Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 305 ... 454 455
De Zeboe van de Zoncolan

Man tegen man ga je Pogacar niet kloppen, dus de enige manier is overtal creëren en hem zo uitroken. Met de reële mogelijkheid dat een derde of vierde partij met de buit gaat lopen. Maar als je nu wilt winnen zul je ook alles moeten durven verliezen.

Yeez

De zaterdagrit is een ideaal moment om kruijswijk in een kopgroep mee te sturen (makkelijker gezegd dan gedaan). stel je voor dat je een kopgroep met kruijswijk, porte, lopez en dan nog een mannetje van ineos en movistar als locomotief hebt. (Bij jv zie ik geen extra man. V aert staat tekort en gesink mis je hier helaas). Dat is voor uae niet te controleren

madeinstars

Ik denk ook dat er plannen gemaakt moeten worden voor die paar overgangsetappes die er zijn. Want met Yeez eens dat er niet genoeg echte bergetappes zijn en bovendien zijn de twee laatste bergetappes ook totaal niet geschikt voor tactische spelletjes.

Dit weekend kan Jumbo in ieder geval proberen Roglic in Poggies wiel te houden en verder het spel spelen met de andere mannen. Als Roglic dat wiel niet kan houden, weet je sowieso dat het voor hem over is. Op kop rijden in de bergetappes hoeft in ieder geval zeker niet meer en Pogacar kan ook niet anders dan zijn ploeg te laten controleren.

Dat allemaal gezegd hebbende, blijft het een hele moeilijke opgave voor wie dan ook om Pogacar uit het geel te rijden.

madeinstars

'@Yeez qua extra man lijkt me Kuss ideaal. En inderdaad, zoiets zou ik ook gewoon proberen. Ga maar testen of UAE dat allemaal wil controleren.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Als algemeen resultaat, gezien de omstandigheden van Roglic en WVA, zou ik zeggen dat deze tijdrit zeer goed is, maar het is begrijpelijk dat men spijt heeft van wat het klassement had kunnen zijn en vooral van de omstandigheden van Primoz, want hij had veel nauwer kunnen strijden met Pogacar.
Maar dat zijn de omstandigheden, het team is nog steeds sterk ondanks het verlies van Gesink, de balans zal het soort race zijn dat ze bij Ineos willen doen en TJV heeft een kans om het goed te doen.
Ook voor ons zal het geluk keren, zowel in de etappes als in het algemeen klassement!
P.S.: officieel de verlenging voor onbepaalde tijd met Cervelò!

madeinstars

Nog een laatste punt: Ik zou ook Astana heel goed in de gaten houden. Lutsenko sluipt tot nu toe stiekem mee en als er een ploeg in staat is om op een onverwacht moment een poets te bakken, dan is het Astana wel. Zelfs zonder Vino, hopelijk.

Moreno Ventura

Lutsenko is zeer goed in korte ritten (Tirreno, Parijs-Nice) en op korte, steile beklimmingen, maar op lange termijn en op beklimmingen zoals die van de Tour, Giro en Vuelta heeft hij het steeds moeilijker gekregen.

Yeez

Je zal het toch van zo’n actie als astana moeten hebben als in baskenland. Dat ze ergens in een afdaling doortrekken en vervolgens in de vallei. Op een klim zal het in iedergeval niet gaan

Rawolf

UAE heeft ook wel echt een sterke ploeg in de bergen, die ga je niet zomaar kraken en UAE gaat zo'n kopgroep met Kruijswijk en Porte ook niet laten vertrekken.

Waar Jumbo (en Ineos) een echt streepje voor heeft op UAE is eventuele waaierrit. UAE heeft eigenlijk alleen Bjerg maar die is ook onervaren in een kopman meeslepen. Jumbo moet dat veel beter kunnen met WvA en Teunissen voornamelijk. Al is Primoz wel een wat mindere waaierrijder dan Pogacar zelf waarschijnlijk.

molovin

'@Rawolf, ik vraag me zeer af hoe sterk ze in de bergen zijn, zeker vergeleken met Ineos en Jumbo. McNulty is geblesseerd volgens mij, Hirschi is ook gevallen. Dan komt het vooral op Formolo en Majka aan, en zijn die nu zo sterk?

madeinstars

Redelijk eens met Molovin, plus dat ze wel kunnen bedenken dat ze kopgroepen 'niet zomaar laten wegrijden', maar dat probeerde ze in Baskenland ook en toen was ineens iedereen opgerookt toen het er echt op aankwam, dus wat dat betreft hoeft het ook niet ongunstig te zijn als ze in het begin van etappes (zeker bergop) hun mannetjes verspelen door achter sterke kopgroepen aan te rijden.

Zaterdag begint al met 5 km klimmen en zondag krijg je vrij snel twee behoorlijke klimmetjes, zie het dan maar te controleren op een manier dat je ook nog voor later in de rit mannen overhoudt. Uiteraard moeten de andere ploegen het dan wel al durven om zo vroeg in de tour al de knuppel in het hoenderhok te gooien, maar veel keus hebben ze ook niet.

