Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 294 ... 454 455
goldone123

Jap, heel benieuwd misschien stiekem toch klassement, Is sepp kuss ook gevallen?

Janitjoe

X-rays haven’t shown any fractures
@MikeTeunissen
.

He's suffering some bruises and scrapes.

He will start tomorrow's second stage for another painful day on the bike. Heal well soon, Mike. Gekruiste vingers

tdola

Gelukkig geen breuken teunissen.

@wieler4live
Kruijswijk niet gevallen, maar iemand reed wel in zijn achterwiel zeg maar, terwijl hij net tussen de valpartij leek door te glippen n.

kelderfan

Ja, dat wordt een paar dagen in de staart van 't peloton mee peddelen. Hopelijk is hij er weer na de tijdrit.

fudd

Net de eerste grote val nog maar eens een paar keer goed bekeken. 5 TJV's in het treintje:
- Gesink zit ervoor.
- Martin valt als eerste, op linkerzij en vervolgens toch ook met het hoofd op de grond.
- Teunissen met bidon in hand valt hard op zijn zij het gras in.Vertrekt al wel weer voor Van Aert en Martin.
- Roglic valt toch lelijk op linkerschouder op de weg, en ik denk ook het hoofd.
- Van Aert valt eigenlijk nauwelijks, eindigt wat half op een ander.
Dan de andere drie:
- Eentje rijdt 5 rijen verder in het midden er op in (Kuss?). Deze valt nauwelijks en komt er ook gauw uit.
- Eentje rijdt op diezelfde hoogte aan de linkerkant (Vingegaard?). Deze valt nauwelijks, en weet zich gauw met fiets te bevrijden.
- De derde rijdt aan de linkerkant nog een rij of 5 verder (Kruijswijk?). Valt toch wat op linkerbil, lijkt me mee te vallen.

fudd

Wie won die Vuelta ook weer waar de halve TJV-ploeg in etappe 1 onderuit ging?
:-)

Murcia

'@fudd
Daar heeft Roglic al naar verwezen in zijn reactie naar Zeeman.

fudd

'@Murcia oeps die opmerking toen niet begrepen. Ik bedacht wanneer heb ik toch eerder zo CSI zitten spelen met de replay van de crash, en niet weer aan verhaal van Zeeman teruggedacht.

madeinstars

Roglic evalueert slagveld eerste rit met Van Aert: 'We hebben het overleefd' - https://nos.nl/l/2386777

Zo is Roglic toch een compleet ander persoon dan je in interviews ziet. Prachtige gast.

maarten26

Jumbo staat er na dag 1 in ieder geval beter voor dan INEOS met hun 4 kopmannen.

Turtlehead

'@maarten: beide hebben 50% van hun (schaduw)kopmannen verloren…

Murcia

'@madeinstars
Heerlijk inkijkje inderdaad, behalve dat inspanningshoestje ziet hij er vooral opgelucht uit en het zijn de gebaren zoals het saluut aan het eind die de werkelijke Roglic laten zien. Wout laat duidelijk merken dat zijn kopbeurt op het eind improviseren was want hij hoorde niks meer over de oortjes de laatste dertig minuten. Dus rijden om het verschil beperkt te houden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ja, plan A was duidelijk voor Van Aert te gaan.

molovin

'@Turtlehead, goede kans dat na woensdag TJV met 3 man in de top 10 staat en Ineos enkel met Thomas. Als ze Carapaz eropuit sturen proberen Vingegaard altijd mee te laten gaan. Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Glorious

Dagploegenklassement gewonnen. Roglic pakt al 4 seconden.

Juist met Kuss en Kruiswijk die al op achterstand staan kun je aanvallen zoals in Baskenland. Andere tactiek maar wel een mooie.

Ik hou mij hart vast de aankomende dagen, zo nerveus, zoveel valpartijen op het vlakke.

Murcia

Ploeg in de schaduw van Matthieu vandaag uitstekend, Roglic derde maar klimmend van gelijk niveau als Poga en Jonas zou weleens de tweede man kunnen worden die men kan uitspelen in plannetjes tegenover UAE. Al wil ik eerst de tijdrit nog afwachten. Wout en Kruijswijk ook dik in orde op een voor hen niet superideaal klimmetje.

