Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 307 ... 454 455
kelderfan

'@Daboytommy
Zijn kansen om luitenant te worden bij Ineos worden steeds kleiner, want reken maar dat Ineos gaat shoppen.
Het gaat wederom niet zoals gepland. Dat doet niet alleen zeer bij @Yeez, maar ook bij de teamleiding van Ineos.
en als dat doorgaat met Bennett en Dumoulin toch niet verder gaat, dan wordt de klimploeg aardig uitgedund.

kelderfan

Ook WF komt nu met het verhaal over Bennett naar Ineos.

S. Morgenstern

De Plus zit bij Ineos in een situatie waar hij bewust voor heeft gekozen en Ineos heeft met hem een renner waar ze bewust voor hebben gekozen. Geen idee waarom hij op de schopstoel zou zitten en nu hier als optie voor Jumbo voorbij zou moeten komen.

Yeez

Hij ligt tm 2023 vast lol. Laat hem eerst fit worden

Fanny

'@S.Morgenstern
Inderdaad.
De Plus lekker bij Ineos zijn dure contract laten uitdienen. Hij heeft bewust gekozen voor Ineos en TJV links laten liggen.
Op 1 jaar na (TdF) en ik dacht de Binck-Bank Tour heeft hij bij TJV niets gepresteerd en was ook nog een heel vaak geblesseerd en ziek.
Van mij mag TJV nu De Plus links laten liggen.
Voor mij zou het mooiste zijn als ze een NL renner kiezen.
Poels en Tusveld zijn dan de goede NL klimmers waarvan dit jaar hun contract afloopt, al zal de eerste (Poels) soms wel eens kopman willen zijn in een (kleine) ronde en ook duur zijn.

Poeksel

31 december geboren zijn is over het algemeen zuur voor jonge sporters, omdat je het op moet nemen tegen renners die gemiddeld een half jaar ouder zijn. Bij wielrennen speelt het misschien iets minder een rol (qua ontwikkeling op de lange termijn).

Een paar vertaalde fragmenten uit het artikel over Per Strand Hagenes:

"Op zaterdag start Rogalendingen zijn tweede collectie voor het team in Slovenië. De ploeg brengt 14 van haar renners hierheen. Daarnaast nog drie hospices met het oog op de overgang naar volgend jaar.":

"Hij won het NC zowel in tempo als land op Røyse in 2020. Dit jaar maakte hij indruk door solo naar de overwinning te rijden op een vlakke baan in Vennesla. In de tijdrit werd hij duidelijk geklopt door Trym Westgaard Holther."

"Hij is ook een vrij complete ruiter. Hij heeft een goede afwerking, maar is een aanvallend type die de race graag hard maakt voor een mogelijke spurt. De combinatie van deze kwaliteiten maakt hem tot een zeer interessante atleet. Er waren enkele vergelijkbare kenmerken die Edvald Boasson-Hagen kenmerkten toen hij in 2008 de overstap maakte naar T-mobile."

Er zijn naast deze Noor dus nog twee 'hospices' die aansluiten bij het trainingskamp.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Het is logisch te denken dat Team UAE de ploeg versterkt met een element als Bennett, want als ondersteunend element voor de captains heeft hij het goed gedaan.
Ik kan me voorstellen dat het salaris aanzienlijk kan zijn (UAE en Ineos hebben enorme budgetten), ik betwijfel ook of het de juiste omgeving voor hem kan zijn, we moeten begrijpen welke rol Bennett in de TJV zou moeten hebben en of dit bij hem past.
Ik zou graag zien dat TJV zich sterk richt op Jonas (deadline 2022) en Tobias als aanvoerders, en dat Bennett in de Giro van 2021 niet aan de verwachtingen heeft voldaan in die rol.
Ik hoop dat hij blijft, maar er moeten gedeelde voorwaarden zijn, en eerlijk gezegd zou ik me in dat team niet in geringe mate kwaad maken, ook gezien het lot van FFB.
Er is ook de twijfel van Dumoulin over zijn toekomst en ik hoop dat hij terug zal komen om die renner te zijn die elke grote etappekoers kan winnen, maar TJV zal ook in dit perspectief, met Roglic die 32 jaar wordt, zorgvuldige evaluaties moeten maken, belangrijke enten moeten vinden en, waar mogelijk, de beste talenten in de jeugdploeg moeten houden, ook al is dat niet gemakkelijk met budgetten zoals die van onze rivalen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Maar Poels zou wel een verbetering zijn. Die laat ook niet veel meer zien na zijn afscheid bij Ineos.
Met Tusveld heb je wel jongen, die in dienst van Sam Oomen kan rijden. Die heeft nog groeimogelijkheden.
Als opvolger van Tolhoek zou hij zeker een optie zijn.