Laatst gewijzigd
molovin

Inderdaad, als Jumbo en Ineos echt gaan vlammen van ver komend weekend in relatief korte etappes dan zie ik niet in hoe UAE dat ooit als ploeg alleen kan controleren. Maargoed, wellicht ook wishfull thinking van mijn kant dat ze het van ver gaan proberen.

Turtlehead

Ik lees mooie strategieën, laten we hopen…
Ik zweer: als TJV/INEOS in een treintje bij Tigne naar boven rijden gooi ik iets door de tv.

YogiBear

Als ze dat bij Tigne doen is dat niet zo erg. Bij Tignes daarentegen ;-)

kelderfan

'@Turtehead
Als TJV/Ineos dan Pogacar slopen ga ik op 't puntje van mijn stoel zitten kijken. Want hoe zij vorig seizoen reden mis ik heel erg. TJV go. go!

S. Morgenstern

Zoals ze vorig jaar reden doe je alleen met de gele trui al in de ploeg. De huidige stand maakt 'aanvallend' controleren een veel minder effectieve manier van koersen. Ze zullen nu slimme aanvallen moeten uitproberen.

Rawolf

Formolo en Majka 'zijn die zo sterk?' We hebben het wel over Nummer 2 LBL, Strade, meervoudig bergtrui winnaar tour, Top 10 in grote rondes. Dat zijn normaal 2 hele sterke klimmers in steun.

Objectief gezien zie ik ook een zeker zo gehavend jumbo Visma met Martin, Roglic en Kruijswijk in de lappenmand. Maar met zo'n gele bril is t makkelijk kijken.

Het grootste en misschien wel enige wapen in de bergen is Vingegaard, onbeschreven blad voor een klassement maar in deze vorm kan hij de boel onder druk zetten met een aanval. Van treintjes of grootste plannen moet het niet komen want Roglic wordt harder gepijnigd dan Pogacar

S. Morgenstern

Wanneer Majka nog telt als meervoudig bergtrui winnaar en toptien renner in grote rondes en daarmee met zijn huidige rijden 'normaal' een hele sterke klimmer is, dan mag Kruijswijk ook wel tellen als 'normaal' een wapen in de bergen. Maar hé, de anderen zijn allemaal niet objectief..

Yeez

'@rawolf Waarom kun je alleen in het dsm topic genuanceerd doen en hier gefrustreerd (een wezenlijk verschil)

Verder wat morgenstern zegt. Majka heeft in het verleden genoeg gepresteerd, maar dat niveau haalt hij allang niet meer. Anders kunnen we Kruijswijk ook wel bij de 10 beste klimmers plaatsen op basis vh verleden.

Murcia

Ik vind dat niet objectief zijn ook een ongepast verwijt hier, zeker als het gebruikt wordt om Majka ineens naar boven te zetten als topklimmer op basis van het verleden terwijl bij bv Steven het andersom als argument wordt gebruikt. Namelijk het verleden telt niet voor de een en wel voor de ander al naar gelang die een geel/grijs shirt draagt.

Feit blijft dat een aanval die het meeste druk op de ploeg van Pogacar gaat leggen een aanval van ver is maar die hoeft niet alleen in de bergetappes te liggen overigens. Er zal vast ook nog wel een waaier kans komen.

Renaissance

Wout heeft het nog niet laten zien deze Tour. Zonde hoor, hier kan je hem wel op afrekenen.

molovin

Hoezo kun je Wout hier op afrekenen? Ze hadsen hier toch rekening meegehouden ivm zijn voorbereiding? Hij staat ook nog steeds 3e in het klassement.

peerduell

Wuyts weer vandaag: "Kruijswijk, degelijk in de tijdrit, dat kan je zeggen van het hele team, degelijk gisteren".Degelijk?? Als je 3e 4e en 7e wordt als TJV. Dat bagtelliseren staat in schril contrast met zijn uitermate storend hyperchauvinisime als het over "blauw" gaat. Dat je antipathie koestert tegen een ploeg of leiding prima, maar dat je je professionaliteit door deze antipathie te grabbel gooit is betreurenswaardig. Ik kan me voorstellen dat ze hem met pensioen sturen en zal er niet rouwig om zijn, ondanks zijn verdienste uit het verleden. Helaas zwaar overschaduwd door het heden.En dat blijft hangen Michel.

kelderfan

Ja, ik vind ook dat Wout het nog steeds goed doet, ondanks de ingreep. Hij mist daardoor nog paar procentjes en staat er nog steeds goed voor. Hopelijk kan Roglic zijn malheur snel achter zich laten.
@Rawolf
Je vergeet dat Kuss er ook nog is, want die is beter dan Rafał Majka.

AWestie

'@rawolf Op papier is UAE prima sterk, ik snap ook niet alle matige indrukken die hier worden gegeven van dat team. Maarrrrr, ze hebben nog zich nog niet bewezen zoals Ineos of TJV. Pogi doet voorlopig bijna alles alleen en het klein beetje indruk dat UAE geeft deze Tour is nog niet echt van harte. We gaan het zien in de bergen, maar ben d'r bang voor.

@yeez Volgens mij heeft Rawolf een X aantal pagina's terug nog redelijk duidelijk uitgelegd waarom hij hier er anders in vliegt dan bij het DSM-topic. Ik geloof toen ook in reactie op jou?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 305 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.