Savojor

Conclusie na het openingsweekend:
- Roglic is gewoon weer top en lijkt gelukkig geen last te hebben van de val.
- Kruijswijk fysiek ook in orde, alleen verwacht ik dat die nog wel meer tijd gaat verliezen op de echte beklimmingen
- Kuss prima en ook geen fysieke schade als het goed is.
- Vingegaard erg goed en scherp, zou me niks verbazen als ze die hoog willen houden in het klassement als schaduwkopman
- Van Aert is goed maar zeker niet in absolute topvorm, zal voornamelijk veel knechten worden gok ik.
- Gesink degelijk
- Martin lijkt er gelukkig ook nog redelijk vanaf gekomen te zijn bij de val, die kon nog wat werk doen vandaag.
- Teunissen zit volledig in de herstelstand, hopelijk kan die in de 2e of 3e week nog wat betekenen voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo dat is indrukwekkend fietsen in de TdF met vandaag Mathieu van der Poel.
Roglic en Vingegaard zitten er dicht tegen aan. Maar 't moet geen strijd tussen Pogacar en Roglic worden, want dan loopt Thomas met de prijs weg.
Kruijswijk heeft zich goed hersteld van de malheur van gisteren en hij komt met Wout over de streep.
Wout is helaas nog niet zover.

xistnc

En opnieuw het dagploegenklassement, dus uiteraard ook aan de leiding in het AK daarvan. Lucratieve bijzaak, die aangeeft dat het in de breedte wel snor zit.

Murcia

Ik zie eerder Carapaz de hond zijn die met het been wegloopt dan Thomas. G. was altijd op zijn best in dit werk en nu levert hij met boni's al rond de 25 seconden in. Voor ploegentactieken is de uitkomst van woensdag heel belangrijk maar het lijkt mij wel vast te staan dat INEOS een guerilla tactiek zal moeten toepassen. Voor TJV zou het heel mooi zijn als Jonas hier zijn vorm uit Baskenland blijft tonen want dan kun je hem perfect inzetten. Een renner die en kan tijdrijden maar ook explosief genoeg is voor het muurtjes werk is een zeldzaamheid.

kelderfan

Ja, ik heb gezegd, dat Jonas wel eens de verrassing kan worden binnen deze selectie. Maar belangrijk is het, dat Steven Kruijswijk er ook voor wil gaan.
En hopelijk komt ook Sepp Kuss weer meer naar voren; hij heeft zich wel laten zien bij de 1e. beklimming van de muur.

T80JZ

'@Sajovor
Wel erg voorbarige en vreemde conclusies betreffende Kruijswijk en Kuss. Kruijswijk was vandaag veelbelovend goed en ik zie niet in waarom op basis daarvan kan worden geconcludeerd dat hij in de echte beklimmingen wel meer tijd gaat verliezen. Laten we die eerst maar afwachten om te zien wat Kruijswijk echt kan. Kuss heeft vandaag even op kop gereden en vervolgens 3,48 minuut verloren. Lijkt me niet dat op basis daarvan kan worden gezegd dat hij prima is. Misschien heeft hij bewust laten lopen om niet te veel energie te verspelen, maar misschien ook niet en heeft hij problemen met zijn vorm. Ook wat hem betreft is het afwachten op de echte beklimmingen.

@kelderfan
Op basis van vandaag zal Thomas niet de lachende derde worden als Roglic en Pogacar zich te veel op elkaar gaan concentreren.

Gezien de vorm van Pogacar zal Roglic woensdag een toptijdrit moeten rijden en daar een beetje afstand nemen.

Murcia

Sepp mag zich opmaken voor de Poels rol, hij kan gerust laten lopen als hij straks maar in de bergen (met name de Pyreneeën) de rol van laatste luitenant kan vervullen. Steven zal vooral voor zichzelf hier een bevestiging uithalen dat hij op de goede weg is maar ook in de Dauphine was hij in de punchers aankomst beter dan de langere klimmen in het weekeinde. Dus dat is afwachten. Wout gaf zelf een analyse van zijn huidig vormpeil vorige week en die lijkt te kloppen. Goed maar nog niet Super. Ik ben zeer benieuwd naar zijn tijdrit woensdag. De conclusie na dit weekeinde is dat objectief gekeken de ploeg de sterkste is in de breedte op dit moment en dat is toch lekkerder het vervolg ingaan dan bv INEOS. Maar de dooddoener blijft dat Parijs nog ver is.

madeinstars

Al met al toch een positief weekend voor Jumbo. Zeker omdat Ineos nu al een beetje in duigen lijkt. Het wordt gewoon weer een tweestrijd met Pogacar en die strijd gaat heel pittig worden.

veld

Een minpuntje bij her overigens terechte positivisme over onze ploeg: waarschijlijk moet Primoz nu net voor Pogacar starten on de tijdrit van woensdag. Andersom had ik liever gezien.

1 2 ... 294 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.