Laatst gewijzigd
Murcia

Poels zou een goede versterking zijn maar alleen als hij echt de knop kan omzetten naar het zijn van knecht. Bij INEOS was zijn rol duidelijk maar bij Bahrein hangt hij tussen klimknecht/beschermde renner/kopman in en dat gaat niet werken. Dat George weg gaat vind ik niet onlogisch, lang bij de ploeg gezeten en hij weet nu dat een kopmanschap er voor hem niet meer in zit en kan cashen als knecht. Die jonge Noor is de lijn die de ploeg heeft ingezet bij het Development Team: Talent uit Nederland, België, Duitsland en Scandinavië met een of twee 'exoten'.

Jopie

Het uitroken van UAE is inmiddels begonnen 😅. Stelt allemaal nog niet super veel voor, maar zou toch mooi zijn als we meer van dit krijgen de komende dagen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Net als je denkt dat je iets van wielrennen snapt, krijg je deze aanval !! (je is mezelf in 3e persoon)

Landeirovic

Je denkt dat ik zit te dollen? Dat mag je denken maar hier zijn er genoeg die weten dat ik wel degelijk info heb. @Murcia onder andere.

Yeez

Dat kan, maar interessant doen en niks melden is vooral irritant. Dan wil je net iets te graag laten merken dat je iets weet. Wie a zegt moet...

El Tractor

Als je daadwerkelijk info hebt, noem dan ook gewoon namen en rugnummers. Enkel zeggen dat je dingen weet zonder daadwerkelijk te zeggen wat je weet komt op mij over als een beetje irritante interessantdoenerij. Het draagt verder ook niet zo veel bij de aan de hele discussie. En zo kan je achteraf altijd zeggen "Ha, deze transfer wist ik al voordat het bekend werd!" zonder dat iemand het daadwerkelijk kan controleren.

Mijn PB staat open, dus kom maar door met klimversterking ;)
Mocht blijken dat je gelijk hebt dan zal ik voortaan niet meer aan je twijfelen.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

Hoho El Tractor, mijn PB stond eerder open. Tot heden geen bericht ontvangen 😞

Yeez

Nou inderdaad het was poels. Ik heb geen info en zelfs ik wist het ;)

Fanny

x

Fanny

Mijn gevoel was de juiste WF. 😊
Poels en Tusveld waarschijnlijk op weg naar TJV.
Dat zou heel mooi zijn voor de enige Nederlands ploeg.👍👏😃

Rawolf

Wat is die Teunissen aan het doen joh? 1 van de grootste plakkers in die kopgroep terwijl hij zich helemaal leeg zou moeten rijden voor Wout van Aert.

Landeirovic

Poels heb ik al eerder gezegd tegen 3 mensen van op dit forum doe me erover stuurden :)

horsm

Het doek valt dus voor Roglic. Echt jammer. Ik had na de tijdrit weer hoop.

Laatste man

Jammer van Primoz. Kijken tot aan de rustdag en dan beslissen. Gaan voor een rit of voor OS en Vuelta.

Vingegaard en Kruijswijk in ieder geval nog mee. Tevens Wout met wat afstand op de echte klimmers. Ploegenklassement kan nog haha.

horsm

'@Rawolf, Teunissen was over Opi en Omi gevallen, weet je nog?

kelderfan

Ja, Roglic is helaas nog niet hersteld. Gelukkig zaten Kruijswijk en Vingegaard er nog goed bij.
@Fanny
Bennett is kennelijk nog steeds met TJV in gesprek; dus of Poels en Tusveld komen is nog open.
Maar als Dumoulin stopt, dan is er zeker ruimte. Ik hoop alleen, dat een wisselvallige Poels (na al die jaren niet) dat gat gaat opvullen.

Landeirovic

Uae heeft nog de beste zaak gedaan. Morgen Van Aert in het geel en dan kan TJV lekker gaan werken.

1 2 ... 307 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.