinnaars in grote rondes (waar Dekker zelf zwaar tekort kwam) die bekend staan als redelijke overlevers genoeg aanleiding.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De enige lossende sprinter die ik normaal zou verwachten in een etappe met klassiek karakter is Dekker en mogelijk Nizzolo (maar die kwam in de Giro ook al geen drempel over na goeie klasssieke campagne)

S. Morgenstern

Nizzolo, Ewan en Bol schat ik op dit terrein minstens even hoog in als Dekker. Allemaal heel normaal dat ze lossen op zo'n heuvelachtig rondje, hoewel in sommige gevallen erg vroeg.

Murcia

'@Rawolf
Het parcours van Le Samyn kun je toch niet serieus met deze etappe vergelijken? Ik vind die fixatie op Dekker nogal raar, we zien Bol, Merlier, Ewan, Nizzolo allemaal lossen waarvan sommigen in de Giro bergop al meer konden dan David maar nu is het raar dat hij niet meer bij het eerste peloton(netje ) zit. Dat klimmende sprinters zoals Coquard en Philipsen er nog wel bij zitten bevestigd de zwaarte lijkt me. Verder is David natuurlijk niet voor niets afgestapt in de Giro, hij was daar niet goed genoeg. Om hem dan nu wel bij de eersten te zien is een wat rare verwachting.

Rawolf

(ik heb nooit een opmerking gemaakt over Dekker vind t alleen raar om te zeggen dat hij hier sowieso niet bij zou zitten)

Als je Bol en Ewan hier eerder verwacht in de voorste groep dan de nummer 3 van le Samyn schat je het parcours verkeerd in.

Als die inschatting lastig te maken is omdat je weinig ervaring hebt met die koersen is de hoeveelheid hoogtemeters vaak wel een handige om mee te beginnen en dan vooral die van de finale.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Begin dan maar met de hoogtemeters van de finale.

Wat misschien ook kan helpen is om de uitslag even te filteren op DSM-renners. Geeft namelijk een heel aardig idee van het type rondje dat dit was.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan omdat finn fisher-black een heel ander type is dan dekker. Ffb is een allround klimmer en dekker een sprinter die op termijn ook in (semi)klassiekers zijn mannetje moet kunnen staan. Helaas werkt het niet zo dat wanneer de ene erbij zit de ander er ook bij moet zitten

@rawolf overigens is le samyn niet te vergelijken met dit. Minder klimmen en meer kasseien. Moet dan wel weer zeggen dat ik hier een cees bol dan ook weer niet had verwacht. Bij ewan hangt het altijd af of die zijn msr vorm heeft of sprintvorm ;)

madeinstars

Je kan er bij Ewan sowieso altijd maar één dag in het seizoen een MSR dag heeft en dat is met MSR, de rest van het jaar klimt ie altijd afschuwelijk slecht.

Rawolf

Tja t is een andere koers Yeez maar Le Samyn heeft toch echt ruim meer hoogtemeters dan deze etappe.

Morgenstern is ondertussen te diep afgezonken om nog een antwoord te verdienen lol het word nu wel zielig

S. Morgenstern

Deze finale heeft minder hoogtemeters dan die van Samyn? Waar heb je die informatie vandaan? Klopt niets van volgens mij. Vandaag had je drie klimmetjes vlak achter elkaar, in Samyn een straat met een korte kasseienklim en verder weinig significante stijging en daling op het rondje.

Overigens vrij treurig om je achter de sneuheid van een ander te verschuilen.

Laatst gewijzigd
Rico.

Lekker bezig mannen!

Allemaal goed gemutst voor deze hopelijk mooie sportzomer zie ik!

1 2 ... 267 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.