Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 295 ... 454 455
ti-raleigh

'@veld
Ik snap je denkwijze maar dat kan ook andersom werken. Pogi kan zichzelf ook in de vernieling rijden. En trouwens de laatste tijdrit vorig jaar in de Tour....

Yeez

volgens een filmpje van de ploeg heeft roglic wel degelijk last van zijn val. Over het hele lichaam en vooral zijn been. Moet je nagaan hoe goed hij is. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een fitte roglic zonder val beter is dan pogacar. Helaas zien we dat zelden ;)

Robert

Waar zie je dat filmpje?

Rahim Vlasblom
admin

Het is geen filmpje maar een audiointerview, staat op de website van de ploeg bij het dagverslag

Jari Litmanen

WvA morgen opstellen of niet?
Ja ja; ik weet dat er een paar zure mannen zijn die verwijzen naar websites met statistieken en interviews, maar deze keuze is gebaseerd op gevoel volgens mij. En met 8 sprinters + WvA/Ala twijfel ik enorm.

S. Morgenstern

Ik zou je graag verwijzen naar het interview met Van Aert van vandaag. Lijkt me een aardige tip van hem zelf. Blijkbaar ben je daar echter niet naar op zoek.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk dat TJV gewoon Wout van Aert gaat opstellen morgen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Roglic interviewtje waar eerder op deze pagina naar verwezen wordt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1409225467782127619?s=20

veld

Even iets heel anders. Vinden jullie ook dat het heel moeilijk is met deze shirts om de TJVrenners op tv te ontdekken in het peloton? dubbel zoveel geel had van mij wel gemogen. Misschien maakt Primoz dat aan het eind nog in orde!

horsm

'@veld, ja ik vond het gisteren ook moeilijker om ze te spotten op bv helikopterbeelden.

madeinstars

Ik vind het nog wel mee vallen. Ik denk dat het meer een kwestie van wennen is. Voor mijn gevoel zijn de beelden vanuit de heli wel wat meer uitgezoomd dan anders, maar misschien is dat schijn.

Fanny

Ja, inderdaad moeilijk te zien op tv met die beelden van bovenaf.
Daarnaast ook afschuwelijk lelijke shirts wat mij betreft en niet voor herhaling vatbaar.

peerduell

Mee eens Fanny, maar wel gekozen door de fans! :-)

Jopie

Zou het met het huidige sprintersgilde in deze Tour, waarvan er dan ook nog een aantal gehavend zijn, toch wel een kleine aanfluiting vinden als Wout zowel vandaag als morgen niet voor de sprint gaat om zich te sparen voor de tijdrit. Ik denk niet dat hij door vandaag niet te sprinten komende woensdag meer seconden “wint” dan er vandaag aan de streep te verdienen zijn. Hoop dat de ploegleiding dat ook inziet en hem nog op andere gedachten heeft kunnen brengen.

S. Morgenstern

Wat is het belang voor de ploeg van bonificatieseconden van Van Aert?

Savojor

Van Aert wil in de tijdrit de gele trui veroveren, dus kan je maar beter zo dichtbij mogelijk staan. Die 2 sprintjes gaan hem echt niet zo veel krachten kosten met het oog op de tijdrit, maar hij kan al wel een flink aantal seconden terugpakken door mee te sprinten. Ik zou het ook onbegrijpelijk vinden als hij het niet doet.

Jopie

Nou als Van Aert de gele trui wil pakken woensdag (de reden waarom hij niet mee wil sprinten vandaag en morgen) zijn bonificatieseconden ook wel bruikbaar. Of een gele trui voor Van Aert in het belang van het team en Roglic is, laat ik in het midden, maar Van Aert wil die trui in ieder geval heel graag. Daarnaast lijkt me een (kans op een) ritzege, zoals vandaag, niet geheel onbelangrijk voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik denk dat door alles op die vlakke tijdrit te zetten de kans toch groter is. Normaal zou je zeggen dat wout de favoriet is voor die tijdrit, maar we weten allemaal dat de absolute topvorm ontbreekt.

Asgreen verliest overigens ook een minuut vandaag, dus het lijkt tussen roglic, pogacar en v aert te gaan voor de trui as woensdag.

@morgenstern v aert wil de gele trui. Daar zijn boni’s wel degelijk van belang en handig om evt. Al dichter te komen voor woensdag

Laatst gewijzigd
Jopie

Die kans zal ongetwijfeld iets groter zijn, maar ik geloof niet dat Van Aert woensdag 10, 6 of 4 seconden sneller rijdt door vandaag niet mee te sprinten. Daarnaast ligt er natuurlijk gewoon een kans op een ritzege.

Rahim Vlasblom
admin

smaken verschillen blijkbaar maar ik vind het echt een fantastisch shirt. Het is echt heel mooi als je het in het echt ziet.

Murcia

Ik begrijp Wout wel, de sprints waarin hij echt een rol kan spelen zijn die waar een peloton al is gedecimeerd na wat heuvels. Dat is bij deze twee ritten niet het geval. Loods Teunissen zit in de herstelmodus en het risico op valpartijen is nergens groter dan bij de eerste massasprints. Alle aandacht en energie opsparen voor de tijdrit is dan geen rare keuze. Ook in de tactiek van de ploeg als geheel. Men staat met drie man nog hoog in het AK en dat kan in het verdere verloop erg belangrijk blijken te zijn.

S. Morgenstern

Het zijn allemaal inschattingen van kansen, waarbij ik zelf niet exact weet wat de beste kansen op geel zou geven, maar met de tijdrit ook als olympisch doel begrijp ik de keuze van Van Aert heel goed.

Mijn punt is echter vooral; het is een keuze van Van Aert, voor de ploeg is geen risico nemen in de sprintfinales en vol inzetten op de (grotere) kans op een rit (en eventueel het geel) in de tijdrit sowieso een betere optie, dus zie ik niet in waarom de ploeg hem op andere gedachten zou moeten brengen. De keuze van Van Aert is juist de beste voor de belangen die de ploeg heeft.

Laatst gewijzigd
Savojor

Door van Aert te laten meesprinten vergroot je zowel de kans op een eventuele gele trui, als op ritzeges. Dat is nou juist het hele punt.

Al geloof ik uberhaupt niet dat van Aert woensdag sneller gaat zijn dan Roglic eigenlijk.

S. Morgenstern

Je kunt niet iedere dag voor de grootste kans gaan, zonder dat het consequenties heeft voor andere kansen. Geen energie stoppen in een discipline waarin Van Aert (zeker zonder topvorm) geen wereldtop is, lijkt me heel goed te rechtvaardigen.

deharderpeter

pff jammer wat een pech heeft Jumbo, nu Gesink afgestapt en wat een valpartijen waar ze bij betrokken zijn.

1 2 ... 295 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.