Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 291 ... 454 455
AWestie

Ik heb om heel eerlijk te zijn weinig aan dat abstracte tactische gekeuvel vooraf (muv sommige specifieke etappes). Iets concreter: wat kunnen we het beste in etappe 1 doen?

Yeez

'@awestie rit 1 is altijd een hectische en hypernerveuze rit. Zou ik daar persoonlijk het heft in handen nemen met gesink martin en teunissen. V aert en roglic (ja, dat denk ik) kunnen daar de rit winnen.

Rawolf

Rit 1 gaat de finale zo hard dat je daar nooit de hele tijd voorop kan rijden/controleren. Het is zaak Roglic veilig naar de meet te brengen.

Ik zou dat doen door een ietwat afwachtende houding aan te nemen zodat je voldoende energie/mankracht hebt om in goede positie door de belangrijkste punten te komen. Bv passages door dorpjes, rotondes, smalle delen waar t op n lint gaat, open stukken met waaierpotentieel etc.

Beer

Mooi interview vandaag in Het Nieuwsblad met Zeeman over de rol van van Aert in de komende Tour. Van Aert wordt niet voorzien voor veel knechtenwerk in de bergen, daar is het aan Kruijswijk, Kuss en Vingegaard. De verwachting is dat van Aert bij de eerste serieuze schifting moet lossen. In de eerste week wordt van Aert wel verwacht; in de mate van het mogelijke na zijn operatie. Enerzijds om voor een ritzege te gaan, anderzijds om Roglic bij te staan in hectische vlakke ritten, vooral als het waaier-alarm afgaat. Zijn trainingsarbeid was vooral gericht op sprinten en tijdrijden & minder op klimmen dan vorig jaar.

Benieuwd hoe dat allemaal gaat uitkomen. Op strava zag het trainingslabeur van van Aert er in elk geval weer indrukwekkend uit, ook wat het aantal hoogtemeters betreft.

Yeez

'@rawolf klopt, maar op de punten waar het kan zou ik de koers zeker hard maken. Laat ze in de bergen maar de koers aan anderen geven, maar in zulke ritjes zou ik op de belangrijke punten eerder koers maken dan volgen

AWestie

Ik hoop vooral dat TJV scherp is met waaiers, want stiekem dicht ik hen meer kwaliteiten toe om er goed bij te zijn. De andere topteams hebben echt wel minder pk's op het vlakke.

madeinstars

Etappe 1 wordt het ontzettende belangrijk om in de laatste 5 km vooraan te zitten met zo veel mogelijk renners van de ploeg. De sector tussen 5 en 2 km te gaan is heel hectisch en smal en bovendien is er geen 3km regel, dus bij elke valpartij ben je volledig de lul als je er achter zit. Je wil ook zorgen dat je niet achter eventuele breukjes zit op de finish.

rennerske

Niet te ingewikkeld doen over te volgen tactiek. Zou dat saaie gesleur op kop aan anderen laten en attent op de tweede/ derde rij volgen. Zou bovendien i.t.t. vorig jaar, als de situatie zich voordoet, ook vaker iemand in de vlucht proberen te krijgen. Verder nog vragen of is het wel duidelijk zo?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rennerske even maar even een renner meesturen in de vlucht is vaak lastiger dan je denkt als je 1 van de favorieten in je ploeg hebt. De concurrentie staat het meestal gewoon niet toe...

xistnc

Ik denk ook dat TJV in de Tour prima kan profiteren van waaiers. Maar dan moeten ze daarbij wel mikken op tijdwinst in het klassement en geen klimmers op kop laten rijden voor een ritwinst van Van Aert, zoals vorig jaar.

S. Morgenstern

Ik zou niet veel anders doen dan vorig jaar in die laatste week, toen Roglic de sterkste bleek na ritten waar er een strak tempo werd gereden. Behalve wanneer nu die verhouding heel anders zou zijn. Ik denk echter dat een wat minder gecontroleerde koers het voordeel eerder iets naar het blok van Ineos en Pogacar doet schuiven, dan dat een gecontroleerde koers zou doen.

Beer

Als er iemand in die waaier-rit op kop had moeten rijden (buiten Kuss en Bennett), dan waren het Dumoulin en Roglic zelf.

fringale

Nee, serieus, kan iemand wat duiding geven inzake de DNS (tour de suisse) en DNF (nc) van Christophe Laporte ?

rennerske

'@rahimns, helemaal waar, vertel mij wat. Heb ook niet geschreven “even maar even een renner meesturen”. Er staat “ als de situatie zich voordoet”. En ja, die situatie zal zich niet al te vaak voordoen.Maar toch, kreeg vorig jaar het idee dat het keurslijf nauwelijks toestond mee te springen als de situatie zich voordeed.

Rawolf

"Etappe 1 wordt het ontzettende belangrijk om in de laatste 5 km vooraan te zitten met zo veel mogelijk renners van de ploeg. De sector tussen 5 en 2 km te gaan is heel hectisch en smal en bovendien is er geen 3km regel, dus bij elke valpartij ben je volledig de lul als je er achter zit. Je wil ook zorgen dat je niet achter eventuele breukjes zit op de finish."

Laatste 5km gaat het van kunnen zijn en niet van willen. Denk dat in die laatste 5km het aan Roglic en van Aert zelf is met mogelijk nog een goeie Vingegaard als die in vorm is. Echt een hele lastige etappe waar ik denk dat Kruijswijk al de nodige tijd gaat verliezen.

T80JZ

Stilte voor de storm?

madeinstars

'@Rawolf ik verwacht/hoop dat Martin en Teunissen ook nog wel een rol hebben in die laatste kilometers en de weg daar naartoe. Zeker van km 5-3 is het echt veel te vroeg voor Van Aert en Roglic om het alleen te moeten doen. Daar moeten Tony en Mike echt hun geld gaan verdienen.

kelderfan

quote: HLN-JV waarschuwt; "In de Ronde van Baskenland hebben we hem verslagen met een list. Maar we hebben dit jaar ook gezien hoe ongelofelijk sterk Pogacar is.”
Oh meneer Zeeman is aan 't zand-strooien. Ik zag naast 't plannetje toch beresterke Roglic, die Pogacar ook in de tijdrit versloeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Doet hij speciaal voor jou 😉

madeinstars

Die blauwe bandjes zijn wel oerlelijk overigens.

Pizzi

'+oneindig. Jezus wat lelijk!

Turtlehead

Die blauwe bandjes zijn om Mathieu flink te zieken. Die lagen al 15 jaar ergens op een zolder en bieden het beste grip op de wegen in Bretagne ;)

Wel fijn dat ze niet meer op Bianchi rijden, dat was pas echt lelijk geweest :)

molovin

Ik heb het idee dat Roglic scherper dan ooit staat, of zienik dat nu verkeerd?

the student

Verdomde zo snel mogelijk lek rijden en neutraal materiaal steken. Met blauwe voorband is het al helemaal niet om aan te gluren. Hoop dat de mechaniekers niet van swappfiets komen.

Stoempie

Ik vind het wel cool hahaha

1 2 ... 291 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.